Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2006, 10:05
ziglietje
ziglietje is offline
Kiekeboe iedereen....

Ik zit al een goei week met barstende hoofdpijn
Ik ben naar de dokter geweest en die heeft mij oppervlakkig onderzocht en geconstateerd dat ik een kopvalling heb...
Hij heeft mij antibiotica voorgeschreven en die is reeds op nu,
Maar ik zit nog steeds met barstende hoofdpijn...

Wat moet ik nu doen....
Terug naar dokter???
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 11:21
Verwijderd
wtf is een kopvalling?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 11:24
Peacefully
Peacefully is offline
Citaat:
Piloff schreef op 01-03-2006 @ 12:21 :
wtf is een kopvalling?
dat je kop eraf is gevallen, maar je het niet door had.

eh.. nieuwe antibiotica halen?
Oud 01-03-2006, 13:08
Kali
Kali is offline
kopvalling is een verkoudheid dat zich vooral in de streek neus keel bevind geloof ik, maar waardoor je zwaarhoofdig bent en hoofdpijn enz ...
Wordt in het vlaams toch vaak gezegd, maar antibiotica vind ik toch maar raar hoor ...
Ik zou eerder vragen om pilletjes tegen de verkoudheid ( zo iets tegen hooikoorts werkt tegen de neusloop normaal) en dan dafalgan of iets dergelijks voor de hoofdpijn, desnoods met codeïne, maar toch geen antibiotica
Oud 01-03-2006, 21:34
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Kali schreef op 01-03-2006 @ 14:08 :
kopvalling is een verkoudheid dat zich vooral in de streek neus keel bevind geloof ik, maar waardoor je zwaarhoofdig bent en hoofdpijn enz ...
Wordt in het vlaams toch vaak gezegd, maar antibiotica vind ik toch maar raar hoor ...
Ik zou eerder vragen om pilletjes tegen de verkoudheid ( zo iets tegen hooikoorts werkt tegen de neusloop normaal) en dan dafalgan of iets dergelijks voor de hoofdpijn, desnoods met codeïne, maar toch geen antibiotica
als hij denkt aan een ontsteking van de bijholten/ voorhoofdholten ofzoiets is dat niet zo raar
Oud 01-03-2006, 22:28
ekki
ekki is offline
Ik ben iig van mening dat artsen veel te snel antibiotica geven. Ik had het in dit geval denk ik niet zomaar genomen. Ik wil eerst zeker weten dat ik een bacteriële infectie heb en dan ook zeker weten dat het niet zomaar over kan gaan.
Oud 02-03-2006, 07:21
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 01-03-2006 @ 22:34 :
als hij denkt aan een ontsteking van de bijholten/ voorhoofdholten ofzoiets is dat niet zo raar
sinusitis?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 08:32
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
ekki schreef op 01-03-2006 @ 23:28 :
Ik ben iig van mening dat artsen veel te snel antibiotica geven. Ik had het in dit geval denk ik niet zomaar genomen. Ik wil eerst zeker weten dat ik een bacteriële infectie heb en dan ook zeker weten dat het niet zomaar over kan gaan.
In België gebeurt het inderdaad veel sneller dan in Nederland, maar dat komt mede door het systeem dat ze daar hanteren, dat patiënten op elk moment naar een andere huisarts kunnen.

Antibiotica zijn zeker geen tovermiddel en terughoudendheid is inderdaad geboden. Maar aangezien er een boel patiënten zijn die denken dat ze weten wat goed voor ze is omdat ze dat van de buurvrouw gehoord hebben die gewoon eisen van de arts dat hij/zij ze een pillenkuur mee naar huis geeft.
Oud 02-03-2006, 10:22
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 01-03-2006 @ 23:28 :
En dan valt het in Nederland nog wel mee, moet je eens in bijv. Frankrijk kijken. Ik was daar ooit op vakantie en had kiespijn, gewoon vervelend maar verder niet zodanig dat ik echt rondrende van de pijn maar goed, toch even naar een lokale dokter. Na vijf minuten kijken kwam-ie meteen aanzetten met drie of vier antibiotica-kuren, ik echt WTF
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 13:03
Nienna*
Nienna* is offline
Als dit zoiets is als een voorhoofdholteontsteking of zo, dan stomen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten