Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2014, 23:08
DeZusVanBritt
DeZusVanBritt is offline
Mijn (hele leuke, lieve en zeer aantrekkelijke) vriend is echt het zonnetje in mijn leven. Ik ben stapelgek op hem, en ik weet niet wat ik zonder hem zou moeten!
Hij heeft een dag voor we elkaar ontmoet hebben te horen gekregen dat hij een depressie heeft. De eerste paar maanden dat we met elkaar om gingen was hij hiervoor ook in therapie, en sinds het begin van onze relatie loopt hij bij een psycholoog.
Ik merk helemaal niks van zijn depressie. Hij zegt zelf ook dat hij sinds de therapie etc. heel erg is opgeknapt, en hij denkt dat hij bijna van zn depressie af is. Echter, soms heeft hij nog extreme dipjes. Dan zegt ie gewoon weinig meer, kijkt een beetje slaperig uit zn ogen en wil hij het liefst even zitten of liggen.
Ik weet niet zo goed hoe ik met zijn dipjes om moet gaan. Aan de ene kant wil ik hem gewoon even in zichzelf gekeerd laten, tot hij er weer klaar voor is om de wereld in zn hoofd toe te laten. Aan de andere kant wil ik er iets aan doen: hem zeggen hoe belangrijk hij voor zn familie/vrienden is, laten weten hoeveel ik van hem hou, over zn rug strelen wat hij erg fijn vindt .... Omdat hij dus tijdens zn dipjes alleen een beetje mompelt, krijg ik geen hoogte van wat hij wil. Waar heeft hij in godsnaam behoefte aan tijdens zijn dipjes?!
__________________
Rauchwürst ohne R ist auch Würst :')
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2014, 08:02
Verwijderd
Ik weet niet hoe vaak dit is en hoe hij dan precies is. Maar ik ben niet depressief en heb alsnog genoeg momenten dat ik liever geen gezeik aan mijn hoofd heb. Ik heb dat vaak in de ochtend, ik ben dan humeurig en beter spreek je me gewoon niet aan en laat je me met rust. Bij mij is dat na een uurtje weer over. Als dan iemand tegen mij zou gaan zeggen dat ik belangrijk ben voor mijn familie/vrienden, zou ik de neiging hebben die persoon een klap voor zijn kop te geven.

k vind "weinig zeggen en slaperig uit de ogen kijken" ook geen "extreem dipje" overigens
Met citaat reageren
Oud 14-10-2014, 15:45
Verwijderd
Ik zou het op een ander moment (dus niet tijdens het dipje) aan hem vragen. Meest waarschijnlijk lijkt mij dat hij dan met rust gelaten wil worden, maar hij weet het zelf het beste.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2014, 18:06
Verwijderd
Het is misschien iets te logisch maar als hij niet reageert tijdens de dipjes zou je het hem allicht kunnen vragen als hij niet in zo'n dipje zit.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2014, 21:13
DeZusVanBritt
DeZusVanBritt is offline
Ik heb het op een ander moment geprobeerd, maar dan praat hij er liever niet over. Hij schaamt zich er denk ik heel erg voor, en ik weet echt niet wat ik er mee aan moet. Hij heeft alleen aangegeven dat hij wil dat ik er voor hem ben, maar ik weet echt niet hoe.
Ik zie hem gewoon liever niet zo depri.

@Erturkoetjelief Het is wel wat erger dan ik het nu vertel hoor. Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, hij is dan gewoon helemaal niet zichzelf en helemaal down :/
__________________
Rauchwürst ohne R ist auch Würst :')
Met citaat reageren
Oud 15-10-2014, 19:07
RobertG
Avatar van RobertG
RobertG is offline
Weet je misschien of je vriend aan de anti deprisiva medicijnen zit? Daar dat een grote invloed kan hebben op humeur en t lijkt alsof de persoon vermoeid is. Vooral in het eerste uur na de inname van het medicijn.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2014, 22:20
DeZusVanBritt
DeZusVanBritt is offline
Citaat:
Weet je misschien of je vriend aan de anti deprisiva medicijnen zit? Daar dat een grote invloed kan hebben op humeur en t lijkt alsof de persoon vermoeid is. Vooral in het eerste uur na de inname van het medicijn.
Nee hij heeft er geen medicijnen voor, alleen melatonine om 's nachts te kunnen slapen.
__________________
Rauchwürst ohne R ist auch Würst :')
Met citaat reageren
Oud 16-10-2014, 03:40
RobertG
Avatar van RobertG
RobertG is offline
Dan stel ik toch voor om een goed moment te zoeken met je vriend wanneer hij in een goede bui is, wanneer hij fit is om toch proberen te praten.
Dat is de enige manier om erachter te komen wat er speelt/scheelt. Wanneer hij niet aangeeft wat hij voelt op welk moment is het bijna onmogelijk om daar achter te komen en op in te spelen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Puberteit en dip/depressie/levensmoeheid topic
justanothern00b
51 10-02-2005 15:15
Liefde & Relatie geen naam
sn0w
6 02-06-2004 19:05
Liefde & Relatie tijdelijk dipje of ...
Fly-girl
2 17-05-2003 18:31
Psychologie Dip, ruzie willen met iedereen, maar dan alleen op school....
Parlaatje
14 04-04-2003 17:25
Psychologie Echte vrienden?
Verwijderd
23 12-11-2002 17:28
Liefde & Relatie dip erger dan ruzie
seven
6 16-04-2002 17:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:14.