Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2004, 18:56
saartje 88
saartje 88 is offline
Een vriendin van me zei een paar weken geleden tegen mij hoe ze over homo's denkt. Ze zei dat het goor is. Ik vroeg daarop wat ze zou doen als ze erachter kwam dat een vriend of vriendin van haar homo was. Ze zei daarop tegen mij dat ze dan niets meer met die persoon te maken wilde hebben.
Nu zit ik daar behoorlijk mee, want ik denk dat ik zelf ook op meisjes val. Ik weet het alleen niet helemaal zeker en daarom zeg ik er voorlopig niks over.
Nu weet ik echt niet meer wat ik moet doen. Ik wil nog heel graag bevriend met haar zijn, en er is nog een goede vriendin van me die anti-homo is.
wat moet ik nu doen??

Laatst gewijzigd op 09-12-2004 om 19:00.
Advertentie
Oud 09-12-2004, 19:01
Fjäril
Fjäril is offline
Wat een bekrompen kind... Ik zou gewoon je eigen mening blijven laten gelden als ze haar mening uit. Maar ik zou niets over jou twijfels zeggen, vooral omdat je er zelf nog niet zeker van bent.

Dus, neem tijd voor jezelf zou ik zeggen, en laat je niet op de kop zitten door iemand die een visie heeft van iemand met oogkleppen

Liefs
Oud 09-12-2004, 19:04
Baka²
Baka² is offline
Ik denk dat als jij er uiteindelijk zeker van bent dat je op meisjes valt, en dat gewoon op een normale manier tegen haar moet zeggen dat je lesbisch bent. Gewoon zeggen dat je er mee zit dat zij zo over homoseksuelen denkt, maar dat je daar zelf niets aan kan doen. Ook dat je daardoor jullie vriendschap niet kwijt wil raken.
Ik verwacht wel dat ze het dan wel zou accepteren. Zeker als je ook erbij verteld dat zij niet bang hoeft te zijn dat jij haar wil versieren of iets met haar wil doen oid.

Meestal in zulke gevallen blijkt het meeste gewoon bluf te zijn als ze iemand zo in werkelijkheid schijnen te kennen. Ze zal het er een tijdje moeilijk mee hebben, maar niet dat het super ernstig word ofzo.
Oud 09-12-2004, 19:36
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Wat moet je doen? Uit de kast komen natuurlijk!

Voor je vrienden hoef je geen dingen te verzwijgen, als ze hierdoor niets meer met je te maken willen hebben zijn het geen vrienden te noemen. Eigenlijk is het gewoon zowiezo beter om niet te veel met dit soort bekrompen mensen om te gaan.
Oud 09-12-2004, 19:47
saartje 88
saartje 88 is offline
mhh, maar ik heb ook geen zin om een hele ophef te maken over niks.
Oud 09-12-2004, 19:49
RockaholiC
RockaholiC is offline
leuke vrienden heb je zeg
ze hebben je maar te accepteren zoals je bent, doen ze dat niet dan is dat hun verlies toch?
Oud 09-12-2004, 20:51
Lil'Devil
Lil'Devil is offline
Citaat:
RockaholiC schreef op 09-12-2004 @ 20:49 :
ze hebben je maar te accepteren zoals je bent, doen ze dat niet dan is dat hun verlies toch?
Precies. Je moet juist jezelf kunnen zijn bij je vrienden, de mensen die je vertrouwd..
Oud 09-12-2004, 21:35
D-But
D-But is offline
Citaat:
saartje 88 schreef op 09-12-2004 @ 19:56 :
Een vriendin van me zei een paar weken geleden tegen mij hoe ze over homo's denkt. Ze zei dat het goor is. Ik vroeg daarop wat ze zou doen als ze erachter kwam dat een vriend of vriendin van haar homo was. Ze zei daarop tegen mij dat ze dan niets meer met die persoon te maken wilde hebben.
Nu zit ik daar behoorlijk mee, want ik denk dat ik zelf ook op meisjes val. Ik weet het alleen niet helemaal zeker en daarom zeg ik er voorlopig niks over.
Nu weet ik echt niet meer wat ik moet doen. Ik wil nog heel graag bevriend met haar zijn, en er is nog een goede vriendin van me die anti-homo is.
wat moet ik nu doen??
zo iemand is t niet waard je vriendin te zijn...een vriendin is er altijd voor je, hoe en wat je ook bent...jij laat haar tog ook niet in de steek omdat ze hetero is??
Oud 09-12-2004, 21:36
RockaholiC
RockaholiC is offline
Citaat:
sweet_butterfly schreef op 09-12-2004 @ 22:35 :
jij laat haar toch ook niet in de steek omdat ze hetero is??
die opmerking vind ik echt nergens op slaan
Oud 09-12-2004, 21:49
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
RockaholiC schreef op 09-12-2004 @ 22:36 :
Ik vind het anders wel een goede vergelijking.

Verder sluit ik me aan bij wat je eerder hebt gezegd.
Oud 09-12-2004, 23:07
Verwijderd
Ik heb even voor je gezocht.. misschien heb je wat aan de volgende topics:

http://forum.scholieren.com/showthre...5#post14082585

http://forum.scholieren.com/showthre...2#post13429522
(daar staat ook een link in)
Oud 09-12-2004, 23:52
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
saartje 88 schreef op 09-12-2004 @ 20:47 :
mhh, maar ik heb ook geen zin om een hele ophef te maken over niks.
ja, of ga anders gewoon op jongens vallen..

hoe bedoel je 'over niks'
Oud 10-12-2004, 00:04
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Laat ik zeggen dat zij het 'goor' mag vinden. Of fout. Of niet goed. Of niet hoe het bedoeld is.
MAAR.... aangezien homesexualiteit zover ik weet aangeboren is, vind ik niet dat ze jou dat mag aanrekenen.

Is toch niet jouw keuze zo te ZIJN!?
Oud 10-12-2004, 05:26
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Hopelijk komen jij en je vriendin hieruit!
STERKTE! En hou ons op de hoogte!
Oud 10-12-2004, 08:20
Mo6
Mo6 is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 09-12-2004 @ 20:36 :
Wat moet je doen? Uit de kast komen natuurlijk!

Voor je vrienden hoef je geen dingen te verzwijgen, als ze hierdoor niets meer met je te maken willen hebben zijn het geen vrienden te noemen. Eigenlijk is het gewoon zowiezo beter om niet te veel met dit soort bekrompen mensen om te gaan.
met stom
Oud 10-12-2004, 08:25
WolterB
WolterB is offline
Lekker kortzichtig van die vrienden. Alsof je dan gelijk anders bent en eng ofzo
Als ze er bang voor zijn, probeer met ze in duscussie te gaan waarom en probeer ze in te laten zien dat ze niet anders tegen iemand aan hoeven te kijken dan.
Oud 10-12-2004, 08:37
rebeccaw
rebeccaw is offline
ik denk dat je hierin twee zaken voor jezelf duidelijk moet scheiden van elkaar. Volgens mij is het belangrijkste dat je voor jezelf bepaald of je wel dan niet lesbisch bent! Dat is het allereerste wat je moet doen, aangezien dat de meeste invloed op het verloop van je leven nu en in de toekomst heeft!!

En vervolgens moet je (los van de uitslag over bovenstaand punt) voor jezelf maar eens goed nagaan of je met een meisje wat zo kortzichtig is wel bevriend wil blijven!!

Veel succes!!!
Rebecca
Oud 10-12-2004, 13:05
alleenvoorj0u
alleenvoorj0u is offline
HmmSz.. dit is echt een hele vervelende situatie..
Als eerst moet je er zelf achter zien te komen of je inderdaad op meisjes valt...zolang je nergens zeker van bent, zou ik het gewoon voor je houden..
Als je er zeker van bent, moet je het gewoon vertellen..
ALs deze vriendin (die anti homo vriendin) jou ineens Totaal niet meer ziet staan, en geen vriendin meer van je wil zijn, zal ik maar eens goed nadenken over wat voor een vriendin zei is/was.
Als jullie echt goede vriendinnen zijn, dan lijkt het mij onmogelijk dat ze ineens niets meer van je wilt weten. En als dat wel zo is,
moet jeje daar overheen zetten, en gewoon denken van..
Oke, laat maar.. Wat heb ik aan iemand die niet met mij wil omgaan om hoe ik ben??.. Echt hoor..
maarjaaa ik wens je iniedergeval echt heel veel sterktee en suc6..
Oud 10-12-2004, 13:43
saartje 88
saartje 88 is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 10-12-2004 @ 00:52 :
ja, of ga anders gewoon op jongens vallen..

hoe bedoel je 'over niks'
dat ik misschien wel niet lesbisch ben.
Oud 10-12-2004, 14:36
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
saartje 88 schreef op 10-12-2004 @ 14:43 :
dat ik misschien wel niet lesbisch ben.
Dan vertel je dat je twijfelt. Weet je in ieder geval of deze vriendschap eigenlijk wel wat voorstelt.
Oud 10-12-2004, 14:39
Dobomobo
Dobomobo is offline
Citaat:
saartje 88 schreef op 09-12-2004 @ 19:56 :
en er is nog een goede vriendin van me die anti-homo is.
wat moet ik nu doen??
nou zeg... als ze anti homo zijn.. oke... maar als ze dan jou ook niet meer zouden respecteren dan zijn ze geen goede vrienden
Oud 10-12-2004, 15:45
crazy*monkey
crazy*monkey is offline
Citaat:
RockaholiC schreef op 09-12-2004 @ 22:36 :
ik vind het een goede opmerkig. mensen vinden hetoro's wel heel normaal maar als je als vrouw zijnde op vrouwen valt is het ineens raar.

ik zou gewoon eerlijk tegen je vrienden zeggen dat je denk dat je lesbisch bent maar het nog niet zeker weet. en alles voor je zelf op een rijtje zetten zodat je het straks zeker weet. maar ik zou het gewoon eerlijk zeggen. als se je daardoor niks vinden en niet meer met je op willen gaat zijn het geen echte vrienden.
Oud 10-12-2004, 16:22
ilse
ilse is offline
dan is het een vriendin met een bekrompen mening en die niet weet wat vriendschap inhoudt
Oud 10-12-2004, 17:18
Verwijderd
Als je je vriendin wilt vertellen over je twijfels, dan doe je dat.
Heb je die behoefte niet, dan doe je het niet.

Als ze je niet accepteert zoals je bent, dan is het idd geen goede vriendin. Dat doet niks af aan dat het verrot is om op die manier een vriend(in) te moeten verliezen...maar het zal dan vroeg of laat toch wel gebeuren, denk ik.

Ik geloof dat ik zelf best wel moeite zou hebben om goed bevriend te zijn/te blijven met iemand die zo 'anti-homo' is...zeker wanneer ik het zelf zou zijn... Maar goed, als jij wel goed met haar bevriend kan en wil blijven, dan moet je dat vooral doen, lijkt me.
Oud 10-12-2004, 17:22
filia dei
filia dei is offline
Gewoon voor je houden tot je 't zeker weet en verkering met 'n ander meisje krijgt.
Oud 10-12-2004, 18:57
saartje 88
saartje 88 is offline
hoe zouden jullie dan reageren als een vriend van jullie homo was?
Oud 10-12-2004, 18:57
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
soms is het zo dat als je jezelf voorhoud dat je lesbisch bent je ook idd op meisjes gaat vallen. Dus denk er maar niet teveel over.
Oud 10-12-2004, 18:58
saartje 88
saartje 88 is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 10-12-2004 @ 19:57 :
soms is het zo dat als je jezelf voorhoud dat je lesbisch bent je ook idd op meisjes gaat vallen. Dus denk er maar niet teveel over.
ik wil helemaal niet hetero zijn.
Oud 10-12-2004, 19:03
saartje 88
saartje 88 is offline
ik ben ook gewoon bang dat mensen mij gaan zien als dat lesbische meisje in plaats van als saartje.
Oud 10-12-2004, 19:05
Dobomobo
Dobomobo is offline
joa.. t is op zich ook wel gek.. maarja.. ik vid dat de mens homo's moet accepteren.. en heel veel mensen vinden dat denk ik.. maar het gebeurt gewoon niet
Oud 10-12-2004, 19:06
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
saartje 88 schreef op 10-12-2004 @ 19:57 :
'euh.. oke dan'
Ik ben bevriend met mensen omdat ze leuk gezelschap zijn, daar verandert toch niets aan als iemand opeens homo in plaats van hetero blijkt te zijn.
Oud 10-12-2004, 19:10
saartje 88
saartje 88 is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 10-12-2004 @ 20:06 :
'euh.. oke dan'
Ik ben bevriend met mensen omdat ze leuk gezelschap zijn, daar verandert toch niets aan als iemand opeens homo in plaats van hetero blijkt te zijn.
Oud 10-12-2004, 20:08
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Citaat:
saartje 88 schreef op 10-12-2004 @ 18:57 :
Twee hele goede vriendinnen van mij hebben een relatie met elkaar gehad. Het was wel even wennen (ik wist daarvoor niet van allebei dat ze dat soort gevoelens hadden, van eentje wel een beetje), maar vooral omdat ze anders met elkaar omgaan, en het geheim wilde houden voor heel veel mensen.
Toen ging het uit, kregen ze ruzie. En nu ligt ons oude vriendengroepje (4 meiden) beetje overhoop.

Maar van vrienden (naja wat mij betreft van alle mensen) accepteer je zoiets gewoon, vind ik
Oud 10-12-2004, 21:18
lotte1987
lotte1987 is offline
heej, ik ken deze situatie, heb het zelf ook mee gemaakt, en ik zal je 1 ding zeggen, kies voor jezelf
het heeft geen nu om nu al tegen je gevoel in te gaan, want dat gevoel gaat nooit meer weg en dat moet je eerst zelf accepteren voordat je dat aan andere gaat vertellen. als je eenmaal op een meisje verliefd bent geweest, tja kun je er eigenlijk niets meer aan doen, meisjes zijn verslavend, je kan nu gaan expirimenteren, probeer via een bar of iets in contact te komen met meisjes, als het goed gata probeer eens een stapje verder en haar te zoenen, je zal zien dat er een nieuwe wereld voor je open gaat, en dat als die vriendin, echt een vriendin is, jou als nog accepteerd, zij is nu gewoon bang voor het onbekende en dat ik waarschijnlijk vanuit thuis mee gegeven aan haar. wie weet valt ze zelf ook wel op meisjes...
iniedergeval maak je er niet te druk om en onderneem actie om te kijken waar jou liefde ligt, suc6
en ik heb ook mee gemaakt dat een vriendin heel onzeker was maar uit eindleijk toch tegen mij heeft verteld dat ze lesbisch is, en het is niets schokkends, ik was blij dat zij wist waar ze gevoelens voor had en dat ze dat nu had ondekt en niet over 30 jaar als ze met kids op de bank zit
Oud 10-12-2004, 21:22
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
saartje 88 schreef op 10-12-2004 @ 20:03 :
ik ben ook gewoon bang dat mensen mij gaan zien als dat lesbische meisje in plaats van als saartje.
Die mensen ben jij dan niet waard.. Een boel mensen in mijn omgeving zijn homoseksueel. Die mensen zie ik gewoon als degene voor wie ik ze eerder ook aanzag
Oud 10-12-2004, 21:26
saartje 88
saartje 88 is offline
[QUOTE]lotte1987 schreef op 10-12-2004 @ 22:18 :
[B tja kun je er eigenlijk niets meer aan doen, meisjes zijn verslavend,

haha, ja dat heb ik gemerkt.
Oud 10-12-2004, 21:28
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 10-12-2004 @ 01:04 :

MAAR.... aangezien homesexualiteit zover ik weet aangeboren is,
Mag ik jou bij deze even een enorme rotschop geven.
Oud 10-12-2004, 21:32
saartje 88
saartje 88 is offline
Citaat:
Laat ik zeggen dat zij het 'goor' mag vinden. Of fout. Of niet goed. Of niet hoe het bedoeld is.
MAAR.... aangezien homesexualiteit zover ik weet aangeboren is, vind ik niet dat ze jou dat mag aanrekenen.

Is toch niet jouw keuze zo te ZIJN!?
zie jij het dan als een ziekte?

Oud 10-12-2004, 21:33
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
saartje 88 schreef op 10-12-2004 @ 22:32 :

Sommige meningen hóef je natuurlijk niks mee te doen
Oud 11-12-2004, 13:01
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Olafant schreef op 10-12-2004 @ 22:28 :
Waarom? Homosexualiteit ís toch -volgens de laatste wetenschappelijke gegevens- aangeboren?
Oud 11-12-2004, 13:10
Aramor
Aramor is offline
Citaat:
saartje 88 schreef op 10-12-2004 @ 19:57 :
Een goeie vriend van mij heeft twee jaar geleden vertelt dat hij homo is. We zijn volgens mij alleen nog maar betere vrienden geworden omdat we sindsdien best wel open tegen elkaar zijn... Nu ben ik natuurlijk ook met homosexuele mensen opgegroeid. Toen ik 8 of 9 ofzo was vertelde mijn moeder me dat ze lesbisch was... ik had zoiets van "Ok, is goed, mag ik nu weer verder spelen" Ik ben sindsdien ook wel vaak meegeweest met mijn ma als ze naar het COC ging ofzo...
Maar ik vind het echt achterlijk als jou vriendinnen dan je zouden negeren ofzo... echt BEKROMPEN met allemaal hoofdletters
Oud 11-12-2004, 13:12
saartje 88
saartje 88 is offline
Citaat:

Is toch niet jouw keuze zo te ZIJN!? [/B]
aanrekenen??
keuze zo te zijn??

mhh, ik denk niet dat het zo bedoelt is als het overkomt.
Oud 11-12-2004, 13:21
freakinaround
freakinaround is offline
misschien is ze gewoon bang, dat als ze weet dat een vriendin van haar lesbisch/bi is dat ze dan meteen op haar verliefd is. Want volgens mij denken heel veel mensen (die er tegen zijn) zo. Als je dat gewoon zegt, zal ze misschien heel anders reageren, want volgens mij is ze gewoon heel erg onzeker..
Oud 11-12-2004, 13:25
saartje 88
saartje 88 is offline
ja, ik heb het idee dat heel veel mensen gaan denken dat ik ze spontaan ga bespringen .
Oud 11-12-2004, 13:27
dragonstorm
dragonstorm is offline
onzekerheid is het kwaad der aarde

nee, ik denk eigenlijk dat ze zelf twijfelt of ze lesbisch is, en dat ze daarom er zo vijandig tegenover is...

of ze is gewoon ontzettend bekrompen
Oud 11-12-2004, 13:29
saartje 88
saartje 88 is offline
ze is ook fan van geert wilders, en ik denk dat ze ook tegen buitenlanders is.
als ze tegen allochtonen is dan gaat het me echt te ver, dan wil ik niets meer met haar te maken hebben, daar heb ik teveel allochtone vriendinnen voor.
Oud 11-12-2004, 15:22
Cookie
Cookie is offline
misschien is je vriendin ook wel lesbisch maar doet ze alles om dat te verbergen...(kans is klein maargoed)
ik zou me niet weerhouden om het te zeggen door haar vooroordelen...
en als ze het eenmaal weet en ze merkt dat jij nog steeds dezelfde saartje (leuke naam ) bent wil ze je echt niet kwijt hoor.
Oud 11-12-2004, 20:19
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ikzelf schreef:

Citaat:
MAAR.... aangezien homesexualiteit zover ik weet aangeboren is,
Olafant reageerde:
Citaat:
Nee!

Maar lieve mensen, ik bedoel dit niet gemeen, ik denk gewoon echt - gezien de laatste wetenschappelijke ontwikkelingen - dat geaardheid voor een flink deel aangeboren is. Maar daarmee zeg ik toch nog niks over goed/fout?

Iemand heeft bruine ogen. Ook aangeboren. Kom op zeg. Ik heb drie vrienden die homo zijn. Ben met alledrie nog even close als voor hun coming out.

Citaat:
Waarom? Homosexualiteit ís toch -volgens de laatste wetenschappelijke gegevens- aangeboren?
Ja, volgens mij ook...
En ik val toch niemand aan.
Oud 11-12-2004, 20:20
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
aanrekenen??
keuze zo te zijn??
mhh, ik denk niet dat het zo bedoelt is als het overkomt.
Ik bedoel: volgens mijn is geaardheid voor een flink deel aangeboren. Dus het feit dat iemand die geaardheid heeft kun jij hem/haar NIET aanrekenen...
Dus voel je aub niet aangevallen!
Oud 11-12-2004, 20:21
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Het antwoord mag dus duidelijk zijn: NEE!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten