Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
en die enclaves lijken me nogal een apart geval omdat z ein africa liggen, je kunt ze ook bekijken als een van de oudste gevallen van kolonialisme.
||
Citaat:
|
![]() |
Er zal niets gebeuren. De Spanjaarden zullen hun militaire spieren oppompen en de Marokkanen zullen zich ingraven ( om hun gezicht te redden ) , afzien van een avontuurtje om vervolgens naar huis te gaan, hoewel ik overtuigd ben dat Marokko een legitieme claim heeft over dat eiland en waarschijnlijk ookover Gibraltar, die genoemd is naar een Moorse militaire leider.
Het Marokkaanse leger is al bij voorbaat kansloos tegen het Spaanse. Fighters 95 F/A-18A/B vs. 35 Mirage F-1C/E. 66 Mirage F-1C/E vs. 20 F-5E/F Attack 30 F-5A/B vs. 13 F-5A/B COIN ----- vs 4 OV-10A Trianer 80 C-101 vs 23 Alpha Jets Support 14 RF-4C vs 4 RF-5A Attack Heli 80 BO-105 vs. 24 Gazelle NAVY Principe de Asturias vs ------------- Alvaro de Bazan class destroyers vs--- 6 Santa Maria (Perry) class frigates vs ---- 4 Baleares (Knox) class frigates vs 2 Mohammed V (Floreal) class small patrol frigates 4 Descubierta class light ASW frigates vsLt. Col. Errhamani (Descubierta class) light ASW frigate vs----- Subs 4 S-80 class submarines vs ---- 4 Galerna (Agosta) class coastal submarines vs ---- 4 Delfin (Daphne) class coastal submarines vs ---- Naval Support planes 16 AV-8S vs ------- |
![]() |
|
Het is natuurlijk een principe/prestige-kwestie en die paar rotsen - want dat zijn het feitelijk - doen er niet toe. Ik denk dat het met een sisser afloopt; er komt een diplomatieke oplossing, al dan niet met bemoeienis van de EU of VS.
Tot een gewapend conflict zal het wel niet komen, is ook niet wenselijk. Kijk maar eens naar de Falkland-oorlog, in bepaalde opzichten een vergelijkbaar conflict. En Argentinie is daar beslist niet beter van geworden... |
![]() |
||
Citaat:
![]() En met militairen een eiland bezetten van een ander land is natuurlijk hardstikke fout, wat je claims ook zijn. Ik snap niet dat ze zoveel op het spel zetten.....
|
Spaanse invasie op Perejil
Uitgegeven: 17-7-2002 9:05 Laatst gewijzigd: 17-7-2002 9:07 MADRID/CEUTA - Spaanse mariniers zijn woensdag geland op het eilandje Perejil voor de kust van Marokko. Ze hebben er volgens regeringsfunctionarissen in Madrid de Marokkaanse militairen op het eiland verwijderd. Er zouden geen gewonden zijn gevallen. http://nu.nl/document?n=59630 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
"er zouden geen gewonden aan de spaanse zijde zijn gevallen" |
![]() |
||
Citaat:
|
Goede Dag allemaal
Ik zit momenteel zelf in Marokko. En volgens het journal is de eilandje laila weer voor marokko. En zelf vind ik het dat het stad Ceute ook weer voor Marokko moet terug gegeven worden. Maar ja,ik ga morgen camperen met me neef°lekker wijfen versieren°.En moet dus nu alvast mijn kleding gaan inpakking. ![]() PeaCe ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Maar door wie erkend, en vastgesteld ![]()
|
![]() |
geen behoefte.. waarom stel je de vraag dan?
![]() zo zijn de territoriale wateren ingedeeld ![]() onderin, vlakbij diezelfde punt van marokko die tegen de wateren van spanje ligt, zie je een zwarte stip met "Ceuta".. dit is de eilandengroep waarbij Perejil (het betreffende eilandje) behoort artikel met het conflict een beetje uitgebreider uitgelegd voor mensen die wel graag nadenken: het conflict tussen turkije en griekenland mbt cyprus is ook leuk om uit te zoeken ![]() ![]() i luv international politics ;x
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() marokko staat niet voor niets bekend als een van de meer toegankelijke moslimstaten, komt vooral door de handel... als die wegvalt krijg je iets als Iran in plaats van Marokko.. wat je btw ook zag toen het er effe verkeerd uitzag toe spanje die rots terug innam: meteen rennen ze naar de oosterse vriendjes toe (ben de naam van die club kwijt.. n 'vergadering' als die van de VN, maar dan waarin alle moslimstaten zitting hebben) en gaan ze vragen om militaire steun.. het blijft een apart volkje ![]()
Laatst gewijzigd op 30-07-2002 om 06:42. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Aanslag Londen #3 Gatara | 500 | 15-07-2005 11:28 | |
Terreur teistert scholier koelieboelie | 191 | 27-06-2005 01:59 | |
Lifestyle |
wereldreiziger of niet thecatempire | 89 | 26-03-2005 18:25 | |
Europa kijkt toe Gatara | 176 | 24-11-2004 07:49 | |
De Kantine |
Waar ben jij allemaal op vakantie geweest? Negrotiator | 71 | 09-01-2004 10:30 | |
Drugs & Alcohol |
Het gebruik van middelen Internationalist | 6 | 20-04-2002 10:39 |