Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Of is inderdaad 'o', behalve als er een woord achter staat dat met de o begint - dan wordt het 'u'. Hetzelfde geldt voor 'en', dat is 'y', behalve als het volgende woord met een i begint, dan wordt het 'e'. Esto betekent 'dit'. Es posible is ook goed, maar esto erbij klinkt iets mooier, het verwijst dus naar de entretenimiento. Las costumbres betekent de gebruiken, gewoonten. Además (met accent) is bovendien. Además de is behalve, of naast. Misma (of mismo als het gecombineerd wordt met een mannelijk onderwerp) is zelf. Me gustaría is 'ik zou graag willen' en het is beleefder dan 'me gusto'. En nog een opmerking tussendoor: als een woord op een 'n' eindigt en de klemtoon valt op de laatste lettergreep moet je een accent gebruiken, zoals bijvoorbeeld bij información. Bij 'excursiones' moet er juist geen accent omdat bij woorden die op een n of s eindigen de klemtoon automatisch al op de voorlaatste lettergreep valt. Hoop dat dat een beetje duidelijk was (en klopt), ik ben niet op mijn best vandaag ![]()
Laatst gewijzigd op 12-12-2005 om 15:23. |
![]() |
||
Citaat:
- Mooier is 'Quisiera algunas informaciones sobre' - Voor de rest zie ik niet echt fouten, goed gedaan Aurora!! Een bank vooruit ;-) xx
||
Citaat:
Querría is de condicional en quería de imperfecto toch? Ik bedoelde in ieder geval de condicional-vorm. Geen fouten meer? Dat verbaast me ![]()
||
Citaat:
Ik zie dus gen verdere fouten maar mijn Spaans heeft ook al een jaartje stilgelegen. En nu ze de Spaanse TVE van mijn tv-scherm geplukt hebben gaat het al helemaal achteruit!! Maar toch goed gedaan ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Vertalen van huiswerk Frans, Engels, Spaans Kel R | 6 | 02-01-2010 13:30 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[spaans] slotformule spaanse brief HowLovely | 0 | 07-04-2006 14:35 | |