Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Zoals je zegt dat je veel dingen analyseert, ik heb ergens gelezen dat er mensen zijn die werkelijk álles analyseren en die waren ook overgevoelig voor bepaalde dingen maar ik weet niet meer waar en wat dat was
![]() Als ik rust in mijn hoofd wil, vooral als ik in bed lig, dan denk ik altijd aan een kartonnen doos, aan de binnenkant en die is knalpikzwart. En als ik daaraan denk kan ik nergens anders meer aan denken, ik dwing mezelf dan nergens meer aan te denken. Alleen overdag is dat niet handig want je moet nadenken bij het lopen, drinken, en praten en lezen ed. Dus dat is misschien iets voor als je piekert in bed. Dat doe ik echt altijd. ![]() |
![]() |
|
Ik denk ook veel, en ook vaak over onzin, maar wel op een andere manier dan jij. Ik hoor bijvoorbeeld vaak in mijn bed melodieën in mijn hoofd waar ik dan over ga nadenken tot ik ze heb zoals ik ze wil (om ze vervolgens te zijn vergeten als ik weer wakker ben). Voor mij werkt het het beste om me net als LiefsVanHier te concentreren op iets saais, bijvoorbeeld heel hard denken aan de kleur wit ofzo. Kost wat moeite, maar dan heb je ook wat
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 25-06-2006 om 12:35. |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 25-06-2006 om 12:44. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() En volgens mij is mijn IQ niet verschrikkelijk hoog ofzo. Ik was altijd ontzettend slim (als klein kindje), maar mijn hoofd is een te grote choas om er echt wat van te maken als het ware. ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Verwoording helpt meestal verrassend goed, omdat je logischere verbanden wilt trekken om bij een conclusie-achtig fenomeen uit te komen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik ga eens zoeken waar ik dat gelezen heb. Ik PM je wel als ik het/iets gevonden heb, als je dat goedvindt. Edit: ik heb je gePMd. Laatst gewijzigd op 25-06-2006 om 15:12. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Misschien helpt het om alles bewuster te doen? En dan bedoel ik niet dat je nadenkt over wat wat je doet betékent, maar dat je er helemaal bij bent, dat je heel bewust opmerkt wat je precies aan het doen bent.
Dus je niet gaan lopen afvragen of je nou eigenlijk wel dorst had of waarom je in vredesnaam koffie drinkt, maar gewoon rustig zitten en de koffie ruiken, het kopje tegen je lippen voelen, de warme koffie in je mond proeven, de stoel onder je voelen, de mensen om je heen horen praten, de zon op je gezicht voelen, een kriebelend haartje op je wang, de gezichten van de rest van de mensen in de bibliotheek bestuderen, etcetera. Als je je concentreert op je sensaties, is het misschien gemakkelijker om je bijna dwangmatige gedachten een beetje te ...kalmeren? Ook is (zen)meditatie misschien wel wat. Tenminste, als ik mijn moeder goed begrepen heb, is het de bedoeling dat je dan gewoon zit en je gedachten 'voorbij ziet komen'. Het is niet de bedoeling dat je ze stop probeert te zetten of te veranderen, alleen dat je merkt dat ze er zijn, dat je ze denkt - en dat ze dan ook weer weggaan. Op een gegeven moment kun je het misschien een beetje loskoppelen van jezelf; die gedachten zijn er, die vragen en theorieën, maar ze zijn niet jou, en jij kunt er rustig tussenin staan en het over je heen laten komen. |
![]() |
||
Citaat:
Er is mij al eerder aangeraden om te gaan mediteren, ik kan me herinneren dat ik het voor het laatst op mijn dertiende heb geprobeerd. Ik heb het idee dat ik het niet kan, mediteren. Toch lijkt het misschien, eventueel ook wel een optie.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Denken is een manier om de tijd te verdrijven, en de manier waarop je denkt kan je veranderen. Als je naar buiten kijkt denk dan eens: Goh, die heeft mooie kleding aan, of goh wat een mooie boom. Hoe zou die boom aan zoveel kleuren komen? Probeer gewoon de andere kant op te denken op het moment dat je denkt: shit, dit wordt een negatieve spiraal. Klinkt heel hippie achtig maar probeer het eens.. Je kan het overal doen. IN het openbaar vervoer, op de fiets, terwijl je een kop koffie koopt. Denk eens over de koffie: wat ruikt die koffie heerlijk, dat is mijn geld nog eens waard. Ik ben ook geen optimist, verre van zelfs. Maar zo probeer ik mijn leven aangenamer te laten verlopen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Je kunt misschien ook proberen om positieve antwoorden te zoeken op alle vragen die je je stelt. Ik vraag me dat soort dingen ook af, maar ik kom meestal tot een positieve conclusie (bv. drink ik het kopje koffie alleen om de tijd te doden? Ja, maar een kopje koffie is dan ook best een aangename manier om de tijd te doden. Fictief dan, want ik hou niet van koffie, maar jij vast wel
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je kan je concentreren op je ademhaling (om deze bijvoorbeeld zo vloeiend mogelijk te maken), je kan dingen visualiseren (bijvoorbeeld die kartonnen doos, dat alles zwart is of iets dergelijks) of je kan zingen (liefst herhaaldelijk) en je daar op concentreren.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[NA] Elektromagneet in en uitschakelen lufraki | 2 | 02-12-2010 18:14 | |
Verhalen & Gedichten |
geen titel [stukje/kort verhaal] Verwijderd | 10 | 05-07-2007 00:23 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarom schieten mensen in de lach als ze elkaar in de ogen kijken? I love stars | 56 | 29-06-2005 19:51 | |
Psychologie |
Wat wil je op dit moment het liefste #4 miss-suus | 500 | 16-03-2004 14:47 | |
Verhalen & Gedichten |
gesloten deuren sublime | 7 | 07-12-2003 17:18 |