Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik ben 20 en ken het gevoel ook...ik denk niet dat het na een bepaalde leeftijd over gaat... Ik denk dat het helpt als je er soms gewoon aan toe geeft (helemaal klein kun je niet meer worden, maar een beetje doen alsof dan maar ofzo...)...maar ik weet niet of dat is wat je wilt.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Wat wazig.. ik heb precies het omgekeerde gehad. Als jij terug denkt aan je jeugd krijg je een misselijk gevoel van heimwee, als ik terugdenk aan mijn jeugd krijg ik een misselijk gevoel van walging.
Als kind al wilde ik zo snel mogelijk volwassen worden, want dan kon niemand me meer pijn doen. Vanaf mijn 14e ongeveer nam ik het heft in eigen handen, en ondanks alle teringzooi die ik gemaakt heb in de afgelopen 5 jaar ben ik er in ieder geval op vooruit gegaan. Ik ben wie ik wil zijn, niet meer dat vreselijke, walgelijke, hulpeloze kind. En dat was voor mij dus een van de oorzaken van mijn eetprobleem: streven naar perfectie, zelf de controle willen, eruit zien zoals ik dat wil en niet meer gedwongen worden zoals dat bij kinderen gebeurt. Eigenlijk zouden wij een stukje van elkaar moeten hebben: ik wat meer rust en tevredenheid over mijn jeugd, en jij wat meer over wat je nu bent en wat je nog meer kunt worden.. Cat
|
Ja. Heb ik ook. Ik wil klein zijn, onbezorgd kunnen leven en me niet druk maken over mijn toekomst. Ik wil dat mijn ouders alles voor me regelen, ik wil niet verantwoordelijk zijn voor mijn daden en ik kan niet zelfstandig zijn...
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Bellen blazen op schiphol met een papieren masker op, dansend over een brug in Praag(samen met vriendin) ![]() lekker rollebollen van een grote groene heuvel (met van die lieve kleine kindertjes uit de buurt), met een vlaggetje wapperend in de wind in mijn haar gestoken al fietsend etc etc.......>>Dit is niet hoe ik mij altijd gedraag hoor ![]() ps: Heeft je psych je er al advies over gegeven, je zou hem/haar er ook naar kunnen vragen, hoe dit aan te pakken...... Veel succes er mee meid! Liefs, Mariamne
Laatst gewijzigd op 21-07-2002 om 10:16. |
![]() |
|
![]() |
ja dat heb ik soms ook wel, alhoewel ik nu met compleet andere dingen bezig ben dan toen, toch krijg ik van die momenten dat ik terug wil spelen met poppen ofzo, de wereld rondom mij kunnen vergeten, er zelf 1 maken, net als vroeger, toen ik zelf nog over niets moest nadenken.
ik denk dat het komt uit een te vroeg afsluiten van de jeugd, door druk vanuit de omgeving, of door traumatische ervaring... de periode was niet af, maar je hebt ze kunstmatig afgesloten omdat je moest groeien. maar daar was je nog niet klaar voor en zo kun je niet groeien... ik weet het niet precies, maar bij mij zal het daarmee zeker te maken hebben en misschien bij 1 van jullie ook. andere dingen zijn natuurlijk ook mogelijk |
![]() |
|
![]() |
ik ken het gevoel ook heel erg, nu ik ziek ben wil ik heeeel graag beter worden maar ik ben ook bang voor het beter worden, dat dan alles op eens weer op me geschoven word en ik dat helemaal niet aan kan. het liefst zou ik een klein kind zijn dat nog niets hoeft. terwijl er ook wel een kant is dat graag verder wil.
mocht je ooit een manier vinden hoe je je hier los van kan maken wil ik het gaarg weten...
|
![]() |
Ik ken dit gevoel ook heel erg goed, maar het komt bij mij niet doordat ik nou juist zo'n onbezorgde jeugd heb gehad, want die heb ik niet gehad. Ik ben eigenlijk te snel opgegroeit en ben mede daardoor behoorlijk onzeker over mezelf. Ik zie de toekomst niet zitten, te veel verantwoordelijkheden enzo. Ik ben depressief, waardoor ik heel vaak geen energie heb om de dingen te doen die ik zou moeten doen en dan zie ik de toekomst weer niet zitten en wil ik heel graag terug in de tijd. De tijd waarin je nog geen beslissingen hoefde te nemen, de tijd waar alles nog voor je geregeld werd, de tijd...enz.
Ik gedraag me er niet na. Ik weet dat ik niet terug kan en dat die tijd geweest is, ook al heb ik hem niet bewust meegemaakt. Ik wil er wel vanaf, want het houdt me toch wel tegen bij bepaalde dingen die ik moet doen, zoals als het bepalen wat ik nou wil met mijn leven enzo. Helaas heb ik (nog) geen oplossing. ![]() Cerr
|
![]() |
![]() K zit r niet zo heel erg mee, je moet denk ik gewoon n beetje nuchter blijven. Tiz denk ik meer een beetje een 'vlucht'.. Jonger word je nooit meer en dat kinderlijke zal vanzelf wel overgaan wanneer je eigen persoonlijkheid ook sterker wordt denk ik... xxx |
![]() |
|
![]() |
Wat ik bij mijzelf eigenlijk nog veel erger vindt, is dat ik heel slecht met kinderen op kan schieten. Ik weet niet hoe ik me tegen over ze moet gedragen enzo, hoe ik met ze moet spelen. Komt misschien wel doordat ik zelf nauwelijks 'kind' geweest ben. Vind ik zelf echt heel jammer.
Cerr
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Klein hersenspinsel Alexander Roth | 2 | 04-11-2005 20:50 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Benedenaarde duivelaartje | 138 | 03-08-2004 16:54 | |
Verhalen & Gedichten |
Verlangen Sleepingsun | 2 | 09-06-2004 06:05 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Verlangen Guinevere03 | 3 | 22-04-2004 00:13 | |
Psychologie |
Gevoel van onheil, angst, onveiligheid... iamre18 | 16 | 24-10-2002 15:44 | |
Verhalen & Gedichten |
Ze zijn af, maar er ontbreekt nog iets, er klopt iets niet. HiddenDoe | 2 | 17-03-2002 15:13 |