![]() |
|
![]() |
Anton Corbijn vraagt Joy Division bij elkaar
Uitgegeven op vrijdag 16 december 2005 om 13:42:19 (Novum) - Fotograaf en regisseur Anton Corbijn heeft de leden van New Order gevraagd als Joy Division enkele nummers te maken voor zijn film over het leven van Joy Division-zanger Ian Curtis. Nadat Curtis in 1979 zelfmoord pleegde, gingen de overige bandleden door als New Order. Zij scoorden daarmee in de jaren '80 hits als 'Blue Monday' en 'True faith'. De film van Corbijn is gebaseerd op het boek 'Touching from a distance', van Curtis' weduwe Deborah. In het Engelse blad NME zegt Corbijn dat het zijn ultieme droom is de muziek van een film over Joy Division door de legendarische band zelf te laten maken. http://www.nieuws.nl/70438 Tijd voor een pimpen met je Joy Division kennis topic. Wie waardeert, wie niet en waarom, welke platen, welke niet, heb je het boek, ga je de film zien en hoe zit het met je New Order kennis en wat vinden we van een Joy Division zonder Curtis?
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Boek gelezen, alleen heeft een vervelende ex van me het geleend en nooit meer teruggegeven. Ian was inderdaad gewoon een klootzak, daarom waardeer ik hem denk ik ook zo. Ik vind het ook cool dat er onafgemaakte teksten en andere hersenspinsels van hem achterin het boek opgenomen zijn. Die vent die Ian speelde in '24 Hour Party People' deed het trouwens prima vond ik. New Order waardeer ik ook zeker, alleen op een heel ander soort manier dan JD. JD is veel duisterder terwijl New Order wat lichter verteerbaar is. Ik vraag me alleen af of nieuwe Joy Division nummers een goed idee zijn... Eigenlijk zou dat dus neerkomen op New Order maar dan zonder die chick dus waarom niet gewoon nummers als New Order doen? Favoriete nummers zijn overigens She's Lost Control, Atmosphere en uiteraard Love Will Tear Us Apart.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Verder goede band om op manische wijze te staan dansen en wat met ledematen te zwaaien (dance dance listen to the radio!). Heb er een serie platen van. Ik geloof trouwens dat er een tijdje terug al een topic over was. 24h People is in dat opzicht een echt aanradertje, alleszins het eerste deel van de film. Tweede deel (met de Happy Mondays) vind ik maar een beetje lam. |
![]() |
||
Citaat:
vooral dat intro<3!
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik heb ze nog live op Werchter gezien, het klonk wel maar het zag er niet uit. Die bassist kreeg het nog met iemand uit het publiek aan de stok en stond toen wat zeer Brits hooligan in zijn onderlijfke te wezen. ![]() Bij deze nog eens hulde aan Dead Souls, de briljante Joy Division-coverband die pas gesplit is. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En je moet niet fucken met Peter Hook, hij is de man.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 19-12-2005 om 17:56. |
![]() |
||
Citaat:
die muziek doet gewoon meer met me. ik beweer daarmee dus niet per definitie dat joy division slecht is ofzo, ik luister het vrij regelmatig. maar new order heeft mijn voorkeur.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|