Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2006, 09:26
vosje16
vosje16 is offline
Hey!

Sinds 2 dagen heb ik aan de rechterkant keelpijn. Het is niet op dezelfde plek als bij een "normale" keelpijn heb ik het gevoel...(dus zoals bij verkoudheden) Sinds vanmorgen had ik ook problemen bij het slikken. Ik heb dan ff in mijn keel gekeken en ik zag dat mijn amandelen er wat anders en meer gezwollen uitzagen Heb ik nog nooit gehad! De linkeramandel was gewoon wat gezwollen, maar aan de rechteramandel heb ik het gevoel dat er een stuk is bijgekomen ofzo...Telkens als ik moet slikken heb ik dan het gevoel alsof er iets vast zit in mijn keel (op mn amandel) Weet iemand wat het is en of het vanzelf over gaat?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 09:52
Verwijderd
Als je keelontsteking hebt is het heel normaal dat je amandelen opgezet ed zijn. En als ze gezwollen zijn dan is het ook heel normaal dat het voelt als of er iets vastzit. Over het algemeen gaat het vanzelf gewoon weer over, kost alleen wat tijd.

Als je twijfelt of wat dan ook kan je natuurlijk altijd even langs je huisarts gaan.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 09:57
coopergirl
coopergirl is offline
Jepp, sluit me aan bij Leonoor!

Indien je last van wit beslag op je amandelen krijgt, zou ik wel naar de huisarts gaan. Die kan dan een antibioticum voor je keelontsteking voorschrijven.
Oud 20-02-2006, 10:01
vosje16
vosje16 is offline
Mja, 'k hoop ook dat het vanzelf weer over gaat gaan...Maar ik heb geen keelontsteking hoor. Ik heb 2 dagen keelpijn (amandelpijn?) gehad, zonder enige verandering te merken aan mijn amandelen. En nu dat ze er wel anders uitzien, voel ik nog amper pijn. Ik denk dus eerder dat het iets aan mijn amandelen zelf is...amandelontsteking ofzo, geen idee of dat bestaat
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 10:02
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 20-02-2006 @ 10:57 :
Jepp, sluit me aan bij Leonoor!

Indien je last van wit beslag op je amandelen krijgt, zou ik wel naar de huisarts gaan. Die kan dan een antibioticum voor je keelontsteking voorschrijven.
Nope, ook geen wit beslag op mijn amandelen...enkel gezwollen.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 10:05
vosje16
vosje16 is offline
Bestaat er anders geen middeltje tegen gezwollen amandelen? 'k Heb nl geen zin om naar de dokter te gaan aangezien de pijn toch bijna over is...
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 10:06
Verwijderd
IJs verlicht de pijn vaak wat en helpt vaak ook wel iets tegen zwellingen.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 10:08
Verwijderd
Citaat:
vosje16 schreef op 20-02-2006 @ 11:01 :
Maar ik heb geen keelontsteking hoor.
Hoe weet je dat? Ik weet niet of je het hebt, maar een keelontsteking moet ergens beginnen...dus bv. met keelpijn zonder dat er iets aan je amandelen verandert en vervolgens worden ze wel dik ed.

Het woord 'amandelontsteking' bestaat, volgens mij, niet, als je amandelen ontstoken zijn noem je dat, volgens mij, gewoon keelontsteking.

Als je het idee hebt dat het iets anders is zou ik toch maar even langs je huisarts gaan.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 10:37
Hulk
Hulk is offline
had ik laatst ook, ontstoken amandel.

na 7 dagen werd het zo erg, dat ik met een amerikaans accent praatte en nauwlijks water kon slikken.
met antibiotica kuur was het met 2 dagen over, maar in de beginfase wil vitamine c nog wel is helpen.
Oud 20-02-2006, 10:37
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-02-2006 @ 11:08 :
Hoe weet je dat? Ik weet niet of je het hebt, maar een keelontsteking moet ergens beginnen...dus bv. met keelpijn zonder dat er iets aan je amandelen verandert en vervolgens worden ze wel dik ed.

Het woord 'amandelontsteking' bestaat, volgens mij, niet, als je amandelen ontstoken zijn noem je dat, volgens mij, gewoon keelontsteking.

Als je het idee hebt dat het iets anders is zou ik toch maar even langs je huisarts gaan.
Ja ok, maar nu is de pijn bijna over...dus een keelontsteking waarbij je maar 2 dagen keelpijn hebt, is ook niet logisch... Maar als mijn amandelen niet weer kleiner worden, zal ik wel eens bij de dokter langsgaan!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 10:45
Verwijderd
Citaat:
vosje16 schreef op 20-02-2006 @ 11:37 :
Ja ok, maar nu is de pijn bijna over...dus een keelontsteking waarbij je maar 2 dagen keelpijn hebt, is ook niet logisch...
Volgens mij staat er geen vaste tijd voor?
(Maar meestal duurt het wel wat langer idd. Toch zou ik alleen op basis daarvan niet meteen concluderen dat het dat niet geweest kan zijn.)

Citaat:
Maar als mijn amandelen niet weer kleiner worden, zal ik wel eens bij de dokter langsgaan!
Dat lijkt me sowieso verstandig.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 10:47
Verwijderd
Echinea Force kan btw ook helpen, dat verhoogt je weerstand ed.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 19:55
vosje16
vosje16 is offline
Ik ben vandaag naar de dokter geweest en ik heb dus wel een amandelontsteking (=tonsillitis) De dokter heeft mij 2 dingen voorgeschreven die ik morgen bij de apotheek zal gaan halen. 'k Hoop maar dat het deze nacht niet nog verergerd!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 22:44
Optima
Optima is offline
oooh amandelontsteking is voor mij maandelijkse kost. Ik had het voor het eerst toen ik pfeiffer had ( dus als het terugkomt laat je daar ff op checken)

Ik heb later nog wel eens een soort van 'kikker' in mn keel gehad. Dat was na mijn amandelontsteking toen er al wat littekenweefsel was. Wat bleek nu: er had zich zoveel eten etc opgehoopt in een van de holtes in mn amandelen (die dr zat vanwege de vorige ontstekingen) dat het gewoon pijn deed met slikken. Controlleer je amandelen dus regelmatig met een spateltje en een spiegel, of er niet iets vastzit. Even oefenen om je kokhalsneiging onder controle te krijgen.

Regels voor berichten