Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2006, 15:00
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik heb sinds een tijdje af en toe een zeurende pijn bovenin mijn rug, tussen de schouderbladen. ik doe wel s vaker zo mijn schouders naar achter, en dan kraakt t in mn rug. Maar de laatste tijd heb ik dan zo'n zeurend gevoel, alsof ik t ff moet kraken, maar als ik dat vervolgens doe kraakt er niks. en dan blijft die zeurende pijn zitten en trekt het door tot in mijn ribben en t is echt vervelend. na een minuut of 10 trekt t weg.
Ik heb t soms ook in mijn schouder, dan voelt het alsof er steeds iets op mijn schouder leunt.

iemand enig idee hoe dit komt of wat ik eraan zou kunnen doen?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 15:04
Verwijderd
Verkeerde houding achter de computer misschien? Te hoog bureau, geen goede rug- en armleuningen. Of een te zachte matras?

Ik heb op precies die plek pijn, ook zo'n gevoel, en bij mij komt het door een verkeerde computerhouding en het was erger toen ik twee maanden op een erg zachte matras sliep (toen had ik bij bepaalde bewegingen ook scherpe steken in mijn bovenrug, alsof iemand er echt een mes in stak).
Tijdens het computeren, na elke 25 minuten een pauze van 5 minuten houden en in die pauze opstaan en rondlopen helpt bij mij. Een goede bureaustoel kan ook helpen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 15:08
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Citaat:
Sarah schreef op 29-01-2006 @ 16:04 :
Verkeerde houding achter de computer misschien? Te hoog bureau, geen goede rug- en armleuningen. Of een te zachte matras?

Ik heb op precies die plek pijn, ook zo'n gevoel, en bij mij komt het door een verkeerde computerhouding en het was erger toen ik twee maanden op een erg zachte matras sliep (toen had ik bij bepaalde bewegingen ook scherpe steken in mijn bovenrug, alsof iemand er echt een mes in stak).
Tijdens het computeren, na elke 25 minuten een pauze van 5 minuten houden en in die pauze opstaan en rondlopen helpt bij mij. Een goede bureaustoel kan ook helpen.
mm ja dat zou best eens kunnen. op mijn kamer heb ik een goed matras, niet te zacht, niet te hard. Maar bij mijn ouders thuis heb ik echt een superzacht matras, en als ik daar ben heb ik ook wel meer last van mijn rug.
Ik zal je tip over de pauze tijdens het computeren eens opvolgen, eens kijken of het helpt
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten