Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2002, 10:38
Oen
Oen is offline
Is het mogelijk om zo'n 300 miljard Bits per seconde te versturen en te ontvangen met de huidige technieken, moet je bijvoorbeeld dan al op de backbone zitten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2002, 11:20
Unexplained
Unexplained is offline
Het kan wel, maar dan moet je best wel gaan multiplexen.
En je zult zoiets inderdaad alleen maar bij de grootste backbones vinden.
Oud 30-01-2002, 11:36
Edwin uit Kaasstad
Edwin uit Kaasstad is offline
ik vraag me af wat je dr aan hebt niks volgens mij want meeste sites hebben veel slomere servers.

Groeten

Edwin
Oud 30-01-2002, 11:54
]{ing
]{ing is offline
denk eens na...
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 11:59
@pie
@pie is offline
Citaat:
Oen schreef:
Is het mogelijk om zo'n 300 miljard Bits per seconde te versturen en te ontvangen met de huidige technieken, moet je bijvoorbeeld dan al op de backbone zitten?
een backbone haalt dat wel ja (men praat over gigabits).. wel glas voor nodig lijkt me, maar zo snel kan jouw pjoetertje geen data wegschrijven hoor :-P
Oud 30-01-2002, 14:51
Oen
Oen is offline
Nee ik ben ff aan het kijken of het tegenwoordig wel mogelijk is om een holografische film te maken, daarbij moet je 300 miljard bits per seconde verzenden namelijk.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 16:39
F10®!@n
F10®!@n is offline
Citaat:
Oen schreef:
Nee ik ben ff aan het kijken of het tegenwoordig wel mogelijk is om een holografische film te maken, daarbij moet je 300 miljard bits per seconde verzenden namelijk.
Wat heeft dat in godsnaam met internet te maken
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 17:22
Oen
Oen is offline
Nou als ik een andere manier moest vinden wist ik niet waar ik zou moeten zoeken, dus denk ik stel het kan over het internet dat zou mooi wezen, en het is dus mooi. Nu nog alleen ff de backbone opgraven
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 18:52
Chimera
Chimera is offline
Gigibit ethernet is de norm tegenwoordig in high-speed lokale netwerken, en 300 van dergelijke kabeltjes levert 300 miljard bps op. 'T _kan_ dus wel.

Maar ik geloof niet dat een holografische film zo veel ruimte zou kosten, d'r valt vast een hoop te comprimeren.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 18:54
Oen
Oen is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Gigibit ethernet is de norm tegenwoordig in high-speed lokale netwerken, en 300 van dergelijke kabeltjes levert 300 miljard bps op. 'T _kan_ dus wel.

Maar ik geloof niet dat een holografische film zo veel ruimte zou kosten, d'r valt vast een hoop te comprimeren.

Nee comprimeren is onmogelijk. Maar dat is een heel lang en lastig verhaal.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 21:21
pseudoniem
pseudoniem is offline
M'n broer heeft een keer met downloaden ook een snelheid van 11 mb/sec gehaald. Maar meer kan je hd geloof ik niet eens wegschrijven
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 22:01
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Citaat:
Chimera schreef:
...Gigibit ethernet is de norm tegenwoordig in high-speed lokale netwerken, en 300 van dergelijke kabeltjes levert 300 miljard bps op. 'T _kan_ dus wel...

Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Oen schreef:
Leef je uit, ben benieuwd.
Met citaat reageren
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Citaat:
pseudoniem schreef:
M'n broer heeft een keer met downloaden ook een snelheid van 11 mb/sec gehaald. Maar meer kan je hd geloof ik niet eens wegschrijven
*twijfel* ...
Oud 31-01-2002, 08:43
@pie
@pie is offline
Citaat:
Chimera schreef:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Oen schreef:

--------------------------------------------------------------------------------

Leef je uit, ben benieuwd.
so am i :-) een keer iets interessants hier mag ook wel

ik weet trouwens begod niet waarom je vraagt om het versturen van zoveel data, lijkt me handig om eerst een bron van die data te hebben voordat je et allicht kunt versturen :-)
Oud 31-01-2002, 18:07
apekop123
apekop123 is offline

Uh staat dat ergens op een website wil het u ook wel graag ff horen (of lezen)
Oud 31-01-2002, 18:08
Oen
Oen is offline
Ok ik wil me wel uitleven maar wat weten jullie over holografie? Want als ik de hele holografie moet uitleggen is dat een pokke werk, dan moet ik al zo'n 20 bladzijden volschrijven.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 18:22
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Oen schreef:
Ok ik wil me wel uitleven maar wat weten jullie over holografie? Want als ik de hele holografie moet uitleggen is dat een pokke werk, dan moet ik al zo'n 20 bladzijden volschrijven.
:/

Ik wil niet moeilijk doen, maar euhm... holografie gaat in eerste instantie over het maken van hologrammen op een vaste achtergrond. Hoe wil je in godsnaam een holografische *film* maken?!?

Een andere mogelijkheid is het misleiden van de menselijke perceptie door middel van laserstralen van verschillende golflengte, maar daarvoor heb je geen 300 GB/s nodig AFAIK
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 18:25
Oen
Oen is offline
Citaat:
Marc S schreef:
:/

Een andere mogelijkheid is het misleiden van de menselijke perceptie door middel van laserstralen van verschillende golflengte, maar daarvoor heb je geen 300 GB/s nodig AFAIK

Verschillende golflengte= verschillende kleuren, en wat jij bedoelt (althans wat ik denk wat je bedoelt) is doormiddel van licht in de ogen van mensen schijnen direct met een soort bril waarbij het beeld van links iets anders is als dat van rechts.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 18:54
Refro
Refro is offline
Een netwerk verbinding moet idd wel lukken als je maar zat multiplext maar dan zit je ook nog met de rest van je apperatuur je hdd en geheugen kan deze stroom nooit aan ook een video kaart (pci enzo) kan dit nooit aan dus puur de verbinding lukt maar de rest om het "af te spelen"dat gaat nooit werken
Oud 31-01-2002, 19:36
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Citaat:
Refro schreef:
Een netwerk verbinding moet idd wel lukken als je maar zat multiplext maar dan zit je ook nog met de rest van je apperatuur je hdd en geheugen kan deze stroom nooit aan ook een video kaart (pci enzo) kan dit nooit aan dus puur de verbinding lukt maar de rest om het "af te spelen"dat gaat nooit werken
Ik denk ook niet dat dat gaat werken met een met een losse kaart die op een PCI/AGP slot zit .

Als je zoiets wilt verwerken kom je al een SGI origin 3800 te hebben die haalt 716GB/S maar of ie die data ook snelgenoeg kan verwerken maar met 512 CPU's lijkt het me waarschijnlijk van wel (hoewel je nooit weet hoezwaar die algoritmes zijn)
Oud 31-01-2002, 19:45
F10®!@n
F10®!@n is offline
Citaat:
pseudoniem schreef:
Volgens de specificaties van mijn HDD kan 'ie 100 MB/s data transferen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 11:14
Oen
Oen is offline
Les 1 : wat is een hologram:
Ik zal het ff in een paar stappen uitleggen,
Stel je hebt een kantoor,
en dat kantoor kan je bekijken door een raam,
En stel nou dat je het hele interferentie patroon (als je niet weet wast interferentie patroon is moet je dat ff zeggen) nou eens kan vastleggen, dus gewoon alle lichtstralen van alle kanten, echt het hele zooitje dan heb je een hologram, Dit is heeel simpel uitgelegd. Als je iets niet snapt maak het dan duidelijk, dan kan ik morgen meer vertellen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 16:16
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
F10®!@n schreef:
Volgens de specificaties van mijn HDD kan 'ie 100 MB/s data transferen.
Over z'n bus, naar z'n cache ja. Maar er zijn ERG weinig drivers die sustained dergelijke transferrates kunnen halen. Kom je vrij snel uit op Solid-State harde schijven.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 16:17
Chimera
Chimera is offline
Volgens mij is wat je daar noemt geen hologram, maar gewoon de werkelijkheid. En daarbij zal waarschijnlijk genoeg te faken zijn, zodat je geen 300GB/sec nodig hebt. Maar hoe kom je ubarhaupt bij die cijfers?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2002, 21:56
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Over z'n bus, naar z'n cache ja. Maar er zijn ERG weinig drivers die sustained dergelijke transferrates kunnen halen. Kom je vrij snel uit op Solid-State harde schijven.

Met de snelste SCSI HD's kom je aan de 70MB/s
wat haalt een Solid State HD bdw ??? en op wat voor een bus hang je dat ? ik denk SCSI
Oud 02-02-2002, 18:30
Oen
Oen is offline
Nee het is niet de werkelijkheid het is een hologram, een aah hoe noem je dat, een ppffffff, een gvd ik ben het kwijt, die zielige dingetje die ze hologrammen noemen zijn naar mijn mening geen echte hologrammen, wat jij beschrijft als de werkelijkheid is het mooie van een hologram, het registreert gewoon de werkelijkheid, en dus als je het hologramplaatje (dat waar alles is opgeslagen) kapot maakt je nog steeds het kamertje in kan kijken, doe maar eens een blaadje voor een raam, ja kan dan toch de hele kamer in kijken als je een beetje rond kijkt, dus bij een hologram zet je alles op elk punt. Maar de cijfers komen uit een oud boekje die mijn moeder nu verstopt heeft.

Ja het heet een transmissie hologram!!

[Dit bericht is aangepast door Oen (02-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 18:53
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
L@CuTu$ schreef:

Met de snelste SCSI HD's kom je aan de 70MB/s
wat haalt een Solid State HD bdw ??? en op wat voor een bus hang je dat ? ik denk SCSI
Nee. Speciale kaarten met een optische interface.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 19:27
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Nee. Speciale kaarten met een optische interface.

Fibre chanal dus.

Lijkt me ook vrij logisch want dan kun je meerdere commando's uitvoeren in parrallel wat wel gunstig lijkt met zo een bandbreedte.
Oud 03-02-2002, 13:45
Oen
Oen is offline
Willen jullie meer weten over de holografie, zeg het dan ff.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 15:15
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Oen schreef:
Willen jullie meer weten over de holografie, zeg het dan ff.
Graag, fire away
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 01:10
MaakUt
MaakUt is offline
ja... ik wil ook nog ff wat weten,

wat heb je eraan?
Oud 04-02-2002, 12:03
Verwijderd
Citaat:
L@CuTu$ schreef:
Fibre chanal dus.
Fibre channel.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 13:08
Dark Angel
Dark Angel is offline
"This is my apprentice... Darth Maul..

angel@work
Oud 04-02-2002, 17:58
Oen
Oen is offline
Nou vandaag krijg ik officieel mijn verjaardags cadeau, dat boekje over holografie, terwijl ik het al stiekem helemaal heb uitgelezen dus nog ff geduld.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 09:48
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:
"This is my apprentice... Darth Maul..

Citaat:
angel@work
Saai he?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 11:38
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef:
Fibre channel.
Ach. Laat 'em in de waan
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 15:54
Oen
Oen is offline
De jarige job gaat ff kijken:
Mijn naslag werk is Holografie, toveren met licht, hoofdstuk 12 de drie grote wensen:
een van de wensen is de holografische tv.

Het realiseren van een holografisce tv stuit op een fundamenteel probleem, waarvan men echt nog niet weet hoe dat op te lossen is. Dit porbleem ligt op het gebied van de overdracht van het tvsignaal: de tijd die nodig is om een holografisch tv beeld over te seinen kost meerdere dagen! dat komt omdat de informatie die een hologram bevat vele malen groter is dan de informatie van een gewoon beeld dat overgeseind moet worden. We kunnen dit als volgt duidelijk maken.

We gaan uit van een hologram waarin een lijndichtheid van 1000 lijnen per mm is (zoals we gezien hebben vraagt een kwaliteitshologram meer). Nemen we verder even aan dat het hologram (dus ook het tv beeld) maaar 10 bij 10 cm is, dan dan moeten we het beeld ontleden in 100 000 horizontale lijnen en op elke lijn moeten we 100 000 punten kunnen onderscheiden. Er zijn dan in het geheel 100 000 x 100 000= 10 miljard punten waarvan de helderheid afzonderlijk overgeseind moet worden. en dat moet dan 30 maal per seconde gebeuren. Hetgeen neerkomt op 300 miljard bits informatie per seconde.

Zo dit is ff overgetypt op mijn verjaring,
EN dit is nog maar een hologram van een miezerige 10x10 cm. Dus jullie snappen het probleem? wel moet ik een kanttekening geven, eigenlijk 2,
dit boek is geschreven in 1986 dus toen ging alles nog mega sloom (Corect me if I am wrong) en 2 ik denk dat er maar 22 of 24 beelden per seconde nodig zijn om een beeld te maken, dus dat worden dan 22 miljard bits per seconde (corect me if I am wrong)

[Dit bericht is aangepast door Oen (05-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 17:01
Oen
Oen is offline
Als men nog vragen heeft over het probleem of holografie zeg het dan ook ff
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 08:43
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Oen schreef:
Als men nog vragen heeft over het probleem of holografie zeg het dan ook ff
Wat zegt het stukje over holografie zelf? Hoe werkt het nu feitelijk? Met andere woorden: hoe verkrijg je een hologram?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 09:48
Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Oh, met al dat gepraat over hologrammen moest ik opeens denken aan Darth Maul die het hologram van Sidious instapt..

angel-horribly-bored@work
Oud 06-02-2002, 19:34
Oen
Oen is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Wat zegt het stukje over holografie zelf? Hoe werkt het nu feitelijk? Met andere woorden: hoe verkrijg je een hologram?

Koop je toch lekker zelf een boek. Ik zal kijken wat ik voor je wil doen, waarschijnlijk maak ik binnenkort een goede site waar alles in het Ollands wordt uitgelegd.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 10:08
badtothebone
badtothebone is offline
Ik zit nu toch ff te niksen op school dus ga maar eens wat uitleggen, een hologram is een 3-d lichtprojectie in de ruimte. Het verkrijgen van een hologram gaat als volgt, je neemt een laser, bij voorkeur (prijskaartje en toegankelijkheid) gebruik ik maar ff een heliumneon laser. Een laser heeft de eigenschap dat het licht bundelt en het licht wat er in golft loopt in fase (dus de pieken zijn op een bepaald punt overal gelijk dit is heel belangrijk). Dus dat was de laser. Ik ga nu een enkelvoudig transmissie hologram beschrijven uit mijn kop. Laser schijnt op een beamsplitter (dit is een apparaat wat een enkele laserstraal in 2 laserstralen splitst waarbij er een hoek van 90 graden is tussen de beide stralen, het nut van een beamsplitter (in het Nederlands een half doorlaatbare spiegel) is dat het licht van een enkele laserstraal wordt gesplitst hierdoor blijft het licht in fase lopen, dat laatste is ook de rede dat er geen 2 verschillende lasers worden gebruikt (omdat je anders 2 stralen hebt die niet in fase lopen en dat is niet goed voor het uiteindelijke resultaat) een laserstraal noem ik straal A dit is de referentie straal die direct doorloopt naar de lichtgevoelige plaat, de andere noem ik straal B deze straal gaat op de simpelste manier direct naar het voorwerp, deze straal B raakt dus het voorwerp en kaatst zijn lichtgolven alle kanten op deze troebel golf gaat interferen met de mooie golf A en dat kan je dan opvangen op een plaat. Deze ontwikkel je, stuurt er een laser doorheen en viola, de problemen zijn echter dat als er bij een triling van een halve labda het hologram vrijwel compleet mislukt, en verder moet het helemaal donker zijn.

Dit is ook een manier, maar lijkt veel op mijn beschrijving.
Oud 07-02-2002, 19:19
Oen
Oen is offline
Heb ik dit nou allemaal voor niks geschreven???!!!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 21:30
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Oen schreef:
Heb ik dit nou allemaal voor niks geschreven???!!!
Neuh hoor, het was zeer leerzaam
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 13:45
Oen
Oen is offline
Wat badtothebone heeft geschreven is natuurlijk helemaal correct omdat we hetzelfde ip hebben.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 23:31
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Oen schreef:
Wat badtothebone heeft geschreven is natuurlijk helemaal correct omdat we hetzelfde ip hebben.
Oh, ik dacht daarbij meer aan hetzelfde geboortedatum
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 01:00
Oen
Oen is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Oh, ik dacht daarbij meer aan hetzelfde geboortedatum

Tweelingbroer op hetzelfde netwerk???
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 08:16
Marc S