Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2006, 16:08
Jazzy-me
Jazzy-me is offline
Hej allemaal (iedereen) !
Ik doe aan een suikervrij dieet vanwege een infectie die ik al 2 jaar chronisch bij mij draag.
Nu zit ik echt met me handen in het haar wat voor drinken ik kan drinken en tussendoortjes kan eten.

Ook mag ik geen gist naar binnen krijgen. DUs mag alleen gistvrij brood.
Ik drink nu water en thee. En ga morgen suikervrije limonade kopen!

Vanavond ga ik uit eten, maar wat kan ik daar dan bij drinken behalve water.

Alvast bedankt Iris
Oud 20-08-2006, 16:18
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
Jazzy-me schreef op 20-08-2006 @ 17:08 :
Hej allemaal (iedereen) !
Ik doe aan een suikervrij dieet vanwege een infectie die ik al 2 jaar chronisch bij mij draag.
Nu zit ik echt met me handen in het haar wat voor drinken ik kan drinken en tussendoortjes kan eten.

Ook mag ik geen gist naar binnen krijgen. DUs mag alleen gistvrij brood.
Ik drink nu water en thee. En ga morgen suikervrije limonade kopen!

Vanavond ga ik uit eten, maar wat kan ik daar dan bij drinken behalve water.

Alvast bedankt Iris
Cola light, Fanta light, 7up light enz Daar zit toch geen suiker in ?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 16:20
Jazzy-me
Jazzy-me is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 20-08-2006 @ 17:18 :
Cola light, Fanta light, 7up light enz Daar zit toch geen suiker in ?
Klopt alleen zoetstofen die in lightproducten zitten aspartaam, acesulfaam-k zijn op lange termijn kankerverwekkend.
Dus ik neem liever geen light producten...
Oud 20-08-2006, 16:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Rivella? Of zitten daar ook zoetstoffen in? Anders Spa rood
Oud 20-08-2006, 16:27
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
Jazzy-me schreef op 20-08-2006 @ 17:20 :
Klopt alleen zoetstofen die in lightproducten zitten aspartaam, acesulfaam-k zijn op lange termijn kankerverwekkend.
oh ben jij zo iemand.

dan wordt het toch water

nee maar is (verse) Jus d'orange geen optie?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 16:29
Jazzy-me
Jazzy-me is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 20-08-2006 @ 17:27 :
oh ben jij zo iemand.

dan wordt het toch water

nee maar is (verse) Jus d'orange geen optie?

Uuh schaam Ik vind jus alleen lekker als ik net wakker ben..
Oud 20-08-2006, 16:32
Jazzy-me
Jazzy-me is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 20-08-2006 @ 17:22 :
Rivella? Of zitten daar ook zoetstoffen in? Anders Spa rood
Er zit melksuiker in, ik weet
niet of ik dat wel mag.
Oud 20-08-2006, 16:33
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
Jazzy-me schreef op 20-08-2006 @ 17:29 :

dan wordt het wel water neem vanavond je eigen limonade mee !
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 16:33
AlopiA
AlopiA is offline
Ik denk dat als je zo moeilijk doet met drinken, no offence trouwens, dat je het toch op water of spa rood zult moeten houden.
Je gaat echt niet dood van zo nu en dan light producten gebruiken, dus een keertje kan best.
Trouwens, er zijn zoveel dingen waar je 'op de lange duur' kanker van zou krijgen/krijgt, dat dat ene light drankje ook echt niet meer uit maakt.
Oud 20-08-2006, 16:34
koelieboelie
koelieboelie is offline
dat gejank over dat aspartaam is trouwens nog nooit (wetenschappelijk) bewezen
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 16:36
Jazzy-me
Jazzy-me is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 20-08-2006 @ 17:33 :
Ik denk dat als je zo moeilijk doet met drinken, no offence trouwens, dat je het toch op water of spa rood zult moeten houden.
Je gaat echt niet dood van zo nu en dan light producten gebruiken, dus een keertje kan best.
Trouwens, er zijn zoveel dingen waar je 'op de lange duur' kanker van zou krijgen/krijgt, dat dat ene light drankje ook echt niet meer uit maakt.
Daar heb je gelijk in 1 light drankje heeft weinig invloed.
Alleen geloof me als ik zeg dat deze stof echt niet goed is. Mijn vriend studeert chemie en weet van alles van stoffen. En ook hij zegd dat deze stof meer invloed heeft als andere stoffen.

Maar goed het is offtopic..
Oud 20-08-2006, 16:43
Verwijderd
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1455945

Sourcy en veel sappen als Appelsient, Appelsap daarvan, Multifruit, Rode vruchten, enz. zijn suikervrij. Tussendoortjes zijn er zat: een boterham, fruit, tomaat, komkommer, nootjes, chips, suikervrij snoep of koekjes (Jamin, AH, Cereal, Zonnatura, enz.), enz. Ga ook eens kijken bij een natuurvoedingswinkel, daar is heel wat zonder suiker te vinden.

Ik eet/drink ook suikervrij en als ik uit eten ga, drink ik altijd cola light. Spa rood en thee of koffie kunnen natuurlijk ook.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 16:49
Verwijderd
melk koffie, thee, dat soort dingen
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 18:38
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
In fruit zit toch ook suiker?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 19:37
Verwijderd
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 20-08-2006 @ 19:38 :
In fruit zit toch ook suiker?
Dat is wel andere suiker dan toegevoegde suikers.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 16:50
Jazzy-me
Jazzy-me is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-08-2006 @ 17:43 :
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1455945

Sourcy en veel sappen als Appelsient, Appelsap daarvan, Multifruit, Rode vruchten, enz. zijn suikervrij. Tussendoortjes zijn er zat: een boterham, fruit, tomaat, komkommer, nootjes, chips, suikervrij snoep of koekjes (Jamin, AH, Cereal, Zonnatura, enz.), enz. Ga ook eens kijken bij een natuurvoedingswinkel, daar is heel wat zonder suiker te vinden.

Ik eet/drink ook suikervrij en als ik uit eten ga, drink ik altijd cola light. Spa rood en thee of koffie kunnen natuurlijk ook.
Thank You !
Oud 22-08-2006, 18:00
dark princess
dark princess is offline
Citaat:
Jazzy-me schreef op 20-08-2006 @ 17:29 :
ik ook

maar ik heb dat ook gehad, dat ik geen suiker mocht en geen gist (en ook geen dierlijke eiwitten), bij mij heeft het overigens niet echt gewerkt, ben benieuwd of het bij jou wel werkt ik hoop het wel voor je. Ik drink idd heel de dag water en 's ochtends jus d'orange...maar als ik op een terrasje zit drink ik ook wel eens sapjes of gewoon dinken met suiker (omdat het bij mij dus niet helpt).

succes en sterkte ermee

volgens mij heb je niet veel aan mn post, sorry
Oud 22-08-2006, 18:05
Poepkind
Poepkind is offline
Ik wil je niet teleustellen maar in suikervrije limonade zit een berg zoetstoffen.
En in fruit zit vruchtensuiker, mag je dat wel?
Oud 22-08-2006, 18:37
Jazzy-me
Jazzy-me is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 22-08-2006 @ 19:05 :
Ik wil je niet teleustellen maar in suikervrije limonade zit een berg zoetstoffen.
En in fruit zit vruchtensuiker, mag je dat wel?
Zoetstoffen mag ik wel het zijn vervangende suikers!
en druivensuikers en melksuikers zijn natuurlijk dus geen toegevoegde suikers...
Oud 23-08-2006, 09:13
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Jazzy-me schreef op 20-08-2006 @ 17:20 :
Vandaar mn bovenste reactie over de limo snap je. Maar als je de stof suiker niet mag, maakt het niet meer uit of die van nature ergens inzit of er later aan toegevoegd is Suiker blijft suiker. (of zit het helemaal anders?)
Oud 23-08-2006, 14:01
Jazzy-me
Jazzy-me is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 23-08-2006 @ 10:13 :
Vandaar mn bovenste reactie over de limo snap je. Maar als je de stof suiker niet mag, maakt het niet meer uit of die van nature ergens inzit of er later aan toegevoegd is Suiker blijft suiker. (of zit het helemaal anders?)
Het anders suiker is een verzamelnaam voor allerlei stoffen. Het normale suiker is allemaal toegevoegd en de stof die erin zit ( zoetige smaak) is niet ontstaan in de natuur. Voor zover ik weet mag ik dus alleen geen toegevoegde suikers...
Oud 24-08-2006, 10:11
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 23-08-2006 @ 10:13 :
Dat is niet waar. Ik mag geen suiker, ook geen zoetstoffen, maar ik kan een stuk beter tegen fructose dan tegen 'gewone suiker' en fruit ed mag ik zeker wel gewoon eten. Het ligt helemaal aan de reden waarom je geen suiker mag, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 21:52
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-08-2006 @ 11:11 :
Dat is niet waar. Ik mag geen suiker, ook geen zoetstoffen, maar ik kan een stuk beter tegen fructose dan tegen 'gewone suiker' en fruit ed mag ik zeker wel gewoon eten. Het ligt helemaal aan de reden waarom je geen suiker mag, lijkt me.
huh, fructose wordt in het lichaam alsnog omgezet in glucose(suiker). Fructose is alleen maar zwaarder voor het lichaam.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 13:32
Verwijderd
Citaat:
koelieboelie schreef op 24-08-2006 @ 22:52 :
huh, fructose wordt in het lichaam alsnog omgezet in glucose(suiker). Fructose is alleen maar zwaarder voor het lichaam.
Bij allergieën heeft het volgens mij niets te maken met of het zwaarder is door het omzetten ed? Ik denk dat het uitmaakt dat de glucose die in je lichaam gemaakt wordt 'eigen' is en glucose die van buiten komt niet. Ik kan ook geen kilo's fructose eten op een dag, maar wel iets, terwijl ik van een schepje gewone suiker al enorm ziek kan worden. Misschien raar, maar het is wel zo en volgens de dietiste in het ziekenhuis is het ook logisch, dus dat zal dan wel.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 13:48
Verwijderd
Citaat:
koelieboelie schreef op 24-08-2006 @ 22:52 :
Btw ff opgezocht...volgens mij wordt fructose helemaal niet omgezet in glucose...fructose en glucose zijn beiden monosachariden en die worden dus even snel verwerkt.

Suikers in fruit zijn btw wel degelijk anders dan 'losse' suikers, ze zorgen nl niet voor een hele snelle stijging en vervolgens daling van je bloedsuikerspiegel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2006, 14:15
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-08-2006 @ 14:48 :
Btw ff opgezocht...volgens mij wordt fructose helemaal niet omgezet in glucose...fructose en glucose zijn beiden monosachariden en die worden dus even snel verwerkt.

Suikers in fruit zijn btw wel degelijk anders dan 'losse' suikers, ze zorgen nl niet voor een hele snelle stijging en vervolgens daling van je bloedsuikerspiegel.
hmmm ik heb ook even gezocht:

Vruchtensuiker of fructose wordt wel het zoete gif genoemd. Alle suikers in de voeding worden door het lichaam tot enkelvoudige suikers (glucose, fructose en galactose) afgebroken om via de darm in de bloedbaan opgenomen te worden. Glucose is direct als energiebron voor het lichaam beschikbaar, fructose en galactose worden door de lever alsnog in glucose omgezet. Daardoor vormt fructose een grotere belasting voor het lichaam dan glucose. En een teveel aan fructose wordt in cholesterol omgezet! Ondanks dat de naam anders doet vermoeden, zit fructose niet in zulke grote hoeveelheden in fruit.

In een portie kersen zit zo`n 1-2 gram fructose. In een appel en een sinaasappel tussen de 5 en 10 gram. Dit betekent dat de hoeveelheid fructose in vruchtensappen erg kan oplopen: er zijn veel appels nodig voor een glaasje sap. Bovendien worden deze sappen dikwijls nog extra gezoet!

Kristalsuiker bestaat uit gelijke delen glucose en fructose. Sport- en frisdranken bevatten veel fructose, maar diverse reformproducten worden ook hiermee gezoet. Een stukje chocolade (100 gr) bevat overigens gauw zo`n 15 gram fructose. Dus indien u een hoog cholesterolgehalte heeft, let dan ook de suiker!
(http://www.fonteine.com/fructose.html)
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 14:17
koelieboelie
koelieboelie is offline
ze wekken de indruk op die site dat fructose een heel slechte koolhydraat is.. dat glucose zelfs beter is..
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 14:49
Verwijderd
Teveel glucose is ook niet goed en je krijgt veel makkelijk te veel glucose binnen dan teveel fructose. Natuurlijk moet je geen liters sap per dag drinken, maar dat lijkt me eerlijk gezegd vrij logisch...liters cola of andere frisdrank zijn nou ook niet bepaald goed voor je (ik denk zelfs slechter dan liters sap). Het is allemaal maar net van welke kant je hebt bekijkt.

Feit is dat ik van een glas vruchtensap minder last heb dan van een glas gewone cola en dat schijnt dus logisch te zijn, of je het nu wilt geloven of niet.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 22:02
Jazzy-me
Jazzy-me is offline
Ik doe nu al bijna een week aan het suikervrije dieet. IK drink veel vruchtensappen, thee, melk en koffie zonder suiker...
Fructose zit inderdaad in minder produchten als glucose.
Ik hoop dat dit dieet in de toekomst gaat helpen.

Voor nu voel ik me moeier als normaal omdat ik geen suiker binnenkrijg, suiker geeft ook energie shots...
Maar dat moet volgens 'horen zeggen' weer over gaan.

Bedankt voor de tips die 'jullie' hebben gegeven!
Reageren

Regels voor berichten