Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2006, 21:51
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik vroeg me iets af,

toen ik 16 was heb ik een tijd bij de v&d gewerkt. Uiteindelijk ben ik gewoon niet meer komen opdagen (ik weet t, heel slecht ).
Maar na een tijdje had mijn baas op mijn voicemail ingesproken dat ik hem een ontslagbrief moest sturen, omdat hij mij niet kon ontslaan.

Hoe kan het dat hij mij niet kon ontslaan terwijl ik gewoon wegbleef? dat is toch wel een reden voor ontslag lijkt mij?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-08-2006, 22:33
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 01-08-2006 @ 22:51 :
ik vroeg me iets af,

toen ik 16 was heb ik een tijd bij de v&d gewerkt. Uiteindelijk ben ik gewoon niet meer komen opdagen (ik weet t, heel slecht ).
Maar na een tijdje had mijn baas op mijn voicemail ingesproken dat ik hem een ontslagbrief moest sturen, omdat hij mij niet kon ontslaan.

Hoe kan het dat hij mij niet kon ontslaan terwijl ik gewoon wegbleef? dat is toch wel een reden voor ontslag lijkt mij?
Appart normaal is het wegblijven van je werk, zonder geldige redeb, toch een reden voor ontslag.
Nu verbaas ik mij er niet over dat hij dat niet weet misschien.

Waarom ik me er niet over verbaas heeft de volgende reden.
Bedrijfsleiders en aanverwante hebben tot mijn spijt vaak onvoldoende kennis van het arbeidsrecht. Bij sommige ontbreekt het tevens aan managmentvaardigheden.
Cursus voor deze personen zou voor veel bedrijven een uitkomst zijn.
Oud 01-08-2006, 23:37
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 01-08-2006 @ 23:33 :

Bedrijfsleiders en aanverwante hebben tot mijn spijt vaak onvoldoende kennis van het arbeidsrecht. Bij sommige ontbreekt het tevens aan managmentvaardigheden.
Helaas is dit maar al te vaak waar...
Oud 02-08-2006, 02:04
Hulk
Hulk is offline
tuurlijk kan hij je wel ontslaan, hij heeft denk ik gewoon geen zin in de administriële rompslomp eromheen (met een ontslagbrief zal wel eenvoudiger gaan)... 5 jaar geleden ben ik niet meer komen opdagen bij scapino, nu nog steeds krijg ik af en toe nog wel is een brief over aanstaande fusies of verandering van arbeidsomstandigheden .
Oud 02-08-2006, 09:22
naam ingebruik
naam ingebruik is offline

en wat is er mis met gewoon ontslag nemen
behalve dan de opzegtijd

maar hij kon je gewoon ontslaan hoor alleen kost hem dat dan idd veel meer tijd zonder ontslag brief
Oud 02-08-2006, 10:17
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 01-08-2006 @ 23:33 :
Appart normaal is het wegblijven van je werk, zonder geldige redeb, toch een reden voor ontslag.
Nu verbaas ik mij er niet over dat hij dat niet weet misschien.

Sorry, maar dit is toch wel echt algemene kennis; niet komen werken zonder geldige reden = ontslagen worden.
Ik denk dat hij haar vroeg zélf ontslag in te dienen, omdat 't gewoon makkelijker is, minder gedoe.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 11:24
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 02-08-2006 @ 11:17 :
Sorry, maar dit is toch wel echt algemene kennis; niet komen werken zonder geldige reden = ontslagen worden.
Ik denk dat hij haar vroeg zélf ontslag in te dienen, omdat 't gewoon makkelijker is, minder gedoe.
Het is nogal veel minder gedoe voor zijn manager ja. Het is ook gewoon lomp om niet meer op te komen dagen. Je zorgt aan hun kant voor een hoop problemen met het inplannen van capaciteit.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 12:11
juno
juno is offline
Een ontslag op staande voet vergt weer gedoe met ontslagvergunningen, extra papierwerk met instanties zoals de belastingdienst en de uvi. Als iemand gewoon netjes schriftelijk opzegt, is het allemaal meteen rond.

Maar ja, dat willen veel werknemers niet, omdat ze het op een gegeven zat zijn bij een bedrijf en niet vast willen zitten aan een opzegtermijn. Heel asociaal ja, maar bekijk het ook eens op de volgende manier:

Een werknemer die op een zeker moment wegblijft, dat zegt niet alleen iets over de asociale inborst van de werknemer, maar ook over de blijkbaar niet zo geweldig gezellige werkomstandigheden, een blijkbaar niet zo denderende verstandhouding tussen werkgever en werknemer op de werkvloer en de blijkbaar niet bepaald uitdagende aard van de werkzaamheden.

Dus die baas heeft het ook wel een heel klein ietsiepietsie aan zichzelf te wijten.

Laatst gewijzigd op 02-08-2006 om 12:25.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 12:33
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Neem gewoon schriftelijk ontslag. Lijkt me ook beter voor jou.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 12:41
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
als mensen nou gewoon ontslag zouden nemen, dan had je dit soort problemen ook niet.

desnoods neem je eerst ontslag, en kom je vervolgens niet meer opdagen. ook niet netjes, maar he, wat wou je baas doen, je ontslaan ?
Oud 02-08-2006, 23:11
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 02-08-2006 @ 11:17 :
Het zou als algemeen ondervonden moeten worden, helaas zijn er werkgevers die dat dus niet weten. En denken machteloos te staan.
Wanneer een werknemer niet komt opdagen is het heel makkelijk om hem uiteindelijk te ontslaan. Sommige managers maken het alleen heeeel moeilijk
Reageren

Regels voor berichten