Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2007, 07:22
Verwijderd
Ik vraag me af of er iets is wat je kunt doen tegen overgeven? Ik heb nu 2 nachten achter elkaar ove rmeoten geven, gister 1 keer en vannacht al 6 keer. Het overgeven doet pijn omdat e rbiks meer in mijn maag zit wat er uit kan, de spieren in mijn buik trekkend e hele tijd samen en ik heb een zere keel, iemand tips om van het overgeven af te komen?
Oud 03-03-2007, 07:29
El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Citaat:
Hecatomb schreef op 03-03-2007 @ 08:22 :
Ik vraag me af of er iets is wat je kunt doen tegen overgeven? Ik heb nu 2 nachten achter elkaar ove rmeoten geven, gister 1 keer en vannacht al 6 keer. Het overgeven doet pijn omdat e rbiks meer in mijn maag zit wat er uit kan, de spieren in mijn buik trekkend e hele tijd samen en ik heb een zere keel, iemand tips om van het overgeven af te komen?
Als je weet wat de oorzaak ervan is dan scheelt dat al een hoop, want dan kan je die proberen te vermijden. Weet je de oorzaak niet dan kan je altijd even langs de dokter gaan voor advies en die kan je ook tabletten voorschrijven tegen de misselijkheid zodat je misschien niet meer hoeft over te geven.

misschien moet je gewoon eens een dagje de wijn laten staan...
Oud 03-03-2007, 12:42
Little Sister
Little Sister is offline
Cola (niet light) met citroen schijnt te helpen, bij mij helpt het in ieder geval. ( en als het niet helpt, kotst het erg lekker weg)
Oud 03-03-2007, 12:45
Bloem
Bloem is offline
Gatver nee, cola kotsen is vies. Appelsap kotst fijn! (ok dat klinkt wel twijfelachtig )

Maar idd, cola kan wel helpen tegen misselijkheid. Alleen tegen braken helpt het niet echt denk ik.
Oud 03-03-2007, 12:49
Verwijderd
Soms kan je er gewoon niets aan doen, en kan je het alleen fijner maken door dingen te eten en te drinken die 'prettig kotsen'. Eet niet te veel, en eet dingen die makkelijk vallen. Dus beschuitjes met een beetje appelmoes ofzo. Dat is ook niet vies om over te geven, mocht het gebeuren.
Oud 03-03-2007, 12:59
amor
amor is offline
Het enige wat bij mij goed helpt tegen misselijkheid en overgeven is domperidon. Gewoon te koop bij de apotheek.
Oud 03-03-2007, 13:17
Konijn
Konijn is offline
Cola helpt wel degelijk tegen overgeven.

Dan moet je wel Coca Cola nemen, dit in de diepvries zetten tot het 'ijzig' is, en een theelepeltje nemen. Als dat theelepeltje 20 minuten later nog binnen is, weer een theelepel, daarna na 20 minuten weer, eventueel overstappen op een eetlepel, etc etc.

En dit is geen klazien uit zalk tip, maar komt van de vroegere huisarts van mijn oma/moeder (toen mn moeder klein was dus).

Cola (of eigenlijk, een ingredient van Coca Cola) legt namelijk een laagje op je maagwand, waarna je maag rustiger kan worden. Ofzoiets .
Oud 03-03-2007, 13:21
Zeenimf
Zeenimf is offline
Citaat:
Konijn schreef op 03-03-2007 @ 14:17 :
Cola helpt wel degelijk tegen overgeven.

Dan moet je wel Coca Cola nemen, dit in de diepvries zetten tot het 'ijzig' is, en een theelepeltje nemen. Als dat theelepeltje 20 minuten later nog binnen is, weer een theelepel, daarna na 20 minuten weer, eventueel overstappen op een eetlepel, etc etc.

En dit is geen klazien uit zalk tip, maar komt van de vroegere huisarts van mijn oma/moeder (toen mn moeder klein was dus).

Cola (of eigenlijk, een ingredient van Coca Cola) legt namelijk een laagje op je maagwand, waarna je maag rustiger kan worden. Ofzoiets .
helpt cola ook als je zurig misselijk bent?
want ik dacht dat cola de ph, als deze te bassisch is weer zuur maakte.
Oud 03-03-2007, 15:12
uggemenugge
uggemenugge is offline
Op mijn werk (ziekenhuis) geven wij ook cola tegen de misselijkheid
Oud 07-03-2007, 12:42
Vidar
Vidar is offline
Citaat:
uggemenugge schreef op 03-03-2007 @ 16:12 :
Op mijn werk (ziekenhuis) geven wij ook cola tegen de misselijkheid
geweldig die gezondheidszorg mensen
Oud 09-03-2007, 11:26
groovy
groovy is offline
Citaat:
Hecatomb schreef op 03-03-2007 @ 08:22 :
Ik heb precies hetzelfde gehad, en je kunt er wat voor krijgen dat ook echt helpt! Moet je even naar de dokter bellen, als je zegt dat je van je misselijkheid en overgeven af wilt, dan weten ze wel wat je nodig hebt. Het is een pil die je kunt slikken, of een zetpil, ik zelf heb een zetpil gekregen omdat ik het er anders op den duur toch uit zou overgeven.

Het is misschien even eng, zo'n zetpil, maar het zorgt ervoor dat je darmen rustig blijven en dat de misselijkheid verdwijnt. Ik heb ook nachten gehad waarin ik gemiddeld 8 keer heb overgeven en ik weet hoe het voelt, vooral als er er gewoon niets meer te overgeven valt. Je hele lichaam doet op den duur pijn en ik had ook keelpijn. Zodra ik misselijkheid voel opkomen nu, pak ik zo'n pilletje en kan ik weer rustig in slaap komen . Het werkt ook een flink aantal uren. Als je naam wilt weten, PM me dan maar .

Maar echt, bel de dokter en vraag voor zo'n zetpilletje, die zijn echt fijn.
Oud 09-03-2007, 12:19
Jannekus
Jannekus is offline
Cola is inderdaad iets aparts

Toen ik 8 was ofzo, was ik bijna uitgedroogd. Kon een aantal dagen niks binnenhouden. Volgens de dokter daar (we waren op wintersport) moest ik Cola met veel suiker drinken. (De prik gaat er dan uit) Dat hielp wel.
Oud 09-03-2007, 13:09
Bloem
Bloem is offline
Ze is vast al wel naar de dokter geweest als ze er nog last van heeft, gezien de begindatum van dit topic.
Oud 09-03-2007, 16:11
Rachel
Rachel is offline
Ik heb daar nog nooit van gehoord dat je dan coca cola kunt/moet drinken
Even onthouden
Oud 09-03-2007, 20:11
Kaa
Kaa is offline
damn dat is naar,
ik had n halfjaar geleden ookz oiets. ik heb toen precies 25 uur lang, om het kwartier over moeten geven. en na n uurje of 15 raakte ik uitgedroogd en uitgeput. daarna heb ik twee weken last gehad van spierpijn in mn middenrif.
Het was zondag en de huisartsenpost had geen enkele nuttige tip, losers....
dus als ik jou was zou ik snel iets proberen en kijken of het werkt, want die pijn daarna is geen pretje

sterkte
Oud 09-03-2007, 20:50
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Bloem schreef op 09-03-2007 @ 14:09 :
Ze is vast al wel naar de dokter geweest als ze er nog last van heeft, gezien de begindatum van dit topic.
Het zou wel handig zijn als mensen op zijn minst eens naar de datum van de post van de TO kijken dus. Slotje maar.
Topic gesloten

Regels voor berichten