Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Bekijk resultaten poll: Wanneer ga je volgens jou principes vreemd?Dat begint als....
Als ik met een ander flirt 12 6.32%
Als ik met een ander erotisch chat/mail 20 10.53%
Als ik met een ander ga (tong)zoenen 135 71.05%
Als ik met een ander verder ga dan (tong)zoenen 10 5.26%
Als ik met een ander naar bed ga 5 2.63%
Anders namelijk... 8 4.21%
Aantal stemmers: 190. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2006, 13:34
thinky
thinky is offline
vertel maar...
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 13:48
Nona
Nona is offline
Anders. Het ligt eigenlijk een beetje aan je intenties.
Voorbeeld: ik sta met mijn vriend en een groepje op een feest, een beetje te dollen met een vriendin, flirterig. Vriendje zit belangstellend te kijken, op een zeker moment vraag ik: mag het? Hij zegt van wel en ik zoen haar. Eenmalig, geen consequenties of nare gevoelens.
Zie ik niet als vreemdgaan.
Voorbeeld 2: ik ga uit zonder mijn vriend, ga met een ander dansen en ga met hem of haar staan zoenen. Mijn vriend weet het niet, heeft er van tevoren zijn mening niet over kunnen geven en ik ben ook niet van plan het hem te vertellen.
Is voor mij vreemdgaan.

Het is niet zozeer de handeling, al kan ik me niet goed voorstellen dat verder gaan dan zoenen met de juiste intenties kan plaatsvinden. Maar dat is voor ieder persoonlijk.
Oud 16-07-2006, 13:51
Muchacha
Muchacha is offline
Als ik met een ander zoen...

Flirten is absoluut niet vreemdgaan. Je mag alleen niet gaan liegen over je 'status' Zolang je daarover eerlijk bent vind ik niets mis met flirten. Het moet wel niet onder mijn neus gebeuren...

Erotisch chatten of mailen... Goh, als je eens over seks praat tijdens een chatgesprek vind ik dat niet vreemdgaan. Als je cyberseks gaat hebben of elkaar gaat zitten opgeilen, is het voor mij nog steeds geen vreemdgaan maar vliegt de jongen in kwestie waarschijnlijk wel buiten (als ik erachter kom)

Zoenen is vreemdgaan. En of ie er nu spijt van heeft, da's dan heel jammer, ik zou hem gaan wantrouwen of achter alles iets zoeken, en da's echt geen leven
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 14:10
Evelyne1988
Evelyne1988 is offline
ik heb gestemd op zoenen omdat ik denk dat dat vreemdgaan is wanneer het stiekem gebeurd. verder ben ik het eigenlijk wel met Kruimel eens. ben zoiezo niet zo jaloers aangelegd en zou t ook niet zo erg vinden als mijn vriend met een ander kust, op voorwaarde dat ik weet wie wat waarom enz.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 14:15
faan
faan is offline
Gelukkig heb ik daar afspraken over gemaakt Ik mag niet verder gaan dan een kusje geven (dus niet tongen).
Oud 16-07-2006, 14:54
Mephisto
Mephisto is offline
Anders, namelijk: like I give a shit
Oud 16-07-2006, 17:11
pvt. stengo
pvt. stengo is offline
als ik een ander zoen
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 18:06
Roosje
Roosje is offline
Ik vind tongzoenen vreemdgaan. En alles wat daarna komt ook. (a)
Oud 16-07-2006, 18:27
faan
faan is offline
Citaat:
thinky schreef op 16-07-2006 @ 14:34 :
vertel maar...
Erm thinky-again! Volgens mij is vreemdgaan.
Oud 16-07-2006, 18:35
Verwijderd
Interessant, niemand vindt met iemand naar bed gaan vreemd gaan
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 16-07-2006 @ 14:48 :
Voorbeeld: ik sta met mijn vriend en een groepje op een feest, een beetje te dollen met een vriendin, flirterig. Vriendje zit belangstellend te kijken, op een zeker moment vraag ik: mag het? Hij zegt van wel en ik zoen haar. Eenmalig, geen consequenties of nare gevoelens.
Voorbeeld 2: ik ga uit zonder mijn vriend, ga met een ander dansen en ga met hem of haar staan zoenen. Mijn vriend weet het niet, heeft er van tevoren zijn mening niet over kunnen geven en ik ben ook niet van plan het hem te vertellen.
Is voor mij vreemdgaan.

