Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2006, 18:42
Verwijderd
Hoi,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe pc die ik zelf wil samenstellen voor het gebruik van nieuwe games maar ook oudere zoals bf2,cod2,WoW,en cs de settings hoeven van mij niet allemaal op high enz medium is goed.
verder gebruik ik hem voor gewoon schoolgebruik.
Heb ook dual core cpu's gezien dat lijkt me ook wel wat als ik bijv een spel aan het spelen ben en tegelijk iets aan het downloaden ben of bv muziek aan het luisteren

ik kwam op dit uit;

Processor: AMD Athlon 64 3200+ Venice (S939. 2.0GHz. 512KB. TRAY)
of
AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939. 2.2GHz. 512KB. TRAY)
of
AMD Athlon 64 X2 3800+ Manchester (S939. 2.0GHz. 2x512KB. Boxed) [als ik uitkom met geld]

Moederbord: Asus A8N-SLI SE nForce4 SLI (ATX. PCI-e. Sound. LAN. SATA 3GB/s. RAID)

Video kaart: Asus GeForce 7600 GS 512MB DDR2 (PCI-e. 1xDVI) EN7600GS Silent/HTD/512M

HDD: WD 300GB SATA II 7200RPM 8MB Caviar SE (WD3000JS)

DDR Geheugen: 2x Kingston 512MB DDR PC3200 CL3

Voeding: Cooler Master RS-430 (RS-430-PMSR/P) Extreme Power. 430W (ATX)

CPU Koeler: Arctic Freezer 64 Pro CPU Cooler skt 754.939.940

Behuizing: Cooler Master Centurion 5, Zwart

zit nog te piekeren over de videokaart en de processor

ps. de hdd is sata II kan dit op mijn moederbord of niet?

suggesties aanpassingen do's en dont's zijn allemaal welkom

Bij voorbaat dank
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2006, 20:39
Guinevere03
Guinevere03 is offline
Ikzelf zou denk ik voor wat meer geheugen gaan als je BF2 wilt spelen ivm de vrij lompe geheugenlekken die dat spel heeft. Maar verder is 1 GB wel genoeg denk ik.

Qua processor, ligt het heel erg aan je gebruik wat je op dit moment beter kan kiezen. Doe je veel (zware) dingen tegelijk dan zou ik voor de X2 gaan, maar anders gewoon voor de 3500+.

Sata II is backwards compatible als ik het goed heb, dus dan kan het sowieso op je moederbord met Sata, maar 3GB/s is Sata II, dus wees gerust .
Oud 18-05-2006, 21:32
M@rco
M@rco is offline
- Waarom een SLI moederbord? Bespaar geld en ga voor een Asus A8S-X of een A8N5X.
- Met het geld wat je bespaart kun je een betere videokaart nemen, bijv. 7600GT. Is een stukje beter dan die GS.
- Voeding kan ook wel wat minder, 350/400W is gewoon genoeg. Scheelt ook weer wat geld.
Oud 18-05-2006, 23:24
Enlightenment
Enlightenment is offline
Waarom Asus
Waarom zoveel videogeheugen? 256MB is ZAT, 128MB zou ook prima kunnen. Meer geheugen is in sommige gevallen zelfs langzamer.
En koop geen CAS3 geheugen als je AMD kiest; koop dan minimaal CL2,5 geheugen, dat is ook gewoon goedkoop.
En neem een Seagate Barracuda 7200.10 schijf ipv die WD.
Oud 18-05-2006, 23:27
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 19-05-2006 @ 00:24 :
Waarom Asus
Oh ja, je móet natuurlijk ASrock kopen, anders betaal je teveel en ben je een A-merk fanboy, en dat is natuurlijk niet trui!@
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 23:38
M@rco
M@rco is offline

Laten we het eens omdraaien: waarom géén Asus? Je wilt toch niet met een serieus gezicht gaan lopen beweren dat het een slecht merk is?

Dat van dat videogeheugen had ik overigens niet gezien. Een 7600GS met 512MB is wel een beetje idioot ja, maar goed.

Laatst gewijzigd op 18-05-2006 om 23:41.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 23:59
Jolt
Jolt is offline
Ach je hebt ook x1300 en 6600 GT's dus dat maakt niet uit, ga voor een iets betere 3d kaart.
Oud 19-05-2006, 07:37
Verwijderd
ok van dat ram geheugen heb ik nu

Kingston 512MB DDR PC2100 CL2.5 (KVR266X64C25/512) 2x van gemaakt

harde schijf waarom een seagate? en waarom geen western digital

@marco

- Waarom een SLI moederbord? Bespaar geld en ga voor een Asus A8S-X of een A8N5X.

omdat ik in de toekomst misschien toch gebruik wil gaan maken van 2 videokaarten

- Met het geld wat je bespaart kun je een betere videokaart nemen, bijv. 7600GT. Is een stukje beter dan die GS.

Zou je mij willen uitleggen waarom hij dan een stukje beter is.

- Voeding kan ook wel wat minder, 350/400W is gewoon genoeg. Scheelt ook weer wat geld

de voeding kost 36 euro 50 en voor 350/400W betaal je bijna hetzelfde

Cooler Master RS-380-PCAR/P Extreme Power. 380W (ATX) kost ook 36,50

info;
Een stabiele krachtige voeding is belangrijk voor het systeem.
De eXtreme Power 380W ATX Formfactor 2.01 komt deze wensen tegenmoet.

- Ondersteund Intel ATX 12V V2.01
- Hoge efficiency en betrouwbaarheid (MTBF > 100.000 uur @ full-load / 25°C).
- Voorzien van SATA connectors.
- Biedt bescherming tegen voltage overbelasting (OVP). Ampèrage overbelasting (OCP).oververhitting (OPP) en kortsluiting.
- Voorzien van een 120 mm fan om nog stiller en beter te kunnen werken.
- Inteligente fan regelaar (20dBA).

Type ATX Form Factor 12V V2.01
Input Voltage 90~140V / 180~265V (Kiesbaar)
Input Ampérage 8A @ 115Vac / 5A @ 230Vac
Input Frequency Range 47 ~ 63 Hz
Fan Sleeve bearing 120mm fan
Power Good Signal 100 ~ 500 ms
Hold Up Time > 17 ms
Efficienty > 70% typically
MTBF >100.000 uur
Bescherming OVP / OCP / OPP / Kortsluiting
Afmeting Standaard ATX 150 x 140 x 86 (mm)
Werk Temperatuur 0~40?
Veiligheidsnorm Nemko / TUV / cUL / CE / BSMI / FCC / CCC

@Enlightenment

waarom geen asus? asus is een goed merk en ik ben geen fanboy

tenslotte
Jolt wat voor 3d kaart zou jij mij aanraden max 200E?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 08:05
Jolt
Jolt is offline
Sowieso PC/3200 geheugen moet je pakken.

7600GT is beter dan de GS hogere clocksnelheden = sneller.
X1800GTO is denk ik een betere optie, maar pak dan wel een Crossfire 3200 bord.
Oud 19-05-2006, 08:14
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 19-05-2006 @ 09:05 :
Sowieso PC/3200 geheugen moet je pakken.

7600GT is beter dan de GS hogere clocksnelheden = sneller.
X1800GTO is denk ik een betere optie, maar pak dan wel een Crossfire 3200 bord.
Kingston 512MB DDR PC3200 CL2.5 (KVR400X64C25/512) 2x

dan wordt het de Asus GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e. 2x DVI-I) EN7600GT/2DHT

toch?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 08:16
Verwijderd
ach ik ga nu naar school toe ik hoor het vanmiddag wel

nog bedankt voor de snelle reacties vooral die van jolt
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 08:49
bam
bam is offline
Citaat:
catweazle schreef op 19-05-2006 @ 08:37 :
ok van dat ram geheugen heb ik nu

Kingston 512MB DDR PC2100 CL2.5 (KVR266X64C25/512) 2x van gemaakt

@marco

omdat ik in de toekomst misschien toch gebruik wil gaan maken van 2 videokaarten
Koop dan gewoon 1 goede videokaart. Ik zou als 15jarige niet 2 videokaarten dokken, ik kan me wel betere doeleinde's voor dat geld bedenken
Oud 19-05-2006, 20:41
Verwijderd
ok ik denk dat ik het moederbord verander naar een Asus A8N5X zoals m@rco zei
deze is goedkoper en ik denk dat ik toch geen sli ga gebruiken maar is het een goede mobo om een AMD Athlon 64 X2 3800+ Manchester (S939. 2.0GHz. 2x512KB. Boxed) op te draaien?

edit:

het moederbord wordt zonder kabels en dergelijke geleverd

Laatst gewijzigd op 20-05-2006 om 10:52.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 03:21
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
M@rco schreef op 19-05-2006 @ 00:38 :

Laten we het eens omdraaien: waarom géén Asus? Je wilt toch niet met een serieus gezicht gaan lopen beweren dat het een slecht merk is?
De grootste reden is dat Asus doorgaans geen chipsets van ULi en SiS gebruikt; dat laten ze over aan hun valuemerk Asrock. Verder betaal je bij Asus veelal voor de naam; Asus is een merk dat goed verkoopt doordat het gehyped wordt. Asus levert vooral de SLI bordjes; iets waarvan het bestaansrecht mij nog niet gerechtvaardigd is.

En je ziet dat de hype bij de TS goed is aangeslagen: Asus SLI bord, Asus videokaart met 512MB videogeheugen; nu nog een Asus DVDRW en losse Asus DVDROM en het feest is compleet! Mensen zijn heilig overtuigd van Asus; want dan heb je kwaliteit! Alles Asus, anders heb je geen stoere computer.

Veel beter kies je een moederbord op basis van de huidige ULi M1697 chipset. Dat is een gruwelijk goede chipset voor weinig geld. Betere IDE (PATA/SATA) performance dan welke chipset dan ook en tegen een laag energieverbruik; want die nForce krengetjes staan niet bekend om hun zuinigheid; en daardoor rijst de behoefte naar actieve koeling. Ik vind het juist stoer als je een keuze maakt met de beste prijs/prestatieverhouding. Dat Asrock een van de weinige moederbordfabrikanten is die ULi en SiS actief gebruikt, is jammer; want beide maken uitstekende chipsets die in feite juist beter zijn dan de directe concurrentie (nForce / ATi).

Nuancering: Asus is geen "slecht" merk nee; in feite zijn er geen echt slechte moederborden meer. Maar je kan nog altijd wel 3 tot 4 keer zoveel uitgeven en er nog minder voor terugkrijgen. Asus is daarin de grootste ster; ongekend hoeveel zij kunnen aansmeren aan mensen die het helemaal niet nodig hebben. Marketingtechnisch is dat hele SLI wel een groot succes geworden; mede omdat mensen het een leuk idee vinden als ze nog kunnen upgraden door een 2e videokaart erbij te zetten. Maar na een jaar ga je echt geen verouderde videokaart bijplaatsen. Dan koop je beter een nieuwe videokaart; die tegen die tijd sneller, zuiniger en stukken goedkoper is dan een brakke SLI-opstelling dan nu. Nu al is SLI niet interessant; je kunt beter een krachtigere duurdere enkele videokaart kopen; dan heb je ook geen geld nodig voor een SLI moederbord.

Laatst gewijzigd op 21-05-2006 om 05:58.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 03:35
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
catweazle schreef op 19-05-2006 @ 08:37 :
Niet "een" seagate; alle Seagates onder de 7200.10 mag je laten liggen. De 7200.10 is gebaseerd op een nieuwer soort "perpendiculaire" opslagtechniek. Dat heeft voordelen op het gebied van snelheid, warmteproductie (minder platters) en lagere kosten per gigabyte. De 320GB versie van Seagate 7200.10 gebruikt slechts twee platters en is ook zeer voordelig. Mensen onderschatten het belang van een snelle hardeschijf (en veel geheugen).
Citaat:
En jij denkt dat je in de toekomst dezelfde videokaart gaat komen? No way dat jij dat niet gaat doen, geloof mij maar.
Citaat:
Zou je mij willen uitleggen waarom hij dan een stukje beter is.
Verdiep je eens in benchmarks?
http://www.extremetech.com/article2/...1945658,00.asp
Citaat:
@Enlightenment

waarom geen asus? asus is een goed merk en ik ben geen fanboy
Nee je hebt gehoord via via van je vriendjes dat Asus de bom is, en jij wilt natuurlijk geen mietjes PC. Zit ik er ver naast?

Anyway; er zijn betere moederborden voor minder geld. Zelf raad ik je Asrock 939SLI-eSATA2 aan. Dit moederbord heeft eSATA (voor nieuwe generatie externe hardeschijven), snelle hardeschijf-performance (dankzij moderne chipset), 4x SATA II 3Gbps, Gigabit LAN, Firewire, HD onboard audio en goede overclocking dankzij asynchrone clocks. En een voordelige prijs, check http://tweakers.net/pricewatch maar.

URL:
http://www.asrock.com/product/939SLI-eSATA2.htm
Citaat:
Jolt wat voor 3d kaart zou jij mij aanraden max 200E?
Ik heet geen Jolt, maar ik zou zeggen een 7600GT 256MB. En ook hier weer: welk merk maakt geen donder uit; het gaat om de GPU en het geheugen. Of je moet geilen op de cd'tjes en de handleiding en de mooie verpakking.

Laatst gewijzigd op 21-05-2006 om 03:39.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 21-05-2006 @ 04:21 :
blaat

Je zit er ver naast met het asus gedoe en ik denk toch dat ik voor een AM2 mobo ga (rondgevraagd op tweakers enz)
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 21-05-2006 @ 04:21 :
De grootste reden is dat Asus doorgaans geen chipsets van ULi en SiS gebruikt; dat laten ze over aan hun valuemerk Asrock. Verder betaal je bij Asus veelal voor de naam; Asus is een merk dat goed verkoopt doordat het gehyped wordt. Asus levert vooral de SLI bordjes; iets waarvan het bestaansrecht mij nog niet gerechtvaardigd is.
En hoe heeft dat ook maar íets te maken met de bewering dat je geen ASUS zou moeten kopen? FYI, de afgelopen jaren is de 'subjectieve computerbeleving' alleen maar toegenomen. Marketing en merkopbouw is superbelangrijk, zie het verbinden van namen van bekende gamers aan produkten, bijvoorbeeld. Als iemand ASUS koopt is dat ook om het gevoel te hebben 'dat je iets goeds onder de kap hebt' en echt niet alleen omdat elke euro die je betaalt zich ook direct vertaalt in kwaliteit, want dat dat niet zo is moge duidelijk zijn.

Citaat:
En je ziet dat de hype bij de TS goed is aangeslagen: Asus SLI bord, Asus videokaart met 512MB videogeheugen; nu nog een Asus DVDRW en losse Asus DVDROM en het feest is compleet! Mensen zijn heilig overtuigd van Asus; want dan heb je kwaliteit! Alles Asus, anders heb je geen stoere computer.
Ja, dat is zijn keuze, leuk he? Problemen mee? Ik bespeur bij jou precies hetzelfde maar dan spiegelbeeldig: koop een moederbord van ASRock, een voeding van Huntkey en verder ook allerlei budget- en low-end-componenten, anders betaal je teveel en heb je geen stoere computer!

Citaat:
Maar je kan nog altijd wel 3 tot 4 keer zoveel uitgeven en er nog minder voor terugkrijgen. Asus is daarin de grootste ster; ongekend hoeveel zij kunnen aansmeren aan mensen die het helemaal niet nodig hebben.
Dat heet marketing, meid. Als het idee van toegevoegde waarde zijn intrede niet had gedaan in de computerindustrie dan werkten we nu allemaal nog met Pentium-60's omdat er dan nauwelijks investeringen mogelijk waren. SLI en andere crap mag dan wel geldverspilling zijn, de enorme inkomsten die fabrikanten binnenkrijgen stellen ze wel in staat om R&D, marketing, et cetera et cetera te bekostigen.

Computers bouwen is geen liefdadigheid, het gaat niet tegen kostprijs ofzo, het is gewoon big business. Ik begrijp dat jij last hebt van een soort techno-idealisme ('cheap computing power to the people') maar realiseer je wel dat je daarin behoorlijk alleen staat en dat je ook geen poot hebt om op te staan om met dédain te spreken over 'dure' merken.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 12:34
Verwijderd
Zelf ken ik het merk asrock nauwelijks daarom is het dat ik voor asus ga en ik ben echt geen fanboy ofzo ik wil geen hardware dat na een half jaartje kaduuk is
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 13:06
Verwijderd
Dat is ASrock ook absoluut niet, het is gewoon een budgetlijn maar van verder prima kwaliteit. Je betaalt bij ASUS natuurlijk in verhouding wel meer voor de naam, want je kunt rond een ASrock (of ander 'B-merk') moederbord natuurlijk een prima stabiel systeem bouwen.

Waar ik mij alleen zo aan stoor, en daarom ga ik er ook op door, is die houding van Enlightenment dat ze het mensen bijna lijkt te misgunnen dure apparatuur te kopen, dat je niet helemaal goed bij je hoofd bent als je iets anders koopt dan het allergoedkoopste.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 13:47
Verwijderd
ach het systeem dat ik momenteel nu in gedachte heb en er goed uitziet;

Mobo: MSI K9N NEO-F 76,95

Proc: AMD Athlon 64 X2, 3800+, Socket AM2, Boxed 304,35

Graka: Asus GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e. 2x DVI-I) EN7600GT/2DHT 174,95

HDD: Maxtor 250GB SATA II 7200RPM 16MB Diamond Max 10 (6V250F0) 73,35

Geheugen: Twinmos/M-TEC 1GB DDR2 533Mhz 82,95

Voeding: Cooler Master RS-430 (RS-430-PMSR/P) Extreme Power. 430W (ATX) 36,50

Behuizing: Xion 2 Black. zonder voeding!. 2 usb front. audio front 59.95

DVD speler: heb er zelf nog eentje nec dvd fikker

Muis: Sunbeam MS-X888 Sensor-X Switchable DPI Mouse ( 1300 / 650 ) 16,25

Toetsenbord: Logitech Value Keyboard Zwart 7,95

totaal: 835 afgerond
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 14:03
Verwijderd
Waarom die Maxtor? Ik heb zelf ook een Diamondmax 10 en ben er niet zo geweldig tevreden over. Ik zou eerder een Deskstar T7K250 of een Samsung Spinpoint SP2504C kiezen. Maxtor is relatief luidruchtig en heeft veel last van eigentrillingen.

Wat geheugen betreft, ik zou eerder Transcend Jetram nemen. Twinmos is in mijn ogen toch een beetje een merk dat tegen de onderkant van de 'A-merken' aanhangt.

En waarom zo'n kutmuis? Koop gewoon een MX518 en een fatsoenlijk toetsenbord, bijvoorbeeld een Logitech Media Keyboard Elite. Er mist voorts nog een geluidskaart, gooi er voor vijf tientjes een Audigy 4 in.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 14:12
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 21-05-2006 @ 15:03 :
Waarom die Maxtor? Ik heb zelf ook een Diamondmax 10 en ben er niet zo geweldig tevreden over. Ik zou eerder een Deskstar T7K250 of een Samsung Spinpoint SP2504C kiezen. Maxtor is relatief luidruchtig en heeft veel last van eigentrillingen.

Wat geheugen betreft, ik zou eerder Transcend Jetram nemen. Twinmos is in mijn ogen toch een beetje een merk dat tegen de onderkant van de 'A-merken' aanhangt.

En waarom zo'n kutmuis? Koop gewoon een MX518 en een fatsoenlijk toetsenbord, bijvoorbeeld een Logitech Media Keyboard Elite. Er mist voorts nog een geluidskaart, gooi er voor vijf tientjes een Audigy 4 in.
de harde schijf zie ik ngo wel

Wat is het probleem dan met het twinmos geheugen?

Ik hecht niet teveel waarde aan een muis en toetsenbord ik heb nu een sweex laser muis met een draad van een tientje en deze doet het goed

zelf heb ik nog een geluidskaart en 5.1 set
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 16:14
MaHo
MaHo is offline
Dat geheugen wat je hebt gekozen gaat niet werken in samenwerking met je mobo/processor. Je hebt namelijk DDR2 geheugen gekozen en dat trekt je socket niet, je moet voor gewoon DDR geheugen gaan.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 16:39
Verwijderd
Citaat:
MaHo schreef op 21-05-2006 @ 17:14 :
Dat geheugen wat je hebt gekozen gaat niet werken in samenwerking met je mobo/processor. Je hebt namelijk DDR2 geheugen gekozen en dat trekt je socket niet, je moet voor gewoon DDR geheugen gaan.
je keek zeker naar het bovenste boodschappenlijstje?

MSI K9N NEO-F
NVIDIA nForce 550 chipset
Ondersteunt Socket AM2. 64bit AMD Sempron. Athlon 64. Athlon 64x2 processors
Hyper Transport ondersteuning tot 2 GHz
4 DIMMs DDRII 533/667/800 tot 8GB
Dual LAN 10/100/1000
8-channel High Definition Audio
Ondersteunt 4 SATAII. opslag en data transfer tot 3.0GB/sec
SATA 1~4 ondersteunt RAID 0/1/0+1
1 PCI-E x16. 2 PCI-E x1. 3 PCI sloten
1 MSI communication slot
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 17:18
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
catweazle schreef op 21-05-2006 @ 12:27 :
Je zit er ver naast met het asus gedoe en ik denk toch dat ik voor een AM2 mobo ga (rondgevraagd op tweakers enz)
De moederborden van Asrock hebben een Future CPU socket; waardoor je er in de toekomst ook een AM2 processor op kunt plaatsen. Wees je er overigens wel van bewust dat Socket AM2 op zich geen prestatieverbeteringen kent; enkel ondersteuning van DDR2 geheugen en in sommige gevallen is dat langzamer dan normaal DDR. Dat komt omdat de latency ("wachttijd") van DDR2 geheugen langzamer is. Als je DDR2 koopt, zul je toch echt minimaal DDR2/800 moeten kiezen voor enige snelheidsverbetering. Beter nog DDR2/1066 maar dat is nog niet leverbaar. En dan zit je nog met timings. Sommig DDR2 geheugen is CL5; terwijl CL3 ook al leverbaar is. Ik kan je in elk geval sterk afraden om voor DDR2/533 CL5 te gaan.
Citaat:
catweazle schreef op 21-05-2006 @ 13:34 :
Zelf ken ik het merk asrock nauwelijks daarom is het dat ik voor asus ga en ik ben echt geen fanboy ofzo ik wil geen hardware dat na een half jaartje kaduuk is
De vraag is of het feit dat je Asrock niet kent; het ook automatisch een minder goed product is. Ik heb vele features genoemd waarin Asrock vrij uniek is. Het zou jammer zijn als je een objectief 'beter' product niet wilt simpelweg omdat je de naam niet kent; hoeveel moederbord-fabrikanten ken je eigenlijk? Het zijn vooral Asus en MSI die aan de meeste marketing doen; maar andere merken zoals Gigabyte bieden veelal meer waar voor je geld.

En jammer dat je voor een Maxtor DM10 gaat kiezen; heb je je al eens verdiept in de schijf die ik noemde? Hier enkele links:
http://tweakers.net/nieuws/42239/?highlight=7200.10
http://tweakers.net/nieuws/42379/?highlight=7200.10
http://tweakers.net/nieuws/42505/?highlight=7200.10

Laatst gewijzigd op 21-05-2006 om 17:21.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2006, 17:37
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-05-2006 @ 13:12 :
*verhaal*
Waarom deze felheid? Als het zo is dat hij drie keer zoveel kwijt is puur aan marketing ("het merk"), dan zijn wij er toch juist om hem dat te doen laten inzien? Een advies heeft toch als doel iemand de best mogelijke optie te presenteren?

Je verhaal over geldcashende hypes zoals SLI is nog meer opzienbarender. Fijn dat de industrie daar zo gretig aan verdient, maar daar heeft deze jongen toch niets aan? Hij wilt (hopelijk) een goede computer met de best mogelijke prijs/prestatie verhouding (wat overigens iets anders is dan low-budget). En wij zijn er toch om hem te doen inzien dat zijn keuze mogelijk niet de beste is in de zin van prijs-kwaliteit verhouding? Of hij van dit advies gebruik maakt is zijn keus.

En ik misgun mensen niets, hoe kom je daar bij? Wel zei ik dat ik streef naar een beste prijs-prestatie verhouding; daar is toch hopelijk niets mis mee? Dat heeft overigens weinig te maken met het budget; je kunt ook een PC van 2000 kopen met de best mogelijke prijs-prestatie verhouding. Een SLI-bord kopen zonder 2e grafische kaart is in elk geval wel geldverspilling en het geld wat je daarmee kunt uitsparen kun je stoppen in een 30% snellere videokaart; DAAR kick ik op ja. Als jij je daar aan stoort kan ik daar verder niets aan doen.
Oud 21-05-2006, 18:46
Verwijderd
blaat blaat blaat

hier mijn voorlopige lijstje

kan em toch pas 26 juli kopen dus
en als de conroe dan uit is of binnenkort uitkomt dan neem ik die natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 19:19
M@rco
M@rco is offline
Meh, TwinMOS geheugen? Ik zeg: Corsair of Kingston.
Oud 21-05-2006, 19:23
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 21-05-2006 @ 20:19 :
Meh, TwinMOS geheugen? Ik zeg: Corsair of Kingston.

azerty montage met windows gaat niet door dus 20 euro eraf
geheugen gaat kingston of corsair worden
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 19:24
Enlightenment
Enlightenment is offline
En een betere muis en betere hardeschijf. Maar wie ben ik.
Oud 21-05-2006, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 21-05-2006 @ 20:24 :
En een betere muis en betere hardeschijf. Maar wie ben ik.
zeker zo'n duur logitech ding
wat raad je mij dan voor hdd aan?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 20:40
Enlightenment
Enlightenment is offline
Als je spellen speelt is een goede muis de beste investering die je kunt doen.
Als hardeschijf kan ik de Seagate 7200.10 320GB aanbevelen voor ongeveer 100 euro. Supersnelle hardeschijf met lage prijs per gigabyte en lage warmteproductie dankzij slechts 2 platters. Zie tweakers pricewatch voor prijzen en webshops die hem verkopen. Maar neem niet de 7200.9 of ouder; dat zijn heel andere beestjes. Seagate is op dit moment de eerste die deze nieuwe hardeschijf levert; ik verwacht dat binnen enkele maanden ook hitachi, samsung en WD zullen volgen. Maxtor is overgenomen door Seagate; dus het is even afwachten of dat merk nog opzichzelf zal blijven bestaan.

De Asus 7600GT is prijstechnisch interessant; op tweakers lees ik wel dat hij gehorig is; dat is bij veel videokaarten trouwens helaas zo. Je kunt wel een Arctic videokaart koeler kopen voor 17 euro ofzo; dan is hij helemaal stil. Sommige videokaarten hebben een heatpipe design waardoor ze bijna passief gekoeld kunnen worden; enkele 6600GT modellen hadden dit; voor 7600GT ben ik ze nog niet tegengekomen.
Oud 21-05-2006, 23:19
MaHo
MaHo is offline
Citaat:
catweazle schreef op 21-05-2006 @ 17:39 :
je keek zeker naar het bovenste boodschappenlijstje?

MSI K9N NEO-F
NVIDIA nForce 550 chipset
Ondersteunt Socket AM2. 64bit AMD Sempron. Athlon 64. Athlon 64x2 processors
Hyper Transport ondersteuning tot 2 GHz
4 DIMMs DDRII 533/667/800 tot 8GB
Dual LAN 10/100/1000
8-channel High Definition Audio
Ondersteunt 4 SATAII. opslag en data transfer tot 3.0GB/sec
SATA 1~4 ondersteunt RAID 0/1/0+1
1 PCI-E x16. 2 PCI-E x1. 3 PCI sloten
1 MSI communication slot
Hmmmzz...my bad, ik leef nog in de oertijd waar je er vrij zeker van op aankon dat een AMD64 processor S939 (of nog ouder: S754) is
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 05:52
Enlightenment
Enlightenment is offline
Interessant; zelfs Socket AM2 DDR2/800 is langzamer dan Socket 939 DDR/400:
http://tweakers.net/reviews/626/5

Valt het overwegen waard om je keus te herzien.
Reageren

Regels voor berichten