Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is indd moeilijk te begrijpen dat hij me niet wil zien, terwijl hij me wel leuk vind. Maar, als ik hem wil steunen, neem ik aan dat ik vooral niet over mijn gevoel moet praten? bijvoorbeeld watvoor impact zijn bui/depressie op mij heeft? Want ik denk dat dit dan alleen maar nog meer afstand tussen hem en mij verzoorzaakt. Is je vriendin er nu vanaf? Hoe lang heeft het geduurd? |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Omdat ik nu nog in die eerste verliefdheids-fase zit, worden die emoties enzo echt enorm door elkaar gehusseld, maakt t nuchter denken erg moeilijk ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Toen ik vroeg of hij langs wou komen vanavond of ik bij hem, alsie er zin in had, zei hij ook 'nu nog even niet' Ja ik ben nu een hoop aan t zoeken en aan t lezen over depressie. Het is moeilijk jezelf in zo'n persoon in te leven. Iedereen voelt zich wel eens zwaar rot, maar dit is helemaal iets anders geloof ik.. Wel erg bedankt voor je reacties trouwens ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nu kun je wel gaan huilen maar zo is het. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het lijkt me bovendien nogal lastig om echt fatsoenlijk verliefd te zijn als je depressief bent, want dan vind je niks leuk (of alles kut). Houden van zal er niet om overgaan, maar als je elkaar nog maar net kent, valt het te betwijfelen of je al in die fase zit. Kan me goed voorstellen dat hij daarom nu ook echt niet weet wat hij voor je voelt. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Je doet net alsof depressieve mensen gedoemd zijn om geen relatie te kunnen hebben. En ik weet dat het heel veel tijd, begrip en energie vraagt van die ander. Vooral als er geen reden is waarom de persoon in kwestie zich zo slecht voelt. Maar er zijn enorm goede medicijnen om depressiviteit of ernstige stemmingswisselingen te ondrukken. Soms gaat het nooit weg bij een persoon maar daar zijn gelukkig medicijnen voor die het makkelijker voor diegene maken. Hij en andere mensen die aan depressiviteit lijden worden nu afgeschilderd als 1 of ander slecht functionerend en niet voor relatie vatbare personen. Dat is helemaal niet zo. Mensen die daar aan lijden kunnen evengoed een goede relatie met iemand aan gaan en ook daadwerkelijk onderhouden. Wanneer ze medicijnen gebruiken helemaal. Ze zullen misschien wanneer ze eens flink down zijn minder snel een uitweg of oplossing vinden voor iets maar ze zijn zeker niet verdoemd tot 1 of ander eenzaam bestaan. Citaat:
De stemmingswisselingen kunnen af en toe optreden, met periodes van een normale stemming tussendoor, maar ook snel achter elkaar. De ene keer is ie helemaa blij/vrolijk/hij wilt je continu zien en zoenen whatever. En de andere keer is het helemaal het tegenovergestelde... hij heeft nergens zin in/lusteloosheid/geen toekomstvisie etc etc. Dit is fucked up. Voor hem, maar ook voor jou omdat je hem in zo'n toestand aantreft en hij je niet wilt spreken e.d. Heel verwarrend. Daarom moet ie ook echt eve langs de huisarts gaan. Hij word heus niet zo maar aan de pillen gekicked meestal gaat het zo dat het langzaam opgebouwd word en dan moet ie telkens op spreekuur terugkomen om te checken hoe het met de medicijnen gaat enzo. Dus raad hem die huisarts aan. Mits je nog met hem verder wilt...
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder ga je en denkt je veel te ver door op mijn opmerking. Het enige wat ik wilde zeggen is dat er genoeg mensen (zoals ik) zijn die geen zin of praktische en of geestelijke middelen hebben om samen te kunnen leven, of een relatie te hebben, met een persoon die een dikker-dan-normale gebruiksaanwijzing heeft. En zeker nu ze nog niets met die kerel heeft zal ze er eens goed over na moeten denken of ze het aan kan, inclusief de problemen en het gezeur dat automatisch al komt kijken bij een vaste relatie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het is makkelijker gemaakt door 'over' hem te praten als depressief in plaats van over degene die wekenlang normaal deed, maar nu opeens helemaal teruggetrokken is enz (dan moet je vaak veel zinnen typen vind je niet). |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je bent misschien extra gevoelig voor verliefdheden en misschien kun je je beter binden, maar dat betekent niet dat een goede relatie haalbaar is. Niet omdat diegene het niet wil, maar omdat diegene zich anders gedraagt dan een niet depressief persoon. @ Yolcu: Natuurlijk had ik dat wel begrepen, wij allemaal denk ik ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|