Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2002, 10:42
Cool_D
Cool_D is offline
Ik weet niet waar ik dit bericht neer moest zetten daarom doe ik het dus hier , ik heb net een nieuwe tv gekocht voor op mijn kamer, ik heb er al een stereo staan met een aux aansluiting en een aux functie, mijn idee is dat ik door mijn boxen van de stero het geluid van de tv hoor. Ik heb achter mijn tv alleen een ingang van de antenne en een SCAT aansluiting. Lukt dit via mijn SCAT aansluiting?? zo ja, hoe dan?
Oud 10-03-2002, 11:57
S
S is offline
Gewoon een kabeltje vanaf de Scart trekken met de rode en de witte plug naar de AUX van je stereo. Zo heb ik het ook zitten met mijn N64.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 13:00
Shock
Shock is offline
Je hebt koppelstukken, die hebben een rode, witte en gele bus, deze zet je op je scart-aansluiting. Als je de rode en witte aansluiting met je AUX aansluiting van je stereo koppelt heb je prima geluid!
Oud 10-03-2002, 14:24
Cool_D
Cool_D is offline
Allebei heel erg bedankt!!
Oud 11-03-2002, 17:37
Cybernetic Joosie
Cybernetic Joosie is offline
wel even zorgen dat je er eentje gebruikt die op de outputs aansluit van de tv en niet op de inputs, anders hoor je natuurlijk niets!
Oud 13-03-2002, 17:53
Cool_D
Cool_D is offline
Daar volg ik het ff niet input en output??? verklaar je nader aub
Oud 13-03-2002, 17:57
S
S is offline
Citaat:
Cool_D schreef:
Daar volg ik het ff niet input en output??? verklaar je nader aub
Je hebt inputs (voor je videocamera, etc.) en outputs (voor de stereo). Output (de naam zegt het eigelijk al) die GEEFT geluid weg. De input (ook weer zegt de naam het) die absorbeert geluid. Bij een input kun je dus geluid je TV inbrengen en bij een output kun je het geluid naar een ander systeem overbrengen.

Kijk maar in je boekje van je TV hoe het zit.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 18:28
Shock
Shock is offline
Citaat:
S schreef:
Je hebt inputs (voor je videocamera, etc.) en outputs (voor de stereo). Output (de naam zegt het eigelijk al) die GEEFT geluid weg. De input (ook weer zegt de naam het) die absorbeert geluid. Bij een input kun je dus geluid je TV inbrengen en bij een output kun je het geluid naar een ander systeem overbrengen.

Kijk maar in je boekje van je TV hoe het zit.

Klopt... maar waarschijnlijk heeft cool maar 1 scart aansluiting. In dat geval is het meestal een input, omdat er eerder een video dan een stereo op zo'n tv'tje aangesloten wordt. Dan moet je het snoer van je aux-aansluiting in de koptelefoon-aansluiting steken tenzij er nog andere outputs aanwezig zijn...
Oud 13-03-2002, 18:45
Cool_D
Cool_D is offline
ik heb achterin een rode en witte plug-in kan het dan ook nog?
Oud 13-03-2002, 18:46
Cool_D
Cool_D is offline
in de stereo dan he!
Oud 13-03-2002, 18:57
F10®!@n
F10®!@n is offline
Citaat:
Shock85 schreef:
Klopt... maar waarschijnlijk heeft cool maar 1 scart aansluiting. In dat geval is het meestal een input, omdat er eerder een video dan een stereo op zo'n tv'tje aangesloten wordt. Dan moet je het snoer van je aux-aansluiting in de koptelefoon-aansluiting steken tenzij er nog andere outputs aanwezig zijn...

scart is altijd in èn uit (waarvoor denk je dat AL die pinnetjes zijn )... dan ligt het aan de stekker die je gebruikt of het in of uit is

sommige stekkers hebben een schakelaartje om te switchen, hardstikke handig
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 19:57
Shock
Shock is offline
Citaat:
F10®!@n schreef:
scart is altijd in èn uit (waarvoor denk je dat AL die pinnetjes zijn )... dan ligt het aan de stekker die je gebruikt of het in of uit is

sommige stekkers hebben een schakelaartje om te switchen, hardstikke handig

Waarom staat er achterop mijn video dan SCART-IN en SCART-OUT? Ik weet wel dat er bij SCART-IN altijd een out-signaaltje is, maar dat signaaltje is alleen voor een bepaalde aansturing van je input, niet om een heel beeldsignaal door te geven.
Je hebt inderdaad ook fabrikanten die allebei de functies aan 1 aansluiting koppelen, mijn broertjes video heeft dat ook, maar dan moet je dus elke keer, als je tussen de camera of de tv wisselt, die plugs verwisselen en dat schakelaartje omzetten, niet echt handig.
De aansluitingen voor in- en output zijn trouwens bij scart hetzelfde hoor. Elke scart-kabel (behalve de verlengkabel) heeft aan allebei de kanten van het snoer een 'mannetjes-stekker' en de aansluitingen aan de apparaten zijn 'vrouwtjes'

------------------
Kijk voor de leukste rock & lol band op http://www.burnwood.nl *BurnWood Shocks!* *Fruitmand is sweeeet, I love her*

[Dit bericht is aangepast door Shock85 (13-03-2002).]
Oud 13-03-2002, 20:14
Shock
Shock is offline
op deze pagina de pin-aanwijzing voor de scart... duidelijk verschil tussen input en output dus http://utopia.knoware.nl/users/epreb...ing/SCART.html
Oud 16-03-2002, 14:04
mordradead
mordradead is offline
ik heb nu het tulpstekkertje in mijn aux zitten okej dat gaat nog dan nog ff in die van de tv (die rode en die witte) tenminste....... dat d8 ik het was toch wat moeilijker want hij deed het niet, in mijn tv zitten 2x scart 1x met drie van die dingetjes (rood, geel, wit) en 1x met allemaal van die pinnetjes. voor de rest heb ik geen uitgangen en in de scart met alle pinnetjes daar zit mijn vcr in wie helpt mij want ik snap er geen reet meer van???????/!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 17:57
Shock
Shock is offline
Kijk dan eens in je gebruiksaanwijzing of je die tulpstekkers in een input of een output stopt... dat is wel belangrijk om te weten
anders moet je m in je koptelefoon aansluiting stoppen
Oud 17-03-2002, 13:15
mordradead
mordradead is offline
Citaat:
Shock85 schreef:
Kijk dan eens in je gebruiksaanwijzing of je die tulpstekkers in een input of een output stopt... dat is wel belangrijk om te weten

ik heb geen koptelefoon ingang pokke he maar ja ik zal hem eens in dat gedoe van mijn vcr stoppen nog bedankt he
Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 14:50
Shock
Shock is offline
Citaat:
mordradead schreef:
Citaat:
Shock85 schreef:

ik heb geen koptelefoon ingang pokke he maar ja ik zal hem eens in dat gedoe van mijn vcr stoppen nog bedankt he
gedoe van je vcr... explain!
koptelefoon ingangen heb je meestal ook niet, uitgangen zullen het dan zijn
Oud 20-03-2002, 18:08
mordradead
mordradead is offline
dan zal het wel een koptelefoon uitgang zijn maar ja die het ik toch niet en ik heb mijn vcr met een coax en een scart kabeltje verbonden en dan zitten er in mijn vcr 2 scart 1 xtra om nog een vcr op aan te sluiten ik weet het niet maar misschien is dat wat (met eventueel een scartblokje)

nog bedankt :-)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten