Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Bedankt voor je reactie ![]() Meestal houd ik me wel bezig tot ik echt ga slapen. Maar als ik dan naar bed ga, dan voel ik me ineens heel anders. Alsof ik maar beter niet kan gaan slapen ofzo *klinkt idioot, ik weet t* xxx |
![]() |
|
![]() |
Hmmm hoe laat ga je meestal slapen? Misschien is het een idee om pas naar bed te gaan als je echt moe bent. En als je naar bed gaat en je dan weer wakker voelt nog even wachten. Als je morgenvroeg nergens naar toe moet zal ik zeggen dat vandaag een mooie dag is om het te proberen
![]() edit: slaap linkje Laatst gewijzigd op 25-03-2006 om 21:10. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Alweer bedankt ![]() Ik ga meestal slapen tussen 10 en 11. Morgenvroeg moet k om half 10 al ergens zijn dus ik kan t nu niet uitproberen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De oorzaak van niet kunnen slapen (insomnia) kan aan vele dingen liggen. Het kan aan piekeren liggen - dat je je hoofd maar niet leeg van gedachten krijgt. Dat kan bijvoorbeeld komen omdat iemand een control freak is en niet kan slapen, omdat die een bepaalde situatie of eigen gedrag in zijn of haar leven niet onder controle kan krijgen. Slaapgebrek kan ook liggen aan voedingspatronen. Het zal je verbazen hoeveel mensen klagen over insomnia, niet weten waardoor dat komt, en in dezelfde zin opmerken dat ze 10 a 15 koppen koffie achterover gooien op een dag. Zaken als caffeine, drugs, suikers, na 22:00 eten, e.d. verhogen de kans op slapeloosheid. Dan heb je nog omgevingsfactoren als electrostress (als je bijvoorbeeld onder een UMTS-zendmast slaapt). In het laatste geval kan het natuurlijk ook komen omdat je een biologisch afwijking hebt, zoals een hersenbeschadiging. Probeer te achterhalen wat volgens jou de oorzaak is. Afgaand op je (sumiere) verhaal, lijkt het me dat je 's-nachts wakker wordt met een paniekaanval. En dat je niet kunt slapen, omdat je dingen niet los kunt laten. Maar ik kan daarin ongelijk hebben. Volg je hart en vraag het aan een professional. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat doen ze goed ![]() Hier mogelijke oplossingen/problemen: -Misschien helpt het als je de ochtend ervoor niet te laat uit bed komt; -Misschien je activiteit flink verminderen voor je gaat slapen. Pak bijvoorbeeld een boek en als je niet van lezen houdt, doe dan iets anders waar je rustig van wordt. Een enkele keer heb ik ooit eens huiswerk gemaakt waarbij ik in mijn bed boven m`n kussen hing om te lezen...dan komt de slaap al heel snel...zodra die komt, hoef je alleen nog maar die troep van je kussen af te schuiven. -Geen koffie of wat dan ook drinken voor slapen gaan. -Voor de rest kunnen er heel veel andere dingen zijn waar het aan ligt: zoals Alluman ook al zei. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je bronnen wilt: Cornell University Slaapstoornissen bij Hulpgids.nl |
![]() |
||
Citaat:
Voordat je gaat slapen kan je beter je hoofd leeg hebben zodat je tot rust kan komen. Je kan als je in bed ligt beter even een stukje lezen voordat je gaat slapen zodat je ogen moe worden en je sneller inslaap valt. Bij mij werkt dit in ieder geval altijd. Heb zelf ook een tijdje slaap problemen gehad. Ik seg niet dt je het moet doen maar het is gewoon een tipje ![]() XxX Charliej,
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||