Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2005, 11:51
Belgarath
Belgarath is offline
Als je gelooft in een hiernamaals, hoe stel je je dat dan voor?
Oud 14-12-2005, 13:49
hasseltboy
hasseltboy is offline
Met allemaal mooie, naakte vrouwen.
Oud 14-12-2005, 16:40
Verwijderd
Citaat:
hasseltboy schreef op 14-12-2005 @ 14:49 :
Met allemaal mooie, naakte vrouwen.
, jij moet nog goed je best doen op school, jochie.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 17:31
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 14-12-2005 @ 12:51 :
Als je gelooft in een hiernamaals, hoe stel je je dat dan voor?
Eigenlijk niet of nauwelijks.
Als een plaats waar mijn geest zich volmaakt goed voelt.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 20:47
Sanctus
Sanctus is offline
Ehm.

Geen idee. Het zal ongetwijfeld leuker zijn dan hier.
Oud 14-12-2005, 21:22
Verwijderd
Ik geloof niet in een leven na de dood. Het is niet mogelijk je een voorstelling te maken van niets, dus daarom heb ik ook geen beeld van wat er na de dood is.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 22:03
Verwijderd
Als er een hiernamaals is, kan dat allerlei willekeurige vormen aannemen, omdat je toch geen metingen kunt doen over het hiernamaals. Het hiernamaals is hierdoor irrelevant en ik houd me er dus niet mee bezig.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 22:40
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Sanctus schreef op 14-12-2005 @ 21:47 :
Ehm.

Geen idee. Het zal ongetwijfeld leuker zijn dan hier.
Zou het? Ik vind het hier al zo leuk.

Maar nee ik denk niet dat er hier een hiernamaals is, en ik ga geen argumenten geven anders wordt dit weer de discussie die al 10^9 keer gevoerd is hier.
Oud 14-12-2005, 23:03
cartman666
cartman666 is offline
toch opvallend dat de drie wijze mannen boven mij niet in staat zijn een zeer simpel if-statement te begrijpen.
als je gelooft in een hiernamaals ;
vraag ;
end ;

nergens staat else dus in deze situatie ga je rustig door het if-statement heen en skip je dit topic.

Laatst gewijzigd op 14-12-2005 om 23:15.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 17:07
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-12-2005 @ 23:03 :
Als er een hiernamaals is, kan dat allerlei willekeurige vormen aannemen, omdat je toch geen metingen kunt doen over het hiernamaals. Het hiernamaals is hierdoor irrelevant en ik houd me er dus niet mee bezig.
Dus, omdat je het niet kunt meten is het irrelevant?
Wil je me dat even uitleggen?
Oud 15-12-2005, 21:27
M'ne
M'ne is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 15-12-2005 @ 18:07 :
Daar komt nog bij dat hij wel degelijk er over/aan gedacht heeft. Hij weet al dat het allerlei vormen en kleuren aan kan nemen.

Toch is geen idee (willen) hebben over het hiernamaals is ook een visie (beeld?) erop.
Oud 15-12-2005, 22:56
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Omdat je het niet kan meten is het irrelevant om er over na te denken omdat jouw gedachtes puur willekeurig zijn, de kans dat jouw visie de ware is te verwaarlozen. Vandaar is het irrelevant om er over na te denken.
Oud 15-12-2005, 23:05
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wat er gebeurd na de dood is relevant. (omdat je er ooit zal aan komen en het effect op je zal hebben)

Aannames over wat er gebeurd na de dood en voorbereidingen op basis van die aannames (lees: bidden om in de hemel te komen) zijn niet relevant.
Oud 16-12-2005, 00:17
Verwijderd
Citaat:
cartman666 schreef op 15-12-2005 @ 00:03 :
toch opvallend dat de drie wijze mannen boven mij niet in staat zijn een zeer simpel if-statement te begrijpen.
vraag ;
end ;

nergens staat else dus in deze situatie ga je rustig door het if-statement heen en skip je dit topic.
Dat komt misschien omdat wij, in tegenstelling tot sommige forummers hier, niet als een basic-programma denken.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 05:53
Blood Fire Rage
Citaat:
nare man schreef op 16-12-2005 @ 01:17 :
Dat komt misschien omdat wij, in tegenstelling tot sommige forummers hier, niet als een basic-programma denken.
Maar keer op keer aan iedereen willen laten weten dat jullie toch vooral niet gelovig zijn.

Ga ik in een topic over tampons posten dat ik ze nooit gebruik omdat ik een jongentje ben?

Je kunt me wat met je mooie vrijpraterij
Oud 16-12-2005, 05:54
Blood Fire Rage
Citaat:
T_ID schreef op 16-12-2005 @ 00:05 :
Wat er gebeurd na de dood is relevant. (omdat je er ooit zal aan komen en het effect op je zal hebben)

Aannames over wat er gebeurd na de dood en voorbereidingen op basis van die aannames (lees: bidden om in de hemel te komen) zijn niet relevant.
Ah.
Oud 16-12-2005, 09:37
Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
T_ID schreef op 16-12-2005 @ 00:05 :
Niet relevant misschien maar ik vind het wel boeiend.
Trouwens ik vroeg niet: geloof je in de hemel? Ik vroeg: geloof je in een leven na de dood en zo ja wat stel je je daarvan voor?
Oud 16-12-2005, 09:53
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Jammer, een beetje logisch denken zou je goed doen. Bovendien geeft Belgarath boven mij aan dat haar first-post op de wijze geinterpreteerd moet worden als ik aangaf in mijn post.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 12:03
T_ID
T_ID is offline
Offtopic:
Citaat:
Belgarath schreef op 16-12-2005 @ 10:37 :
Niet relevant misschien maar ik vind het wel boeiend.
Trouwens ik vroeg niet: geloof je in de hemel? Ik vroeg: geloof je in een leven na de dood en zo ja wat stel je je daarvan voor?
Helaas heb ik absoluut geen boodschap aan mensen vanwege denkbeelden uit topics weren, en zal ik inhaken op het onderwerp wanneer dat zinnig is. Klaag nog maar eens als ik constant "er is geen leven na de dood!1" ga spammen.
Oud 16-12-2005, 12:12
Verwijderd
Citaat:
cartman666 schreef op 15-12-2005 @ 00:03 :
vraag ;
end ;

Maar een discussie op gang zetten maakt het topic wel interessanter.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Omdat we toch niets kunnen weten over een eventueel hiernamaals is het zinloos er aannames over te doen, omdat al die aannames in geval van gelijkwaardigheid van de aannames onwaar moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 14:21
Maharani
Maharani is offline
Een plek waar je ziel eeuwige rust heeft.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 16:23
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-12-2005 @ 13:12 :
Maar een discussie op gang zetten maakt het topic wel interessanter.
correctie: een discussie op gang zetten maakt het topic voor jou interessanter.
Misschien wil Belgarath alleen graag wat visie's van andere christenen horen, die worden op deze manier ondergesneeuwd omdat straks 4 of 5 vaste religie-bezoekers weer tegen elkaar in gaan en de toevallige christelijke bezoeker dan denkt: 'laat maar zitten' (dat denkt sowieso een enorm deel van de toevallige religie-bezoekers, maar hiervoor moet ik eigenlijk op beleidzaken klagen en ik zou dat doen als het me werkelijk zou interesseren waar het met dit forum heen gaat)
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 12:43
vampiro
vampiro is offline
Citaat:
Een Basic programma "denkt" niet (Sorry kon het niet laten

Ik ben het wel helemaal met je mening eens, ik geloof niet in een hiernamaals en kan me er ook niets bij voorstellen. Mijn beste omschrijving zou zijn een eeuwig durende slaap zonder dromen.

Of om in de computers te blijven gaat de stroom af van mijn processor (hersenen) waardoor ik niet langer in staat ben de denken en/of doen.
Oud 17-12-2005, 15:26
T_ID
T_ID is offline
Offtopic:
Citaat:
cartman666 schreef op 16-12-2005 @ 17:23 :
Misschien wil Belgarath alleen graag wat visie's van andere christenen horen,
Dan is de TS post gewoon slecht geforumuleerd, nu staat er als je gelooft in een hiernamaals, dus zelfs als je gelooft dat er helemaal geen leven na de dood is val je daar onder. Kwestie van definieren wat je wil horen.

Reageer de stress over het aanhangen een niet-bewijsbare levensbeschouwing aub niet af op het forumbeleid of medeforummers.

En tja, wat er na de dood gebeurd. Ik kan er weinig zinnige aannames over maken. Ik weet echter wel dat je hersenactiviteit tot stilstand komt, en daarmee je bewustzijn vast zal lopen. Een merkbare of niet merkbare vertraging in je denken, probelemen met gedachten focussen en daarna niets meer is het meest waarschijnlijke denk ik.

Laatst gewijzigd op 17-12-2005 om 15:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-12-2005, 18:01
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 17-12-2005 @ 16:26 :
Offtopic: Dan is de TS post gewoon slecht geforumuleerd, nu staat er als je gelooft in een hiernamaals, dus zelfs als je gelooft dat er helemaal geen leven na de dood is val je daar onder. Kwestie van definieren wat je wil horen.
Offtopic: definieren heeft de vandale al voor je gedaan. De firstpost is dus voor mensen met enige kennis van de nederlandse taal prima te bevatten.
Citaat:
T_ID schreef op 17-12-2005 @ 16:26 :
Offtopic:
Reageer de stress over het aanhangen een niet-bewijsbare levensbeschouwing aub niet af op het forumbeleid of medeforummers.

Offtopic: Uit principe roloog ik niet.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 18:04
Faerie
Faerie is offline
Citaat:
Zaara schreef op 16-12-2005 @ 15:21 :
Een plek waar je ziel eeuwige rust heeft.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 21:35
DvoorA
DvoorA is offline
Ik zie het als een reflectie van wat jij zelf bent.

Ben je goed, heb je goed geleefd en ben je in vrede met God geweest (of je dat nou als moeder aarde of allah of weet ik veel wat allemaal ziet) dan kom je op een plek die net zoals jij is en waar gelijkgestemden zijn.
Volgens mij is het net als aarde, maar dan fijner omdat je met mensen bent die op hetzelfde spirituele niveau als jou zijn.

Heb je je hele leven alleen maar slechte dingen gedaan waar je niet eens spijt van hebt dan denk ik dat je op een donkere plek terecht komt, waar je gewoon heel erg ongelukkig bent. Niet een plek met vuurtjes en duivels die met een vork in je achterwerk prikken, maar jouw eigen nare gevoelens die het voor jou een hel maken.

Maar ja, zeker weten doe je het natuurlijk nooit
Oud 17-12-2005, 22:42
Belgarath
Belgarath is offline
Off-topic: nogmaals de vraag is geloof je in een hiernamaals en wat stel je je daar bij voor. Ik kies expres "hiernamaals" omdat ik niet slechts in de denkbeelden van christenen maar ook in die van bijvoorbeeld moslims, joden, heksen en agnosten geïnteresseerd ben.
Het meerendeel van de replies laat zien dat de posters dat inmiddels wel begrepen hebben, dank u
Oud 18-12-2005, 01:13
Verwijderd
Citaat:
cartman666 schreef op 16-12-2005 @ 17:23 :
correctie: een discussie op gang zetten maakt het topic voor jou interessanter.
Misschien wil Belgarath alleen graag wat visie's van andere christenen horen, die worden op deze manier ondergesneeuwd omdat straks 4 of 5 vaste religie-bezoekers weer tegen elkaar in gaan en de toevallige christelijke bezoeker dan denkt: 'laat maar zitten' (dat denkt sowieso een enorm deel van de toevallige religie-bezoekers, maar hiervoor moet ik eigenlijk op beleidzaken klagen en ik zou dat doen als het me werkelijk zou interesseren waar het met dit forum heen gaat)
Och, ik vind een discussie op z'n tijd ook wel interessant om te volgen hoor. Het maakt het dus op z'n minst interessanter voor hem én voor mij, dus niet alleen voor hem.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 01:17
Verwijderd
Als ik aan het hiernamaals denk, dan heb ik meestal een vrij leeg beeld voor me, met een wat wolkachtige ondergrond. Niet precies zoals in South Park, maar wel ongeveer.

En dan denk ik natuurlijk aan een tunnel (gehoord op TV), en voor die tunnel een stoel waar ik op zit, en waar God en/of Jezus ook zijn/is (ook op TV gehoord).

Maar helemaal zeker weten doe je het nooit he
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 00:52
gallil
gallil is offline
Citaat:
12Trix schreef op 18-12-2005 @ 02:17 :
Als ik aan het hiernamaals denk, dan heb ik meestal een vrij leeg beeld voor me, met een wat wolkachtige ondergrond. Niet precies zoals in South Park, maar wel ongeveer.

En dan denk ik natuurlijk aan een tunnel (gehoord op TV), en voor die tunnel een stoel waar ik op zit, en waar God en/of Jezus ook zijn/is (ook op TV gehoord).

Maar helemaal zeker weten doe je het nooit he
http://www.drzakirnaik.com/pages/qanda/16.php
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 00:59
Verwijderd
ARGUMENT FROM INTERNET AUTHORITY
(1) There is a website that successfully argues for the existence of God.
(2) Here is the URL.
(3) Therefore, God exists.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 01:01
Verwijderd

Ik geloof wel in een hiernamaals, maar ik kan me er niets bij voorstellen. Dus denk ik er amper over na.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 16:31
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
DNMB schreef op 17-12-2005 @ 22:35 :
Ik zie het als een reflectie van wat jij zelf bent.

Ben je goed, heb je goed geleefd en ben je in vrede met God geweest (of je dat nou als moeder aarde of allah of weet ik veel wat allemaal ziet) dan kom je op een plek die net zoals jij is en waar gelijkgestemden zijn.
Volgens mij is het net als aarde, maar dan fijner omdat je met mensen bent die op hetzelfde spirituele niveau als jou zijn.

Heb je je hele leven alleen maar slechte dingen gedaan waar je niet eens spijt van hebt dan denk ik dat je op een donkere plek terecht komt, waar je gewoon heel erg ongelukkig bent. Niet een plek met vuurtjes en duivels die met een vork in je achterwerk prikken, maar jouw eigen nare gevoelens die het voor jou een hel maken.

Maar ja, zeker weten doe je het natuurlijk nooit
Dat vind ik stiekem wel een hele erge mooie.

Moet daarbij wel bekennen dat ik niet geloof in een leven na de dood, al is het alleen maar omdat er nergens plaats is voor al die miljarden en miljarden mensen die ooit het leven hebben gelaten.
Oud 01-01-2006, 17:00
Aamnesia
Aamnesia is offline
ik zie het als een plek zonder emoties waar je ziel eindelijk kan ruste zonder al die afleiding.,
Oud 01-01-2006, 19:31
Hem
Hem is offline
Ik denk dat het hiernamaals niet bestaat of niet voorstelbaar is.

Een plaats waar de ziel (?) volledig tot haar essentie komt, emoties, gedachten, herrineringen alles weg, alleen de essentie, als bij de geboorte...
Oud 07-01-2006, 18:25
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
een plaats waar ik bij God ben
Oud 07-01-2006, 20:38
Uice
Uice is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 07-01-2006 @ 19:25 :
een plaats waar ik bij God ben
In een ander topic beweerde je dat God overal is, dus dat lijkt me nogal logisch.
Oud 07-01-2006, 23:58
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
jow, klopt, maar goed ik weet natuurlijk niet precies hoe het gaat zijn, maar een voorstelling:

ik denk dat het een beetje een geestelijk ding is de hemel. Dus omdat ik dan geen aards lichaam meer heb, ben ik vrij om met mn geest te leven zegmaar. Dus omdat God Geest is, en ik ook, kan ik hem nog beter zien horen voelen enz.. en dat dan de hele eeuwigheid. Nu ben ik nog gebonden aan mn aardse lichaam en het stoffelijke en kan ik dat nog niet volledig. (meer niet dan wel) En in de hemel is de duivel niet, zodat ik me volledig op God kan en wil richten, helemaal, volledig, alleen maar.

Op zich zou dat nu in theorie ook meoten kunnen, sinds Jezus opgestaan is, alleen is de duivel nogal eens irritant aan het doen, en we hebben wel overwinning over de duivel, maar christenen vinden het vaak nog erg moeilijk om in die overwinning te staan. En in de hemel is de duivel dus niet meer, na de tweede en volmaakte komst van Jezus.
Maarja, dat is erg moeilijk uit te leggen en ik heb er zelf ook niet superveel kennis over dus..
Oud 08-01-2006, 00:19
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 08-01-2006 @ 00:58 :

Op zich zou dat nu in theorie ook meoten kunnen, sinds Jezus opgestaan is,
In theorie zou zoveel moeten kunnen, als we alle mythen van de mensheid mogen geloven. Het probleem is alleen dat het nooit aannemelijk is gemaakt dat het in de praktijk ook kan.
Oud 11-01-2006, 23:44
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 08-01-2006 @ 00:58 :
jow, klopt, maar goed ik weet natuurlijk niet precies hoe het gaat zijn, maar een voorstelling:

ik denk dat het een beetje een geestelijk ding is de hemel. Dus omdat ik dan geen aards lichaam meer heb, ben ik vrij om met mn geest te leven zegmaar. Dus omdat God Geest is, en ik ook, kan ik hem nog beter zien horen voelen enz.. en dat dan de hele eeuwigheid. Nu ben ik nog gebonden aan mn aardse lichaam en het stoffelijke en kan ik dat nog niet volledig. (meer niet dan wel) En in de hemel is de duivel niet, zodat ik me volledig op God kan en wil richten, helemaal, volledig, alleen maar.

Op zich zou dat nu in theorie ook meoten kunnen, sinds Jezus opgestaan is, alleen is de duivel nogal eens irritant aan het doen, en we hebben wel overwinning over de duivel, maar christenen vinden het vaak nog erg moeilijk om in die overwinning te staan. En in de hemel is de duivel dus niet meer, na de tweede en volmaakte komst van Jezus.
Maarja, dat is erg moeilijk uit te leggen en ik heb er zelf ook niet superveel kennis over dus..
je praat iemand na? van wie moet je geloven?

En dat verhalen met God is overal , en ergens waar ik bij god ben, dat is ook redelijk inconsequent.
Oud 13-01-2006, 16:12
BlackWolf
BlackWolf is offline
http://www.giulianaconforto.it/Engli...ernal_life.htm

Kijk maar wat je ermee doet zou ik zeggen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten