Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik meen me te herinneren dat je na koppelwerkwoorden altijd een naamwoordelijk gezegde krijgt. De koppelwerkwoorden zijn zijn, worden, schijnen, blijken, enz. Als je googelt kom je onder andere bij deze sites uit:
http://www.cambiumned.nl/grammaticaoefening.htm http://taalprof.web-log.nl/archief/21/02/2006
||
Citaat:
![]() maar bedankt voor de uitleg, hopelijk geeft het je voldoening te weten dat iig één iemand het heeft gelezen ik vraag me af of wr_faya het nu beter begrijpt ![]()
||
Citaat:
verder nog: als schijnen in de zin staat in de vorm van : de zon schijnt of blijven in de vorm van: ik blijf vandaag thuis, is het ook geen kww. Ook als er meerdere werkwoorden in de zin staan is de pv nooit koppelwerkwoord. bijv. Ik ben naar huis gegaan ben = hulpwerkwoord. |
![]() |
||
Citaat:
Hihii. Na de eerste keer echt aandachtig gelezen te hebben en daarna globaal begreep ik er wat van ![]() Thnkx iedereen! ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Bij koppelww heb je een NG. Mocht je meer vragen hebben, open dan maar een nieuw topic. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Hulp nodig Bij Nederlands.. Celina.. | 2 | 03-05-2012 10:25 | |
hulp nodig bij nederlands wudong | 2 | 26-01-2012 16:03 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[??] Hulp nodig bij alle mogelijke vakken wudong | 0 | 10-01-2012 15:00 | |
Naamwoordelijke gezegde of Werkwoordelijke gezegde? Geel | 5 | 13-12-2008 18:56 | |
Naamwoordelijk gezegde!? xily | 7 | 18-10-2008 23:32 | |
incongruentie probleem Sangria | 13 | 14-04-2005 12:03 |