Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2016, 22:11
H0tb0y
H0tb0y is offline
Vandaag was ik weeste zwemmen en in het kleedhokje voelde ik dat er iets niet pluis was. Ik hoorde giechelende meiden en ik keek rond me heen. Plots zag ik een gezicht van een meisje die onder het muurtje naar mij keek. Ik zei meteen dat ze moest oprotten. Gelukkig deed ze dat. Als ik me omgekleed had, was ze al weg. Anders had ik haar aangeklaagd wegens schending van de privacy. Moet ik in het vervolg nog opletten tegen deze praktijken of was dit eenmalig? Zijn er nog zulke meisjes die dit doen en waarom dan?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2016, 22:39
Mark52
Mark52 is offline
Gewoon je kont in haar gezicht duwen als ze het nog een keer doet en je bent wel naakt
Met citaat reageren
Oud 04-11-2016, 08:38
private henk
private henk is offline
deur open maken en gezellig mee laten doen
Met citaat reageren
Oud 04-11-2016, 09:40
H0tb0y
H0tb0y is offline
Citaat:
deur open maken en gezellig mee laten doen
Zij zat in het hokje naast mij...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2016, 09:43
private henk
private henk is offline
Citaat:
Zij zat in het hokje naast mij...
maakt niet uit samen is leuker als alleen
Met citaat reageren
Oud 04-11-2016, 09:45
H0tb0y
H0tb0y is offline
Citaat:
maakt niet uit samen is leuker als alleen
Uhm, dat was niet mijn vriendin hr
Met citaat reageren
Oud 04-11-2016, 09:47
private henk
private henk is offline
heb je al een vriendin of vriend? zo niet is het toch geen probleem denk ik dan.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2016, 09:48
H0tb0y
H0tb0y is offline
Citaat:
heb je al een vriendin of vriend? zo niet is het toch geen probleem denk ik dan.
Ik heb een vriendin
Met citaat reageren
Oud 04-11-2016, 09:50
private henk
private henk is offline
dan is het indd vervelend. nou ja normaal doen meisjes dat niet snel
Met citaat reageren
Oud 04-11-2016, 09:59
H0tb0y
H0tb0y is offline
Citaat:
dan is het indd vervelend. nou ja normaal doen meisjes dat niet snel
Daarom ik hier vraag of ik in de toekomst nog moet opletten voor zulke praktijken
Met citaat reageren
Oud 04-11-2016, 10:04
private henk
private henk is offline
denk het niet hoor dat waren gewoon gekke wijven
Met citaat reageren
Oud 04-11-2016, 10:05
H0tb0y
H0tb0y is offline
Citaat:
denk het niet hoor dat waren gewoon gekke wijven
Ik hoop het. Ik vond het zo vervelend, dat ik haast niet meer durf omkleden nu
Met citaat reageren
Oud 04-11-2016, 10:08
private henk
private henk is offline
nergens voor nodig, denk maar zo die meiden hebben de tijd van hun leven gehad om jouw te zien ( stay positive)
Met citaat reageren
Oud 04-11-2016, 10:11
H0tb0y
H0tb0y is offline
Citaat:
nergens voor nodig, denk maar zo die meiden hebben de tijd van hun leven gehad om jouw te zien ( stay positive)
Ik zal proberen
Met citaat reageren
Oud 04-11-2016, 10:33
Elin3
Elin3 is offline
Zoiets komt normaal volgens mij weinig voor. Je kunt er denk ik wel melding van maken bij het zwembad in kwestie.
Oud 04-11-2016, 10:37
H0tb0y
H0tb0y is offline
Citaat:
Zoiets komt normaal volgens mij weinig voor. Je kunt er denk ik wel melding van maken bij het zwembad in kwestie.
Dank je voor de tip. Als dit nog eens voorvalt, zal ik meteen het zwembad verwittigen. Zulke praktijken horen niet thuis in onze samenleving
Met citaat reageren
Oud 04-11-2016, 15:01
Dekaloog
Dekaloog is offline
Wat vervelend voor je dat sommige mensen in dit topic je verhaal niet zo serieus nemen. Je wilde niet dat ze jou naakt zag en ze deed het toch. Dat is een (milde) vorm van seksueel geweld. Het is heel begrijpelijk dat je je er onveilig door voelt.

Voor de duidelijkheid:

Ook als je geen vriendin had mocht dat meisje dat niet doen. Je kont in haar gezicht duwen is een slecht voorstel, want dan bestrijd je seksueel geweld met aanranding, en ook ga je dan zelf veel verder dan je wil. Hoe vaak het voorkomt is niet zo relevant, want het hoort überhaupt niet te gebeuren. In principe kun je hier aangifte voor doen. Zij zit fout en jij niet.

Wat wil je nu het liefst dat er gebeurt? Wil je bijvoorbeeld dat ze snapt wat ze fout gedaan heeft, of wil je iets met je onveilige gevoel, of iets met rechtvaardigheid, of misschien nog iets anders?

En hoe reageerde je vriendin eigenlijk?

Sterkte met de nare ervaring. Goed van je dat je je gevoel niet wegstopt of minimaliseert.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2016, 15:29
Dekaloog
Dekaloog is offline
Oh, en waarom sommige meisjes deze dingen doen - zelfde reden als jongens. Ze zijn geil, dom en staan alleen stil bij wat ze zelf willen.

Dit is nou objectificatie.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2016, 16:05
Mark52
Mark52 is offline
Ik was een beetje aan het klooien gisteren. Dekaloog heeft helemaal gelijk
Met citaat reageren
Oud 04-11-2016, 16:49
H0tb0y
H0tb0y is offline
Ze moet ni gestraft worden. Ze moet gewoon op de vingers getikt worden. Dank voor jullie begrip
Met citaat reageren
Oud 04-11-2016, 17:15
bloodyb
bloodyb is offline
In haar bek pissen!
Oud 04-11-2016, 19:23
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Ze moet ni gestraft worden. Ze moet gewoon op de vingers getikt worden. Dank voor jullie begrip
Het klinkt alsof je het belangrijk vindt dat ze zulke dingen niet meer doet. Dat kan ik begrijpen.

Sommige meisjes hebben nog niet stilgestaan bij dat jongens niet altijd seks willen (of naakt willen zijn) met iedereen. Zij geloven in het stereotype van 'mannen willen het altijd', en zien jongens daarom als een soort aparte diersoort met eigen regels. Terwijl jongens natuurlijk gewoon mensen zijn, en mensen willen meestal niet bespied worden tijdens het omkleden.

Als zo'n meisje in dit topic terechtkomt - en die kans is best groot; gemiddeld wordt een topic hier al gauw 1500 keer gelezen - dan ziet ze jouw gevoel, waardoor ze hopelijk snapt dat iemands grenzen zo negeren niet oké is. En dan zal ze het niet gauw meer doen.

Jouw openheid helpt zulk gedrag voorkomen. Dat jij jouw ervaring en gevoelens hebt gedeeld, maakt de wereld ietsjes veiliger.

Misschien voel je je daar beter door?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2016, 20:55
H0tb0y
H0tb0y is offline
Citaat:
Het klinkt alsof je het belangrijk vindt dat ze zulke dingen niet meer doet. Dat kan ik begrijpen.

Sommige meisjes hebben nog niet stilgestaan bij dat jongens niet altijd seks willen (of naakt willen zijn) met iedereen. Zij geloven in het stereotype van 'mannen willen het altijd', en zien jongens daarom als een soort aparte diersoort met eigen regels. Terwijl jongens natuurlijk gewoon mensen zijn, en mensen willen meestal niet bespied worden tijdens het omkleden.

Als zo'n meisje in dit topic terechtkomt - en die kans is best groot; gemiddeld wordt een topic hier al gauw 1500 keer gelezen - dan ziet ze jouw gevoel, waardoor ze hopelijk snapt dat iemands grenzen zo negeren niet oké is. En dan zal ze het niet gauw meer doen.

Jouw openheid helpt zulk gedrag voorkomen. Dat jij jouw ervaring en gevoelens hebt gedeeld, maakt de wereld ietsjes veiliger.

Misschien voel je je daar beter door?
Ja zeker
Met citaat reageren
Oud 04-11-2016, 21:03
H0tb0y
H0tb0y is offline
Mijn vraag is nog steeds : waarom doen ze het? Iedereen doet wel eens domme dingen, maar ik vind dat ze het wel eens mogen zeggen, ookal hebben ze er spijt van ofzo. Hebben ze nog nooit een pik gezien? Vingeren ze terwijl ze kijken? Nemen ze stiekem foto's?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2016, 23:47
Skyle
Skyle is offline
Citaat:
Mijn vraag is nog steeds : waarom doen ze het? Iedereen doet wel eens domme dingen, maar ik vind dat ze het wel eens mogen zeggen, ookal hebben ze er spijt van ofzo. Hebben ze nog nooit een pik gezien? Vingeren ze terwijl ze kijken? Nemen ze stiekem foto's?
Sommigen zullen het voor de kik doen, sommigen uit nieuwsgierigheid. Misschien daagde haar vriendin haar uit?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2016, 23:50
H0tb0y
H0tb0y is offline
Citaat:
Sommigen zullen het voor de kik doen, sommigen uit nieuwsgierigheid. Misschien daagde haar vriendin haar uit?
Dat is toch geen uitdaging? Of wel soms?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2016, 09:59
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Kan allemaal natuurlijk. Niet elk meisje (of elke jongen) doet dat soort dingen om dezelfde reden.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2016, 10:01
H0tb0y
H0tb0y is offline
Citaat:
Kan allemaal natuurlijk. Niet elk meisje (of elke jongen) doet dat soort dingen om dezelfde reden.
Daarom ik hier rondvraag...
Ik hoop hier te weten te komen van iemand die het al deed
Met citaat reageren
Oud 05-11-2016, 10:03
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Daarom ik hier rondvraag...
Ik hoop hier te weten te komen van iemand die het al deed
Nee, nu ga je er weer vanuit dat ieder meisje dezelfde reden heeft om zoiets te doen
Met citaat reageren
Oud 05-11-2016, 10:27
Jongen14 Y/O
Jongen14 Y/O is offline
Ik zou op haar gezicht geplast hebben😂
Met citaat reageren
Oud 05-11-2016, 10:36
Skyle
Skyle is offline
Citaat:
Dat is toch geen uitdaging? Of wel soms?
Gewoon: Hey, durf jij onder het hokje door te kijken? Ja? Doe dan!

Of zoiets, zou het niet weten.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2016, 11:12
H0tb0y
H0tb0y is offline
Citaat:
Gewoon: Hey, durf jij onder het hokje door te kijken? Ja? Doe dan!

Of zoiets, zou het niet weten.
Welja, graag zou ik de verschillende redenen weten van mensen die het wel al eens deden
Met citaat reageren
Oud 05-11-2016, 21:30
Skyle
Skyle is offline
Citaat:
Welja, graag zou ik de verschillende redenen weten van mensen die het wel al eens deden
Ik denk niet dat veel mensen dat hier zouden toegeven, ook niet via Pm.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 13:37
Sofietje93
Sofietje93 is offline
Ooit heb ik dat gedaan ja, was toen 14 jaar en wou eens een pik zien. Ik heb er dan naar gekeken en toen vingerde ik me voor het eerst. Nu zijn we veel later en heb ik spijt dat ik dat gedaan heb. Op die moment was het wel eerlijk. Ik vond dat ik eerlijk moest zijn
Met citaat reageren
Oud 11-11-2016, 02:48
Dekaloog
Dekaloog is offline
Goed dat je dat durft te vertellen, Sofietje93, maar ook heel goed dat je inmiddels spijt hebt.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2016, 06:51
Sofietje93
Sofietje93 is offline
Ja, je bent jong en dom en je denkt niet na. Maar nu ik zelf ouder ben zou ik het zelf ook niet graag hebben hr
Met citaat reageren
Oud 12-11-2016, 00:41
JustInHere97
JustInHere97 is offline
Dom is het niet, tis meer seksuele interesse. Hoort bij de ontwikkeling van de mens op seksueel gebied die nieuwsgierigheid.

Bij iemand gluren blijft namelijk altijd spannend, omdat je het liefst niet betrapt wilt worden terwel je naar de ander kijkt. Dat niet iedereen het doet ligt aan de persoon zelf.

Ik weet nog wel vroeger dat jongens en meisjes bij elkaars kleedkamer gingen gluren op de basisschool, tenminste bij mij. Denk dat meerdere zoiets meemaken.

Verkomen is lastig, iemand na de tijd op aanspreken en duidelijk maken dat je het niet prettig vind kan wel.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2016, 19:18
Helpmij123
Helpmij123 is offline
Gewoon met je snikkel hun gezicht swaffelen als ze onder het hokje door kijken! Dat zal ze leren!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2016, 19:23
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Gewoon met je snikkel hun gezicht swaffelen als ze onder het hokje door kijken! Dat zal ze leren!
Dat lijkt me niet de bedoeling.
Oud 13-11-2016, 00:36
MisterShy
MisterShy is offline
Citaat:
Nee, echt?!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2016, 13:32
Sofietje93
Sofietje93 is offline
Citaat:
Ik ben blij dat jij me ernstig neemt
Met citaat reageren
Oud 13-11-2016, 17:26
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik ben blij dat jij me ernstig neemt
Jij weet dat het geen serieuze opmerking is, maar helaas zijn er ook mensen die dingen erg letterlijk nemen. Dan voel ik me toch verantwoordelijk om even te melden dat sommige adviezen beter niet opgevolgd kunnen worden.
Oud 13-11-2016, 22:28
Sofietje93
Sofietje93 is offline
Goed zo eline
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten