Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2006, 09:36
discoboy
discoboy is offline
Ik denk dat ik een schimmel heb, maar ik weet het niet zeker.

Een gedeelte van mijn voorhuid is droog, een soort koorstje is het ofzo...
Ook heb ik soms dat er een soort van pasta vrijkomt, ik weet niet precies waar het vandaag komt, maar het zal niet goed zijn...

Weet iemand misschien wat ik heb, en wat ik er aan kan doen?
Naar de dokter gaan wil ik liever niet, want ik schaam me altijd als ik mijn penis moet laten zien aan iemand anders...

Oh trouwens, ik heb wel geslachtsgemeensschap met mijn vriendin, dus ik denk dat het daaraan ligt (nee, geen condoom)
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 10:01
Tsu
Tsu is offline
Tsja, er zijn hier waarschijnlijk geen afgestudeerde dokters die je kunnen helpen. Ik raad je aan om toch naar de dokter te gaan, bel anders gewoon eerst van tevoren en leg uit wat je hebt. Dan kunnen zij wel zeggen of het nodig is om langs te komen of niet.
Oud 16-02-2006, 11:26
My Info
My Info is offline
Vraag je vriendin eens of zij toevallig ook klachten heeft op dat gebiedt...en tsja hoe vervelend het ook is voor je, is het toch verstandig om even naar de dokter te gaan.
Oud 16-02-2006, 18:34
discoboy
discoboy is offline
oke, bedankt
weet iemand trouwens of zoiets vanzelf over gaat?
of dat je echt een zalfje moet gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 19:00
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Meestal gaat zoiets niet vanzelf over. Het kan lijken alsof het over gegaan is omdat je geen klachten meer hebt maar vaak blijft het dan toch sluimerend in je lichaam achter om weer de kop op te steken als je weerstand minder is. Het beste is toch om even langs je huisarts te gaan die je dan zalf ofzo zal voorschrijven.
Oud 16-02-2006, 19:20
Poeperd
Poeperd is offline
Als je een vaste relatie hebt, zou er niks aan de hand moeten zijn.
Oud 16-02-2006, 19:22
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Poeperd schreef op 16-02-2006 @ 20:20 :
Als je een vaste relatie hebt, zou er niks aan de hand moeten zijn.
Dat is niet waar, een schimmel kun je zomaar oplopen, bijvoorbeeld door een verminderde weerstand of door antibiotica. En als je dan onbeschermde seks hebt kun je die schimmel overbrengen op je partner, waardoor je elkaar blijft besmetten.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 19:53
Roos
Roos is offline
Het zou inderdaad best een schimmelinfectie kunnen zijn. Maar vanaf hier kunnen wij dat niet beoordelen (tenzij je een foto stuurt maar dat lijkt me niet echt de bedoeling).

Ik zou toch maar naar de huisarts gaan. Het is niet vreemd dat je dat eng of ongemakkelijk vindt. Probeer te onthouden dat hij of zij wel honderden piemels heeft gezien, en puur geinteresseerd is in jouw klacht, en verder echt niet op een andere manier naar je kijkt.
Als hij of zij gewoon snel even kijkt, weet je huisarts vast wat eraan te doen is.

Jeukt het ook, of is het geirriteerd?
Oud 16-02-2006, 22:14
discoboy
discoboy is offline
jeukt wel af en toe, maar niet zo erg dat ik moet krabben ofzo...

trouwens, wat ook een probleem is, ik heb liever niet dat mijn ouders dit te weten komen, en als ik dan naar dokter ga dan komt de rekening vanzelf thuis...
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 11:23
Verwijderd
Dan zeg je tegen je ouders 'nee, jullie mogen niet weten waarvoor ik daar ben geweest, dat is prive'. Of je betaalt het consult zelf, contant, dan komt er ook geen rekening thuis.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 11:51
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Bloem schreef op 16-02-2006 @ 20:22 :
Dat is niet waar, een schimmel kun je zomaar oplopen, bijvoorbeeld door een verminderde weerstand of door antibiotica. En als je dan onbeschermde seks hebt kun je die schimmel overbrengen op je partner, waardoor je elkaar blijft besmetten.
Okee. Ik dacht dat je een schimmel opliep d.m.v. seks.
Oud 17-02-2006, 13:20
Roos
Roos is offline
Citaat:
Poeperd schreef op 17-02-2006 @ 12:51 :
Okee. Ik dacht dat je een schimmel opliep d.m.v. seks.
Dat kan ook,maar hoeft dus niet
Oud 20-02-2006, 14:43
Koen M
Koen M is offline
Wel ja, die schimmel moet daar wel ooit eens gekomen zijn... schimmels zijn geen uit het niets komenden organismen. maar het kan dat door bepaalde omstandigheden (zoals gebruik van antibiotica, of door verminderde weerstand enz) de schimmels vrij spel krijgen en dat er op dat moment klachten optreden. maar die schimmel moet daar dan wel al langer aanwezig geweest zijn...

Gewoon naar de dokter gaan he....
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 10:13
discoboy
discoboy is offline
oke, ik heb samen met mijn vriendin overal informatie erover opgezocht, en we kwamen op internet tegen dat een schimmel vanzelf over gaat, maar dat het sneller overgaat als je naar dokter gaat en het juiste middel erbij gebruikt

ik heb eerlijk gezegt er helemaal niets nog aan gedaan, en toch word het al een stuk minder
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 12:21
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
discoboy schreef op 22-02-2006 @ 11:13 :
oke, ik heb samen met mijn vriendin overal informatie erover opgezocht, en we kwamen op internet tegen dat een schimmel vanzelf over gaat, maar dat het sneller overgaat als je naar dokter gaat en het juiste middel erbij gebruikt

ik heb eerlijk gezegt er helemaal niets nog aan gedaan, en toch word het al een stuk minder
En bij je vriendin ook? Want vrouwen hebben er overal het algemeen meer en langer last van, dus is het zeker wel prettig als je er gewoon even een middeltje voor haalt. Bovendien kán een schimmel vanzelf overgaan, maar dat hoeft niet.

Bovendien weet je nu niet zeker of het wel helemaal weg is bij jou, misschien sluimert er nog wat terwijl je er helemaal geen last meer van hebt. Maar dan kun je het wel nog aan je vriendin geven, dus hoelang wou je dan nog geen seks hebben of iig seks met condoom?

Ik vind het onverstandig iig. Maak gewoon een afspraak bij je huisarts, waarschijnlijk kijkt hij er niet eens naar maar weet hij aan je verhaal gelijk wat er speelt. Soms hoef je alleen maar aan de assistente uit te leggen waar je last van hebt en dat je aan een schimmel denkt, en dan laat zij de huisarts gewoon een recept uitschrijven die je bij de apotheek op kun halen. Dan weet je iig zeker dat het weg is. Snap niet waarom mensen niet voor een beetje duidelijkheid kiezen, de huisarts ziet iedere dag wel iemand in zijn praktijk met een schimmel....
Oud 22-02-2006, 20:24
Meadow
Meadow is offline
Hoe lang neuk je al met je vriendin? Als je nog niet zo langgeslachtsgemeenschap hebt zou het ook gewoon een soort van "beginnersirritatie" kunnen zijn, tenminste, bij vrouwelijke beestjes wel .
Oud 23-02-2006, 19:14
discoboy
discoboy is offline
ik vrij nu zo'n 4 maanden met haar
en bij haar is het trouwens helemaal verdwenen al...
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 22:08
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
discoboy schreef op 23-02-2006 @ 20:14 :
ik vrij nu zo'n 4 maanden met haar
en bij haar is het trouwens helemaal verdwenen al...
Hmm, dan kan dat het nouwelijks zijn...
Oud 23-02-2006, 22:27
Roos
Roos is offline
Je weet niet eens zeker of het een schimmel is.

Ooit aan gedacht dat het mischien een SOA kan zijn?

Regels voor berichten