Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2002, 18:26
Verwijderd
auuuuwwwwwwwwww 'k heb zo 'n pijn 't trekt in me benen wat kan ik tegen die pijn doen.. 'k heb er pillen voor maar ze werken niet...warm bad helpt niet... alleen slapen maar 'k heb geen slaappillen en zo kan ik nie in slaap komen want ik lig in me bed te crempere (of hoe je 't dan ook schrijft)

please help...
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 18:29
Verwijderd
ik kent meid!

je kunt er niks aan doen, de enige wat ik doe is de pil een paar maanden doorslikken om mezelf dat te besparen
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 18:30
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef:
ik kent meid!

je kunt er niks aan doen, de enige wat ik doe is de pil een paar maanden doorslikken om mezelf dat te besparen
ik mag nog nie aan de pil
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 18:34
Verwijderd
en wat als je zegt dat t daarvoor pakt? daarvoor worden ze ook voorgeschreven
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 18:37
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef:
en wat als je zegt dat t daarvoor pakt? daarvoor worden ze ook voorgeschreven
mag ook niet helpt toch niet volgens me ma, en me ma wilt niet dat er allemaal hormone in me komen via die pil snapje... ze vind 't troep
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 18:39
Desp
Desp is offline
Heb je ibuprofen? Hoogste dosis helpt bij mij wel wat (voel het nog, maar kan iig dingen ondernemen)...

Hmm.. verder tja... heb ik echt geen idee wat je er nog aan kan doen..

Overigens slik ik wel de pil, en heb ik het nog steeds super erg (is niet minder geworden zelfs)...

Succes, het schijnt rond je 20ste af te nemen, misschien is dat een troost...
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Desp schreef:
Heb je ibuprofen?
nee mag ik nie van me ma maar me vriend had ze en ze hielpen wel goed....maarja 'k mag ze nie van me ma
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 18:45
Verwijderd
sorry maar wat mag je wel gebruiken van je moeder?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 18:46
Verwijderd
jah een of andere pille die net 5 min werke en dan uitgewerkt zijn... 'k krijg ze nie eens binne zijn van die grote dus 'k moe ze opemake en dan ineme...en smerig gadver...
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 19:08
niem
niem is offline
een pedaalemmerzak (van dat doorzichtige plastic) vullen met zo heet mogelijk water uit de kraan..(ff opassen dat het niet lekt)
en dat op je buik leggen.... Dan voel je zooo'n hitte dat je je buikpijn niet meer zo voet...

en Liters kamille theedrinken wil ook nog wel is helpen...

hmmm ik heb er zelf ook soms erge last van
nouw 'sterkte' nog maar paar dagies!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 19:25
Desp
Desp is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
jah een of andere pille die net 5 min werke en dan uitgewerkt zijn... 'k krijg ze nie eens binne zijn van die grote dus 'k moe ze opemake en dan ineme...en smerig gadver...
Je kan een iets lagere dosis (400 geloof ik) ook gewoon kopen in de winkel, zonder dat je moeder er achter komt...
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 20:05
acid-star
acid-star is offline
4 asperientjes en een flinke slok vodka helpen bij mij altijd.. (klinkt vreselijk maar ik heb dan ook echt heeeel veeel pijn)
Oud 16-07-2002, 20:57
ekki
ekki is offline
Citaat:
niem schreef:
een pedaalemmerzak (van dat doorzichtige plastic) vullen met zo heet mogelijk water uit de kraan..(ff opassen dat het niet lekt)
en dat op je buik leggen.... Dan voel je zooo'n hitte dat je je buikpijn niet meer zo voet...

lijkt me ook niet helemaal goed (= brandplekken).

niet aan te raden als je je niet wilt verbranden.
Oud 16-07-2002, 21:08
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Citaat:
ekki schreef:

niet aan te raden als je je niet wilt verbranden.
Lijkt me ook niet echt goed nee, die dingen scheuren hardstikke snel *auw*
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 21:12
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:

please help...
Probeer es Naproxan. Mijn moeder heeft ook heel veel last van menstruatiepijn en die kreeg dit voor geschreven. Na een half uur voel je de pijn al veel minder. Het is gewoon een pijnstiller, want je krijgt 'm ook als je bijv. hoofdpijn ofzo hebt. Alleen krijg je bij hoofdpijn een lagere dosis dan bij menstruatiepijn. Je moet 't wel bij de dokter halen denk ik.

Maar heeft je huisarts niet een middeltje ofzo hiertegen. Er zullen toch nog wel meer oplossingen zijn dan de pil?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 09:40
Gatara
Gatara is offline
Ibrupofen kun je zo bij de drogisterij kopen....

Waarom laat je moeder je zo'n pijn lijden???

Nahja, ik lag vroeger soms met een kruik in bed en dan viel ik in slaap en was het over. Misschien helpt dat?

Sinds de pil heb ik er geen last meer van... dus maak anders een afspraak met de dokter zelf en zeg dat je moeder je niet aan de pil wilt maar de pijn gewoon niet te harden is.

Verlies je overigens veel bloed? Of ben je vaak onregelmatig ongesteld? Als dat zo is, is het overigens veel beter om de pil te slikken, want anders heb je een grotere kans op bloedarmoede....
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 10:15
Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
ekki schreef:

niet aan te raden als je je niet wilt verbranden. [/B]
vul dan gewoon een kruik.. Alleen een zak AAAAAU..
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 11:07
Desp
Desp is offline
Citaat:
Sleeping Beauty schreef:

vul dan gewoon een kruik.. Alleen een zak AAAAAU..
Kruik met kokend water, idd.. als dat te heet is -> handdoek op je buik leggen ofzo...
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 11:44
little lady
little lady is offline
ibuprofen werkt supergoed..

verder kruik op je buik..
kopje theee..

sterkte
Oud 17-07-2002, 12:27
Desp
Desp is offline
Hebben jullie trouwens ook dat je errug misselijk wordt voor je ongesteld moet worden?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 13:31
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Desp schreef:
Hebben jullie trouwens ook dat je errug misselijk wordt voor je ongesteld moet worden?
Nee, gelukkig niet

Werd wel de eerste dag vroeger nooit goed. Ik werd lijkbleek, duizelig en had enorme buikpijn.

Maar dat heb ik nu niet meer dankzij de pil (en misschien ook omdat ik nu ouder ben)
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 15:31
Vice
Vice is offline
een warm bad helpt
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Desp schreef:
Nee, heb wel een paar keer gehad dat ik de eerste dag erg misselijk was, duizelig was en nogal buikpijn had. Maar meestal heb ik niet zo veel last (op een beetje buikpijn na)
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:
Ibrupofen kun je zo bij de drogisterij kopen....
Ja 'k ging gisteren ff naar de drogist en daar zag ik ze ligge... ech stom en me ma zei dat 'k ze alleen bij de dokter kan krijge...

Waarom laat je moeder je zo'n pijn lijden???
ja nou die pillen die ik heb he die moet je slikken voordat je ongesteld wordt want dan voel je de pijn niet zo (volgens haar) dusja ze geeft mij steeds op me donder dat ik die pillen niet slik. maarja 'k moest vandaag ook pas ongesteld worde dusja hoe kon 'k het wete... en die pille zijn ech ranzig.. maar nu ga 'k de volgende keer wel probere het daarvoor te doen..of gelijk... kijke of me ma gelijk heeft dat ze dan wel goed werke...

Nahja, ik lag vroeger soms met een kruik in bed en dan viel ik in slaap en was het over. Misschien helpt dat?
nou jah weet ik nie... we hebbe geen kruik maarjah... ik slaap ook niet zo snel...

Sinds de pil heb ik er geen last meer van... dus maak anders een afspraak met de dokter zelf en zeg dat je moeder je niet aan de pil wilt maar de pijn gewoon niet te harden is.
nee doe ik niet

Verlies je overigens veel bloed? Of ben je vaak onregelmatig ongesteld? Als dat zo is, is het overigens veel beter om de pil te slikken, want anders heb je een grotere kans op bloedarmoede....
oh wist ik niet, ik verlies wel veel bloed en 't is onregelmatig maar nu gaat 't steeds beter hoor...mag ook wel na 3 en half jaar
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 19:47
Balance
Balance is offline
Citaat:
Desp schreef:
ja, kheb +/- 2 dagen voor dat ik ongesteld wordt en op de eerste 2 dagen van m'n ongesteldheid altijd last van pijn.

d'r voor idd misselijk en verder pijn in m'n rug en buik.
tijdens is de misselijkheid meestal wel over, maar de rest blijft.
kgebruik ook ibuprofen en ga soms zoals Gatara zegt, wel eens op bed liggen met een kruik tegen m'n buik
Oud 17-07-2002, 21:36
miro
miro is offline
Bij mij heeft de pil wel degelijk heel erg goed geholpen. Had er ook altijd ontzettende last van. Nadat ik aan de pil ben gegaan is het (voor een groot deel) over gegaan. Heb er nu alleen nog maar af en toe een beetje last van. Toen ik nog niet aan de pil was ging ik met een warme kruik op mijn buik in bed liggen.

Dat je niet aan de pil mag vind ik erg voor je, mijn mening daarover is dat t gewoon onzin is. Maar je kunt het ook doen zonder dat je ouders het weten he.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 22:03
georgie
georgie is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
ik kent meid!

Als ik de pil doorslik heb ik de maand erna dubbel zoveel last.

Ik slikte voordat ik aan de pil was altijd naproxen, werd er wel heel duf van, maar voelde bijna helemaal nix meer.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 08:58
Hellup
Hellup is offline
Ik sleep mezelf altijd naar het zwembad (lees:enige vorm van beweging) dan kun je rustig bewegen en bij mij gaat het dan weg succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 13:53
Verwijderd
Citaat:
miro schreef:
Dat je niet aan de pil mag vind ik erg voor je, mijn mening daarover is dat t gewoon onzin is. Maar je kunt het ook doen zonder dat je ouders het weten he.
jah ach 'k ga d'r nie dood van hoor dat 'k nog nie aan de pil mag..mja.. me vriend en ik vinde 't ook nie zo leuk maare als 'k 16 ben mag 'k aan de pil..over 4 maandjes zoiets... duss 'k hoop dat de pijn dan minders is.. en ik ga het niet stiekum doen want 'k heb nu geleerd om naar mijn ma te luisteren en 'k doe gewoon alles wat ze zegt... 'k respecteer haar mening of wat het dan ook is gewoon...
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 14:37
[DFU]DutchGirllie
[DFU]DutchGirllie is offline
****Ehm.. ik had de hele topic nog niet doorgelzen sorrie ****

meissie.. het ergste wat er is, is buikpijn door je menstruatie...

ik heb er zelf ook heel erge last van (ik heb de pil en de pijn is wel ietsje verminderd maar ik heb er nog steeds HEEL veel last van )

slik de pillen die volgens jou helpen en zeg dat je anders kapot gaat van de pijn.. dit kan ze toch niet weigeren?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 15:15
mandarijn
mandarijn is offline
Citaat:
Desp schreef:
ik krijg de dag voordat ik ongesteld moet worden vreetbuien........
Oud 18-07-2002, 18:00
miro
miro is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:

jah ach 'k ga d'r nie dood van hoor dat 'k nog nie aan de pil mag..mja.. me vriend en ik vinde 't ook nie zo leuk maare als 'k 16 ben mag 'k aan de pil..over 4 maandjes zoiets... duss 'k hoop dat de pijn dan minders is.. en ik ga het niet stiekum doen want 'k heb nu geleerd om naar mijn ma te luisteren en 'k doe gewoon alles wat ze zegt... 'k respecteer haar mening of wat het dan ook is gewoon...
Kan ik heel goed begrijpen hoor. Maar mijn moeder was juist blij toen ik zei dat ik aan de pil wou . Ik bedoel, ze wil toch t beste voor je? Denkt ze nu dat jullie geen sex hebben ofzo?Zou een beetje naief zijn eerlijk gezegd.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 18:03
bloemie147
bloemie147 is offline
heej

neem een finimal
helpt na een half uurtje
Oud 18-07-2002, 20:32
Verwijderd
Citaat:
miro schreef:

Kan ik heel goed begrijpen hoor. Maar mijn moeder was juist blij toen ik zei dat ik aan de pil wou . Ik bedoel, ze wil toch t beste voor je? Denkt ze nu dat jullie geen sex hebben ofzo?Zou een beetje naief zijn eerlijk gezegd.
ehm we hebbe ook geen seks... tenminste... niet echt het doen zal 'k maar zegge...en als ze d'r dus achter komt dat we 't wel doen dan mag 'k me vriend dus ech nie meer zien he... maar goed... we doen 't niet
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 15:03
bloemie147
bloemie147 is offline
dat begrijp ik
Oud 19-07-2002, 15:03
bloemie147
bloemie147 is offline
dat je dat dan nie doet he??? (bedoel ik)
Oud 19-07-2002, 18:27
Somebody Special
Somebody Special is offline
* Aleve
* Ibuprofen
* Paracetamol + Ibu
* Finimal
* Femapirin

Regels voor berichten