Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Tenzij je bioscopen meerekent. Ik niet.....
||
Citaat:
Ik ben een liefhebber van absurdisme, maar het moet om interessant te blijven wel raakvlakken met de logica hebben, anders is het gewoon willekeurig gedoe. Daar hou'k nie van. Wat vind je van Joop van den Ende?
|
Verwijderd
|
Joop van den Ende is iemand die werk verschaft aan veel mensen in de culturele sector. Daarnaast maakt hij entertainment for the mass, het moet maar net je smaak zijn. Ik vind het daarbij erg jammer dat hij helaas een hele kudde violisten ontslagen heeft, omdat hij de strijkers op click-track heeft laten zetten. Kosten besparend, muzikaal een achteruitgang.
Verder is hij een sluwe vos als het op contracten en betalingen aankomt. Ik weet nog niet of ik hem nu wel of niet aardig vind. Maar goed, commerciele bedrijven werken vaak zo, en ik ben eerlijk gezegd blij dat ik niet van hem afhankelijk ben. Andere mensen zijn blij dat ze er hun brood kunnen verdienen. Wie weet dat ik later wel eens een musicalproductie bij hem mee kan pikken, lijkt me toch wel een leuke ervaring. Wat vind je van de huidige subsidie regeling? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik bedoel gewoon dat door jouw smaak je een voorstelling waarschijnlijk sneller 'experimenteel' noemt dan ik, omdat ik wel wat gewend ben, maar ook omdat ik iets meer experiment kan hebben ofzo ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
vind je van Herman van Veen |
![]() |
|
Dat vind ik een rare vraag. Er is heel slecht cabaret zonder muziek en heel goed cabaret zonder muziek. Mijn favoriete Nederlandse caberetiers (Hans Teeuwen, Droog Brood, De Vliegende Panters, Brigitte Kaandorp) doen vaak eens een liedje, maar dat zijn niet mijn favorieten vanwege de muziek. Zonder waren ze ook prima geweest. En Wim Helsen maakt cabaret zonder muziek. Dus ja. Dat kan heel goed zijn.
Wat vind je van cabaret mét muziek?
|
![]() |
||
Citaat:
![]() de activiteiten die gedaan moeten worden, worden steeds meer op de jeugd afgestemt..ook beter. ![]() maar je werd toch gedwongen om culturele activiteiten te ondergaan. Dat is ergens een verrijking, maar sommigen keren zich hierdoor juist tegen alles wat met theater of musea te maken heeft. Ikzelf vond het, zoals ik al zei, geweldig. ![]() Wat vind je leuker; met tekst acteren of improviseren? En waarom? (als je dit nooit hebt gedaan; wat vind je leuker om te zien?)
|
Moeilijke vraag; ligt aan de periode. Tekst zorgt voor vastigheid en een leidraad, maar bij improvisatie heb ik vaak het gevoel gehad dat ik meer van mezelf kon laten zien. Theatersport is fantastisch, maar het is ook heerlijk om zelf te spelen in een musical en je stem te laten schallen en nieuwe dingen te leren die je voor dat stuk nodig hebt.
Wat vind je van het systeem van audities van de officiële toneelscholen? (Als je daar geen ervaring mee hebt; wat vind je van de uitstapjes naar een rol op het toneel van enkele (doorgaans) filmacteurs?)
|
Verwijderd
|
Dat er audities zijn vind ik natuurlijk zeer terecht, en dat zal vast wel makkelijk zijn voor mij om te zeggen, aangezien ik bij twee scholen was aangenomen. Maar ik spreek dan dus ook wel uit ervaring als we het hebben over hoe het is om met slechte spelers te moeten samenwerken (want ja, soms geven de audities dus ook niet zo'n goed beeld en blijkt iemand toch onterecht gekozen - of niet gekozen - te zijn). Hoe de audities in zijn werk gaan vind ik niet overal even oké. Zowel in Maastricht als in Amsterdam krijgen ze ieder jaar horden wannabe-beroemdheden die echt meteen geloosd moeten worden, maar ik vind dat ze daar in Maastricht toch wel iets respectvoller mee omgaan. In Amsterdam krijg je 10 minuutjes geloof ik om even te laten zien wat je kan in de vorm van een monoloog, en als je niet door mag, krijg je niet eens te horen waarom niet. Beetje autoritaire Idols-praktijken. De auditie in Eindhoven (de school die nu in Tilburg staat en waar ik dus op zit) vond ik zelf het prettigst. Daar werd er echt goed naar iedere auditant individueel gekregen en niemand ging met een rotgevoel naar huis (ook niet als ze echt te horen hadden gekregen dat ze vooral niet met het vak door moesten gaan).
Dat auditanten soms op kleine dingetjes als zang of stemgebruik worden afgewezen vind ik soms ook raar (dat gebeurt ook wel bij ons op school). Hangt natuurlijk ook van de persoon af, maar ik vind het vreemd dat er sommige echte maak- of speeltalenten niet doormogen omdat ze te hees zijn of omdat ze vals zingen. Dan worden ze maar geen zanger! Daar is de opleiding toch ook niet voor? Maar goed, concluderend ![]() Wat een verhaal ![]() en toen: Wat vind jij van Ivo van den Hove? (Toneelgroep Amsterdam) |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Wat vind jij van de studiefinanciering? lsvb | 55 | 17-02-2010 01:24 | |
Lifestyle |
wat vind JIJ van Tom Violence ? 56k | 108 | 18-03-2006 10:13 | |
Lifestyle |