Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2002, 13:29
Dminor
Dminor is offline
Haalt iedereen hier muziek van internet of kopen jullie het in de winkel?
Oud 03-07-2002, 13:32
Verwijderd
uhh van i-net, ik haal alles van inet, spellen, DVD's, mp3 albums, programma's

dusse slecht eigenlijk he
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 13:35
lostprophet
lostprophet is offline
als het ff kan haal ik het gewoon in de winkel, omdat je het gewoon meteen hebt, je kan ff alles rustig bekijken enzo, maar vaak is internet veel uitgebreider en ook nog wel eens goedkoper ook

het verschilt dus, de ene keer gewoon in de winkel, dan weer via internet
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 14:08
Verwijderd
Meestal download ik eerst de liedjes van een album. Als ik ze leuk vind, dan koop ik het wel in de winkel. Ik vind het origineel beter om te hebben. Bovendien support je ook de artiest.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 14:45
qghp
qghp is offline
Citaat:
Sookie schreef:
Meestal download ik eerst de liedjes van een album. Als ik ze leuk vind, dan koop ik het wel in de winkel. Ik vind het origineel beter om te hebben. Bovendien support je ook de artiest.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 14:53
Verwijderd
75% van internet
25% kopen

zo gaat het bij mij... al is mijn collectie 50/50
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 14:54
Rhinus
Rhinus is offline
Internet en als ik CD bonnen heb/jarig ben/Sinterklaas vier dan in de winkel.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 15:03
Stevill
Stevill is offline
98% koop ik maar meestal down ik het ook wel maar als het goed klinkt koop ik het als nog.
Oud 03-07-2002, 15:05
Verwijderd
ik download heel veel en als ik de band goed vind dan ga ik er cd's van kopen

redenen:

- Leuker
- Support voor de Bands
- Zeker voor de wat kleinere bands
- boeiender

Enz enz

ik koop dus alleen maar originele cds
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 15:11
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
ik heb ongeveer 250 cd's waarvan er ongeveer 10 gedownload danwel gekopieerd zijn.. says enough lijkt me?

Support the artist etc. vooral in het extreme-metalgenre. Een Britney Spears maalt niet om een paar duizend kopieën...een band als Nile of Satyricon wel...
Oud 03-07-2002, 15:21
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef:
Een Britney Spears maalt niet om een paar duizend kopieën...een band als Nile of Satyricon wel...
Dat snap ik dus niet. Volgens 'jullie' (jij ook?) maakt britney muziek voor 't geld en bands zoals (denk ik) Nile of Satyricon maken muziek voor de muziek.

Waarom zou Britney d'r dan niks mee zitten en Nile of Satyricon wel? Is dat niet vrij scheef?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 15:31
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Rhinus schreef:

Dat snap ik dus niet. Volgens 'jullie' (jij ook?) maakt britney muziek voor 't geld en bands zoals (denk ik) Nile of Satyricon maken muziek voor de muziek.

Waarom zou Britney d'r dan niks mee zitten en Nile of Satyricon wel? Is dat niet vrij scheef?
Volgens mij snap je het niet helemaal wat ik zeg: Ik bedoel dat een artiest a la Britney zo veel platen verkoopt dat een paar duizend kopieën financieel gezien geen kwaad kunnen. Gebeurt dat bij een death-metal band, dan wordt er niet genoeg verdiend en bestaat de kans dat er voor het volgende album minder geld is of nog erger; dat het label over de kop gaat...
Oud 03-07-2002, 15:33
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef:
Volgens mij snap je het niet helemaal wat ik zeg: Ik bedoel dat een artiest a la Britney zo veel platen verkoopt dat een paar duizend kopieën financieel gezien geen kwaad kunnen. Gebeurt dat bij een death-metal band, dan wordt er niet genoeg verdiend en bestaat de kans dat er voor het volgende album minder geld is of nog erger; dat het label over de kop gaat...
Ik snap het wel, maar ik wil het niet snappen..
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 15:34
Rick FSB
Rick FSB is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef:

Het label zal niet snel over de kop gaan hoor, de band wordt gewoon gedumpt door het label. Probleem is inderdaad bij hardwerkende bands in de marge... zoals die er veel zijn in de metal scene dat veel mensen hun releases niet meer kopen maar die gewoon van internet plukken en dat is opzich best een slechte zaak...
Misschien zijn er al wel bands die overwegen ta kappen door hun afnemende verkoopcijfers... de geruchten gaan al...as we speak!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 15:36
substantial
substantial is offline
uhhhhh, eigenlijk alles van internet
tenzij ik een cd bon heb ofso , kben een echte krent
Oud 03-07-2002, 15:37
fucking hero
fucking hero is offline
laatste tijd koop ik vooral lp's. meestal haal ik gewoon een paar liedjes van een band van internet. ik heb wel WAT complete albums, maar meestal zijn dat ook nog eens bootlegs.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 15:42
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Rick FSB schreef:

Het label zal niet snel over de kop gaan hoor, de band wordt gewoon gedumpt door het label. Probleem is inderdaad bij hardwerkende bands in de marge... zoals die er veel zijn in de metal scene dat veel mensen hun releases niet meer kopen maar die gewoon van internet plukken en dat is opzich best een slechte zaak...
Misschien zijn er al wel bands die overwegen ta kappen door hun afnemende verkoopcijfers... de geruchten gaan al...as we speak!
Misschien overdrijf ik een beetje, maar errug kleine labels die al hun geld op een belangrijke release zetten die vervolgens alleen maar gedowned wordt... dan is het toch best reëel dat ook het label het niet haalt..
Oud 03-07-2002, 15:47
Rick FSB
Rick FSB is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef:

Misschien overdrijf ik een beetje, maar errug kleine labels die al hun geld op een belangrijke release zetten die vervolgens alleen maar gedowned wordt... dan is het toch best reëel dat ook het label het niet haalt..
je hebt gelijk de kleine labels die ons vaak met erg leuke bandjes verblijden kunnen dan over de kop gaan en dat is een heel slechte zaak!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 16:42
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Ik download veel, omdat ik geen geld heb om alles origineel te kopen. Ik weiger ook om dure cd's te kopen, meestal pluk ik een en ander uit de koopjes bak.
Oud 03-07-2002, 17:29
Verwijderd
Meestal download ik eerst een aantal nummers van een band. Als ik ze dan goed vind ga ik eens een cd van ze luisteren en als ik m z'n prijs waard vin dan koop ik m. Vind ik m te duur, maar wel goed, dan pluk ik m van internet en brand ik m meestal.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 17:43
Verwijderd
ik down heel veel albums, elke dag wel één of een paar denk ik, maar meeste zijn onbekende bands promo's en ep's enzo, effe kijken of het wat is. en veel advances
en ik heb gewoon nie zoveel geld om van alles wat ik wil horen/checken een cd te kopen dus ik down eerst...en als het heel cool is koop ik het wel, en soms ook niet, dan brand ik het...
ik voel me ook niet schuldig ofzo, cd's zijn gewoon duur
veel albums daar doe ik ook niks mee, die staan gewoon hier op mn schijf en die luister ik af en toe en veel luister ik niet eens..
dus dan weet je alweer, als ik het gekocht had had ik het nooit geluisterd en was dat weer zonde geweest.

toch heb ik heel erg veel originele cd's en van veel bands ook alle cd's maar die heb ik allemaal gekocht toen ik full time werkte dus ook geld zat had.
nu wil ik nog steeds wel originele cd's hebben van bepaalde bands, gewoon omdat ik ze erg goed vind en het er voor over heb

Laatst gewijzigd op 03-07-2002 om 17:48.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 17:46
Gwen.
Gwen. is offline
Ik heb gewoon geen geld om alle albums te kopen die ik wil. Ik down een hoop (zoek nu alleen een gelijkwaardige vervanger voor AG.. tips?) en brand de nummers die ik echt goed vind.
Oud 03-07-2002, 17:47
Saaaz
Saaaz is offline
ik download heel erg veel... en als er dan bands bij zijn die ik zoooooooo leuk vind waarvan ik alleen mar mp3s heb dan ga ik gewoon een cd kopen...
maar ik vind 20 euro wel te duur ja... maar heel soms dan koop ik er toch eentje die zo duur is dan ben ik gewoon heel erg gek....
Oud 03-07-2002, 18:45
NERD
NERD is offline
Voordat we thuis een comp met internet hadden heb ik reeds 500 ceedees gekocht. Heb sindsdien zeer veel gedownload en gebrand maar nu AG er niet meer is zal ik waarschijnlijk wel weer meer gaan kopen. Al heb ik momenteel nog iets van 3000 mp's op mijn HD, waaronder ± 50 complete albums...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 18:47
]{ing
]{ing is offline
ik download veel, heb in het verleden ook veel albums getrade via ftp.. en veel cd's leen ik, zet ze op mijn harddisk in mp3 formaat en dan geef ik ze weer terug, zo kan ik ze altijd nog op cdr zetten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2002, 18:47
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
NERD schreef:
500 CD's
Hoeveel heeft die grap je ongeveer gekost?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 18:51
Infaustus
Infaustus is offline
de winkel van sinkel
Oud 03-07-2002, 18:56
Diekomsa
Diekomsa is offline
Eerst dl ik bijna alles maar de laatste tijd doe ik dat bijna nooit meer. Als ik een review lees die me echt aanstaat dan koop ik die gewoon de cd.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 20:21
Verwijderd
ik koop het, maar zoek wel naar de aanbiedingen.. tegen de tijd dat ik een fatsoenlijke i'net-downloadlijn heb zal ik wel wat meer downloaden, maar als ik iets echt leuk vind zal ik het origineel toch wel kopen.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 20:50
funest
funest is offline
beide
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 22:17
battlestar
battlestar is offline
Citaat:
Sookie schreef:
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 22:42
Roxy
Roxy is offline
in eerste instantie down ik eigenlijk alles
maar bij mijn aller super mega lievelingsbands ben ik die kopieen aant vervangen door originele omdat ik dat leuker vind...
en als ik eens naar een concertje ga dan wil ik daar oowk nog wel eens wat kopen, dat doek eerder dan in een winkel.. kweenie dan heb ik het gevoel dat ik het geld aan die band geef ipv aan een winkel.. beetje stom maar goed...
Oud 03-07-2002, 22:43
Verwijderd
Citaat:
Roxy schreef:

en als ik eens naar een concertje ga dan wil ik daar oowk nog wel eens wat kopen, dat doek eerder dan in een winkel.. kweenie dan heb ik het gevoel dat ik het geld aan die band geef ipv aan een winkel.. beetje stom maar goed...
ja vind ik ook wel, winkels maken de prijs duurder want dan kunnen ze er nog aan verdienen.
en cd's zijn vaak véél goedkoper bij concerten
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 19:34
NERD
NERD is offline
Citaat:
Hoeveel heeft die grap je ongeveer gekost?
Dat wil ik niet eens weten. Ik geloof dat mijn ouders op den duur wel meer premie moesten gaan betalen voor de inboedelverzekering
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 19:42
Noastergot
Noastergot is offline
kopen in de winkel natuurlijk
Oud 04-07-2002, 19:50
WolterB
WolterB is offline
ik heb zo'n 7400 nummers op MP3

heb er zon 200-300 CD's (4000-5000 nummers) voor ge-encode en de rest gedownload

dus ongeveer 65% legaal en 35% illegaal
Oud 04-07-2002, 20:01
Slither
Slither is offline
Ik heb 'n slordige 1100 mp3tjes, maar ik download de laatste tijd steeds minder. Ik wil cd's sowieso origineel hebben, ik heb in mijn 'hoofd'-collectie ook geen cd-r's staan.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 20:04
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
NERD schreef:
Dat wil ik niet eens weten.
Ik wil dat wel weten, daarom vraag ik het ook..
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 20:07
Thutshui
Thutshui is offline
Alles van internet... En als ik echt ergens helemaal gek van wor dan willik d'r nog wel es wat van kopen als ik geld teveel heb
Oud 04-07-2002, 21:22
~Meliss@~
~Meliss@~ is offline
Ik download alles van internet
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 21:33
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Thutshui schreef:
Alles van internet... En als ik echt ergens helemaal gek van wor dan willik d'r nog wel es wat van kopen als ik geld teveel heb
Iets minder hard drummen wil ook wel eens helpen
Reageren

Regels voor berichten