Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2006, 19:10
Ilona1
Ilona1 is offline
Ik weet niet of het hier hoort, maar anders wordt het wel verplaatst.

Sinds kort woon ik samen.
We willen graag een adslabonnement afsluiten, maar we kunnen alleen online shops vinden waar je een abonnement kunt afsluiten.
Ik zoek eigenlijk een winkel waar we een doe-het-zelf pakket kunnen kopen (Amsterdam). Weet iemand een winkel met allerlei aanbieders of zit je dan toch aan internet vast? De levertijden van online winkels spreken me niet zo aan (vaak ong.3 weken). A.s. dinsdag wordt trouwens onze telefoonlijn van kpn aangelegd, maar direct adsl aansluiten was niet mogelijk.
Oud 22-10-2006, 19:26
Verwijderd
Je kunt bij T for Telecom alles in de winkel laten aanvragen, zij regelen voor jou de aanvraag en vervolgens zorgt de provider ervoor dat je een DHZ-pakketkrijgt.

Ik heb dat zelf ook gedaan omdat ik geen zin had om online genaaid te worden met kleine lettertjes.

Voor de dichtsbijzijnde winkels kun je hier kijken:
http://www.tfortelecom.nl/index.php?do=WinkelView
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 19:43
Ilona1
Ilona1 is offline
Hmm zit ik toch nog aan de lange levertijden vast of niet

Bedankt trouwens voor de goede tip
Oud 22-10-2006, 19:59
M@rco
M@rco is offline
Ja, die levertijd heb je sowieso.

Er zijn trouwens wel meer winkels die ook ADSL kunnen leveren; bijv. Dixons, Belcompany en Primafoon.
Oud 22-10-2006, 20:08
Verwijderd
Ja, die was ik vergeten te noemen inderdaad.

Maar reken op een levertijd van 4 weken.

Mijn beste ervaringen heb ik toch nog steeds met XS4ALL.
Ooit op een donderdag besteld en de dinsdag erna lag er een pakket klaar voor me.

Maargoed, XS4ALL kost wel meer, ik heb het er zelf graag voor over.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 17:24
Ilona1
Ilona1 is offline
Goed nieuws

We bleken al een televisie-aansluiting van UPC te hebben, dus het was alleen een kwestie van een DHZpakket van chello op te halen. En nu zit ik dus op mijn nieuwe draadloze netwerkje te internetten, woeehoeee
Oud 23-10-2006, 19:08
Verwijderd
Nou, lachen met Chello, echt gecondoleerd.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 20:31
Ilona1
Ilona1 is offline
Hoezo, bevalt me goed! Bekenden van me hebben ook geen problemen met chello

Bedankt voor je condoluance
Oud 23-10-2006, 21:09
Vlooienband
Vlooienband is offline
Haha, chello. :') I feel so sorry for you.

www.breedbandwinkel.nl voor het geval je het uitvallen van the Internets en resetten van de modem zat wordt.
Oud 23-10-2006, 21:48
Ilona1
Ilona1 is offline
Hmm ik ga af op mensen die ik ken!

Mijn boven én onderburen gebruiken het, mijn schoonouders ook. Heb van allemaal positieve reacties, dus daar ga ik vanuit
Oud 23-10-2006, 22:20
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Dat is niet zo slim
Oud 23-10-2006, 22:21
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 23-10-2006 @ 20:08 :
Nou, lachen met Chello, echt gecondoleerd.
Mijn overstap was dan ook van Chello naar Xs4all. ;-)
En niet geheel zonder reden!!!!!!!!!!!!

Xs4all levert in tegenstelling tot Chello wel een stabiele verbinding met support.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 22:39
M@rco
M@rco is offline
Wel een beetje jammer dat hun prijzen niet echt meer van deze tijd zijn. 6 MBit voor 60 euro per maand, kom op zeg. Bij Demon betaal ik daar 36,50 voor en dat werkt ook perfect. Wel een beetje jammer dat Demon is overgenomen door XS4ALL, maar goed. We zien wel waar het schip strandt.
Oud 23-10-2006, 23:16
Ilona1
Ilona1 is offline
Misschien is het signaal in Amsterdam beter!

Laat wel weten als het slecht blijkt te gaan, maar tot nu toe geen problemen!

Ben allang blij met internet, aangezien ik het voor mijn werk vaak nodig heb!

Laatst gewijzigd op 23-10-2006 om 23:19.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 19:39
Ilona1
Ilona1 is offline
Tot nu totaal geen problemen met de verbinding.

Wél een vreemd UPC voorval, kregen vandaag een brief binnen: Van nu af aan (omdat we er toestemming voor hebben gegeven ) wordt er dmv automatische incasso afgeschreven. Vreemd..
Oud 27-10-2006, 10:30
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Ilona1 schreef op 25-10-2006 @ 20:39 :
Tot nu totaal geen problemen met de verbinding.

Wél een vreemd UPC voorval, kregen vandaag een brief binnen: Van nu af aan (omdat we er toestemming voor hebben gegeven ) wordt er dmv automatische incasso afgeschreven. Vreemd..
Dit is slechts het begin, nog een maandje of wat en de aanmaningen stromen binnen
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 11:00
Sortjuh
Sortjuh is offline
Ik heb adsl van speedlinq en dat was binnen 3 weken werkend.
Oud 27-10-2006, 11:35
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Sortjuh schreef op 27-10-2006 @ 12:00 :
Ik heb adsl van speedlinq en dat was binnen 3 weken werkend.
Maar het is wel een boutprovider. Ik zit er helaas nog een extra jaar aan vast.
Oud 27-10-2006, 14:38
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
Chimera schreef op 27-10-2006 @ 11:30 :
Dit is slechts het begin, nog een maandje of wat en de aanmaningen stromen binnen
Hmm we zullen zien, dit is nog verre van een aanmaning, maar ik ben op mn hoede
Oud 27-10-2006, 18:33
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
wat is tegenwoordig wel goede provider? die te betalen is voor een student oh en in rotterdam...

Kwam op aantal providers die wel leveren in Rotterdam,

- Speedlinq 4096/1024 K/bits, eerste jaar 9,96 p/m
- 12move 3072/512 K/bits, eerste jaar 10 p/m daarna 15 p/m, eenmalig 24,95
- HetNet 4000/256 K/bits, 24,95 pm
- XS4all (favo maar te duur) 3000/512 K/bits, 39,95 p/m

maargoed ik heb echter alleen ervaring met casema en xs4all, bevallen me erg goed maar casema is niet in rotterdam...

iemand ervaring met goed goedkoop internet?
Oud 27-10-2006, 19:56
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 27-10-2006 @ 19:33 :
wat is tegenwoordig wel goede provider? die te betalen is voor een student oh en in rotterdam...
koop een blik Del Monte (ofzo) ananas-schijfjes, eet dat leeg, en bouw een 'cantenna' (zie google). die blikken zijn 8cm diameter.

gebruik daarna het onbeveiligde netwerk van die neger aan de overkant die altijd stoned op de stoep zit
Oud 28-10-2006, 00:31
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
dan gebruik ik wel gewoon die antenne die ik heb liggen

tijdje de overbuurvrouw van internet voorzien hehe
Oud 28-10-2006, 03:42
Ilona1
Ilona1 is offline
Hmm ook een tijdje van onbeveiligde netwerken geprofiteerd! Totdat ze allemaal een voor een beveiligd werden (of heb ik misschien data-limiet verbruikt ) In elk geval, ik kwam er niet meer op. Dat is pas frustrerend
Oud 28-10-2006, 14:47
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Ilona1 schreef op 28-10-2006 @ 04:42 :
Hmm ook een tijdje van onbeveiligde netwerken geprofiteerd! Totdat ze allemaal een voor een beveiligd werden (of heb ik misschien data-limiet verbruikt ) In elk geval, ik kwam er niet meer op. Dat is pas frustrerend
Nee dat is geheel terecht. Hoe zou je het zelf vinden als er mensen die te lui of armoedig (vat dit niet té letterlijk op aub) zijn om zelf een internetverbinding te regelen die van jou gaan gebruiken, met als gevolg dat jouw datalimiet naar de klote gaat en jij dus extra moet betalen?

Ik heb zelf ook erg goede ervaring met XS4all. Ik zat eerst bij HCC net maar die zijn (probleemloos) overgenomen. Ik heb alleen gedoe met de nieuwsserver maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen. Overigens woon ik nog bij m'n ouders dus hoef ik zelf niets te betalen.
Oud 28-10-2006, 15:09
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
wammus schreef op 28-10-2006 @ 15:47 :
Nee dat is geheel terecht. Hoe zou je het zelf vinden als er mensen die te lui of armoedig (vat dit niet té letterlijk op aub) zijn om zelf een internetverbinding te regelen die van jou gaan gebruiken, met als gevolg dat jouw datalimiet naar de klote gaat en jij dus extra moet betalen?

tsjah, dat zeg je nu, maar je bent gewoon dom bezig als je je netwerk niet beveiligd. laatst bij de vi-computers ook een medewerker die een klant vertelde dat je dat niet hoeft te beveiligen, het kwam toch niet door een muur . klant zei : ja maar t moet vanaf begane grond naar zolder, medewerker : ja het gaat wel door plafond, niet door de muren
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-10-2006, 17:02
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 28-10-2006 @ 16:09 :
tsjah, dat zeg je nu, maar je bent gewoon dom bezig als je je netwerk niet beveiligd.
Dat per definitie maar dan nog vind ik dat degene die er onrechtmatig gebruik van maken niet moeten zeiken dat het ineens niet meer werkt als degene die zo dom was zijn draadloze netwerk onbeveiligd te laten ineens het licht gezien heeft en het toch maar wel gedaan heeft.

Citaat:
laatst bij de vi-computers ook een medewerker die een klant vertelde dat je dat niet hoeft te beveiligen, het kwam toch niet door een muur . klant zei : ja maar t moet vanaf begane grond naar zolder, medewerker : ja het gaat wel door plafond, niet door de muren
O mijn fucking god. Wat lopen er toch een idioten rond.
Oud 28-10-2006, 17:42
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
tsjah, dat zeg je nu, maar je bent gewoon dom bezig als je je netwerk niet beveiligd. laatst bij de vi-computers ook een medewerker die een klant vertelde dat je dat niet hoeft te beveiligen, het kwam toch niet door een muur . klant zei : ja maar t moet vanaf begane grond naar zolder, medewerker : ja het gaat wel door plafond, niet door de muren
zulke mensen moeten gewoon ontslagen worden...
Oud 28-10-2006, 19:45
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:

Ik heb zelf ook erg goede ervaring met XS4all. Ik zat eerst bij HCC net maar die zijn (probleemloos) overgenomen. Ik heb alleen gedoe met de nieuwsserver maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen. Overigens woon ik nog bij m'n ouders dus hoef ik zelf niets te betalen.
Wat zou jij doen als je net een nieuw huis hebt en nog geen enkele aansluiting in huis hebt? Als er dan een draadloos netwerk beschikbaar is, ga ik echt niet loyaal doen..

Als iemand zo stom is om wel een draadloos netwerk te nemen zonder hem te beveiligen, is het ook wel een sukkel toch! Zeker met data limiet.
Oud 29-10-2006, 11:43
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Ilona1 schreef op 28-10-2006 @ 20:45 :
Wat zou jij doen als je net een nieuw huis hebt en nog geen enkele aansluiting in huis hebt? Als er dan een draadloos netwerk beschikbaar is, ga ik echt niet loyaal doen..

Als iemand zo stom is om wel een draadloos netwerk te nemen zonder hem te beveiligen, is het ook wel een sukkel toch! Zeker met data limiet.
Ik zou het ook doen daar niet van, maar je moet niet gaan zitten zeiken als het ineens niet meer werkt.
Oud 29-10-2006, 12:59
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
wammus schreef op 29-10-2006 @ 12:43 :
Ik zou het ook doen daar niet van, maar je moet niet gaan zitten zeiken als het ineens niet meer werkt.
Waarom niet, het is toch vervelend?
Oud 29-10-2006, 14:28
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Ilona1 schreef op 29-10-2006 @ 13:59 :
Waarom niet, het is toch vervelend?
Citaat:
Oud 29-10-2006, 17:18
Ilona1
Ilona1 is offline
Zucht..

IK vond het vervelend, want ik had even geen andere opties.
Oud 01-11-2006, 17:49
Hakuna
Hakuna is offline
Heb zelf ADSLvan Planet internet (met dhz pakket) en kon dat voor een jaar of 4 terug telefonisch makkelijk regelen, weet niet hoe je dat nu moet doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten