Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je z'n adres niet weet, of geen vast telefoonnummer van hem hebt, dan had je die telefoon niet moeten kopen. Nooit zoiets duurs kopen van iemand waar je geen enkele informatie van krijgt. |
![]() |
||
Citaat:
Rembours Versturen onder rembours is vrij duur en heeft een risico. U kunt pas zien wat u ontvangt, als u heeft betaald aan de postbode. Dit kan dus een baksteen zijn i.p.v. een laptop. Gebruik rembours alleen als u de verkoper vertrouwt. Volgens mij geven ze hiermee aan dat het risico voor de koper is. Er staat ook een stukje over kopersbescherming: Op Marktplaats.nl kunnen kopers profiteren van Kopersbescherming als zij iets kopen bij een Gecontroleerde Verkoper. Bijvoorbeeld als zij het product niet ontvangen of als het product sterk afwijkt van de omschrijving in de advertentie. Kopers die bij Gecontroleerde Verkopers iets kopen, komen automatisch in aanmerking voor Kopersbescherming. Voordelen voor kopers: Kopersbescherming bij eventuele problemen Herkenbare verkopers door middel van het speciale logo in de advertentie Als de verkoper geen gecontroleerde verkoper is heb je dus volgens mij bij marktplaats nergens recht op. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() NOOIT zaken doen met verkopers die onder hotmail en 06 nummers DURE spullen aanbieden! Vreemd heb 3 CD's gekocht van verkopers op de marktplaats die zich aanbieden onder hotmail en 06 nummers, en dat is 100% naar tevredenheid afgehandeld en bezorgd. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
je hebt zijn rekening nummer toch? meschien kun je daar wat mee
||
Citaat:
Ik denk dat ze bij markplaats misschien ook wel wat meer gegevens hebben over hem. Omdat je (geloof ik) bij veilingobjecten met een hogere waarde dan 200 euro namelijk een vergoeding moet betalen bij marktplaats. Laatst gewijzigd op 28-07-2006 om 17:31. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Of dat hij idd misschien verkeerde adressen gebruikt heeft op het pakket. Als je zo ziet hoeveel advertenties sommige mensen wel niet hebben geplaatst op marktplaats. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Eigenlijk zou het wel mogelijk moeten zijn om zendingen onder rembours vooraf te mogen nakijken alvorens het geld betaald wordt. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Opnieuw kopen onder een andere naam en naar een ander adres laten versturen. Op de dag dat hij het gaat verzenden gewoon bij het postkantoor gaan rondhangen (eventueel uitleg geven aan medewerkers daar, anders is het zo raar dat je een paar uur daar rondhangt) Zoiets? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
350 is zo'n ramp niet eens. Is bijna hetzelfde als een avondje HC ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Maar je hebt wel gelijk! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of, nog beter, bij dit soort dure dingen; haal het pakket zelf af bij de verkoper (of spreek ergens op een station af). Als hij dat niet wil, is het al niet te vertrouwen. Kost even moeite, maar is het zeker waard als het gaat om een bedrag als dit. |
![]() |
||
Citaat:
verstandige mensen handelen dus niet onder rembours met particulieren. (met 'vertrouwde' bedrijven, zoals bv een pakket van conrad, kan het m.i. wel verstandig zijn.) ik koop overigens geen dure dingen zonder ze gezien te hebben. dat betekent doorgaans dat ik echt dure dingen nieuw in de winkel koop. OT : je zou wellicht aangifte kunnen doen.
|
![]() |
aangifte doen tja helpt je ook weinig. ik ben een tijdje geleden bedonderd door iemand die voetbalshirts verkoopt op marktplaats. Die lul staat nog steeds dingen aan te bieden. Ik heb aangifte gedaan ondertussen. Heb ze zelfs een adres en telefoonnummer doorgegeven en ze doen er gewoon helemaal niks aan. Die kerel heeft ondertussen al honderden slachtoffers. Maar toch ben ik blij dat ik wel aangifte heb gedaan. Mn geld krijg ik niet terug, maar ben mn verhaal kwijt en misschien doen ze er ooit nog wel eens iets aan als er wel steeds meer mensen aangifte komen doen voor dezelfde persoon.
Volgende keer als je iets koopt via internet. Kijk even op www.internetoplichting.nl. Dan zit er nog risico in, maar dat wordt al wel ietsje kleiner zo. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Opgelicht via Marktplaats; aangifte doen of niet? Jonabona97 | 4 | 23-03-2016 21:52 | |
Werk, Geld & Recht |
Marktplaats oplichtingen. Jack Londen | 8 | 03-03-2013 12:40 | |
Drugs & Alcohol |
opgelicht needlefreak | 81 | 19-11-2003 13:03 | |
De Kantine |
opgelicht? Marjoha | 37 | 11-11-2003 17:09 | |
De Kantine |
Opgelicht! rockyj | 18 | 23-06-2002 17:26 |