Het is niet zozeer de handeling, al kan ik me niet goed voorstellen dat verder gaan dan zoenen met de juiste intenties kan plaatsvinden. Maar dat is voor ieder persoonlijk.
Oké maar waar ligt de grens waarbij toestemming gevraagd moet worden volgens jou? Lijkt me niet dat je bij elk lichamelijk contact (zoen op de wang, schouderklopje) eerst vraagt 'mag het?'
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 18:58
Nona
Nona is offline
Citaat:
trouser schreef op 16-07-2006 @ 19:35 :
Er is maar één optie mogelijk en iedereen stemt op wat hij het dichtst bij de grens vindt liggen, niet ver daar overheen.
Citaat:
trouser schreef op 16-07-2006 @ 19:38 :
Oké maar waar ligt de grens waarbij toestemming gevraagd moet worden volgens jou? Lijkt me niet dat je bij elk lichamelijk contact (zoen op de wang, schouderklopje) eerst vraagt 'mag het?'
Ik denk dat de meeste koppels daar wel onbesproken regels voor hebben die ieder begrijpt. Wat mij betreft alle aanraking die seksueel getint kan zijn. Dus niet een knuffel uit vriendschap bijvoorbeeld, maar wel een knuffel om te flirten of de ander op te geilen.

Flirten zonder knuffelen of zoenen, hoewel licht seksueel getint, zou ik overigens ook niet erg vinden, zeker niet als ik erbij was. Waar lichamelijk contact uitblijft vind ik alles best, m.u.v. dingen als cyberseks.
Oud 16-07-2006, 19:14
Dubbeleendje*
Dubbeleendje* is offline
Vreemdgaan .. Is voor mij met een ander zoenen.
Oud 16-07-2006, 19:15
alfa
alfa is offline
Hoewel ik het zelf ook al gedaan heb, vind ik dat toch bedriegen als er zoenen op de mond of tongzoenen aan te pas komt.

Alfa
Oud 16-07-2006, 20:05
Thee Muts
Thee Muts is offline
Ik vind alles van bovenstaande vreemdgaan, op flirten na. Mijn vriend en ik zijn allebei wel een flirt en houden best wel van aandacht. Dus daar spelen we allebei ook wel wat mee, maar dat gaat nooit te ver. Een beetje onschuldig flirten vind ik prima, maar zodra er iets anders bijkomt (intiem lichamelijk contact of bijvoorbeeld overdreven veel interesse naar een ander) vind ik dat minder oke en zal er zeker over gepraat worden.

Al zijn er uitzonderingen, zoals bijvoorbeeld gegeven in het voorbeeld van Kruimel. Als ik of mijn vriend in een bepaalde situatie en met medeweten en goedkeuring van de ander, met iemand anders zou zoenen of andere seksuele handelingen zou verrichten, dan voelt dat voor mij niet als vreemdgaan en zullen er dus ook geen consequenties aan zitten (denk aan een triootje of ik die met een ander meisje zoen waar mijn vriend bij is).
Oud 16-07-2006, 20:24
Urineer de beer
Urineer de beer is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 16-07-2006 @ 19:58 :
Er is maar één optie mogelijk en iedereen stemt op wat hij het dichtst bij de grens vindt liggen, niet ver daar overheen.
Ik denk dat de meeste koppels daar wel onbesproken regels voor hebben die ieder begrijpt. Wat mij betreft alle aanraking die seksueel getint kan zijn. Dus niet een knuffel uit vriendschap bijvoorbeeld, maar wel een knuffel om te flirten of de ander op te geilen.

Flirten zonder knuffelen of zoenen, hoewel licht seksueel getint, zou ik overigens ook niet erg vinden, zeker niet als ik erbij was. Waar lichamelijk contact uitblijft vind ik alles best, m.u.v. dingen als cyberseks.
Ben het met je eens
Vreemdgaan is not done en vertelt heel veel over de persoon die vreemd gaat.
Oud 16-07-2006, 20:45
Supersuri
Supersuri is offline
"Vreemdgaan, met je goede been een verkeerd bed uitstappen"

Vreemdgaan vind ik zoenen en verder. Flirten is geen vreemdgaan.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 21:13
Dennis27
Dennis27 is offline
Als ik met een ander flirt: nee
Als ik met een ander erotisch chat/mail: nee
Als ik met een ander ga (tong)zoenen: ja
Als ik met een ander verder ga dan (tong)zoenen: ja
Als ik met een ander naar bed ga: ja
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 21:19
Confus1oN
Confus1oN is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 16-07-2006 @ 14:51 :
Als ik met een ander zoen...
dat dus
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 23:48
Optima
Optima is offline
zoenen, want dat is bij mij meer dan alleen speeksel uitwisselen. Bij mij is het altijd erg seksueel getint, vooral als ik het met een 'nieuw' iemand doe.

en onder vreemdgaan versta ik overigens dingen met een ander doen waarbij je partner zich niet pettig voelt. Met flirten hebben we allebei geen problemen, maar als hij bijvoorbeeld buiten mijn medeweten om met meisjes die niet gewonen vriendinnen zijn, gaat afspreken, vind ik dat ook vreemdgaan.
Oud 16-07-2006, 23:50
Ymir
Ymir is offline
Vanaf zoenen is het vreemdgaan imo, maar als ze met een ander erotisch gaat chatten/mailen pik ik dat ook niet.
Oud 17-07-2006, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 16-07-2006 @ 14:48 :
Is voor mij vreemdgaan.

Nou dit eigenlijk. Hangt nogal van de situatie af,
maar eigenlijk: verder gaan dan (tong)zoenen.
Een zoen op de mond vind ik niet erg, meer dan dat wel.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Ymir schreef op 17-07-2006 @ 00:50 :
Vanaf zoenen is het vreemdgaan imo, maar als ze met een ander erotisch gaat chatten/mailen pik ik dat ook niet.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 13:50
esprit-chick
esprit-chick is offline
Als ik met een ander ga (tong)zoenen..

Erotisch chatten of mailen, heeft wel zijn grenzen, als het in termen is van wat mijn (eventuele) vriend met een ander kind wil doen pik ik dit niet.

fantaseren over iemand anders lijkt hier misschien op, maar dat deel je ( over het algemeen) niet met anderen
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 14:07
Orpheus
Orpheus is offline
Fdomme. Ik moet kranten gaan sparen.

Er stond laatst een artikel in de krant dat flirten eerder een spelletje is, dan dat het een date op moet leveren.

Al zou ik vreemd willen gaan, dan zou ik het nog niet kunnen.
Ik vind erotisch chatten trouwens geen vreemdgaan - bij zoenen vind ik het aardig fout gaan en verder dan zoenen gaan - gaat er bij mij al helemaal niet in.
Oud 17-07-2006, 19:22
VelvetDreams
VelvetDreams is offline
Ik vind flirten ook al vreemdgaan.
Het is dan misschien wel een spelletje, maar het is er voor om mensen te verleiden. Waarom heb je dan nog je vriendje als je andere gaat verleiden??
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 20:40
Lucky Me
Lucky Me is offline
Citaat:
VelvetDreams schreef op 17-07-2006 @ 20:22 :
Het is dan misschien wel een spelletje, maar het is er voor om mensen te verleiden. Waarom heb je dan nog je vriendje als je andere gaat verleiden??
je kan op verschillende manier flirte je kan flirte omdat je geinterseerd in iemand ben hoeft niet seksueel zijn en omdat het een spelletje is en je er niet altijd veel achter hoeft te zoeke
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 20:44
Nona
Nona is offline
Citaat:
Als er niets op volgt kan het ook als een mooie egoboost werken. Mijn vriendje mag flirten wat hij wil, als hij de ander maar niet heel serieus laat denken dat hij plannen heeft.
Oud 17-07-2006, 20:47
Lucky Me
Lucky Me is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 17-07-2006 @ 21:44 :
Als er niets op volgt kan het ook als een mooie egoboost werken. Mijn vriendje mag flirten wat hij wil, als hij de ander maar niet heel serieus laat denken dat hij plannen heeft.
ja precies het is altijd leuk om te horen dat andere geintereseerd zijn ook aleet je zelf zeker dat er niks gaat gebeuren
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 20:54
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Aan een ander denken vind ik eigenlijk al vreemdgaan. Maar dat is wel erg overdreven natuurlijk, dus houd ik het bij zoenen.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 22:12
Optima
Optima is offline
ach ik flirt ook met de vriendjes van mn vriendinnen, terwijl ik een vriend heb. Waarom, gewoon voor de lol, en het spel
Oud 17-07-2006, 22:17
Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
een intense knuffel waarbij bepaalde plekken door elkaar gevoeld worden en een kus op de mond vind ik te ver gaan
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 22:19
Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
en overdreven close met iemand omgaan en bij elkaar in bed slapen, vaak over iemand praten en laten blijken diegene aantrekkelijk te vinden en fantaseren over een trio
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 00:27
Verwijderd
Citaat:
Bubbeldoosje schreef op 17-07-2006 @ 23:19 :
en overdreven close met iemand omgaan en bij elkaar in bed slapen, vaak over iemand praten en laten blijken diegene aantrekkelijk te vinden en fantaseren over een trio
Dat is geen vreemdgaan, slechts discutabel/onacceptabel als diegene al een relatie heeft.

OT:
Zoenen en meer vind ik vreemdgaan. Flirten niet. Erotisch mailen of chatten ook niet, maar dan zou ik wel vraagtekens zetten bij de huidige relatie.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 01:23
Not for Sale
Not for Sale is offline
Hangt er ook vanaf hoe serieus de relatie is. Als ik denk de liefde van mijn leven te hebben gevonden maar mevrouw flirt bij het leven met andere jongens, dan kan ik me daar erg ontstemd over voelen en ook wel bedrogen denk ik ja.

In een andere, vrijere situatie waar de relatie vooral leuk is en er nauwelijks van verliefdheid sprake is, is zoenen alweer wel overkomelijk.

Tsja. Zelf ben ik de monogamie zelve, en als ik verliefd ben kijk/denk ik niet eens naar andere meisjes, niet op een seksuele manier iig. Zal dan wel weer raar zijn.
Oud 18-07-2006, 11:55
Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Citaat:
N00dles schreef op 18-07-2006 @ 01:27 :
Dat is geen vreemdgaan, slechts discutabel/onacceptabel als diegene al een relatie heeft.

OT:
Zoenen en meer vind ik vreemdgaan. Flirten niet. Erotisch mailen of chatten ook niet, maar dan zou ik wel vraagtekens zetten bij de huidige relatie.
het ligt voor mij op de grens van te ver gaan, daar gaat het toch ook over hier?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 14:35
Verwijderd
Ligt aan de relatie, over het algemeen zoenen.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 15:35
Thinus
Thinus is offline
Vreemdgaan is not done
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 16:55
ilse
ilse is offline
Citaat:
Thinus schreef op 18-07-2006 @ 16:35 :
Vreemdgaan is not done
duhh, maar de vraag is wat voor jouvreemdgaan is

voor mij is zoenen vreemdgaan, en ja wat eerder gezegd is liggen een heleboel dingen aan de situatie en de intentie.
Oud 18-07-2006, 22:13
Verwijderd
Citaat:
Bubbeldoosje schreef op 18-07-2006 @ 12:55 :
het ligt voor mij op de grens van te ver gaan, daar gaat het toch ook over hier?
Indirect, misschien. Maar de vraag was: wat vind jij vreemdgaan.

Maar goed, ik hou al op met mieren neuken
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 22:27
Martiño
Martiño is offline
Voor mij ligt de grens bij zoenen. Flirten of chatten vind ik in principe geen vreemdgaan, zolang je er maar open over bent met je partner, en er niet té ver mee gaat.
Overigens vind ik zoenen (of verder gaan) geen vreemdgaan als je partner er "toestemming" voor heeft gegeven, en hij/zij er bewust van is en geen bezwaren heeft. Als je er maar beide open voor staat (en open bent). Zodra je het verzwijgt, is het vreemgaan.
Oud 19-07-2006, 14:57
remy476
remy476 is offline
optie 3 en dan is het ook meteen uit, hoeveel ik ook van iemand houd
Oud 19-07-2006, 19:49
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Voor mij is zoenen ook al vreemdgaan en alles wat daarna komt natuurlijk. Flirten is niet erg, zoals iedereen zegt, als je verder geen bedoelingen hebt en cyberseks ed ligt aan de situatie..
Oud 19-07-2006, 20:25
sandelaaatjuh
sandelaaatjuh is offline
Citaat:
remy476 schreef op 19-07-2006 @ 15:57 :
optie 3 en dan is het ook meteen uit, hoeveel ik ook van iemand houd
Dat dacht ik dus ook, maar nu heb ik het zelf ook meegemaakt. En die beslissing is toch veel moeilijker dan je nu denkt!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 22:24
Magican
Magican is offline
Citaat:
N00dles schreef op 18-07-2006 @ 23:13 :
Indirect, misschien. Maar de vraag was: wat vind jij vreemdgaan.

Maar goed, ik hou al op met mieren neuken
Ik las, ik hou het op mieren neuken
Oud 20-07-2006, 06:37
2B!
2B! is offline
Citaat:
Ymir schreef op 17-07-2006 @ 00:50 :
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 06:52
Estar
Estar is offline
Citaat:
trouser schreef op 16-07-2006 @ 19:35 :
Denk ff na.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 09:18
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Nee, ik vind flirten geen vreemdgaan, maar als mijn vriendje het heel veel zou doen, zou ik het niet grappig vinden. Wat echter nog niet betekent dat het ook direct vreemdgaan is.
Oud 20-07-2006, 16:13
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Waarom zou flirten vreemdgaan zijn? Een beetje flirten kan echt geen kwaad... Je kunt het natuurlijk altijd te gek maken en als het mn vriend zn hobby is, zou ik het ook niet leuk vinden.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 16:59
ilse
ilse is offline
Citaat:
Roosje schreef op 20-07-2006 @ 10:18 :
Nee, ik vind flirten geen vreemdgaan, maar als mijn vriendje het heel veel zou doen, zou ik het niet grappig vinden. Wat echter nog niet betekent dat het ook direct vreemdgaan is.
maar ik zou het niet leuk vinden.

Regels voor berichten