Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat vind ik wel het minste wat ze hierbij kunnen doen. Daarnaast heb ik de laatste dagen zoveel gelezen over bezwaarschriften en alles, dit vind ik een uiterst redelijke situatie waarin zo´n bezwaarschrift misschien wél zin heeft. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Dit is zo'n grove fout, ik vind dat er wel wat meer toegezegd mag worden. Ik denk (en hoop) dat het voor deze groep mogelijk wordt gemaakt om toch dit jaar geneeskunde te kunnen studeren. ps: en sowieso een brief sturen met de ib-groep waarin zeer duidelijk de ernst van de situatie wordt weergegeven.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
juist voor loting van geneeskunde zitten extreem strakke regels aan verbonden. tis inderdaad een fout van de ib maar ze kunnen die mensen ook niet zomaar plaatsen vind ik. sue ze maar de hel in zou ik zeggen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vraag me sowieso af of je hiertegen beroep kunt aantekenen. Je kunt beroep instellen tegen besluiten van de IB-groep, maar ik vraag me af of een inlotingsresultaat eigenlijk wel een beslissing is. Het is immers niet de IB-groep die die lotingen instelt omdat ze het zo leuk vinden, het is op grond van de wet verplicht. En het maken van een vergissing en een verkeerde brief uitsturen is al helemaal geen appelabel besluit .Maar goed, wil je je frustratie botvieren in een bezwaarschrift, dan kan dat. Maar ik denk dat je dan nog beter een klacht over de IB-groep kunt indienen bij de Nationale Ombudsman. Laatst gewijzigd op 16-07-2006 om 12:48. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
lullig voor 'm, maar tja, wat doe je dr aan he.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik begrijp dat dit soort fouten menselijk zijn, maar ik vind de oplossing van een extra keer meeloten niet netjes genoeg. Alsnog toelaten gaat misschien ook wat ver, maar voorrang geven bij naplaatsing lijkt me toch erg netjes. Hopelijk is het inderdaad zo dat deze groep mensen op het randje van inloten zat ofzo, en ze dus een grote kans hebben bij naplaatsing. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik zie niet hoe de bedoelingen van de IB-groep daar veel verandering in kunnen bengen, als je er mee naar de rechter stapt.
||
Citaat:
||
Citaat:
Tuurlijk voelt die persoon zich kut, maar shit happens. Dat is toch geen reden om die mensen alsnog toe te laten?
|||||
Citaat:
Citaat:
de loting is prima uitgevoerd; de berichtgeving niet. lullig, meer niet. Citaat:
Omdat de buurman zn vrouw neukt, mag jij dat ook ? lekkere redenering, 'verdonk maakt fouten' (laat die 'fout' nou net zijn dat ze zich wel aan de wet hield) dus als de IB-groep een foutje maakt, mogen ze die niet hersellen. Citaat:
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Overigens heb ik het niet over Verdonks fouten, laat staan de fout die jij bedoelt. Zij - als bewindsvrouw - maakt uitzonderingen voor bepaalde mensen. Ik zeg alleen maar dat uitzonderingen ook wel eens bij deze mensen gemaakt kunnen worden. Citaat:
Ben je trouwens ingeloot?
||||||
Citaat:
dat was nou net wat ik bedoelde; de positieve verhalen hoor je niet, das niet interresant. Citaat:
dus omdat ik niet in exact dezelfde situatie verkeer, mag ik er geen mening over hebben ? wat wil je dan dat ik ervan vindt ? Citaat:
gast, Verdonk maakte nou juist geen uitzonderingen. Dus als je dan nou net Verdonk's beleid erbij wil halen, dan kun je niet anders dan concluderen dat hij uitgeloot is, en daarmee dus niet die studie kan doen, ongeacht de fouten in de berichtgeving van de IBg. Verdonk die uitzonderingen maakt, ![]() Citaat:
de fout is toch rechtgezet ? overigens heeft een telefoontje het nadeel dat je nooit 100% zeker weet dat t allemaal klopt, en dat je niks op papier hebt. Een brief is m.i. gewoon correcter. Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Er zijn zat mensen die voor een 3e keer worden uitgeloot. Erg lullig, maar dan zou je imo aan allemaal wat moeten doen en niet alleen aan deze. Dat deze mensen een 4e keer mogen meedoen is opzich al best wel mooi.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
2. Daarbij komt dat de persoon die verantwoordelijk is voor deze foutieve mededeling wellicht helemaal niet bevoegd is te bepalen wie ingeloot is en wie niet. Het zou alle waarborgen van het systeem omver werpen wanneer een onbevoegde ambtenaar middels het doen van een onjuiste mededeling het orgaan waartoe hij behoort kan binden. Ik ben het overigens helemaal met je eens wanneer je zegt dat iemand zijn toekomst niet afhangt van de vraag of hij ingeloot wordt of niet. Het getuigd van enige kortzichtichheid wanneer men denkt dat enkel het studeren van medicijnen het leven zin kan geven -_-. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ander voorbeeld: Stel je voor dat een loterij iemand miljoen toezegt, om de volgende dag te zeggen dat het een foutje was, maar dat diegene gratis een nieuw lot krijgt. De IBG heeft zich hier natuurlijk allemaal goed tegen ingedekt, maar dat was mijn punt ook niet. Mijn punt was en ik herhaal het: ‘Een man, een man. Een woord, een woord.’ Heeft op zich misschien meer met eergevoel te maken. Voor je woord garant kunnen staan. Als die loting aangeeft dat jij bent ingeloot, en de IBG heeft daardoor toegezegd op inloting (en dus niet een telefonist of iets in die richting die het onterecht toezegt), dan moet de IBG zich daaraan houden. Het is zelfs daadwerkelijk door de IBG gezegd in woorden(ik vind het discutabel of dat wel of geen belofte is). Later hebben ze het ook nog eens schriftelijk bevestigd dat zij dit in eerste instantie hebben toegezegd! Die kans op vierde loting daar ga je je toch bij afvragen of ze zelf nou ook vinden dat het niet door de beugel kan. Ik hoop dat de mensen die graag geneeskunde studeren zich niet laten beperken, maar zich ook verdiepen in studeren in het buitenland. In België kan je nog steeds deelnemen aan de toelatingstest. (Een concept dat mij eigenlijk redelijk aanstaat). En om op forumbaas Nare Man te reageren, het is nu inderdaad zijn probleem. Maar ik denk dat dit vooral een gevoelsmatige kwestie is. Iedereen reageert er anders op, ik zou denk ik ook heel lang boos kunnen blijven, daarom kan ik ook erg met zo iemand meeleven. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Het grote IBG/DUO-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #4 Verwijderd | 500 | 25-06-2010 15:44 | |
Werk, Geld & Recht |
IB groep wilt dat ik deurwaarder kosten betaal. robser | 68 | 06-08-2008 18:22 | |
Studeren |
Het grote IBG-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #2 Verwijderd | 500 | 11-01-2008 10:51 | |
Werk, Geld & Recht |
ibgroep is unstoppable Kevin D. | 7 | 11-07-2005 00:10 | |
Psychologie |
Het Grote Lucht-Je-Hart Topic #13 Nijn* | 500 | 26-10-2004 15:59 | |
Psychologie |
Het Grote Lucht Je Hart Topic #12 Verwijderd | 499 | 11-10-2004 20:55 |