Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2006, 19:55
Wandering
Wandering is offline
Hoi,

Omdat iemand mn zusje een link had doorgestuurd, zat de pc vol met virussen, ik kreeg ze er niet vanaf, dus heb ik mijn C schijf geformateerd. Vervolgens heb ik windows XP SP 2 geïnstalleerd
Toen ik hiermee klaar was, werkte alles weer zoals het hoorde. Ik herstartte de pc om enkele instellingen voor het internet van kracht te laten gaan, en toen was plots mijn tweede harde schijf weg (partities D en F). Hoe krijg ik deze in gods naam terug? In de bios wordt hij wel herkend maar ik vind de schijf nergens.
Dit is best wel balen omdat er nogal belangrijke data opstond.

Iemand een idee?
Oud 23-09-2006, 20:55
smvs
smvs is offline
De vraag is hoe je de c: schijf geformatteerd hebt. Dit kan namelijk niet met de XP installatie CD, hiermee kun je alleen partities weggooien en weer opnieuw aanmaken. Misschien heb je de verkeerde te pakken gehad.

Als je in DOS gaat lopen kloten dmv een Win98 opstartdiskette ofzo dan heb je ook kans dat de c: die je daar ziet een hele andere partitie is dan de c: in Windows gezien DOS geen NTFS partities kan zien en die dus overslaat.

Wat je nu kunt doen is in schijfbeheer kijken wat hij daar nog ziet: rechter muisknop op deze computer , beheren, schijfbeheer.

Citaat:
enkele instellingen
wat?

Laatst gewijzigd op 23-09-2006 om 21:02.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 21:04
Verwijderd
Citaat:
smvs schreef op 23-09-2006 @ 21:55 :
De vraag is hoe je de c: schijf geformatteerd hebt. Dit kan namelijk niet met de XP installatie CD, hiermee kun je alleen partities weggooien en weer opnieuw aanmaken. Misschien heb je de verkeerde te pakken gehad.

Als je in DOS gaat lopen kloten dmv een Win98 opstartdiskette ofzo dan heb je ook kans dat de c: die je daar ziet een hele andere partitie is dan de c: in Windows gezien DOS geen NTFS partities kan zien en die dus overslaat.

Wat je nu kunt doen is in schijfbeheer kijken wat hij daar nog ziet: rechter muisknop op deze computer , beheren, schijfbeheer.
Je kan je schijf niet formatteren met de XP installatie? waar ben jij met je gedachten??
Je kan een schijf juist formatteren met de xp installatie.

Misschien heb je de partities (per-ongeluk) weg gegooid tijdens die installatie. of als het een 2e schijf is, kijk eens in windows bij Device Manager of de schijf actief is (Windows toets + Pause » tabblad hardware » Device Manager)
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 21:50
Allochthony
Allochthony is offline
Citaat:
Windows toets + Pause
Wow!
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Allochthony schreef op 23-09-2006 @ 22:50 :
Wow!
wow??
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 22:17
Enlightenment
Enlightenment is offline
Rechtermuisknop op Deze Computer > Beheren/Manage > Disk Manager/Schijfbeheer.

Check of je schijf daartussen staat, soms moet je hem initen.
Oud 24-09-2006, 13:15
Wandering
Wandering is offline
Ik heb de C schijf net zoals ik altijd doe geformateerd, aan de andere partities heb ik niets gedaan. Toen ik na de herinstallatie van XP in windows kwam, was alles weer in orde ( de schijf was zichtbaar en ik kon bestanden ervan openen) en wilde ik dus beginnen met internet in te stellen dmv een programma van mijn provider (telenet) die alles automatisch doet.
Aangezien ik toen geen internetverbinding kreeg, dacht ik dat de instellingen misschien pas actief werden als de pc opnieuw opgestart werd. Dat heb ik toen gedaan en vanaf die reboot was mijn 2e harde schijf (2 partities) gewoon weg...
Het is een schijf van 160 GB, misschien heeft dat er iets mee te maken?
Aangezien ik een andere windows had gebruikt om te formateren (met sp2 erop) dacht ik dat het daaraan lag en heb ondertussen windows die er eerst op stond terug geïnstalleerd, bij deze installatie (het kiezen op welke partitie het OS moet komen) zag ik dus enkel nog mijn eerste HD (ook 2 partities) na de herinstallatie is mijn schijf dus nog steeds weg.
Device manager heb ik nog niet gekeken, doe ik dadelijk als ik thuis ben.
Hij staat er niet tussen in schijfbeheer, wat is initen? Ben ik dan al mijn data kwijt?
Oud 24-09-2006, 18:38
Verwijderd
Als ie er niet bij staat bij Schijfbeheer.. zou je toch een keer alle kabels goed moeten na kijken. of in een andere pc (als je die tot je beschikking hebt) checken..

initen = initialise (initializeren)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten