Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Wanneer jij veel aan sport doet, vergroot je bijvoorbeeld het motorische gedeelte van je hersenen. En wanneer jij veel geheugenspelletjes doet, vergroot je een ander deel van je hersenen. Doordat dit gedeelte groter wordt, en doordat er meer verbindingen tussen neuronen zijn, zul je beter worden in die taak. Zo kan je je geheugen verbeteren, je rekenvaardigheden, je taalvaardigheden etc... Dat intelligentie aangeboren is, is onzin. Hoe intelligent je bent/wordt hangt inderdaad voor een deel van genetische factoren af. Maar ook voor een deel van omgevingsfactoren. Het gaat niet alleen om datgene dat je geërfd hebt, maar het gaat om wat jij dóet met datgene dat je geërfd hebt.
||
Verwijderd
|
![]() ![]() Citaat:
![]() maar waarom ik me frans voor morgen niet meer weet is een raadsel!!! ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Potentie tot bepaalde intelligentie zit in de genen. Wat haal je eruit en op welke manier. Ontwikkeling tot een bepaald retoriek.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Trouwens, de dingen die je nu noemt zijn echt van die 'weetjes'. Dat soort feitelijke kennis doe je niet (goed/grondig) op door dingen uit je hoofd te stampen vlak voor tentamens, maar door veel te lezen, veel te discussiëren, veel wetenschappelijke/actualiteitenprogramma's te bekijken, etc.etc. Kortom gewoon door veel kennis tot je te nemen over de jaren. Dat is een langdurig proces. Veel mensen die 'slim' genoemd worden, weten gewoon veel maar dat zegt weinig over hun éigenlijke denkwerk.
|
![]() |
|
Ik ben het wel eens met Frostbite: je kunt ook gewoon handig denken.
Maar ik denk niet echt dat je er intelligenter van kunt worden. Je kunt je intelligentie wel 'op peil houden' door ze af en toe te trainen, door bijvoorbeeld Memory te spelen, of af en toe baanbrekende wiskundige formules te kraken... ![]() Maar tja, eens debiel, altijd debiel... ...Geen hoop voor mij dus... |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Ik heb NLD slechtestudent | 5 | 11-02-2016 13:37 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Buitenaards Leven Verwijderd | 91 | 02-07-2005 11:03 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Bewijs dat god bestaat, en bewijs tegen de evolutie Isa | 209 | 07-07-2004 23:53 | |
De Kantine |
Groot Moppentopic [1] Negrotiator | 82 | 16-01-2004 07:44 | |
Psychologie |
Slimmer worden Verwijderd | 41 | 31-12-2002 09:11 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
'Nederland is vol, dus de grenzen dicht'! Nieuwe Nationale Partij | 150 | 02-03-2002 19:46 |