Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Ik studeer dus onderwijskunde in Utrecht, bij ons is het een volledige studie. Ik heb het idee dat we hier vrij praktisch zijn ingesteld, met meestal een (praktijk)opdracht die het hele blok doorloopt en de theorie in de colleges waar je dan een tentamen over hebt.
Citaat:
![]() De studie bevalt mij goed, ik vind het prima te doen, alleen ja: statistiek struikelen mensen soms een beetje over, waaronder ikzelf, maar het is wel goed te doen - je moet er alleen wat werk voor verzetten, iets wat ik dus niet deed ![]() Verder hebben we in het eerste bachelorjaar kleine colleges, met zo'n 25 mensen. In het tweede jaar komen de pre-masterstudenten erbij en zijn we meestal met 60-80 mensen, maar dan heb je nog steeds wel werkgroep van 20. Ik had zo'n 6-10 uur college in de week, en dan nog veel thuis lezen en afspreken met je projectgroepje. 50% van de boeken is Engels, maar dat is goed te doen. Oh, en er zijn een aantal 'richtingen': assessment (toetsing), ontwerpen en ontwikkelen (van lesmateriaal/trainingen etc), advisering van onderwijsinstellingen en het Human Resource Management/coachen/trainingen geven. Bij de eerste drie gaat daar het nodige onderzoek aan vooraf. (Waarom gaat het op een school mis, en waar, en hoe moet dat veranderd worden... etc). In Enschede is ook een aparte opleiding onderwijskunde (education design management, of zoiets?) maar zij richten zich meer op ICT in het onderwijs. In Utrecht gaat het er vooral om 'hoe mensen leren', dus het primaire proces. Laatst gewijzigd op 01-08-2006 om 15:54. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Trouwens, ik vind de Engelse boeken véél beter dan de Nederlandse. Daar is niet om door te komen, zooo saai. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Studies en ervaringsdeskundigen Tink* | 19 | 10-04-2016 17:24 | |
Algemene schoolzaken |
Verschil Pedagogische Wetenschappen en Onderwijskunde stefano12 | 12 | 20-07-2011 11:28 | |
Studeren |
Deel je ervaringen met andere forummers! Verwijderd | 17 | 30-05-2008 10:52 | |
Studeren |
Deel je ervaringen met andere forummers! autodropje | 140 | 05-10-2005 10:52 | |
Algemene schoolzaken |
Vreemde studie-moves Francorchamps | 73 | 02-03-2005 17:52 | |
Eindexamens 2003 |
Wie is er al geslaagd? MC | 65 | 30-03-2003 20:57 |