Bedenk je eerst eens of het je idd weinig doet als mensen je afwijzen en niet met je praten of dat dat slechts een houding is die je je zelf aangeleerd hebt (en dat het je nu daardoor idd misschien weinig doet). Als je af en toe uitbarstingen hebt, de manier waarop je op mensen reageert die je niet accepteren (waarmee je als je het mij vraagt juist laat zien dat het je wel wat kan schelen) en het niet om hulp durven vragen, niemand uit te nodigen, enz., denk ik dat het je meer kan schelen dan je in eerste instantie doet overkomen. Je hoeft niet nep te doen, je hoeft niet altijd vrolijk en gezellig te zijn, je hoeft niet net te doen of je iedereen aardig vindt, enz. Zoals bij alles kun je ook hierbij een middenweg zoeken. Als je iemand geen goedemorgen wilt wensen, dan kan hoi of hallo ook, daarmee wens je niets, maar je zegt iemand wel gedag. En dat wordt vaak ook al gewaardeerd.
Bedenk om te beginnen eerst eens of je wel wilt veranderen en of je je er voor in wilt zetten/je wat anders wilt gaan gedragen. Als je dat niet wilt, dan houdt het, denk ik, heel snel op.
|