Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2006, 20:06
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline

ik hoop dat hij werkt... Dit is een van mijn betere werken.. ik ben er zelf vbest trots op en ik vraag me af wat jullie ervan vinden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2006, 20:10
Verwijderd
Ik vind het te vlekkerig en niet echt bijzonder..
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 20:12
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 23-04-2006 @ 21:10 :
Ik vind het te vlekkerig en niet echt bijzonder..
ik heb meer aan opbouwende kritiek... wat kan er volgende keer beter etc...
hier kan ik niks mee
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 20:15
mandarijntje22
mandarijntje22 is offline
Ze zegt toch dat ze hem te vlekkerige vindt?
Dat zou je kunnen opvatten als opbouwende kritiek -->
De volgende keer proberen je werk minder vlekkerig te laten lijken.

Ik vind hem (best) mooi hoor btw!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 20:16
Verwijderd
ik denk dat je gewoon lekker door moet gaan met je eigen ding, ik zou misschien iets meer aandacht ook nog aan de achtergrond besteden, want nu heb je alleen de onderwerpen in gekleurd, en ik zou niet zo chago doen.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 20:24
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Fishy schreef op 23-04-2006 @ 21:16 :
ik denk dat je gewoon lekker door moet gaan met je eigen ding, ik zou misschien iets meer aandacht ook nog aan de achtergrond besteden, want nu heb je alleen de onderwerpen in gekleurd, en ik zou niet zo chago doen.
okee
maarreh die achtergrond heeft wel degelijk een kleur.. tis van een foto en ze zitten op die foto op een witte bank vandaar dat t lastig te zien is maar hij heeft kleur
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 20:28
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
mandarijntje22 schreef op 23-04-2006 @ 21:15 :
Ze zegt toch dat ze hem te vlekkerige vindt?
Dat zou je kunnen opvatten als opbouwende kritiek -->
De volgende keer proberen je werk minder vlekkerig te laten lijken.

Ik vind hem (best) mooi hoor btw!
ja dat is waar
maar dat komt denk ik ook omdat ik hem op tekenles heb gemaakt dus hij moest in anderhalf uur af zijn
en tis ook een beetje mijn stijl hoor

(en ik kan erg slecht tegen kritiek probeer altijd tegenargumenten te maken.. niet op letten hoor )
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 20:29
CSN
CSN is offline
Het konijn vind ik eigenlijk wel erg mooi, verder is het inderdaad nogal vlekkerig en het lichaam van het meisje ziet er anatomisch vrij incorrect uit.
Oud 23-04-2006, 20:33
Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Ja idd, vooral die hand heeft veel te lange vingers, en ze is wel broodmager.

Maar ik vind hem wel mooi
Oud 23-04-2006, 20:45
Ndimension
Ndimension is offline
Dat meisje heeft een enorm smalle taille en superdikke benen. Anatomisch niet erg correct, tenzij het een bodybuildster is

De vingers zien er goed uit, maar de vorm van de hand niet.
Oud 23-04-2006, 20:50
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
dankjulliewel allemaal
tja vingers zijn ook erg moeilijk he, en handen... maar ik heb nog een heel leven voor me om het te leren ik ben immers pas net 14
ik snap alleen niet echt dat jullie de taille te dun vinden... je ziet maar 1 been he
maar goed
dankjulliewel voor het commentaar en ik zal proberen er wat mee te doen
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 20:53
Sketch
Sketch is offline
Je ziet maar één been, maar boven het been zie je wel de hele breedte van de, eh, buik, en die is extreem dun.

Ik vind 'm ook best mooi. Vooral het konijn, maar ook de hand ziet er best goed uit. Wel jammer dat je de lijntjes nog zo duidelijk ziet op sommige plaatsen, en dat de kleuren van de achtergrond zo weinig contrast hebben, er zit zo weinig diepte in.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 21:08
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
ja vind ik ook jammer idd maar tis aquarel en de houtskool is zwart he

en dat meisje doet ook wel n sport waarbij je je benen veel gebruikt en ze is erg dun...
maar waarschijnlijk klopt het dan ook gewoon niet ^^
ik zie het nog steeds niet maar ik zal nog eens goed kijken

dankjewel voor het commentaar
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 21:10
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
fizzle-fluffy schreef op 23-04-2006 @ 21:50 :
dankjulliewel allemaal
tja vingers zijn ook erg moeilijk he, en handen... maar ik heb nog een heel leven voor me om het te leren ik ben immers pas net 14
ik snap alleen niet echt dat jullie de taille te dun vinden... je ziet maar 1 been he
maar goed
dankjulliewel voor het commentaar en ik zal proberen er wat mee te doen
Gezien je leeftijd is het erg knap. Je hebt absoluut aanleg dat is duidelijk probeer het uit te buiten. Ik ben zelf 21 en heb echt spijt dat ik niet eerder ben begonnen met artestieke dingetjes. Ga maar na als je flink oefent wat je op 21 jarige leeftijd wel niet kan, dat is immers 7 jaar verder.

Maar je moet juist met kritiek leren omgaan en vooral zelf kritisch zijn dan ontwikkel je je beter. Mensen die te snel tevreden zijn maken vaak geen mooie dingen .

Laatst gewijzigd op 23-04-2006 om 21:13.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 21:22
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 23-04-2006 @ 22:10 :
Gezien je leeftijd is het erg knap. Je hebt absoluut aanleg dat is duidelijk probeer het uit te buiten. Ik ben zelf 21 en heb echt spijt dat ik niet eerder ben begonnen met artestieke dingetjes. Ga maar na als je flink oefent wat je op 21 jarige leeftijd wel niet kan, dat is immers 7 jaar verder.

Maar je moet juist met kritiek leren omgaan en vooral zelf kritisch zijn dan ontwikkel je je beter. Mensen die te snel tevreden zijn maken vaak geen mooie dingen .
Ik ben absoluut niet snel tevreden... ik heb in mijn hele leven (ik teken vanaf mn 2e!!) pas 2 werken gemaakt waar ik redelijk tevreden mee ben en daar is dit er een van. oja en nog 1 tekening toen ik 10 was... maar goed. Ik ga er natuurlijk mee door!
Ik wil dolgraag naar de kunstacademie en als alles meezit zit ik daarop als ik 17 ben!
maar goed met kritiek van anderen moet ik idd ook leren omgaan..
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 21:25
CSN
CSN is offline
Misschien kun je dat witte hoekje rechts bovenin alsnog zwart maken ofzo.
Oud 23-04-2006, 21:31
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
ja idd zal ik doen
irritant he
daar zat tape
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 21:46
Verwijderd
ah kijk, en doordat dat hoekje wit is lijkt haar buik zo overdreven dun

mooi gedaan vooral de kop van 't konijn en hoe die aan 't lichaam vast zit.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 21:49
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Sarah schreef op 23-04-2006 @ 22:46 :
ah kijk, en doordat dat hoekje wit is lijkt haar buik zo overdreven dun

mooi gedaan vooral de kop van 't konijn en hoe die aan 't lichaam vast zit.
dankjewel!!!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 22:20
Vice
Vice is offline
Ziet er schattig uit. Ik zie dat handen en konijnen tekenen je al lukt. Alleen een beetje jammer van die vage dingen rechts. Misschien was het zonder mooier geweest.

Maar verder erg netjes.
Oud 24-04-2006, 00:39
snarl
snarl is offline
ik vind dat je het konijn moet doen zonder dat meisje want dat helpt niet echt. het konijn is echt tof (hoe 'ie kijkt enzo)

misschien moet je nog een uitsnede maken.. met iets duidelijker kleuren en alleen het konijn en een stuk (herkenbaar als) broek, zodat je wel nog ziet dat er een mens naast zit. die hand is niet zo belangrijk iig.

(vind ik.. dat moet ik er hier geloof ik bij zeggen)
Oud 24-04-2006, 16:31
Rooster
Rooster is offline
je hebt wel overal een excuus/reden voor,
maar zonder dat er allemaal bij:
-het lijkt niet af door die achtergrond
-de persoon is scheef qua anatomie e.d.
-de compositie heeft naar mijn idee geen enkele balans (of je moet expres voor een a-symmetrische compsitie hebben gekozen)
-Het konijn heeft wel erg grote ogen
-Er zijn zoveel lijntjes zichtbaar en er is flink buiten de lijnen geschilderd. het kan jouw stijl zijn, maar ik vind het erg rommelig.

Al die redenen van de kleur van de bank en het sportende meisje zijn dingen die bij het beschouwen van dit schilderij niets betekenen voor het schilderij op zich.
in het museum staat er ook niet op een bordje naast "Dit schilderij heeft een gele lucht omdat de blauw van de schilder op was."
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 17:26
mandarijntje22
mandarijntje22 is offline
Citaat:
Rooster schreef op 24-04-2006 @ 17:31 :
je hebt wel overal een excuus/reden voor,
maar zonder dat er allemaal bij:
-het lijkt niet af door die achtergrond
-de persoon is scheef qua anatomie e.d.
-de compositie heeft naar mijn idee geen enkele balans (of je moet expres voor een a-symmetrische compsitie hebben gekozen)
-Het konijn heeft wel erg grote ogen
-Er zijn zoveel lijntjes zichtbaar en er is flink buiten de lijnen geschilderd. het kan jouw stijl zijn, maar ik vind het erg rommelig.

Al die redenen van de kleur van de bank en het sportende meisje zijn dingen die bij het beschouwen van dit schilderij niets betekenen voor het schilderij op zich.
in het museum staat er ook niet op een bordje naast "Dit schilderij heeft een gele lucht omdat de blauw van de schilder op was."
Die zwarte vlekken zijn geen ogen. Maar vlekjes over de ogen van het konijn.
Ik had vroeger een konijn en die had dat ook!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 17:34
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
mandarijntje22 schreef op 24-04-2006 @ 18:26 :
Die zwarte vlekken zijn geen ogen. Maar vlekjes over de ogen van het konijn.
Ik had vroeger een konijn en die had dat ook!
dat kan, mijn fout dan (hoewel ik geen verschil in textuur zie tussen de vacht en de ogen waardoor dat wederom niet overduidelijk is zonder huitleg.)
maar dat was dus niet mijn punt
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 17:59
yavanna
yavanna is offline
is het papier nou scheef met een rare vorm? Het ziet er nogal onrechthoekig uit maar misschien beeld ik me dat wel in het maakt het wel erg rommelig zo. Tis verder wel knap gedaan (vooral het konijn), maar die benen zijn wel erg dik en de hand klopt ook niet helemaal voor mijn gevoel...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-04-2006, 00:34
andersom
andersom is offline
Het eerste waar ik aan moet denken is een wanstaltige 'seebird'
met een spijkerbroek ernaast.

Het geheel komt erg rommelig over.

De vingers zijn veel te lang, en de handen hebben een onnatuurlijke kleur.

Het 'lijf' is zoveel mis mee dat ik er niet eens aan begin om het allemaal op te noemen.

Het papier is aan 1 kant met de losse hand schuin afgesneden, waar dat goed voor is snap ik echt niet.

Dit is echt 1 van de meest verschrikkelijke dingen die ik hier gezien heb, begrijp me niet verkeerd, maar dit is echt heel slecht.

Je laat zeker zien dat je wat kan, en de technieken die je hier gebruikt zou je veel beter moeten toepassen, je hebt zeker talent, maar je moet wat mij betreft veel geconcentreerder te werk gaan, en heel goed kijken naar je eigen werk.

(ik zeg dit niet om iemand te beledigen trouwens, het is wat ik denk als ik dat werk zie)
Oud 25-04-2006, 05:38
Verwijderd
Het konijn vind ik erg leuk, maar de rest van de tekening staat er maar slapjes bij.

De hand klopt niet, als ik naast mijn konijn zou zitten, zou ik niet helemaal over hem heen rijken om hem te aaien zegmaar.

Bij deze tekening heb ik het idee dat je gewoon je eerste schets hebt ingekleurd. Misschien kun je beter eerst de schets goed maken, en daarna pas beginnen met kleur?

Verder niets wat nog niet gezegd is.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 09:43
Verwijderd
Mooi hoor vooral het konijn
Is de tekening schuin afgeknipt ofzo?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 09:50
Verwijderd
Citaat:
andersom schreef op 25-04-2006 @ 01:34 :
Het eerste waar ik aan moet denken is een wanstaltige 'seebird'
met een spijkerbroek ernaast.

Het geheel komt erg rommelig over.

De vingers zijn veel te lang, en de handen hebben een onnatuurlijke kleur.

Het 'lijf' is zoveel mis mee dat ik er niet eens aan begin om het allemaal op te noemen.

Het papier is aan 1 kant met de losse hand schuin afgesneden, waar dat goed voor is snap ik echt niet.

Dit is echt 1 van de meest verschrikkelijke dingen die ik hier gezien heb, begrijp me niet verkeerd, maar dit is echt heel slecht.

Je laat zeker zien dat je wat kan, en de technieken die je hier gebruikt zou je veel beter moeten toepassen, je hebt zeker talent, maar je moet wat mij betreft veel geconcentreerder te werk gaan, en heel goed kijken naar je eigen werk.

(ik zeg dit niet om iemand te beledigen trouwens, het is wat ik denk als ik dat werk zie)
gast t kind is 14...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 10:05
Captain N
Captain N is offline
Wat een ongelovelijke pretenties hebben sommige mensen hier, gatverdamme om te kotsen gewoon.

Ten 1e vind ik de anatomie niet eens zo heel slecht, als je dat hoekje rechtsboven in opvult dan is dat taille probleem ook opgelost.
De hand is een van de betere handen die ik gezien heb hier van een jonger persoon, het klopt niet helemaal maargoed dat is een kwestie van oefenen en kennis vergaren.
Het geheel doet wat vlekkerig aan, maargoed ik heb hier dingen gezien die aangeprezen werden waarbij ik ook een groot vraagteken plaatste, maakt ook niet uit en ieder zo zn ding.
Compositie vind ik niet slecht, focus ligt duidelijk op het konijn, mn ogen volgen het plaatje goed en ik kom geen storende factoren tegen.
Waarom het blad afgesneden is snap ik ook niet, maar daar zal je vast wel een reden voor hebben, als het met opzet is gedaan vind ik het zelf geen goede zet maargoed.

Verder probeer anders met kritiek om te gaan, verschillende mensen hebben verschillende visies en je moet de balans zien te vinden tussen bruikbare kritiek en eigen inbreng.
Oud 25-04-2006, 11:26
Rooster
Rooster is offline
Wat zit iedereen toch over het schuin afgesneden papier?
Het is toch gewoon een scheve foto?
Perspectief toch?
Gefotografeerd van boven het schilderij.
waarschijnlijk zou wobbelig door het werken eraan op school.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 20:51
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
iedereen zit idd over dat schuin afgesneden papier!!

zoals ik al zei is het een aquarel, en het hangt halverwege de trap dus is van bovenaf gefotografeerd, en het papier is dus bobbelig vanwege het water. en ik heb het niet op school gemaakt maar op tekenles!! (ik doe een vaste tekenles en een heleboel cursussen voorbereidend op de kunstacademie)..
Maar dankjulliewel voor jullie kritiek.. ik zou willen dat ik er wat mee kan maar over sommige dingen wordt hele verschillende dingen gezegd en ik kan niet iedereen tevreden maken he
en het is ook niet mijn beste werk en op tekenles hebben we KUT verf volgende keer neem ik gewoon mijn eigen fatsoenlijke olieverf mee...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 21:04
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Captain N schreef op 25-04-2006 @ 11:05 :
Wat een ongelovelijke pretenties hebben sommige mensen hier, gatverdamme om te kotsen gewoon.

Ten 1e vind ik de anatomie niet eens zo heel slecht, als je dat hoekje rechtsboven in opvult dan is dat taille probleem ook opgelost.
De hand is een van de betere handen die ik gezien heb hier van een jonger persoon, het klopt niet helemaal maargoed dat is een kwestie van oefenen en kennis vergaren.
Het geheel doet wat vlekkerig aan, maargoed ik heb hier dingen gezien die aangeprezen werden waarbij ik ook een groot vraagteken plaatste, maakt ook niet uit en ieder zo zn ding.
Compositie vind ik niet slecht, focus ligt duidelijk op het konijn, mn ogen volgen het plaatje goed en ik kom geen storende factoren tegen.
Waarom het blad afgesneden is snap ik ook niet, maar daar zal je vast wel een reden voor hebben, als het met opzet is gedaan vind ik het zelf geen goede zet maargoed.

Verder probeer anders met kritiek om te gaan, verschillende mensen hebben verschillende visies en je moet de balans zien te vinden tussen bruikbare kritiek en eigen inbreng.
dankjewel... ja idd ik moet echt dat hoekje opvullen ^^
maar het blad is dus gewoon kromgetrokken en helemaal niet afgesneden

anders vond ik het ook vaag

Ik kan vandaag ook wel gewoon tegen kritiek maar soms heb ik van die periodes.. maar ik moet er gewoon mee leren omgaan. daarom plaats ik hier ook werk, ik moet er gewoon tegen kunnen
dankjewel dat je mijn hand mooi vindt, zelf vind ik hem niet geweldig maar goed tis erg moeilijk...
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 13:42
hmhm
hmhm is offline
Het idee is super, niet hélemaal fantastisch uitgewerkt, maar dat weet je verder al.
Oud 27-04-2006, 16:15
AlopiA
AlopiA is offline
Ik vind hem leuk! Het lijkt wel net of je heel veel tijd aan de hand en het konijn hebt besteed, en minder aan de rest. Klopt dat?
Hoe dan ook, hij is leuk
Oud 27-04-2006, 18:46
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
dankje klopt een beetje. ik heb wel veel aandacht eraan besteed, maar minder TIJD. dat is het hem denk ik.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2006, 01:38
andersom
andersom is offline
Citaat:
Fishy schreef op 25-04-2006 @ 10:50 :
gast t kind is 14...
en? moet ik anders naar dingen kijken omdat ik weet hoe oud iemand is???
sorry maar ik zeg gewoon wat in me omkomt als ik iets zie.
en als ik t topic doorlees is de gene van wie t werk is niet op de mond gevallen, en ongeacht de leeftijd mag ik toch gewoon zeggen wat ik vind??

en hoe ereder je met kritiek leert omgaan, des te sneller je leert, en des te eerder je beter word.

gast ik was 12 toen ik nog ernsigere dingen te horen kreeg over mijn werk, en ik ben er blij om!
Oud 28-04-2006, 02:20
Captain N
Captain N is offline
Je moet niet anders naar dingen kijken, maar wel kritiek brengen op het niveau van degene die post, beetje dingen tegen elkaar afwegen ook al lijkt dat nogal moeilijk voor je.
Oud 28-04-2006, 02:34
andersom
andersom is offline
Citaat:
Captain N schreef op 28-04-2006 @ 03:20 :
Je moet niet anders naar dingen kijken, maar wel kritiek brengen op het niveau van degene die post, beetje dingen tegen elkaar afwegen ook al lijkt dat nogal moeilijk voor je.

Maar stel dat haar leeftijd er niet bij had gestaan ?

Ik ga toch niet mijn uitspraken aanpassen omdat er een cijfer bij haar naam staat.
Misschien ben ik wel ongenuanceerd, maar iig wel eerlijk.
Oud 28-04-2006, 04:39
Verwijderd
Citaat:
andersom schreef op 28-04-2006 @ 03:34 :
Maar stel dat haar leeftijd er niet bij had gestaan ?

Ik ga toch niet mijn uitspraken aanpassen omdat er een cijfer bij haar naam staat.
Misschien ben ik wel ongenuanceerd, maar iig wel eerlijk.
Maar haar leeftijd staat er toch wél bij? Ik snap je punt niet?

En het lijkt mij alleen mar logisch dat je iemand beoordeeld op het niveau waarop hij/zij zit. Ik bedoel, het is toch alleen maar normaal dat een 24-jarige met een kunstopleiding beter kan tekenen dan een 14-jarige met nog niet eens zo heel veel oefening.
Ook als ik naar mijn eigen tekeningen kijk, hoeveel ik vooruit ben gegaan in één jaar, dat maakt een groot verschil hoor!

En wat fijn dat je eerlijk bent.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2006, 17:58
Parachutes
Parachutes is offline
Ik vind het konijn geweldig goed gelukt. Hoe kun je daar nu een zeemeeuw in zien?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2006, 22:54
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Parachutes schreef op 28-04-2006 @ 18:58 :
Ik vind het konijn geweldig goed gelukt. Hoe kun je daar nu een zeemeeuw in zien?
en zeemeeuw?????
Welk fantasierijk induvidu heeft er een zeemeeuw in gezien??
Met citaat reageren
Oud 28-04-2006, 22:55
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
andersom schreef op 28-04-2006 @ 02:38 :
en? moet ik anders naar dingen kijken omdat ik weet hoe oud iemand is???
sorry maar ik zeg gewoon wat in me omkomt als ik iets zie.
en als ik t topic doorlees is de gene van wie t werk is niet op de mond gevallen, en ongeacht de leeftijd mag ik toch gewoon zeggen wat ik vind??

en hoe ereder je met kritiek leert omgaan, des te sneller je leert, en des te eerder je beter word.

gast ik was 12 toen ik nog ernsigere dingen te horen kreeg over mijn werk, en ik ben er blij om!
Ik ben er blij mee hoor
Ikk moet gewoon een beetje harder worden, dus ook met kritiek leren omgaan.
En mensen die wel op leeftijd letten ook prima: er moet verschil zijn he
Met citaat reageren
Oud 28-04-2006, 22:57
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Dat lijkt wel mijn konijn!
Oud 28-04-2006, 23:26
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
he toevallig mijne ook

oja heb jij dr ook zoeen

en bijt de jouwe ook zo?
mijne is echt zo'n houdini
maar back 2 the topic...

je invd het in lk geval ergens op lijken dat vat ik maar positief op dan

het lijkt zelfs op een konijn
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 11:46
Droyd
Droyd is offline
Zoals gezegd, een hoop foutjes, maar je hebt zeker talent. Je bent idd pas veertien en dus denk ik dat jij wel heus mooie dingen kan maken als er genoeg energie insteekt en dus blijft oefenen. Gewoon verder doen!
Reageren

Regels voor berichten