Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2006, 10:48
Chaucus
Chaucus is offline
Volgens mn tandarts zou ik elektrisch moeten gaan poetsen... nu ik er zelf zo over nadenk: Wat zou er het voordeel van zijn?

En nee, ik typte echt niet eerst scheren ipv poetsen hoor
Oud 05-01-2006, 10:56
Verwijderd
Als het goed is masseer je de rand van je tandvlees beter en krijg je meer vuil weg. Het helpt echt.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 12:00
amor
amor is offline
Voor Kerst heb ik een elektrische gekregen en ik merk echt dat het veeeeeeel beter poetst. Haalt meer plak weg enzo, merk echt dat mn tanden gladder aanvoelen als ik net heb gepoetst met de elektrische tandenborstel. Ik vind het echt een aanrader .
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 15:18
Verwijderd
Idd, je krijgt de overgang tussen tand en tandvlees beter schoon en je komt veel beter bij de achterste kiezen. Ik merk ook enorm verschil.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 13:52
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
Snees schreef op 05-01-2006 @ 11:56 :
Als het goed is masseer je de rand van je tandvlees beter en krijg je meer vuil weg. Het helpt echt.
Oud 06-01-2006, 13:59
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 05-01-2006 @ 16:18 :
Idd, je krijgt de overgang tussen tand en tandvlees beter schoon en je komt veel beter bij de achterste kiezen. Ik merk ook enorm verschil.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 14:05
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Als je tandarts het zegt, is het misschien wel handig.

Ik poets gewoon normaal en dat vind ik ook wel oké. Beter voor het milieu en zo
Oud 06-01-2006, 15:45
Verwijderd
ik krijg mn tanden ook goed schoon met een handtandenborstel dus vind ik een electrische onnodig
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 11:49
Srn
Srn is offline
Bij mij werd gezegd dat ik het juist niet moest doen ..
Oud 15-01-2006, 12:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Srn schreef op 15-01-2006 @ 12:49 :
Bij mij werd gezegd dat ik het juist niet moest doen ..
Waarom dan juist niet?
Oud 15-01-2006, 12:46
Kali
Kali is offline
Ik doe het ook niet elektrisch, men tandvlees is te zwak, ik krijg van de tandarts speciale heel zachte borstels daarom ...
Oud 15-01-2006, 13:31
Miracle
Miracle is offline
Ik ben overstapt van hand naar electrisch toen ik een beugel had. Voor de tijd zei de orthodontist steeds dat ik beter moest poetsen en daarna nooit meer.

Dus ja, over het algemeen is het beter.
Oud 15-01-2006, 13:59
Verwijderd
Hmm, ook wel eens nagedacht over elektrisch poetsen. Maar die dingen zijn zo duur
Okey, het gaat natuurlijk om je gebit. Toch vraag ik me wel af of het wat voor mij zou zijn. M'n tandvlees zou misschien te gevoelig kunnen zijn. Als kind te laks geweest met tandenpoetsen, dat merk je wel
Ben ook gaan flossen op aanraden van de tandarts een jaar geleden. Maar op dagen dat het laat wordt (lees zomer&kerstvakantie) wil dat er nogal wel eens bij inschieten. Flossen kan ook best wel een bitch zijn. Heb er na altijd nog een uur of 2 last van me mond. Maar dat komt ook door het tandvlees.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 14:13
Verwijderd
Een elektrische tandenborstel heb je vanaf 12 euro, dat is toch niet echt duur. Wel duurder dan een handtandenborstel natuurlijk, maar niet onbetaalbaar ofzo. En nieuwe opzetborsteltjes kosten minder dan 2 euro per stuk, dus dat is gewoon normaal.

Bij mij helpt elektrisch poetsen trouwens heel goed tegen ontstoken tandvlees, wat natuurlijk niet hetzelfde is als gevoelig tandvlees, maar toch

Laatst gewijzigd op 15-01-2006 om 14:16.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 14:14
Bloody_Kisses
Bloody_Kisses is offline
Ik heb een tijdje een elektrische gehad maar daar ging m'n tandvlees van bloeden. Met een hand tandenborstel heb ik ook het idee dat het beter schoon is want het schuimt veel meer
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 14:17
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Morridin schreef op 15-01-2006 @ 14:59 :
Hmm, ook wel eens nagedacht over elektrisch poetsen. Maar die dingen zijn zo duur
Dat valt alles mee, deze

voor maar 18 euro hier, dat is niet duur. Ik heb deze tandenborstel zelf ook en ik merk dat mijn tanden en vooral achterste kiezen veel schoner worden met elektrisch poetsen.
edit: gevoelig tandvlees of snel bloedend tandvlees is volgens mijn tandarts ook afhankelijk van de voeding.
Oud 15-01-2006, 14:45
Rodion
Rodion is offline
Als ik het zo lees moet ik ook maar zo'n ding aanschaffen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Neiu schreef op 15-01-2006 @ 15:17 :
Dat valt alles mee, deze
[afbeelding]
voor maar 18 euro hier, dat is niet duur. Ik heb deze tandenborstel zelf ook en ik merk dat mijn tanden en vooral achterste kiezen veel schoner worden met elektrisch poetsen.
edit: gevoelig tandvlees of snel bloedend tandvlees is volgens mijn tandarts ook afhankelijk van de voeding.
Oh, ik had wel eens bij de kruidvat enzo gekeken en dan zag ik soms dingen van 50~60 euro staan geloof ik
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 15:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb bij de Dirck III drogist ofzo ooit eens eentje gekocht voor vijf euro, gewoon om uit te testen of ik het wat vond. Je kon daar alleen het borsteltje niet van vervangen maar om te testen vond ik het wel goed.
Oud 15-01-2006, 16:45
Verwijderd
Hmm, net een nieuwe tandenborstel gekocht. Zo een die erg goed achter je achterste kiezen komt .
Meh, dan houd ik die wel thuis bij mijn ouders voor gebruik en dan koop ik in Grünn wel een elektro.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 16:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Morridin schreef op 15-01-2006 @ 17:45 :
Hmm, net een nieuwe tandenborstel gekocht. Zo een die erg goed achter je achterste kiezen komt .
Meh, dan houd ik die wel thuis bij mijn ouders voor gebruik en dan koop ik in Grünn wel een elektro.
Zo'n Oral B ding met langere haren op de top?

Die vind ik erg fijn
Oud 15-01-2006, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Morridin schreef op 15-01-2006 @ 16:11 :
Oh, ik had wel eens bij de kruidvat enzo gekeken en dan zag ik soms dingen van 50~60 euro staan geloof ik
Dat zijn waarschijnlijk dingen met een standaard, zonder batterij en nog wat snufjes. Ik heb eentje zonder batterij, met standaard, met timer voor €20,-. Voor €8,- heb ik bij Kruidvat eentje gezien met batterij, zonder timer, met verwisselbare opzetstukjes.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Bloody_Kisses schreef op 15-01-2006 @ 15:14 :
Ik heb een tijdje een elektrische gehad maar daar ging m'n tandvlees van bloeden. Met een hand tandenborstel heb ik ook het idee dat het beter schoon is want het schuimt veel meer
Als je tandvlees zo snel bloed, is het waarschijnlijk erg gevoelig, daar kan je speciale tandpasta voor kopen of mondwater. (Gevoelig tandvlees ontsteek vaak ook makkelijk, dat kan pijnlijk zijn en ook slecht voor je tanden.)
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 18:55
Anno2007
Anno2007 is offline
mijn ortho heeft juist een elektrische afgeraden. Of in zo verre dat ik ook moest blijven poetsen met de hand, omdat je t anders verleert ofzow en als je dan is een keer geen elektrische bij de hand zou hebben, zou t heel slecht zijn voor je tanden.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-01-2006 @ 17:49 :
Zo'n Oral B ding met langere haren op de top?

Die vind ik erg fijn
Borstel van aquafresh Wel langere haren op de top(die ook nog een apart buigzaam is van de kop) en kruislingse haren. Erg fijn ding voor een gewone tandenborstel
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 22:00
Briseïs
Briseïs is offline
Ik heb een tijdje elektrisch gepoetst maar vond het niet echt fijn dus ben ik maar weer overgestapt op een gewone tandenborstel.
Oud 16-01-2006, 10:36
Apomes
Apomes is offline
Philips Sonicare de gekste

Werkt op een motortje
Timer van 2 minuten
Regelbare snelheid
....

Enkel jammer dat het opladen redelijk lang duurt en dat de verwisselbare kopjes duur zijn (28 EUR per stuk), maar aan de andere kant komt je wel 6 maanden toe met 1 kopje ipv 3 maanden zoals bij een gewone. En je betaald eigenlijk niet alleen voor het kopje, maar ook voor het motortje dat eraan hangt!
Oud 16-01-2006, 12:48
Vice
Vice is offline
Oe, die lijkt mij wel fijn poetsen.
Oud 16-01-2006, 13:17
Verwijderd
Dat het nodig is om je tandvlees te masseren, is trouwens echt onzin.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 13:59
Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
Kwieltje schreef op 15-01-2006 @ 19:55 :
mijn ortho heeft juist een elektrische afgeraden. Of in zo verre dat ik ook moest blijven poetsen met de hand, omdat je t anders verleert ofzow en als je dan is een keer geen elektrische bij de hand zou hebben, zou t heel slecht zijn voor je tanden.
Dat klinkt mij echt als onzin in de oren. Ten eerste: welke gek kan er nou niet met een borstel heen en weer bewegingen maken over zijn tanden en kiezen?
Teb tweede: als je een enkele keer geen elektrische borstel bij de hand zou hebben, zal het heus niet zo'n ramp zijn als je je tanden dan een keer minder goed poetst. Er zijn genoeg mensen die een enkele keer hun tanden 's ochtends of 's avonds niet poetsen, hun tanden rotten echt niet meteen weg.
Oud 16-01-2006, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Saycheese schreef op 16-01-2006 @ 14:59 :
Dat klinkt mij echt als onzin in de oren. Ten eerste: welke gek kan er nou niet met een borstel heen en weer bewegingen maken over zijn tanden en kiezen?
Teb tweede: als je een enkele keer geen elektrische borstel bij de hand zou hebben, zal het heus niet zo'n ramp zijn als je je tanden dan een keer minder goed poetst. Er zijn genoeg mensen die een enkele keer hun tanden 's ochtends of 's avonds niet poetsen, hun tanden rotten echt niet meteen weg.

Meer dan je denkt, het gaat er om of je wel goed poetst. Veel mensen denken dat ze goed poetsen, maar vaak poetsen ze dan te hard of te slordig.
En dat tweede: dat is heel erg persoonsgebonden.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 14:42
paarden_girly
paarden_girly is offline
de plak op je tanden wordt er beter mee weggehaald gloof ik
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 16:33
Anno2007
Anno2007 is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 16-01-2006 @ 14:59 :
dan bel je mn ortho toch? En ik had het (bedoelde iig) over GOED poetsen, niet als een aap een btje over je tanden aaien!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 21:36
Srn
Srn is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-01-2006 @ 13:12 :
Waarom dan juist niet?
Eerst deed ik het ook elektrisch, en toen zei de tandarts dat het beter was als ik met een 'gewone' tandenborstel zou poetsen. Nu ben ik dat dan maar gaan doen, maar ik vind niet dat het beter is geworden. Dus ik vind wel dat elektrisch poetsen beter is.
Oud 19-01-2006, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Kwieltje schreef op 15-01-2006 @ 19:55 :
Dat zei mijn tandarts ook, nu poets ik 's ochtends met de hand (met een super fijne tandenborsten van Oral B, met haren twee richtingen op, kleine rubberen haartje voor je tandvlees... echt, zo fijn ) en 's avonds elektrisch.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 20:44
Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
Kwieltje schreef op 16-01-2006 @ 17:33 :
dan bel je mn ortho toch? En ik had het (bedoelde iig) over GOED poetsen, niet als een aap een btje over je tanden aaien!
Mijn punt was dat het naar mijn idee geen ramp is als je een enkel keertje je tanden minder goed poetst dan normaal, omdat je met een gewone ipv een elektrische tandenborstel moet poetsen. Natuurlijk poets je dan beter met een elektrische, maar met een gewone borstel worden ze dan ook redelijk schoon hoor. Om dus om zo'n reden helemaal niet te beginnen met elektrisch poetsen, vind ik een beetje raar.

Regels voor berichten