Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2007, 13:43
amarillo
amarillo is offline
Wie heeft er ervaring met haptotherapie?

Ik heb echt ongezond veel last van stress en daarnaast heb ik last van faalangst. Van faalangst had ik nooit zo veel last, maar nu ik vlak voor mijn examen sta, komen de stress, onzekerheid en negatieve gedachten erg naar boven.
Daarnaast ben ik gepest ook al heb ik nu hele lieve vrienden, het heeft nog steeds veel invloed en maakt me heel onzeker.

Ik dacht eerst aan een psycholoog, maar nu heb ik wat meer info opgezocht over haptonomie en het spreekt me erg aan. Ik weet dat het goed is voor mensen met stress en faalangst, maar ik vraag me af of een haptotherapeut mij ook kan helpen over het pesten heen te komen.
Kan iemand mijn ook concreet zeggen hoe een sessie met een haptotherapeut ongeveer loopt??
Oud 26-01-2007, 16:46
RozeWolkjes
RozeWolkjes is offline
Haajj,
Ik heb ongeveer 1,5 jaar bij een haptonome gelopen en het is me zeer goed bevallen. Haptonomie focust meer op je lichaam en bij faalangst is dat erg handig! Bij mij gingen de sessies als volgt: Ik ging eerst een kwartier met haar praten, gewoon kletsen, niks psychiater-achtigs. Ze vroeg ook naar problemen etc. Toen bedacht ze iets voor die problemen. Zo hebben we een keer gebadmintond, overgegooid met een bal etc. Ze let heel goed op je houding en wat je uitstraalt. Ik had bijvoorbeeld last van dat ik niet zo goed kon zeggen wat ik niet wilde. Ze heeft toen met blokjes een oefening met me gedaan en dat hielp wel. Ja, verder, na al die oefeningen is het uur alweer om. Ik hoop dat je zo genoeg info hebt gehad, vragen mag je altijd stellen!!
Liefs
Oud 27-01-2007, 14:57
Verwijderd
Hoi.

Ik ga inmiddels twee jaar naar een haptonome.
Je vroeg of een haptonome je over het pesten heen kunt helpen. Ik denk het wel. Een haptonome richt zich inderdaad vooral op het lichaam, maar hoofd-dingen (laat ik het zo maar even noemen) komen ook aan bod, vooral omdat hoofd en lichaam zo met elkaar in verband staan. Ook dingen van vroeger waar je het moeilijk mee hebt (zoals in jouw geval het pesten) kunnen aan bod komen, iets wat zo'n diepe indruk achter laat in je hoofd, laat dat ook in je lichaam, en kan bijvoorbeeld blokkades oproepen in je lichaam. Met een haptonome ga je bezig met die blokkades, voelen en kijken hoe dat is.
Omdat faalangst heel erg in je koppie zit, en door denken wordt versterkt, is het goed dat je je lichaam weer (beter) gaat voelen, en haptonomie kan je daarbij helpen.
Haptonomie is ook vaak met aanrakingen (om bijv. beter in contact te komen staan met je lichaam), maar dat hoeft niet, de hele bedoeling is dat JIJ aangeeft wat prettig voelt en minder prettig. Dat kan heel moeilijk zijn in het begin, maar dat kan je in het eerste gesprek bijvoorbeeld aangeven. Ze/hij zal je absoluut niet raar aankijken.

Ik hoop dat je wat aan mijn uitleg hebt en ik wens je veel succes. Zelf heb ik erg veel aan haptonomie gehad (en nog steeds).
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 20:31
amarillo
amarillo is offline
thanks voor jullie reactie.
Heb inmiddels nog meer info gezocht over haptonomie en
ik heb de knoop doorgehakt.
Ik heb over 2 weken een afspraak met een haptotherapeut.
Ze klonk heel aardig en ik heb er vertrouwen in dat het goed komt. Ik denk dat haptotherapie idd veel kan doen.
Oud 18-02-2007, 19:28
amarillo
amarillo is offline
heb inmiddels mn eerste gesprek gehad.
Gewoon een intakegesprek en ik had toen al het
gevoel dat ze me snapte. Echt zo fijn.
Ze heeft even uitgelegd wat er ongeveer allemaal
gaat gebeuren en ze heeft een aantal dingen genoemd waar we aan kunnen werken. Ik heb er echt vertrouwen in en dat is zó fijn.
Oud 18-02-2007, 19:51
looneylover
looneylover is offline
Citaat:
amarillo schreef op 18-02-2007 @ 20:28 :
gaat gebeuren en ze heeft een aantal dingen genoemd waar we aan kunnen werken. Ik heb er echt vertrouwen in en dat is zó fijn.
goedzo
in iedergeval veel succes
Oud 19-02-2007, 19:29
Verwijderd
Citaat:
amarillo schreef op 18-02-2007 @ 20:28 :

Fijn voor je.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten