Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2004, 17:08
Verwijderd
ik heb al sinds een aantal jaar regelmatig (het laatste jaar steeds vaker) last van extreme pijn in mijn nek. het zit ergens tussen mijn bovenste wervel en onderkant van de schedel denk ik. (als ik het ergens moet lokaliseren zou ik het daar doen, vandaar...)
nu is het zo dat als die pijn er is, die zo hevig is dat ze 'doortrekt' naar mijn hoofd (rechterkant) en vaak ook schouder...
meestal komt ze 's nachts, rond een uur of vier-vijf, en vaak voel ik de avond voordien al dat het gaat opkomen, door een lichte (tegenover die extreme van 's nachts dan...) zeurende pijn, zodat ik al pijnstillers klaar kan leggen...
het is zo erg dat ik dan vaak een uur lig te huilen (en geloof mij, ik kan voor de rest best wel tegen een stootje hoor...)

ik heb van de huisarts al pillen tegen migraine gekregen, en pillen om migraine-aanvallen te voorkomen, maar die hielpen niet. het was dan ook geen migraine, bleek achteraf, maar het was het proberen waard...
zo'n anderhalf jaar geleden heb ik ook een CT-scan moeten laten doen, om er zeker van te kunnen zijn dat het geen hersentumor was, wat gelukkig niet het geval was.

in een topic op deze bladzijde vraagt er een meisje naar wat de oorzaak van haar tintelende rug kan zijn, en werd er geopperd dat het een geklemde zenuw kon zijn. nu was mijn vraag: kan mijn pijn misschien liggen aan een zenuw die héél héél erg klem zit?
en moest het zo zijn, is er dan iets aan te doen, buiten pijnstillers nemen?

alvast bedankt!

xxx
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 17:13
toemba
toemba is offline
Ik heb geen idee

Maar als het altijd s nachts komt, en altijd om dezelfde tijd, en je voelt het aan komen, lijkt het me niet direct een zenuwbeklemming.
Oud 03-08-2004, 17:15
Verwijderd
Citaat:
toemba schreef op 03-08-2004 @ 18:13 :
Ik heb geen idee

Maar als het altijd s nachts komt, en altijd om dezelfde tijd, en je voelt het aan komen, lijkt het me niet direct een zenuwbeklemming.
't is niet altijd 's nachts, maar wel vier keer van de vijf ofzo... mja bedankt voor je hulp iig

xxx

ps: mijn vriend heet trouwens tom en zijn nick op msn en in emailadresen ed is meestal "tomba", vandaar dat ik je intuïtief leuk vind
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 17:33
duivelaartje
duivelaartje is offline
Mijn beste vriend heeft ook extreme pijn (gehad) juist aan de onderkant van zijn rug. (Een paar wervels boven z'n stuitje ongeveer).
Hij werd soms ook huilend wakker. Maar bij hem was het al snel duidelijk dat die rugzenuw beklemd zat.
Ik voel het ook wel al in hem knuffel ofzo, zijn hele rug staat gespannen. Ik weet niet of jij ook wat "stijfs" voelt in je nek?

Hij moet iig heeel rustig aan doen, mag maar 4 uur per dag werken enzo, anders kan het erin schieten en kan die zelfs verlamd raken ofzo.

Maar bij jou zou het ook een beklemde zenuw kunnen zijn. Ik zou even naar de dokter gaan en hem het een beetje laten onderzoeken!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 18:03
toemba
toemba is offline
Nou ik ben Tim en ben in hetzelfde geval Timba.

en ik maar denken dat ik zelf leuk was
Oud 03-08-2004, 18:38
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 03-08-2004 @ 18:33 :
Mijn beste vriend heeft ook extreme pijn (gehad) juist aan de onderkant van zijn rug. (Een paar wervels boven z'n stuitje ongeveer).
Hij werd soms ook huilend wakker. Maar bij hem was het al snel duidelijk dat die rugzenuw beklemd zat.
Ik voel het ook wel al in hem knuffel ofzo, zijn hele rug staat gespannen. Ik weet niet of jij ook wat "stijfs" voelt in je nek?

Hij moet iig heeel rustig aan doen, mag maar 4 uur per dag werken enzo, anders kan het erin schieten en kan die zelfs verlamd raken ofzo.

Maar bij jou zou het ook een beklemde zenuw kunnen zijn. Ik zou even naar de dokter gaan en hem het een beetje laten onderzoeken!
het voelt inderdaad "stijf", ik heb altijd de neiging om mijn nek te kraken als ik het voel aankomen, zelfs als het er is, in de hoop dat het ooit eens op die manier zal overgaan, maar steeds tevergeefs...

maar het lijkt me alsof jouw vriend constant die pijn heeft ik heb het ongeveer één keer in de twee weken, dus niet heel de tijd...
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 18:40
Verwijderd
Citaat:
toemba schreef op 03-08-2004 @ 19:03 :
Nou ik ben Tim en ben in hetzelfde geval Timba.

en ik maar denken dat ik zelf leuk was
dat is grappig

maar je bént ook leuk! niet verdrietig zijn... *aait*
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 18:48
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 03-08-2004 @ 19:38 :
het voelt inderdaad "stijf", ik heb altijd de neiging om mijn nek te kraken als ik het voel aankomen, zelfs als het er is, in de hoop dat het ooit eens op die manier zal overgaan, maar steeds tevergeefs...

maar het lijkt me alsof jouw vriend constant die pijn heeft ik heb het ongeveer één keer in de twee weken, dus niet heel de tijd...
Hmm dan is het denk ik een zenuw (of een spier misschien...)

Nee, hij heeft het niet altijd... In flagen, en dan vooral 's nachts. Maar je kan het altijd voelen.

Misschien maak je verkeerde bewegingen?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 19:38
toemba
toemba is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 03-08-2004 @ 19:40 :
dat is grappig

maar je bént ook leuk! niet verdrietig zijn... *aait*
oe *spint*
Oud 03-08-2004, 23:07
girly18
girly18 is offline
hoihoi soms een lekker blowtje roken helpt misschien erg goed tege de pijn. Ik heb zelf ook wellis last van pijn en wiet kan soms een eind helpen verbeterenxxx
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 10:31
Verwijderd
Citaat:
girly18 schreef op 04-08-2004 @ 00:07 :
hoihoi soms een lekker blowtje roken helpt misschien erg goed tege de pijn. Ik heb zelf ook wellis last van pijn en wiet kan soms een eind helpen verbeterenxxx
ik ben sinds nieuwjaar gestopt met roken toch bedankt voor de tip! (maar ik blijf bij dafalgan forte voorlopig hoor )
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 10:32
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 03-08-2004 @ 19:48 :
Misschien maak je verkeerde bewegingen?
geen idee, aangezien het meestal 's nachts echt opkomt...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 10:44
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 04-08-2004 @ 11:32 :
geen idee, aangezien het meestal 's nachts echt opkomt...
Hmmm... Verkeerd kussen?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 12:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn vader heeft dit ook gehad en hij heeft baat gehad bij een behandeling door een chiropracter of osteopaat. Misschien moet je eens zoiets proberen? Bij hem heeft het goed geholpen.

Regels voor berichten