Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2006, 19:34
PieceOfMind
PieceOfMind is offline
Hallo,
Om een aantal redenen gebruik ik twee verschillende soorten medicatie: Dipiperon en Ritalin. Ik wil wel eens een keer proberen om te blowen, maar ik weet niet of dit slim is. Ik heb namelijk gehoord dat je in cominatie met die medicijnen een psychose kan krijgen. Het gaat mij niet om het continue blowen, maar gewoon een keertje uitproberen. In hoeverre is dit slim?
Oud 19-09-2006, 20:43
coopergirl
coopergirl is offline
Als je gevoelig voor psychoses bent, kan wiet een psychose triggeren. Mensen die er gevoelig voor zijn kunnen van 1 blow al psychotisch worden. Dit is dus het ergste senario ^ maar niet onrealistisch.
Oud 19-09-2006, 20:55
Verwijderd
In hoeverre is drugs gebruiken slim? Ja, niet dus, maar hoe veel mensen gebruiken drugs omdat dat slim is?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 07:17
Whappie
Whappie is offline
ik weet dat ritalin en wiet zonder problemen te combineren zijn. sommige adhd patienten gebruiken wiet ipv ritalin. je kunt dit soort vragen trouwens zonder problemen aan je huisarts voorleggen, je huisarts zal er een serieus antwoord op geven. dikke kans is dat het antwoord is: het levert geen direct probleem, maar je word er niet beter van.
Oud 20-09-2006, 09:37
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Whappie schreef op 20-09-2006 @ 08:17 :
ik weet dat ritalin en wiet zonder problemen te combineren zijn. sommige adhd patienten gebruiken wiet ipv ritalin. je kunt dit soort vragen trouwens zonder problemen aan je huisarts voorleggen, je huisarts zal er een serieus antwoord op geven. dikke kans is dat het antwoord is: het levert geen direct probleem, maar je word er niet beter van.
Toen ik eens aan de apotheker de combinatie antidepressivum versus speed voorlegde, viel hij zowat achterover. Misschien is hij wat conservatief

De combinatie wiet/ medicatie is niet zozeer het probleem. Meer wat wiet kan veroorzaken bij iemand die vatbaar voor psychoses is/ of aan schizofrenie lijdt bv.
Oud 20-09-2006, 10:31
PieceOfMind
PieceOfMind is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 20-09-2006 @ 10:37 :
Toen ik eens aan de apotheker de combinatie antidepressivum versus speed voorlegde, viel hij zowat achterover. Misschien is hij wat conservatief

De combinatie wiet/ medicatie is niet zozeer het probleem. Meer wat wiet kan veroorzaken bij iemand die vatbaar voor psychoses is/ of aan schizofrenie lijdt bv.
Dan zal hij wel conservatief zijn idd

Maar goed, heb toen ik 7 was wel een keer een psychose gehad, maar die was niet heel erg. Veel weet ik er ook niet meer van, mijn moeder wist het nog...

Citaat:
Whappie schreef op 20-09-2006 @ 08:17 :
Nee, maar ik sta altijd open voor nieuwe dingen, en ik heb het liever een keer geprobeert, dan niet en altijd afvragen hoe het is...

Citaat:
coopergirl schreef op 19-09-2006 @ 21:43 :
Als je gevoelig voor psychoses bent, kan wiet een psychose triggeren. Mensen die er gevoelig voor zijn kunnen van 1 blow al psychotisch worden. Dit is dus het ergste senario ^ maar niet onrealistisch.
Maar wat is gevoelig? Ik heb een keer een kleine psychose gehad, maar is dat gevoelig te noemen?

Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-09-2006 @ 21:55 :
In hoeverre is drugs gebruiken slim? Ja, niet dus, maar hoe veel mensen gebruiken drugs omdat dat slim is?
Niet op die manier
Ik was het ook niet van plan om het te gebruiken om er gezonder, meer uithoudingvermorgem, een betere conditie, of een mooiere kont van te krijgen ofzo
Oud 20-09-2006, 16:06
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
PieceOfMind schreef op 20-09-2006 @ 11:31 :
Maar wat is gevoelig? Ik heb een keer een kleine psychose gehad, maar is dat gevoelig te noemen?
waar slik je dan dipiperon voor?!?!
Oud 20-09-2006, 17:43
PieceOfMind
PieceOfMind is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 20-09-2006 @ 17:06 :
waar slik je dan dipiperon voor?!?!
Autisme, en dipiperon om rustig te zijn, en schijnbaar ook betere concentratie.
Oud 20-09-2006, 19:28
Whappie
Whappie is offline
ik had net een heel artikel getypt maar drukte per ongeluk op ctrl-R. en toen was alles weg...

anyway, raadpleeg deze sites
http://www.janssen-cilag.nl/product/...name=Dipiperon
http://www.apotheek.nl/templates/sec...&Merknaam=true

bijde zeggen niks over wiet maar vooral deze passage is voor de drugsgebruiker interessant:

"De medicijnen waarmee de belangrijkste wisselwerkingen zijn:
andere middelen die het reactievermogen verminderen."

volgens deze tekst zou je alleen nog maar meer stoned worden. Ik zou echter zelf medicijnen en wiet nooit proberen zonder dat ik een arts heb geraadpleegd, verder weet ik omdat beide ouders in de medisch sector werken en nog andere dingen(en meer krijg je niet te weten) dat geen enkel mens alles weet van het menselijk lichaam. het is onwaarschijnlijk dat een huisarts je de precieze wisselwerking tussen Pipamperon en de stoffen in wiet of hasj kan uitleggen.
Oud 21-09-2006, 21:30
Antubis
Antubis is offline
Hoe zit dat dan met antidepressivia en wiet? Want een vriendin was helemaal over de zeik want ik had geblowd en ik mocht volgens haar onder geen omstandigheid mijn pillen innemen. Maar omdat ik van de psych anders heb gehoord, moet het. Zijn daar nog enige complicaties te verwachten?

Edit: Excuses voor het onderbreken van het topic.. maar vond het deels zinloos om hier een nieuw topic te starten met bijna hetzelfde onderwerp.
Oud 21-09-2006, 22:29
coopergirl
coopergirl is offline
vanaf mijn 14 gebruik ik antidepressiva en blow ik (heb eigenlijk al mijn gebruikte drugs er dus mee gecombineerd) Ik weet niet hoe het is zonder AD maar volgens mij maakt het weinig verschil? Maar goed, als je niet lekker in je vel zit kan het gevoel versterken (maar dat geldt in zijn algemeenheid voor wiet, ligt niet zozeer aan de medicatie dus)
Oud 21-09-2006, 22:43
Whappie
Whappie is offline
bij de bijwerkingen van AD staat dat het effect versterkt word in combinatie met andere middelen die hetzelfde effect hebben (logisch).

van AD+wiet word je heeeel erg blij!
Oud 22-09-2006, 20:47
Verwijderd
Citaat:
PieceOfMind schreef op 20-09-2006 @ 18:43 :
Autisme, en dipiperon om rustig te zijn, en schijnbaar ook betere concentratie.
Er zijn pillen tegen autisme?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 15:54
Verwijderd
In hoeverre heb je die medicatie nodig op korte termijn? Ritalin en dipiperon hebben allebei een korte werkingsduur, je zou dus kunnen proberen om, als je wiet wil proberen, die avond je medicijnen niet te nemen voor 1 keer.
Over interacties met thc kan ik niets vinden, wel mag dipiperon niet met lithium gecombineerd worden, maar dat was je vast niet van plan.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2006, 16:10
ScheleKameel
ScheleKameel is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-09-2006 @ 21:47 :
Er zijn pillen tegen autisme?
Neee, maar wel pillen tegen autistische trekjes.
Oud 21-10-2006, 21:05
marinekok
marinekok is offline
Citaat:
PieceOfMind schreef op 19-09-2006 @ 20:34 :
Hallo,
Om een aantal redenen gebruik ik twee verschillende soorten medicatie: Dipiperon en Ritalin. Ik wil wel eens een keer proberen om te blowen, maar ik weet niet of dit slim is. Ik heb namelijk gehoord dat je in cominatie met die medicijnen een psychose kan krijgen. Het gaat mij niet om het continue blowen, maar gewoon een keertje uitproberen. In hoeverre is dit slim?
je hebt misschien al last van angsten fobieen,,en een onrustig gevoel.als je daarbij een stikkie gaat roken,,versterkt dat je klachten.
Oud 21-10-2006, 23:07
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Dipiperon is een medicijn met de stof pipamperon, een antipsychoticum.

Citaat:
Dipiperon® helpt bij patiënten die psychosen hebben. Het kan ervoor zorgen dat ze minder last hebben van de stemmen in hun hoofd of van waanideeën, dat ze minder angstig worden en dat ze helderder kunnen denken. Dipiperon® kan ook worden voorgeschreven bij ernstige opwinding en onrust.
Dipiperon® is beschikbaar in de vorm van tabletten en druppels.
*klik*

Persoonlijk lijkt het mij nogal wereldvreemd om wiet te gaan roken als je pipamperon of zijn varianten slikt, en dan heb ik het nog niet eens over het combineren ervan.

Ik zeg je, jij bent één van de weinige mensen die ik het pertinent afraad om wiet te roken. Je kan het natuurlijk altijd tegen beter weten in doen en kijken of er wat gebeurt op korte- danwel lange termijn, zou intressant moeten wezen. Maar nogmaals, niet op mijn advies.
Oud 22-10-2006, 10:23
Blaf
Blaf is offline
Ik heb zelf een tijdje ritalin gebruikt en gesmoket maar heb er verder geen klachten bij gehad.

maar bij dat andere medicijn weet ik niks van
Reageren

Regels voor berichten