Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2006, 18:53
borboleta
borboleta is offline
Al een poosje date ik met een erg leuke jongen. Het gaat allemaal goed, maar soms heb ik het idee, dat ik me zoveel anders gedraag als ik bij hem ben. Dan kan ik vrolijk praten, en leuke grapjes maken, maar bijvoorbeeld bij zijn vrienden absoluut niet. Dan ben ik stil en verlegen, maar ook bij wild vreemde, die dan een 'leuk' bedoelde opmerking geven, sla ik helemaal dicht.

Hij heeft dit echter niet. Hij kan eigenlijk met iedereen opschieten. En heeft altijd voor elk moment wel een gespreksonderwerp of een leuk grapje. Soms vind ik dit gewoon niet leuk, dan begin ik een beetje te twijfelen over mijn sociale vaardigheden. En misschien heeft het ook wel met leeftijd te maken, hij is 5 jaar ouder. Maar volgens z'n ouders is hij altijd al een 'allemansvriend' geweest.

Herkent iemand dit? Hebben jullie er last van in de relatie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2006, 19:07
Verwijderd
Waarom praat je er niet met hém over? Bovendien, als je denkt dat je echt sociale vaardigheden mist, is hij de persoon bij uitstek om jou die te 'leren'
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 19:07
Verwijderd
Lekker toch, een sociale vriend? Het zit een stuk lekkerder tussen mensen als je weet dat je even kan gaan kletsen met iemand zonder dat je je vriend de hele tijd hoeft te 'entertainen'
Kijk het trucje gewoon van hem af, probeer eens te letten op wat hij uitstraalt en hoe hij mensen op hun gemak stelt en welke onderwerpen hij aansnijdt. Je kan die dingen dan een beetje uitproberen om te zoeken waar jij je het lekkerst bij voelt en wat bij jou past.
Maak je niet druk over wat hij van je vindt. Als hij je niet leuk vond had hij vast niet die aandacht aan je besteedt.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 08:06
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik heb precies hetzelfde. Ik ben zelf nogal verlegen en mijn vriend is juist heel sociaal. Ik moet altijd (lang) de kat uit de boom kijken voordat ik iets zeg, bijvoorbeeld bij vrienden van m'n vriend of als we iets sociaals hebben, bijvoorbeeld een bbq met mensen die ik niet ken. Meestal is het wel fijn dat hij zo sociaal is, dan word ik toch eerder ergens bij betrokken, maar soms heb ik toch ook wel dat ik denk 'doe es rustig aan, waarom moet je nou weer perse de leukerd uit gaan hangen.' Dan erger ik me eraan, hoewel ik weet dat het gewoon zijn spontaniteit is. Ik denk dat het een soort jaloezie is, hij ligt bijvoorbeeld erg goed in onze familie 'leuke jongen, lekker spontaan' wordt er vaak gezegd tegen mij. Ik kan zo niet zijn, ik klap juist altijd dicht bij veel onbekende mensen, maar ik zou het wel willen.

We hebben het er wel over gehad en mijn vriend maakt het allemaal niks uit zegt hij. Ik denk dat je gewoon moet accepteren dat het zo is. Ben blij dat je bij je vriend wel gewoon jezelf kunt zijn, de rest komt vanzelf wel.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 08:47
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
N00dles schreef op 20-05-2006 @ 20:07 :
Waarom praat je er niet met hém over? Bovendien, als je denkt dat je echt sociale vaardigheden mist, is hij de persoon bij uitstek om jou die te 'leren'
en wat nala zegt

Ik heb dat zelf ook In dit geval is het mijn ex en ik doe er nu een cursus stijldansen mee tis gewoon iemand waarbij ik op mn gemak ben enzo, door iets in de uitstraling, maar kweet niet wat, maar er zullen verder maar weinig mensen zijn waarmee ik op zon manier zou dansen, met veel zou ik het nog geeneens durven
Oud 22-05-2006, 10:41
Elister
Elister is offline
Je bent denk ik gewoon heel erg verlegen, hoeft niks met sociale vaardigheden te maken. Praat er met je vriend over, misschien kan hij je wel helpen.
Oud 22-05-2006, 11:29
Verwijderd
Wat is het probleem?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 11:43
Roos
Roos is offline
Bij die vriend ben je wel open en spontaan, maar als er meer mensen bijzijn klap je dicht. Je kunt het dus wel, het is (denk ik) meer een kwestie van doen/durven, als er ook mensen bijzijn die je niet kent.
Oud 22-05-2006, 14:52
Elister
Elister is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-05-2006 @ 12:29 :
Wat is het probleem?
Verlegen zijn is het probleem, het is inderdaad niet iets typisch voor Liefde & Relatie maar, ach.
Reageren

Regels voor berichten