Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2006, 11:26
Tsu
Tsu is offline
Ik ga binnekort naar Griekenland op vakantie en nu staat me iets bij dat je maar een bepaald bedrag contant mag meenemen in het vliegtuig.

Weet iemand hier iets over en hoeveel dat dan is?
Oud 19-07-2006, 14:52
remy476
remy476 is offline
Wat een onzin. Alsof ze dat gaan controleren. Oke je moet geen duizenden euro's meenemen maar dat hoeft toch ook niet. Je kunt daar gewoon pinnen hoor. Ik zelf doe meestal 300 euro in het koffer en 200 euro op zak.
Oud 19-07-2006, 16:57
Verwijderd
Citaat:
remy476 schreef op 19-07-2006 @ 15:52 :
Ik zelf doe meestal 300 euro in het koffer en 200 euro op zak.
en je zegt net zelf dat je daar ook kan pinnen!?

dat je wat cash op zak wilt hebben is logisch, maar waarom nog eens driehonderd in je koffer? 150 lijkt me meer dan genoeg om de eerste dagen rond te komen, en als je erdoor zit kan je toch gewoon extra afhalen??
Oud 19-07-2006, 18:09
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik neem denk ik zo'n 70 - 100 mee. Ik ga niet met het vliegtuig maar met de trein en moet bij aankomst nog een borg betalen van ongeveer 100 euro (verdeeld over twee personen) dus dan wil ik nog wat hebben voor de eerste dagen en voor de tijd dat ik de pinautomaat nog niet gevonden heb.
Oud 19-07-2006, 21:10
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Een bepaald bedrag contant meenemen in een vliegtuig? Dat heb ik nog nooit gehoord...

Mja, ik denk dat ik niet al te veel cash meeneem, ik pin wel op de plek van bestemming.

Waar in Griekenland en wanneer ga je precies? Ik ga er namelijk ook heen, nog 2 weekjes!
Oud 19-07-2006, 21:34
Verwijderd
Ik neem ook altijd wat mee voor de eerste paar dagen, maar dat is eigenlijk nooit meer dan 100 euro. De rest pin ik daar wel
Oud 19-07-2006, 22:11
mepsteen
mepsteen is offline
op zn minst 20.000 euro, in koffers.
Oud 20-07-2006, 13:12
remy476
remy476 is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 19-07-2006 @ 17:57 :
en je zegt net zelf dat je daar ook kan pinnen!?

dat je wat cash op zak wilt hebben is logisch, maar waarom nog eens driehonderd in je koffer? 150 lijkt me meer dan genoeg om de eerste dagen rond te komen, en als je erdoor zit kan je toch gewoon extra afhalen??
jah die 300 voor borg, kluis, ed wat je de eerste dag moet regelen En als je pinpas het niet doet kun je dan toch een paar dagen vooruit ( lees: 2 ofzo) Genoeg om iets te regelen.

En als je uitgaat is 150 echt niet genoeg voor de eerste dagen
Oud 20-07-2006, 20:26
200E
200E is offline
Ligt eraan hoeveel je zuipt he Met 150 euro kan ik een maand uit als ik wil

Zelf neem ik altijd ca. 500 euro contant mee, verdeeld over portemonee en diverse plekken in de auto waar ze het echt niet zoeken, zoals onder de vloerbedekking en achter deurpanelen (nadeel is wel wat schroefwerk om het erin te doen en er weer uit te halen). Verder heb ik altijd pinpas en Visa-card, dus gaat altijd goed.

Maximum bedragen in het vliegtuig is onzin, wel mag je in bepaalde landen slechts een beperkt bedrag contant in- of uitvoeren (niet in de Euro-landen trouwens).
Oud 21-07-2006, 12:09
Roos
Roos is offline
Citaat:
200E schreef op 20-07-2006 @ 21:26 :
Zelf neem ik altijd ca. 500 euro contant mee, verdeeld over portemonee en diverse plekken in de auto waar ze het echt niet zoeken, zoals onder de vloerbedekking en achter deurpanelen (nadeel is wel wat schroefwerk om het erin te doen en er weer uit te halen). Verder heb ik altijd pinpas en Visa-card, dus gaat altijd goed.
Doe je dat echt????
Oud 21-07-2006, 13:26
Roxy
Roxy is offline
Nou ik hoorde van de GWK meneer dat je schijnbaar geen roemeens en bulgaars geld mee mag nemen dus dat word wat in euro's mee en meteen een pinautomaat zoeken. Maar ik vind het toch handiger om geld te hebben om bijvoorbeeld een taxi naar hotel te betalen of wat te eten op het vliegveld...

Ik heb met vliegtuigreizen trouwens zo vaak (nou ja een paar keer) meegemaakt dat koffers kwijt waren of later nagebracht werden dat ik echt vermijd om daar kostbare dingen in te stoppen.
Oud 21-07-2006, 15:52
200E
200E is offline
Citaat:
Roos schreef op 21-07-2006 @ 13:09 :
Doe je dat echt????
Jepz, ik ben één keer overvallen en dat is mij genoeg. Als ik nu mijn portemonee geef dan hebben ze hooguit 200 euro, en als ik dan de boel weer openschroef dan heb ik te allen tijde genoeg contant geld om thuis te komen
Oud 22-07-2006, 09:45
Tsu
Tsu is offline
Nou ik vind het leuk dat jullie vertellen hoeveel geld je uitgeeft enzo, maar dat was niet mijn vraag
Mijn vraag ging puur om een bepaald bedrag dat is toegestaan in het vliegtuig en of iemand daar meer van wist
Oud 24-07-2006, 17:54
Verwijderd
Citaat:
200E schreef op 21-07-2006 @ 16:52 :
Jepz, ik ben één keer overvallen en dat is mij genoeg. Als ik nu mijn portemonee geef dan hebben ze hooguit 200 euro, en als ik dan de boel weer openschroef dan heb ik te allen tijde genoeg contant geld om thuis te komen
Waarom zou je je geld verstoppen als je (bijna) overal kunt pinnen in het buitenland?
Oud 24-07-2006, 18:58
Verwijderd
Dat bedrag is in de orde van 10000 euro - niks om je druk over te maken dus.
Oud 24-07-2006, 21:32
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Tsu schreef op 22-07-2006 @ 10:45 :
Nou ik vind het leuk dat jullie vertellen hoeveel geld je uitgeeft enzo, maar dat was niet mijn vraag
Mijn vraag ging puur om een bepaald bedrag dat is toegestaan in het vliegtuig en of iemand daar meer van wist
Nogmaals: volgens mij maakt het nix uit hoeveel geld jij bij je stopt in het vliegtuig. Ik zou niet weten waarom ze een bepaald bedrag geld in een vliegtuig niet zouden toestaan.

En nogmaals mijn vraag: Waar in Griekenland en wanneer ga je dan?
Oud 25-07-2006, 09:06
Verwijderd
Citaat:
Tsu schreef op 22-07-2006 @ 10:45 :
Dat zouden ze bij het reisbureau of bij de vliegmaatschappij toch wel weten? Ik pin meestal op het vliegveld nog even, laatste keer gewoon 200 euro, en heb daar nog nooit iemand moeilijk over horen doen. En ook niet over andere geldbedragen, hoor dit nu voor het eerst eigenlijk
Oud 26-07-2006, 09:22
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 24-07-2006 @ 22:32 :
Nogmaals: volgens mij maakt het nix uit hoeveel geld jij bij je stopt in het vliegtuig. Ik zou niet weten waarom ze een bepaald bedrag geld in een vliegtuig niet zouden toestaan.

En nogmaals mijn vraag: Waar in Griekenland en wanneer ga je dan?
Ghehe, ik ga naar Corfu, plaatsje Gouvia
Oud 26-07-2006, 09:26
Kali
Kali is offline
Het zijn naar mijn weten maar sommige landen die moeilijk doen over valuta die binnengebracht worden ( zoals china enz) en dat is al het om meer dan 500 euro gaat meestal. Dat ligt niet aan het vliegtuig maar aan het land, maar aangezien griekenland EU is en schengen? zou ik me daarover geen zorgen maken.
Oud 05-08-2006, 12:11
Sartre
Sartre is offline
In een vliegtuig is in principe alles toegestaan behalve bommen en granaten. In de cabine willen ze ook nog wel eens moeilijk gaan doen over messen, pistolen, honkbalknuppels of hooivorken. Verder niks.
Oud 08-08-2006, 17:55
Tsu
Tsu is offline
Goh meen je dat nou?
Oud 09-08-2006, 16:32
Ivo
Ivo is offline
Over de invoer en uitvooer van betaalmiddelen zegt mijn ANWB-gids: vrij. Boven de €10.000 wel aangeven bij de douane.
Verder betalen ze in Griekenland met euro's, dus kun je in elk geval bij elke bank gewoon geld halen of uit de muur trekken. Das nou net 1 van de voordeeltjes van de euro.
Zelf neem ik nooit meer geld mee dan noodzakelijk voor het maken van de heenreis + borg die evt. de eerste dag contant betaald moet worden + 50 tot 100 euro p.p. voor de eerste dag(en) + credit card die nog geactiveerd moet worden (voor noodgevallen). Op de plek waar je verblijft (in jouw geval dus in het hotel) weten ze je vast prima te vertellen hoe je bij de dichtsbijzijnde geldautomaat komt.
Oud 10-08-2006, 13:05
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Ivo schreef op 09-08-2006 @ 17:32 :
Op de plek waar je verblijft (in jouw geval dus in het hotel) weten ze je vast prima te vertellen hoe je bij de dichtsbijzijnde geldautomaat komt.
Hoe kom je erbij dat ik in een hotel verblijf
Oud 10-08-2006, 18:17
Ivo
Ivo is offline
Oeps nou ja, hotel of niet, je zult toch ergens slapen. En op die plek is vast lokale bevolking te vinden die jou de weg naar de geldautomaat kan wijzen.
Oud 13-08-2006, 14:59
Tsu
Tsu is offline
Ja dat krijg je meteen al te horen, als je de reis boekt. Maar daar ging mijn vraag niet over.
Oud 14-08-2006, 14:13
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
200E schreef op 21-07-2006 @ 16:52 :
tenzij ze je auto ook meenemen !
Oud 14-08-2006, 14:18
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
je kan natuurlijk ook een bundeltje van 1000 euro operatief laten inbrengen in je schedel of zo, heb je altijd geld bij je...
Oud 14-08-2006, 14:21
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 14-08-2006 @ 15:18 :
je kan natuurlijk ook een bundeltje van 1000 euro operatief laten inbrengen in je schedel of zo, heb je altijd geld bij je...
tenzij ze je hoofd ook meenemen !
Advertentie

Regels voor berichten