Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2005, 20:51
pienie
hebben jullie er vaak last van?...
en waarom word je dan zenuwachtig?...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2005, 20:53
Verwijderd
ik word vaak zenuwachtig omdat ik onzeker ben en faalangst heb. Dus ja, ik heb er regelmatig last van.
Waarom wil je dit weten? Misschien is wat meer info handig
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 21:05
Skilly
Skilly is offline
Ik word zenuwachtig als ik iets niet zeker weet een situatie die ik nog niet heb meegemaakt.

Of als een heleboel mensen rondom me zitten.
Of van huilende baby's weet niet waar maar goed

Waar slaat dit topic eigenlijk op?
Oud 12-09-2005, 21:19
Verwijderd
Citaat:
Faded-Away schreef op 12-09-2005 @ 21:53 :
ik word vaak zenuwachtig omdat ik onzeker ben en faalangst heb. Dus ja, ik heb er regelmatig last van.
ong het zelfde
soms zo erg dat ik mijn hart voel kloppen in mijn keel
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 17:10
pienie
Citaat:
Skilly schreef op 12-09-2005 @ 22:05 :

Waar slaat dit topic eigenlijk op?
ik vraag het me gewoon af...

eigenlijk wilde ik ook weten wat jullie dan voelen als je zenuwachtig bent...
krijg je last van je ademhaling?of misschien dat het op je darmen slaat of iets anders?!...
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 18:10
Anijs
Anijs is offline
Citaat:
pienie schreef op 13-09-2005 @ 18:10 :

krijg je last van je ademhaling?of misschien dat het op je darmen slaat of iets anders?!...
Ik krijg er diarree van en ik moet er regelmatig van overgeven, maar daarna gaat het dan ook altijd beter
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 19:20
Ostentation
Ostentation is offline
Ja ik word ook altijd zenuwachtig. Zelfs als ik iets hoor waarvan ik eigenlijk helemaal niet zenuwachtig hoef te worden Krijg erg buikpijn en ga ineens heel erg zweten in mn gezicht!

balen balen balen
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 19:27
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Gister werd ik nog al alleen-dansend gefilmd en toen was ik wel een beetje zenuwachtig ja... Maar heb alleen last van gezonde zenuwen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 19:30
Zwoek
Zwoek is offline
Ik ben zelden zenuwachtig.
Oud 13-09-2005, 20:39
Skilly
Skilly is offline
Citaat:

In de meeste gevallen gaat me hart sneller kloppen en heb ik een onregelmatige ademhaling

Ik krijg last van hartkloppingen. Dat ik het helemaal in me keel krijg. (soms)

ALs ik nog erger zenuwachtig wordt (wat zelden voorkomt) dan gaat me rechterbeen trillen.

En nog zenuwachtiger wat me maar 1 keer is overkomen toen ik voor de laatste keer een prik ging halen begon ik te zweten.
Oud 13-09-2005, 20:59
IngeIkke
IngeIkke is offline
Als ik zenuwachtig ben, zeg ik vaak hetzelfde woordje. Op vragen antwoord ik dan al snel 'weet ik niet'
Ik krijg een raar gevoel in mn buik
Ik tik steeds mn voet tegen tafel/stoel/op grond
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 22:49
Maurice
Maurice is offline
als ik zenuwachtig ben krijg ik sterk de neiging om te gaan springen.
Oud 14-09-2005, 06:40
x_knorretje_x
x_knorretje_x is offline
ik word snel zenuwachtig vanwege onzekerheid, over de dingen die ik doe en over mezelf. Heb ook faalangst. Hier had ik vooral last van tijdens mijn stages (pabo) en nu ik een jaartje gestopt ben daarmee heb ik er last van tijdens mijn werk in een winkel. Achter de kassa hoeft er maar iets fout te gaan en ik krijg al een rode kop...wanneer een klant iets vraagt, kom ik soms gewoon niet uit mn woorden (dat heb ik gelukkig niet altijd, meestal gaat het wel goed)
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 22:10
vampire_esje
vampire_esje is offline
ik ben zenuwachtig als ik iets "nieuws" ga doen. Ik had als voorbeeld een paar weken geleden een feestje georganiseerd samen met een vriend. Hij werkt in de horeca. Maar omdat het mijn eerste keer was, was ik de hele avond nerveus en zenuwachtig tot de laatste gast vertrokken was...
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 22:17
ikbenroy
ikbenroy is offline
Ik word altijd zenuwachtig van mooie meisjes om me heen. Heel stom
En ik bloos heel erg snel

Doe een theateropleiding en heb daar ook auditie voor gedaan, toen was ik ook wel heel erg zenuwachtig, verder nooit zo erg meer geweest.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 13:22
Verwijderd
Ik ben eigenlijk alleen maar zenuwachtig tijdens nieuwelingen- en juniorenklassiekers (m/v).

Ik heb het hier dus over wielrennen voor de duidelijkheid

Best stom eigenlijk, dat ben ik eigenlijk pas vorig jaar gaan ontwikkelen.
Op dat moment gingen er ploeggenoten van mij rijden waarvan ik wist dat het winnen van prestigieuse klassiekers tot hun mogelijkheden behoorden.

2 ergste momenten tot nu toe: Omloop door het Land van kleine Hein voor nieuwelingen jongens. hierbij zat een ploeggenoot van mij in een kopgroep van 6 en ik wist dat hij een van de snelste sprinters is.

Ja maak het dan maar eens af....... En dat doet die gek ook nog!! .

het andere moment was het NK tijdrijden voor nieuweling-meisjes, hier was een ploeggenootje van mij een van de kanshebbers.
Helaas ging dat gewoon voor geen meter... dus dat was wel een teleurstelling, vooral voor haar zelf natuurlijk maar ik moet zeggen dat ik zelf ook niet echt blij was (zacht uitgedrukt)

Als ik mn verhaal zo is door lees heb ik dus vrijwel nooit last van zenuwen behalve bij sport dus.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 14:18
BananaSplit
BananaSplit is offline
Ik ben alleen maar zenuwachtig als ik weer in haar buurt kom
Ze weet van niets, maar ik wel en durf niks te laten merken En over het algemeen als ik tussen de leuke meiden zit
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 14:45
hellion
hellion is offline
ben vrij vaak zenuwachtig onder mensen, is goed te zien ook. Op mn werk zo nu en dan is vanwege mn prestatiedwang. Ag houd ooit wel op al is het wel is vervelend voor mensen om me heen....
Oud 21-09-2005, 15:03
Roadrunner
Roadrunner is offline
ik ben zenuwachtig als mensen heel veel van me verwachten en ik weet dat ik misschien niet aan hun verwachtingen kan voldoen

en als ik voor veel mensen moet praten of mn mening moet geven uit angst dat ze het maar stom vinden

en verder bloos ik veel
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 20:18
Verwijderd
Ik word vaak zenuwachtig als er onzekerheden zijn. bijvoorbeeld: ik moet naar iemand toe met de bus maar ik ben er nog nooit geweest en weet niet wanneer ik uit moet stappen, ookal heb ik een beschrijving, ik word super zenuwachtig. Ook van proefwerken, optredens ed word ik zenuwachtig.

Als ik zenuwachtig ben begint mijn hart sneller te kloppen, vaak word ik duizelig en val flauw, soms misselijk, ik begin te trillen. En het stomme is... ik kan al zenuwachtig worden aan de gedachte dat ik iets moeilijks moet doen. Ik hoef pas over 2 jaar eindexamen te doen, maar nu lig ik er al soms wakker van en voel ik het zweet opkomen.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 20:54
fractuur
fractuur is offline
Ik ben nooit zenuwachtig, echt haast nooit. Zelfs voor mijn examenuitslag niet.

En wat je eraan doet? Geen idee. Ik denk dat relativeren altijd wel helpt.
Oud 22-09-2005, 13:00
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
pienie schreef op 12-09-2005 @ 21:51 :
hebben jullie er vaak last van?...
en waarom word je dan zenuwachtig?...
Zenuwachtig als ik in de knoop zit met de tijd. Dat ik bijna te laat ben voor iets of erg moet haasten om het net te halen. Dan staat het zweet echt op mn rug.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 13:00
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
fractuur schreef op 21-09-2005 @ 21:54 :
Ik ben nooit zenuwachtig, echt haast nooit. Zelfs voor mijn examenuitslag niet.

Nou ik wel hoor Ik kon niet stilstaan. Stond te springen en moest rondjes lopen Toen ik hoorde dat ik geslaagd was, werd ik nog drukker
Met citaat reageren
Oud 21-01-2006, 00:22
Srn
Srn is offline
Citaat:
Waarom wil je dit weten? Misschien is wat meer info handig
Ik heb dat ook. Vooral bij testen ofzo heb ik het echt heel erg..
Oud 21-01-2006, 10:44
Balance
Balance is offline
Citaat:
same here

Citaat:
fractuur schreef op 21-09-2005 @ 21:54 :
En wat je eraan doet? Geen idee. Ik denk dat relativeren altijd wel helpt.
ik denk het niet.
ik relativeer me een ongeluk, maar het helpt niks.
de angst voor wat komen gaat is allang ontwikkeld en krijg je ook niet meer weg.

Het uit zich bij mij in black-outs, trillen, hartkloppingen in mn keel, etc.
Oud 21-01-2006, 23:02
Roos-vrij
Roos-vrij is offline
Het stomme aan zenuwachtig zijn vind ik dat veel mensen dezelfde dingen hebben om zenuwachtig te zijn.

Even met een voorbeeld:
Als ik een date heb (al is het met een bekende die ik een tijdje niet gezien heb) dan vind ik dat best wel eng, nouja.. spannend. En daar word ik dan best wel zenuwachtig van..
Normaal gesproken zeg ik dat dan niet. Later krijg je dan te horen dat die ander dat ook had!

Zenuwen worden gemaakt uit je gedachten..
Diegene die haast niet zenuwachtig is, mijn complimenten...!!
Dan heb je, lijkt mij, redelijk positieve gedachten.

Zenuwen zijn toch nergens goed voor?
Oud 22-01-2006, 09:53
Verwijderd
Citaat:
Roos-vrij schreef op 22-01-2006 @ 00:02 :
Zenuwen zijn toch nergens goed voor?
Zijn zenuwen niet een uiting van angst? Ik denk dat een beetje zenuwen oftewel gezonde spanning juist goed is. Het maakt je allert en waarschuwt voor gevaar...
Volgens mij is iedereen wel eens zenuwachtig en dat lijkt me ook heel normaal en goed! Echter téveel zenuwen/spanning kunnen je belemeren in je doen en laten en dan is het weer niet goed...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 11:24
Anno2007
Anno2007 is offline
ben wel vaker zenuwachtig, voor toetsen, korfbalwedstrijden, aant begin van het seizoen ook voor trainingen, voor nieuwe mensen leren kennen, in me eentje voor de klas wat vertellen enzo

wordt heel zenuwachtig, zeg weinig meer, ga makkelijk ergens aan frummelen, en heel soms weet ik eht gewoon egt niet meer, terwijl ik het anders altijd wel weet, en zon heel vervelend gevoel in me buik, en soms kank gewoon ook egt zitten trillen van zenuwen
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 15:33
Roos-vrij
Roos-vrij is offline
Citaat:
sonho schreef op 22-01-2006 @ 10:53 :
Zijn zenuwen niet een uiting van angst? Ik denk dat een beetje zenuwen oftewel gezonde spanning juist goed is. Het maakt je allert en waarschuwt voor gevaar...
Volgens mij is iedereen wel eens zenuwachtig en dat lijkt me ook heel normaal en goed! Echter téveel zenuwen/spanning kunnen je belemeren in je doen en laten en dan is het weer niet goed...
Oke, daar ben ik het helemaal mee eens!!
Oud 22-01-2006, 16:41
coopergirl
coopergirl is offline
Ik ben zenuwachtig voor veranderingen

Daarbij ben ik een regelrechte sociofoob
Oud 22-01-2006, 16:42
Verwijderd
ik ben zenuwachtig als ik in een grote groep mensen ben of iets voor een (grote) groep mensen moet vertellen. En wat ik ervan krijg ligt eraan hoé zenuwachtig ik ben. Beetje zenuwachtig meestal buikpijn als ik heel erg zenuwachtig ben ga ik trillen, zweten, krijg hartkloppingen en val flauw. Pas nog bij een spreekbeurt. Niet leuk.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 10:52
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik ben vooral zenuwachtig als ik ergens heen moet waar veel onbekende mensen zijn, zoals een verjaardag bijvoorbeeld. In kleinere groepen ben ik minder zenuwachtig, ook al ken ik niemand. Ik ben zenuwachtig als ik voor grote groepen moet praten, al komt dat bijna nooit voor (helaas , want het geeft wel altijd een kick als ik het gedaan heb en dat is goed voor m'n zelfvertrouwen) Ik ben verder zenuwachtig als ik ergens heen moet voor een afspraak, als ik moet telefoneren of voor situaties waarvoor ik veel moet plannen.

Hoe het zich uit: ik krijg dan een soort faalangst over me heen, allemaal negatieve gedachten, dan denk ik dat ik het echt niet kan (ja, dat is niet bevordelijk voor de goede afloop van de situatie waar ik toch al tegenop zie) Ik ga heel snel praten, ik stel dingen uit, soms ga ik trillen en soms word ik rood, niet echt blozen, maar dat gevoel heb ik dan.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 12:59
mar87
mar87 is offline
Ik ben zenuwachtig als ik iets moet doen waar ik totaal geen zin in heb. Als ik naar een receptie moet, veel onbekende mensen en ik vind recepties vreselijk. Wanneer ik moet presenteren.
Als ik met veel onbekende mensen ben en daarmee moet praten.
Telefoneren hou ik ook niet zo van.

Als ik zenuwachtig ben krijg ik last van m'n maag of darmen. Misselijk enz.
Tijdens presenteren ga ik trillen enz. maar dat komt wss ook omdat ik dan wat last van faalangst heb.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 14:04
Warsocket
Warsocket is offline
als ik veel moet plannen,
Dat dankzij mijn adhd aldus de psych
Oud 24-01-2006, 14:10
ook hallo
ook hallo is offline
ja ik ben soms zenuwachtig voor nieuw werk ofzo.. Maar i kga niet gelijk hyperventileren ofzo
iedereen is weleens zenuwachtig lijkt me
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 16:06
BananaSplit
BananaSplit is offline
Citaat:
Skilly schreef op 12-09-2005 @ 22:05 :
Ik word zenuwachtig als ik iets niet zeker weet een situatie die ik nog niet heb meegemaakt.

Of als een heleboel mensen rondom me zitten.
Of van huilende baby's weet niet waar maar goed

Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 16:09
ilse
ilse is offline
ik word van zoveel dingen zenuwachtig. van mensen die niet stil kunnen zitten, van situaties met nieuwe mensen. van dingen moeten zeggen in een grote groep, van naar een café gaan, en nog veel meer.

tis dan in verschillende mate, de ene keer gewoon dat ik het in mijn buik voel, soms dat ik zo depressief word dat ik niet meer ga. en weer een andere keer ga ik hyperventileren. erg irrtant
Oud 24-01-2006, 18:25
Verwijderd
Tegenwoordig nie meer zo vaak maar vroeger wel. En als ik dan zenuwachtig was, was t zo erg dak buikpijn kreeg en snel naar de wc moest.
Als ik nu zenuwachtig ben dan kan ik nog wel es buikpijn krijgen en wc neigingen zegmaar, maar nie meer zo erg als eerst.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 18:55
kroot
kroot is offline
ik ben nu wel zenuwachtig voor een kamerkoor dat ik morgen moet dirigeren. Je staat dan zo in je eentje vooraan, iedereen let op je, je moet alleen alles voorzingen.......brrr eng...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 20:39
Clumsy*
Clumsy* is offline
wel vaak zenuwachtig..
weet niet precies waardoor het komt..
misschien ben ik bang dat dingen niet lopen zoalsikwil ofzo..
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 22:02
Verwijderd
ja, dat hoort bij mijn beroep. Ik ontspan me door diep te ademen, en in een langzaam tempo te ademen ( of iig in een bepaald tempo, dat brengt je lichaam in een bepaalde cadans ).
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 00:42
hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 24-01-2006 @ 23:02 :
ja, dat hoort bij mijn beroep. Ik ontspan me door diep te ademen, en in een langzaam tempo te ademen ( of iig in een bepaald tempo, dat brengt je lichaam in een bepaalde cadans ).
Wat bedoel je hier precies mee?
Oud 25-01-2006, 07:58
Verwijderd
Citaat:
hmmmm schreef op 25-01-2006 @ 01:42 :
Wat bedoel je hier precies mee?
wat moet ik uitleggen?

ik gaf een tip over hoe je de ergste zenuwreacties die je voelt in je buik, kan neutraliseren.

soms als je heel zenuachtig bent, voel je je hart tekeer gaan.
De bedoeling is dan dat je eerst in-en uitademt op het tempo van je hartslag, en dan geleidelijk aan een langzamer tempo aannemen.

Als je die hartslag niet voelt, moet je maar gewoon ergens beginnen en dan langzamer en dieper gaan ademen.
( Bijvoorbeeld zorgen dat je gaat lopen en dan elke 2 passen in, en de volgende 2 passen uit ).
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 16:56
0123456789
0123456789 is offline
Citaat:

Hyperventilatie?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 17:10
Roadrunner
Roadrunner is offline
Ik ben altijd heel zenuwachtig voor hardloopwedstrijden. Waarom weet ik niet echt, ik heb nu echt al tientallen wedstrijden en het gevoel gaat niet weg, maar wordt wel minder. Maar als er een vriendin of vriend meegaat waarmee ik lekker kan praten, zijn al mn zenuwen verdwenen.
Reageren

Regels voor berichten