![]() |
|
In mijn studie boek staat het volgende over mapping
Met mapping word het volgende bedoeld: De URL www.greenpeace.org/index.html correspondeert met de file index.html, die bijvoorbeeld in de directory /www/docs staat. In andere woorden : de URL www.greenpeace.org/index.html wordt "gemapt" (afgebeeld) op de file /www/docs/index.html. Door te klikken op deze link komt de gebruiker dus automatisch terecht in deze directory. Hiermee kan er ook voor gezorgd worden dat alleen documenten binnen een bepaalde directory (hier /www/docs) benaderd kunnen worden. Hier snap ik dus echt helemaal niks van wat ze nou precies bedoelen. Ik kan er ook totaal geen beeld van krijgen. Op google vond ik dit : Voorbeeld: We laten de domeinnaam www.uniserver.nl via mapping doorverwijzen naar www.google.com. Als we op internet nu www.uniserver.nl zouden intoetsen, dan blijft in de adresbalk het adres www.uniserver.nl staan, terwijl de bezoeker naar www.google.com wordt doorverwezen. hier kan ik WEL beeld bij krijgen, alleen betwijfel ik of je hiermee het hele proces mapping beschrijft! wie helpt me ! x
|
![]() |
|
Je kan het ook zo zeggen:
Een mapping is net zoals een snelkoppeling op je bureuablad van je windows. En net zoals bij zo'n snelkoppeling kan je altijd de naam en de verwijzing veranderen. Jouw ikoontje "mijn documenten" verwijst (-> gemapt) eigelijk naar c:\documents and settings\profiel\mijn documenten\ Dus snelkoppeling onder de naam www.greenpeace.org/index.html verwijst eigenlijk naar het werkelijke adres 80.67.86.46/var/www/index.html.
Laatst gewijzigd op 10-03-2006 om 16:29. |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 10-03-2006 om 21:29. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het-grote-lucht-je-hart-topic #159 kroot | 480 | 08-12-2010 15:37 | |
Studeren |
Nodig op HBO _adore | 16 | 03-08-2010 09:01 | |
ARTistiek |
Vraag mbt boekillustraties Zepp | 11 | 17-02-2006 21:42 | |
Software & Hardware |
[3ds max] Welk boek is goed voor beginners? Verwijderd | 12 | 18-08-2002 09:11 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Marokko vs Spanje Gatara | 37 | 30-07-2002 06:38 |