Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2006, 22:38
Verwijderd
Hey welk recht heeft de NS om de trein kaartjes te verhogen... Dat mochten ze toch alleen maar doen als ze het beoogde doel van 86,4% op tijd reizen, maar ze hebben dit niet gehaald..
welk recht mogen ze dan hebben dit te verhogen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2006, 22:44
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik geloof dat ze nog met de inflatie mee mogen gaan ofzo.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 23:54
Barry K
Barry K is offline
Ik vind die NS sowieso altijd schandalig bezig met betrekking tot doelstellingen / prijsverhogingen.

Dat voorstel van in de randstad meer betalen. Je kan zelden zitten in de trein, ze brengen je ronduit vaak te laat op je bestemming, maar wel een meerprijs vragen (maar dat is van de baan, geloof ik)

Als ze zo graag willen dat meer mensen met het openbaar vervoer gaan moet men zorgen dat het een voordeel wordt ten opzichte van de auto. Dat wil zeggen niet alleen goedkoper, milieuvriendelijker, maar ook tijdbesparing, dat je kan zitten werken in de trein etc.
En laat ze ook is zorgen dat de trein altijd rijdt, het gebeurd zo vaak dat een trein helemaal niet rijdt. En ik vind het sowieso belachelijk dat als er beetje sneeuw ligt heel nederland plat ligt. Dat moet niet kunnen.

Nee, van mij part moet de NS zich eerst enkele jaren als een betrouwbaar vervoerbedrijf bewijzen voordat ze weer prijsverhogingen willen. Het is verdomme elk jaar hetzelfde gezeur met ze.
__________________
No nonsense
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 08:18
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
nou, op zich heeft de NS ook gewoon te maken met inflatie, dus een inflatiecorrectie lijkt mij niet geheel onredelijk (dat komt namelijk meestal ook gewoon op je uitkering/stufie/salaris ed).
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 09:52
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik dacht dat ze het gewoon met de inflatie mee mogen verhogen en als het doel van de zoveel procent op tijd was bereikt, ze er nog eens 2 procent bovenop mochten doen.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 10:19
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
Barry K schreef op 06-01-2006 @ 00:54 :
Dat voorstel van in de randstad meer betalen.
goed plan... Vergeet niet dat de dekking van het Openbaar vervoer daar veel groter is en dat ook in andere gewesten van ons land de treinen nooit tot zelden op tijd rijden..
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 10:30
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Pierreke schreef op 06-01-2006 @ 11:19 :
goed plan... Vergeet niet dat de dekking van het Openbaar vervoer daar veel groter is en dat ook in andere gewesten van ons land de treinen nooit tot zelden op tijd rijden..
sorry maar, in de randstad maken ook meer mensen ervan gebruik dus gaan de kosten er veel sneller weer uit
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 17:58
Verwijderd
Citaat:
SolidRiver schreef op 05-01-2006 @ 23:38 :
Hey welk recht heeft de NS om de trein kaartjes te verhogen... Dat mochten ze toch alleen maar doen als ze het beoogde doel van 86,4% op tijd reizen, maar ze hebben dit niet gehaald..
welk recht mogen ze dan hebben dit te verhogen?
Gewoon, het feit dat ze een private onderneming zijn. Dat de overheid ook aandeelhouder is maakt niet uit. De overheid heeft ervoor gekozen de NS te privatiseren en te verzelfstandigen, maar dat halfbakken poginkje zou natuurlijk mislukken als ze niet via één of andere weg nog invloed konden uitoefenen op het ondernemingsbeleid. En die invloed hebben ze door die zgn. prestatiecontracten met de NS.

Het kan natuurlijk prima zijn dat zo'n prestatiecontract een norm inhoudt, dat die norm niet gehaald wordt, maar dat de overheid toch geen maatregelen neemt. Het is immers ook een nogal onzinnige constructie: de NS is (feitelijk) de enige aanbieder van personenvervoer over het spoor. Wat voor nut heeft het om de NS miljoenenboetes op te leggen als ze de normen niet halen? Daardoor gaat de kwaliteit van de dienstverlening alleen nog verder naar beneden.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 18:06
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 06-01-2006 @ 10:52 :
Ik dacht dat ze het gewoon met de inflatie mee mogen verhogen en als het doel van de zoveel procent op tijd was bereikt, ze er nog eens 2 procent bovenop mochten doen.
exacto
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 18:37
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 05-01-2006 @ 23:44 :
Ik geloof dat ze nog met de inflatie mee mogen gaan ofzo.
Lijkt me sterk dat dát 6,7 % is (dat is het percentage dat ik méér kwijt ben aan OV-kosten met ingang van 01-01-2006)
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 21:00
Verwijderd
Het is gemiddeld dacht ik 3% omhoog gegaan. Naast inflatie ook hogere kosten van pro-rail.
Rover, ANWB, de consumentenbond en nog een aantal andere consumenten organisaties hebben trouwens een klacht ingediend bij de NS en de staatssecretaris/minister van verkeer en waterstaat, over het ontbreken van een noodplan bij extreem slecht weer. Dit terwijl de NS weet dat het dan problemen heeft met het op tijd rijden (vast vriezen van wissels ed).
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 10:06
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 06-01-2006 @ 22:00 :
Het is gemiddeld dacht ik 3% omhoog gegaan. Naast inflatie ook hogere kosten van pro-rail.
Treinkaartje Hengelo - Enschede (Drienerlo) is dus 6,7% duurder geworden
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 10:14
Verwijderd
Citaat:
Martin schreef op 07-01-2006 @ 11:06 :
Treinkaartje Hengelo - Enschede (Drienerlo) is dus 6,7% duurder geworden
Dat kan, mijn treinkaartje is namelijk 2,6% duurder geworden, en als het om een gemiddelde waarde gaat, zit jij dus kennelijk aan de verkeerde kant
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Openbaar vervoer moet gratis worden! Betoog
WhiteStone
2 13-01-2014 21:15
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Gratis openbaar vervoer voor bepaalde groepen
Faerie
58 15-11-2005 08:57
Werk, Geld & Recht Het Openbaar Vervoer
Ostentation
0 20-01-2005 14:08
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Gratis' openbaar vervoer
Mujahideen
53 29-05-2004 14:16
De Kantine enquete openbaar vervoer
debotjuh
59 04-02-2004 20:22
De Kantine Stressverhaaltjes over openbaar vervoer
Mr.Oizo
9 14-06-2002 19:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02.