Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2006, 10:35
karinodl
karinodl is offline
Bij mijn kleine is ook netelroos geconstateerd..helaas zoeken ze op deze leeftijd nog niet uit waarvoor hij allergisch is.
Mijn vraag is aan iemand die er ervaring meeheeft: Hoelang kan dit aanhouden...hij heeft het nu al drie weken en het blijft steeds weer terug komen op dezelfde plekken.
Hij had een drankje zirtec genaamd wat bij hem dus totaal niks deed daarna kreeg hij zalf en door deze zalf heeft hij nu een hele droge huid.
Gister de arts weer gebeld en ik moest stoppen met de zalf en nu een vette vaseline erop doen zodat de huid weer geneest...maar nu vanmorgen heeft tie dus weer nieuwe plekken erbij.
Dus ik vraag me af hoelang zoiets door kan gaan?
Langzamerhand word ik er gek van...ik weet nog steeds niet waar hij zo op reageerd en heb al van alles geprobeerd.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 10:36
Verwijderd
w00t anders vraagt een vrouw van 35 dat even op een SCHOLIEREN forum
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 10:37
karinodl
karinodl is offline
leuk he kwam toevallie hier terecht en ook sholieren lopen bij artsen he en hebben misschien hier last van
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 11:51
coopergirl
coopergirl is offline
Het kan maanden aanhouden. Er bestaat geen medicijn tegen netelroos, hooguit om het wat te verzachten zoals vasaline e.d.
Oud 08-03-2006, 11:52
coopergirl
coopergirl is offline
PS deze link is wel interessant!

http://nhg.artsennet.nl/upload/104/patbrieven/s3a.htm
Oud 09-03-2006, 05:29
Apomes
Apomes is offline
Gek!

Ik heb vorig jaar neterroos gehad van slechte garnalen. Ik kreeg pilletjes en 's aovnds was het ergste weg. Toen moet ik die pillen combineren bij andere pilleng edurende 7 dagen en alles was weg! Jammer dat ik de pillen hun naam ben vergeten.

Rosea van Gilbert, daar zijn geen pillen voor...en dat heeft bij mij een 4 tal weken geduurd.
Oud 09-03-2006, 17:14
Verwijderd
Talkpoeder met mint erdoor verzacht de jeuk enorm. Verder kan je geloof ik weinig doen. Ik heb het eens een week gehad, vooral over m'n romp, en dat is uiteindelijk van de een op andere nacht verdwenen. Bij mij werd het waarschijnlijk veroorzaakt door een overdaad aan knoflook in een maaltijd (overdaad = drie knollen (dus geen teentjes!) verse knoflook), ik ben niet allergisch voor knoflook, maar iedereen kan zo'n reactie krijgen.

Ik geloof overigens dat de 'aanvallen' bij kinderen langer kunnen duren. 't Kan natuurlijk ook zijn dat hij wél ergens allergisch voor is. Misschien kan je eens proberen simpele dingen uit zijn voeding te halen, zo kan je zelf een beetje testen of hij allergisch is. Als je vermoed dat je een bepaald iets gevonden hebt (bv. koemelk, fruitsoorten etc), ga dan langs een arts en leg je vondsten voor.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 21:36
karinodl
karinodl is offline
Ben inmiddels al 4 keer bij arts geweest...hij heeft het nu al drie weken en de hormoonzalf die hij had heeft een hele erge droge huid opgeleverd en de netelroos zit er dus nog steeds
Nu heeft hij een vette zalf tegen de droge huis en verder niks meer. Ik ben idd voorzichtig aan het uittesten waar door het kan komen maar tot nu toe zonder resultaat. hij is er verder niet ziek van gelukkig, trouwens hij is 2 jaar.
de arts zegt dat het dus van zelf over moet gaan maar juist omdat hij zo klein is vind ik het zo zielig.
Wil jullie bedanken dat jullie hierop reageren...is fijn om te horen van mensen die hetzelf hebben of die mee denken.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 19:07
bj0etiejfreak
bj0etiejfreak is offline
hoi!
Ik heb zelf ook netelroos..
er zijn pilletjes voor, die kan je halen bij de apotheek of gewoon bij de drogist..het heet Reactine
Een half pilletje is genoeg, en zeker voor een kind..
Sterkte..!
Oud 10-03-2006, 22:18
Mara
Mara is offline
Talkpoeder inderdaad

Ik ben er zelf helaas vrij gevoelig voor, maar het duurt bij mij niet zo lang.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 13:25
Verwijderd
Volgens mijn moeder heb ik het als 2-jarige ook gehad, en flink ook. Vond ze ook heel zielig, omdat ik overal jeuk had, en ze er niets aan kon doen. Maar uiteindelijk - na veel poederen met mint-talkpoeder tegen de jeuk - is het toen ook weggegaan.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten