Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2006, 19:06
gamerboy
gamerboy is offline
ik heb een vraag over een ov kaart
ik loop nu stage en dat is 5 min van me huis dus ik heb geen ov kaart
meer nodig. maar ik had gehoort dat je geld krijgt als je 'm inleverd
weet iemand daar meer van ??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2006, 19:12
Verwijderd
Je kunt alleen een OV-vergoeding krijgen als je in het buitenland gaat studeren of stagelopen. Bij jou is dat niet het geval; je kunt hem dus wel inleveren maar je zult er niets voor terugkrijgen.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 19:56
Verwijderd
Check: "Je hebt geen recht op compensatie als je vrijwillig afziet van het gebruik van de OV-kaart." www.ib-groep.nl
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Laurens schreef op 26-03-2006 @ 20:12 :
Je kunt alleen een OV-vergoeding krijgen als je in het buitenland gaat studeren of stagelopen.
En als je niet met het OV op de plaats van bestemming (de hogeschool/universiteit of je stageplaats ofzo) kunt komen of veel te heel laat oid. Dacht ik iig.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 20:03
Verwijderd
ff gezocht:

Citaat:
Is er een compensatie als ik mijn OV-studentenkaart niet kan of wil gebruiken?
Wanneer je 12 keer per maand niet op tijd op school of je stageadres kunt komen, of je kunt niet meer naar huis met het Openbaar Vervoer, dan kun je een compensatiebedrag aanvragen. Je hoeft je OV-kaart dan niet in te leveren. Je hebt geen recht op compensatie als je vrijwillig afziet van het gebruik van de OV-kaart.
En als antwoord op ts had stefano dat laatste natuurlijk ook al gezegd.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 21:12
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nee, daarvoor krijg je geen vergoeding inderdaad.
Maar waarom zou je hem eigenlijk inleveren? Als je ergens 's avonds bijvoorbeeld met het openbaar vervoer ergens heen wilt dan is het toch handig? Maar goed, dit is een beetje offtopic...
Oud 27-03-2006, 10:35
Nona
Nona is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-03-2006 @ 21:03 :
ff gezocht:

En als antwoord op ts had stefano dat laatste natuurlijk ook al gezegd.
12 keer per maand, dat is meer dan twee keer per week. Aangezien ik drie dagen college heb per week zou ik 2/3 van de colleges kunnen missen en nog nergens recht op hebben. Dat maakt studeren niet echt mogelijk.

Ahwell. Ik woon op een bereikbare plek, gelukkig.
Oud 27-03-2006, 12:16
Verwijderd
Maar aan de andere kant, waarom zou de IBG jou daarin ook tegemoet komen? Als je op een plek woont waar je het eerste college niet met het openbaar vervoer kunt bereiken, dan ben je wel zeer achterlijk gesitueerd ten opzichte van je studie. Zelfs ik zou in theorie nog thuis in Zutphen kunnen blijven wonen en elke ochtend naar mijn werk in Rotterdam gaan (begin 08:30). Moet ik wel de trein van 06:37 pakken, maar het kán wel.

Godzijdank hoeft dat niet
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 12:29
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-03-2006 @ 13:16 :
Maar aan de andere kant, waarom zou de IBG jou daarin ook tegemoet komen? Als je op een plek woont waar je het eerste college niet met het openbaar vervoer kunt bereiken, dan ben je wel zeer achterlijk gesitueerd ten opzichte van je studie. Zelfs ik zou in theorie nog thuis in Zutphen kunnen blijven wonen en elke ochtend naar mijn werk in Rotterdam gaan (begin 08:30). Moet ik wel de trein van 06:37 pakken, maar het kán wel.

Toen ik thuis bij mijn moeder woonde in Goes en in Rotterdam studeerde kon ik niet op tijd bij tentamens komen die om 8.00 uur begonnen want de eerste trein ging om 6.06 uur en dan zou ik net te laat komen en zeker bij tentamens wil ik dat niet. Gelukkig was het alleen met tentamens maar ik kan me wel voorstellen dat je echt niet op tijd KAN komen door het OV.
Oud 27-03-2006, 12:33
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 27-03-2006 @ 13:16 :

Er gaan véél mensen met de trein van 6.30 naar hun werk/studie. Je zal er versteld van staan. Maar ik vind het zelf ook fijn om vroeg de trein te hebben, de zon op zien komen en dan nog de hele dag voor je te hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 27-03-2006 @ 13:29 :
Toen ik thuis bij mijn moeder woonde in Goes en in Rotterdam studeerde kon ik niet op tijd bij tentamens komen die om 8.00 uur begonnen want de eerste trein ging om 6.06 uur en dan zou ik net te laat komen en zeker bij tentamens wil ik dat niet. Gelukkig was het alleen met tentamens maar ik kan me wel voorstellen dat je echt niet op tijd KAN komen door het OV.
Tentamens om 8 uur? Wow, vroeg Bij mij hebben ze daar altijd rekening mee gehouden, op het HBO en nu ook op de uni. Tentamens beginnen pas om 10.45 uur, echt fijn
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 12:58
Miracle
Miracle is offline
Stel dat ik in Maastricht ga studeren, dan kan ik niet eerder dan 9.12 op de universiteit zijn. Nou is dat ook een afstand die je liever niet dagelijks reist, maar als je dat wel doet, kan het handig zijn om je ov in te leveren en elke dag met de auto te gaan. Dan is extra vergoeding wel prettig.

Maar goed, ik ben blij dat de overheid in ieder geval een beetje tegemoet komt. We moeten blij zijn met de vergoedingen die ze geven!
Oud 27-03-2006, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 27-03-2006 @ 13:29 :
Ik zeg ook niet dat het niet kan. Het kan wel degelijk, alleen je hebt gewoon een probleem als je in die situatie zit. Dan moet je dus echt zo snel mogelijk op kamer, daar valt dan niet meer over te discussiëren. En in Rotterdam is dat helemaal niet zo moeilijk, ik had meteen beet bij de tweede kamer van een groepje van 3 die ik via kamernet had aangeschreven, meteen de allereerste kijkavond.

Overigens zijn tentamens om 08:00 ook niet normaal. Bij ons (Nijmegen) werden ze nooit vóór 09:00 gegeven, en volgens mij zijn er verder ook maar heel weinig opleidingen/universiteiten te vinden waar ze structureel om 08:00 beginnen.

Maar goed, de enige plaats waar je waarschijnlijk tegen deze problematiek aan kunt lopen is inderdaad Zeeland, daar zit je gewoon zo fokking ver van de bewoonde wereld af. Geen wonder dat ze daar ook een nieuw universiteitje hebben neergezet. Kunnen die Zeeuwen ook eindelijk meedoen in de vaart der volkeren

Laatst gewijzigd op 27-03-2006 om 13:02.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 13:35
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 27-03-2006 @ 14:00 :
Ik zeg ook niet dat het niet kan. Het kan wel degelijk, alleen je hebt gewoon een probleem als je in die situatie zit. Dan moet je dus echt zo snel mogelijk op kamer, daar valt dan niet meer over te discussiëren. En in Rotterdam is dat helemaal niet zo moeilijk, ik had meteen beet bij de tweede kamer van een groepje van 3 die ik via kamernet had aangeschreven, meteen de allereerste kijkavond.
Dat het jou toevallig meteen lukte, betekent nou ook weer niet dat het dan meteen maar makkelijk is om in Rotterdam een kamer te vinden

Ontopic: Ik ben allang blij dat ze ons een gratis-reizen-mogelijkheid geven. Snap wel dat ze daar niet ook nog eens allerlei uitzonderingen op gaan maken, dit is al fijn genoeg

Laatst gewijzigd op 27-03-2006 om 13:39.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 13:41
Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-03-2006 @ 14:00 :

Overigens zijn tentamens om 08:00 ook niet normaal. Bij ons (Nijmegen) werden ze nooit vóór 09:00 gegeven, en volgens mij zijn er verder ook maar heel weinig opleidingen/universiteiten te vinden waar ze structureel om 08:00 beginnen.
8.45 wel iig, maar daar had je vast al aan gedacht.

En ja, dat is dan jammer voor die mensen. Maar er zijn ook mensen die hun OV bijna niet gebruiken, en die eigenlijk dan wel recht op dat geld zouden hebben. Maar daar kun je allemaal niet aan beginnen.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Thoughtful schreef op 27-03-2006 @ 14:35 :
Dat het jou toevallig meteen lukte, betekent nou ook weer niet dat het dan meteen maar makkelijk is om in Rotterdam een kamer te vinden
Oke, oke, heb je uiteraard gelijk in. Maar het is in Rotterdam toch vrij makkelijk, zeker als je reisurgentie hebt; het is niet te vergelijken met het vinden van een kamer in Utrecht of Amsterdam, zeker als je daar ook nog eens dichtbij woont en dus nergens enige prioriteit krijgt. Dat is gewoonweg onmogelijk, of je moet achterlijk veel geluk hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 14:40
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-03-2006 @ 14:50 :
Oke, oke, heb je uiteraard gelijk in. Maar het is in Rotterdam toch vrij makkelijk, zeker als je reisurgentie hebt; het is niet te vergelijken met het vinden van een kamer in Utrecht of Amsterdam, zeker als je daar ook nog eens dichtbij woont en dus nergens enige prioriteit krijgt. Dat is gewoonweg onmogelijk, of je moet achterlijk veel geluk hebben.
wie wil er dan ook in rotjeknor studeren....

(Hoe bevalt de baan ?)
Oud 27-03-2006, 14:42
Verwijderd
Moet nog beginnen, maar kamer + stad zijn geweldig, maar dat wist ik al

Je wilt trouwens inderdaad niet weten wat voor blikken je krijgt als je zegt dat je Rotterdam boven Amsterdan verkiest
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 15:24
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-03-2006 @ 14:50 :
Mijn vriend had eerder een kamer in Amsterdam dan ik in Rotterdam. Naar mijn idee is die kamerproblematiek in Amsterdam zwaar overdreven als je niet heel kieskeurig bent maar als je dat bent vind je nergens op korte termijn een kamer. Ik heb 7 maanden gezocht voor ik in Rotterdam een kamer had. Ik werd wel heel vaak uitgenodigd maar nooit uitgekozen na hospiteeravonden.
Oud 27-03-2006, 18:56
Fatality
Fatality is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 27-03-2006 @ 16:24 :
overdreven als je niet heel kieskeurig bent maar als je dat bent vind je nergens op korte termijn een kamer. Ik heb 7 maanden gezocht voor ik in Rotterdam een kamer had. Ik werd wel heel vaak uitgenodigd maar nooit uitgekozen na hospiteeravonden.
Ze hebben je vast niet niet uitgekozen omdat je te kieskeurig was lijkt mij dus ik snap je verhaal even niet
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 21:13
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-03-2006 @ 15:42 :
Moet nog beginnen, maar kamer + stad zijn geweldig, maar dat wist ik al

Je wilt trouwens inderdaad niet weten wat voor blikken je krijgt als je zegt dat je Rotterdam boven Amsterdan verkiest
hoewel ik geen van beiden echt leuk vind, kan ik me dat wel voorstellen. Echter, Utrecht verdient mijn voorkeur. (Maar London is en blijft de mooiste stad ter wereld)
Oud 27-03-2006, 21:15
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 27-03-2006 @ 16:24 :
Mijn vriend had eerder een kamer in Amsterdam dan ik in Rotterdam. Naar mijn idee is die kamerproblematiek in Amsterdam zwaar overdreven als je niet heel kieskeurig bent maar als je dat bent vind je nergens op korte termijn een kamer. Ik heb 7 maanden gezocht voor ik in Rotterdam een kamer had. Ik werd wel heel vaak uitgenodigd maar nooit uitgekozen na hospiteeravonden.
ik vind dat hele gehospiteer dus sowieso de grootste onzin die er bestaat.
Oud 29-03-2006, 22:05
Fatality
Fatality is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 27-03-2006 @ 22:15 :
ik vind dat hele gehospiteer dus sowieso de grootste onzin die er bestaat.
ik vind dat als je er mee samen moet leven ook wel een beetje selectief moet zijn. niet overdrijven natuurlijk, maar het is wel leuk zelf te bepalen wie er komt wonen.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 09:03
~louise~
~louise~ is offline
je wilt toch niet het risico nemen dat één of andere gek opeens naast je gaat wonen...
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 09:07
Roos
Roos is offline
Nee of iemand die zijn gehakt 10 dagen op het aanrecht laat staan verschimmelen, he Louise
Oud 30-03-2006, 10:45
Verwijderd
Hospiteren vind ik heel logisch. Je woont toch met zijn allen in een huis, dan is het begrijpelijk dat de huisgenoten even willen zien wat voor vlees ze in de kuip hebben. Zeker als het gaat om een kamer met gemeenschappelijke woonkamer waar je elkaar regelmatig tegen het lijf loopt.

Hospiteren is ook een kwestie van een beetje aanvoelen wat voor iemand zij zoeken. Natuurlijk moet je je niet anders voordoen dan je bent (lijkt me ook wat moeilijk) maar er zullen zeker wel mensen zijn voor wie hospiteren een grote drempel opwerpt, omdat ze minder open zijn, of verlegen, of weetikveelwat.

Als ik zou mogen kiezen zou ik ook iemand willen met wie je eens een biertje kunt pakken en niet een of andere contactgestoorde nerd die elke dag om half negen in bed ligt en nooit eens gezellig doet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten