Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2006, 09:33
Poesket
Poesket is offline
Hallo,

Voor welke datum moet je je bij de ibgroep aanmelden, hbo zonder selectie ed, om de studiefinanciering niet in gevaar te laten brengen?

Ik hoop dat iemand me kan helpen,
Oud 20-04-2006, 09:51
Verwijderd
Ik heb altijd gehoord dat je het dan voor mei moest doen, zodat je in juli/augustus de informatie van de opleiding ontvangt en de inschrijfformulieren, dan heb je nog genoeg tijd om die terug te sturen.

Studiefinanciering loopt niet echt gevaar; ik heb me bij mijn vorige opleiding per 8 september (= een week nadat de opleiding begonnen was) ingeschreven, en kreeg gewoon stufi voor september (en daarna natuurlijk). Maar goed, als je je nu in gaat schrijven, ben je mooi op tijd natuurlijk, en dan weet je zeker dat je je stufi vanaf september krijgt.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 10:23
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je voor het eerst studiefinanciering gaat ontvangen wordt aangeraden om dat drie maanden aan te vragen voor de maand dat je er recht op hebt en het wilt krijgen. Als je dan de zomer een beetje ontloopt omdat het dan extra druk is zou ik het nu zo ongeveer aanvragen.
Oud 20-04-2006, 11:46
Miracle
Miracle is offline
Dat maakt niet zoveel uit. Je kunt het voor de zomerdrukte doen, dat wil de IBG graag, maar ook als je het in de zomer doet, gaat het meestal wel goed.
Oud 20-04-2006, 13:32
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Volgens mij is het voor de school zelf voor augustus (maar ik geloof dat het eventueel zelfs nog wel eind augustus of begin september kan) en bij de ib-groep maakt t vrij weinig uit. Punt is alleen dat als je te laat bent voor september, je dan geen studiefinanciering krijgt voor deze maand. Neem ik aan.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 14:56
Verwijderd
Moet je je ook bij de IB-groep inschrijven als je in België wilt gaan studeren?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 15:00
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Jive. schreef op 20-04-2006 @ 15:56 :
Moet je je ook bij de IB-groep inschrijven als je in België wilt gaan studeren?
Je hebt in ieder geval geen recht op studiefinanciering meen ik ergens gelezen te hebben.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 15:02
Verwijderd
Zoekt en Gij zult vinden

Je kunt je tot 15 mei aanmelden voor een opleiding met een loting.

Wil je je aanmelden voor een opleiding zonder loting? Dan kun je je tot 25 september bij het de afdeling Centraal bureau aanmelding en plaatsing van de IB-Groep aanmelden.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 17:31
Experiment
Experiment is offline
Je kunt je nog heel laat aanmelden, maar dan heb je kans dat je bepaalde dingen te laat krijgt (stufi en bijv. ook collegekaart)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten