Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Bekijk resultaten poll: Wat vind jij van the lord of the ring's
geen moer aan 15 11.19%
gaaf 27 20.15%
gaat wel 15 11.19%
slecht 1 0.75%
vind alleen deel I leuk 0 0%
vind alleen deel II leuk 0 0%
boeit me geen bal ga wel ff naar deel III 6 4.48%
Super gaaf kan niet wachten op deel III 70 52.24%
Aantal stemmers: 134. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2003, 10:51
Buzzzfuzzz.vs
Buzzzfuzzz.vs is offline
Wat vind jij van the lord of the ring's
Oud 18-11-2003, 11:04
miro
miro is offline
Ik heb ze allebei gezien. Prachtige films maar gewoon niet mijn soort. Ik vind er geen bal aan, en dat wist ik van tevoren al.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 11:08
Buzzzfuzzz.vs
Buzzzfuzzz.vs is offline
Ik vond deel I geen bal aan slecht gemaakt en saai
ben in slaap gevallen in de bios

maar sinds ik deel II heb gezien vind ik de films wel gaaf

Deel II was heel erg goed gemaakt en verhaal was ook goed eigenlijk kun je zeggen dat de fim pas begingt bij deel II
Oud 18-11-2003, 11:23
Qimm
Qimm is offline
Ik vond deel 2 juis mínder leuk dan deel 1. Deel 1 was briljant (2 was ook erg leuk hoor, maar deel 1 was leuker )
Oud 18-11-2003, 11:27
ABrules
ABrules is offline
ik vind het geweldige films en is ook mijn smaak... zwaardvechten is gewoon cool... ik ken de boeken ook heel goed, en als je het dan vergelijkt is het ook heel knap gedaan... het is ook immens populair, en veel mensen die bang waren dat het boek omlaag gehaald werdt en dat was zeker niet het geval...

er zit veel aktie in... vooral in het 2e deel en in het 3e deel nog veel meer in deel 1 moest het inleident verhaal worden verteld daarom vonden veel mensen deel 1 wat minder dan 2... maar als je ze vergelijkt met andere films... vooral fantasy films, is dit toch wel het beste van het beste

die veldslagen zijn zo immens... als je Helm's Deep al groot vond, de slag van Gondor wordt nog gigantischer ja, ik ben een groot fan en om een bepaalde reden niet de enige
Oud 18-11-2003, 15:04
Buzzzfuzzz.vs
Buzzzfuzzz.vs is offline
Citaat:
ABrules schreef op 18-11-2003 @ 12:27:
ik vind het geweldige films en is ook mijn smaak... zwaardvechten is gewoon cool... ik ken de boeken ook heel goed, en als je het dan vergelijkt is het ook heel knap gedaan... het is ook immens populair, en veel mensen die bang waren dat het boek omlaag gehaald werdt en dat was zeker niet het geval...

er zit veel aktie in... vooral in het 2e deel en in het 3e deel nog veel meer in deel 1 moest het inleident verhaal worden verteld daarom vonden veel mensen deel 1 wat minder dan 2... maar als je ze vergelijkt met andere films... vooral fantasy films, is dit toch wel het beste van het beste

die veldslagen zijn zo immens... als je Helm's Deep al groot vond, de slag van Gondor wordt nog gigantischer ja, ik ben een groot fan en om een bepaalde reden niet de enige
jah jah je hebt wel gelijk over deel I
Oud 18-11-2003, 15:07
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
neh 's nix.
Oud 18-11-2003, 15:31
Amisha
Amisha is offline
The Lord of The Rings is gewoon goed! ik heb het boek niet eens gelezen en ik begrijp het. Verheug me echt op deel 3! Daarna vind ik wel jammer dat het dan afgelopen is. Maarre, komt de dood van Saruman helemaal niet in deel 3? Vind ik wel jammer want ik heb de gewone dvd van deel 2.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 16:02
freakieflower
freakieflower is offline
lord of the rings is verslavingswekkend
Oud 18-11-2003, 18:40
Martijn
Martijn is offline
Citaat:
Buzzzfuzzz.vs schreef op 18-11-2003 @ 12:08:

Deel II was heel erg goed gemaakt en verhaal was ook goed eigenlijk kun je zeggen dat de fim pas begingt bij deel II
dat is niet waar, deel 1 is de inleiding van het verhaal,
en ik vind deel 1 ook veel beter:
-special effects zijn beter
-het zit gewoon beter in elkaar
-in deel 2 zit meer aktie en minder verhaal
-in deel 2 zitten van die stomme trucjes van legolas die totaal niet in de film passen
-in deel 2 wordt gimli belachelijk gemaakt
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 19:35
Darko
Darko is offline
Geweldig epos! Heb de boeken in et Engels en Nederlands... Heb laatst de trailer gezien, ik krijg steeds meer zin in deel 3...
Oud 18-11-2003, 20:10
Verwijderd
Geweldig, echt 'mijn' soort films
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 20:42
Verwijderd
Goede films, met een groot aantal mooi geschoten scenes, die kippenvel doen geven. Toch zijn er veel dingen die imho anders hadden gekund, iets getrouwer aan het boek.

Maar ik kan niet wachten op deel 3 Ik ga de eventueel uit te komen DVD trilogie-box zeker kopen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Martijn schreef op 18-11-2003 @ 19:40:
-in deel 2 wordt gimli belachelijk gemaakt
Dat gebeurde in deel 1 ook al.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 20:47
JaZzmiN
JaZzmiN is offline
Deel 1 had ik niet gezien, ben wel naar deel 2 gegaan..Maar ik vond der echt NIX aan.. Ik vond dat "slaafje" (weet niet meer hoe tie heet ) wel erg grappig..

Maar vond einde oowk erg lomp... Heb toen voorgenomen dat als ik niet naar deel 3 ga niet erg veel zal missen...
Oud 18-11-2003, 21:11
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
JaZzmiN schreef op 18-11-2003 @ 21:47:
Deel 1 had ik niet gezien, ben wel naar deel 2 gegaan..Maar ik vond der echt NIX aan.. Ik vond dat "slaafje" (weet niet meer hoe tie heet ) wel erg grappig..

Maar vond einde oowk erg lomp... Heb toen voorgenomen dat als ik niet naar deel 3 ga niet erg veel zal missen...
haha wtf, een totale anti-lotr op t forum
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 16:43
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Deze filmsserie is zo goed.....
Ik kan niet wachten op deel drie!
(maar dat had jullie vast al geraden aan de hand van mijn naam)
Oud 19-11-2003, 17:37
Verwijderd
Supergaaf, kan niet wachten op deel 3! Helemaal niet meer na het zien van de trailer Heb m'n avatar ff ingeruild, maar anders stond daar Aragorn
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 18:13
Blubje
Blubje is offline
gaat wel.de films zijn heel erg mooi en ik heb ook alle 2 de films gezien en ga zeker ook naar deel 3 toe, maar toch zijn het gewoon niet mijn soort films. dus vandaar 'gaat wel'
Oud 19-11-2003, 19:45
DEChengst
DEChengst is offline
Super gaaf, alleen het niveau van de boeken van Tolkien wordt bij lange na niet gehaald.
Oud 19-11-2003, 21:16
actionhank
actionhank is offline
Citaat:
JaZzmiN schreef op 18-11-2003 @ 21:47:

Je kan ook eigenlijk niet deel 2 kijken zonder deel 1 te zien, het is één lang verhaal. Ik zou er zelf geen touw aan vast kunnen knopen zonder eerst the fellowship te zien (mja in mijn geval gaat dat niet op ivm het boek, maar al zou ik alleen de films kennen).

Ennuh faladel, ik vind lotr dus ook geweldig. Ik vind trouwens wel dat de film en het boek kwalitatief gelijk zijn. Maar dat ligt misschien aan mijn eigen voorstelling van het boek. Veranderingen van boek naar film vind ik tot nu toe allemaal goed, zeker als je kijkt naar de extended cuts (voornamelijk Faramir/Osgiliath gedoe).
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 21:18
Surjirro
Surjirro is offline
Gad-ver-damme. Geen moer aan!
Oud 19-11-2003, 23:04
iRoy
iRoy is offline
Gaaf! Naja de boeken iig wel. De films zijn wat minder, maar toch ook zeker wel heel mooi. Vond alleen TTT heel erg tegen vallen.
Oud 19-11-2003, 23:14
Verwijderd
Citaat:
actionhank schreef op 19-11-2003 @ 22:16:
zeker als je kijkt naar de extended cuts (voornamelijk Faramir/Osgiliath gedoe).
In de bios-versie van TTT ging Faramir naar Osgiliath, toch? Dat was niet in het boek het geval. Hebben ze in de extended versie die scene eruit gehaald?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 11:24
actionhank
actionhank is offline
Spoiler
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-11-2003, 13:16
$uperGirl
$uperGirl is offline
Het is THE BEST MOVIE EVER zo'n goed verhaal en zoo mooi gemaakt en ze hebben het tenminste niet in 1 film van 3 drie uur gepropt maar het lekker lang en uitgebreid gedaan dat is echt vet beter en het is helemaal niet langdradig gewoon. Ik ga naar de lotr marathon in de bios nou maar hopen dat ik zo'n tien tot twaalf uur wakker kan blijven (vast wel zo'n goeie film!!!)
Oud 21-11-2003, 12:16
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
optie 1: geen moer aan
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 12:27
Ketjing
Ketjing is offline
gaat wel, niet echt bijzonder ofzo. wel vermakelijke film maar om er nou 3 delen van te maken, beetje te veel van het goede
Oud 21-11-2003, 13:50
Lady Jane
Lady Jane is offline
Ik kan niet wachten tot deel 3.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 13:58
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 21-11-2003 @ 13:27:
gaat wel, niet echt bijzonder ofzo. wel vermakelijke film maar om er nou 3 delen van te maken, beetje te veel van het goede
het is een trilogie
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 13:59
hi
hi is offline
Citaat:
Buzzzfuzzz.vs schreef op 18-11-2003 @ 12:08:

Apart, je zegt eigenlijk dat je deel 1 niet leuk vond maar na deel 2 te hebben gezien vind jij deel 1 ook leuk
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 14:16
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
het boek is beter.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 19:48
Azathoth
Azathoth is offline
I was meer verhaal dan II en II was meer actie dan I, maar III zal rulen!
Oud 21-11-2003, 19:51
Verwijderd
Citaat:
Silent Enigma schreef op 21-11-2003 @ 15:16:
het boek is beter.
Idd, ik vind de films echt niet leuk... zo groots en allemaal veel te snel...
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 21:46
Martijn
Martijn is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 21-11-2003 @ 13:27:
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 22:34
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
Screaming Slave schreef op 21-11-2003 @ 14:58:
het is een trilogie
je meent het. Maar van mij hadden ze het ook wel allemaal in 1 film mogen pleuren
Oud 22-11-2003, 00:11
Lionheart
Gaaf
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 00:15
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 21-11-2003 @ 23:34:
je meent het. Maar van mij hadden ze het ook wel allemaal in 1 film mogen pleuren
ze hadden er van mij 6 films van mogen maken. het boek tot in de kleinste detail verfilmen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 00:25
Verwijderd
Citaat:
Screaming Slave schreef op 21-11-2003 @ 14:58:
het is een trilogie
Officiëel niet. Als je het hebt over boeken.

Dit stond althans zo geschreven in mijn boekdruk (9e druk, 1999, HarperCollinsPublishers):

NOTE ON THE TEXT:

The Lord Of The Rings is often erroneously called a trilogy, when it is in fact a single novel, consisting of six books plus appendices, sometimes published in three volumes.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 00:32
Joostje
Joostje is offline
Het bestaat ook eigelijk ook zes boeken
Oud 22-11-2003, 00:50
actionhank
actionhank is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 21-11-2003 @ 23:34:
Het is nu eigenlijk nog een stuk beknopter dan het boek, zelfs als je kijkt naar de extended DVD's. 1400 pagina's omzetten in 1 film van 3 uur had gewoon nooit gekund. Het zou geloof ik in eerste instantie opgedeeld worden in 2 films, die elk maar 2 uur mochten duren, maar toen er geswitched werd naar New Line werd het besluit genomen om het in de stijl van het boek (3 delen) te verfilmen. Dat idee van 6 films zou eigenlijk het allerbeste zijn geweest als ze volledig trouw aan het boek wilden blijven (hoewel ik denk dat de films dan wel een stuk saaier zouden zijn).
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 10:49
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Zeer fraai

En dat het het niet haalt bij het boek vindt ik eigenlijk niet meer dan logisch; een film is gewoon minder literair an sich.
Oud 22-11-2003, 14:31
Rioto
geen moer aan
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 16:53
Remqo
Remqo is offline
Gaaf
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 16:56
fractuur
fractuur is offline
mwah. Mooi gedaan ofzo, en goede acteurs. Maar tis mijn genre niet en ik zit eigenlijk ook niet te wachten op deel 3. Zie het thuis wel een keer over een maand of 9. (deel 2 ook pas2 maanden geleden gezien )
Oud 22-11-2003, 17:17
Verwijderd
gaaf
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 11:01
bealzebub
bealzebub is offline
Helemaal super!!
Ik vind het jammer dat dit jaar het laatste deel uitkomt... Ik wou dat ze nog een film maakten van The Hobbit
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 16:11
Verwijderd
Ik moet eerlijk bekennen:

Ik weet dat het boek door hele volksstammen op handen wordt gedragen, maar uh ik vond het helemaal niet zo'n bijzonder boek? Het is vrij normaal geschreven en de gebeurtenissen zijn allemaal wel leuk enzo maar in principe zie je dat ook allemaal in de film.

Sorry voor deze controversiele mening.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 16:30
rsieswerda
rsieswerda is offline
can't wait to see it..... ik heb echt heel veel zin in ROTK, krijg alweer kippevel bij de trailer!!!!
Oud 24-11-2003, 17:51
Martijn
Martijn is offline
Citaat:
bealzebub schreef op 24-11-2003 @ 12:01:
Helemaal super!!
Ik vind het jammer dat dit jaar het laatste deel uitkomt... Ik wou dat ze nog een film maakten van The Hobbit

Wie weet? Er wordt gezegd dat PJ het misschien zal doen, omdat hij bang is dat een andere regisseur het doet...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten