Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2006, 21:47
Marzs
Marzs is offline
Weet je.. ik vind het eigenlijk best wel moeilijk om voor me geloof uit te komen. Ik ben Christen, maar ik ben niet Christelijk opgevoed, en dat maakt het allemaal wat moeilijker voor mij. Tegen over mijn ouders kan ik er daarom niet erg open over zijn.
Pas geleden ben ik naar Flevo Festival geweest met een paar vrienden. Het heeft mij duidelijk gemaakt dat iedereen een eigen mening kan en mag hebben. En dat niets je hierbij tegen hoeft houden. Het heeft mij dichterbij de Heer gebracht. Maar ook een stukje dichterbij mezelf.
Wat ik dan niet begrijp is .. waarom ik dit niet eerder wist? Waarom dacht ik dat ik geen eigen mening mocht hebben? Waarom wist ik niet dat het veel makkelijker kon zijn? Waarom is het altijd achteraf?? Waarschijnlijk zou ik hier nooit een antwoord op krijgen.
Maar ik vroeg me af of er meerdere van jullie ook hetzelfde hebben of hebben gehad net zoals mij? Wat hebben jullie er tegen gedaan?
Oud 15-12-2006, 22:50
missjackie
missjackie is offline
Zoveel vragen, waar je geen antwoord op zou vinden, bid maar of je rust hiermee mag krijgen.
Als ik met moeilijke vragen zit en ik kom er niet uit dan bid ik ook om rust! en.. het werkt
Oud 15-12-2006, 22:58
hookee
hookee is offline
Heel simpel; pubertijd, onzekerheid.
Wie ben ik, wat kan ik, wat mag ik? Later, toen ik man geworden was, legde ik af ... etc etc.
Denk er maar niet teveel over na en doe wat je goeddunkt, wees jezelf en wees niet bang anders te zijn. Respect krijg je niet door als een schaapje mee te lopen of anderen te kopiëren maar door jezelf te zijn.
En v.w.b. je ouders, ze kennen 't niet, kunnen zich niet in je (geloof) verplaatsen, misschien interesseert ze het geloven ook niet. Probeer ze niet te bekeren maar vertel gewoon wat je meemaakt en hoe je erover voelt, voor hun blijf je gewoon hun zoon, met inmiddels zijn eigen richting.

Laatst gewijzigd op 15-12-2006 om 23:03.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 11:49
Verwijderd
Het blijft altijd lastig om voor iets uit te komen als je in een omgeving verkeert waar mensen heel anders denken. Ik heb in mijn directe omgeving daar gelukkig geen last van, maar als ik in het gezelschap van (vrij conservatieve) gelovigen ben, vind ik het vaak wat ongemakkelijk om toe te geven dat ik helemaal niet geloof.

Als je familie en vrienden respect voor je hebben en je waarderen, zullen ze ook echt wel accepteren dat jij nu gelooft. Je kunt het ze uitleggen (idd zonder te proberen ze te bekeren of overtuigen, want dat jaagt mensen vaak op de kast) , bijvoorbeeld door te vertellen wat het geloof voor/met je doet. Je mag inderdaad gewoon je eigen mening en ideeën hebben, en er zijn ook genoeg mensen die die mening delen, dus alleen hoef je je er niet bij te voelen. Succes
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 12:25
Marzs
Marzs is offline
Andere bekeren zou ik zoiezo nooit doen Met ze praten heb ik geprobeerd, maar gaat niet zo makkelijk.
Het luchte wel heel erg op toen ik het had verteld. De vriendin van ons pap heeft een dochter die ook wel gelooft, dus dat is wel beter.

En Missjackie, heel erg bedankt, ik zal er zeker voor gaan bidden. Waarschijnlijk gaat het ook bij mij werken
Oud 16-12-2006, 16:49
~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Ik geloof ook en niet iedereen in mijn omgeving gelooft en dat levert af en toe wat minder fijne reacties op, dus ik herken het verhaal. Maar de laatste tijd ga ik steeds sterker in mijn schoenen staan. Juist die reacties maken dat ik extra geloof, dat het niet zomaar vanzelfsprekend is, maar dat ik door kritische reacties extra ga nadenken en dat het geloof daardoor voor mij steeds zekerder wordt.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 18:11
Marzs
Marzs is offline
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 16-12-2006 @ 17:49 :
Ik geloof ook en niet iedereen in mijn omgeving gelooft en dat levert af en toe wat minder fijne reacties op, dus ik herken het verhaal. Maar de laatste tijd ga ik steeds sterker in mijn schoenen staan. Juist die reacties maken dat ik extra geloof, dat het niet zomaar vanzelfsprekend is, maar dat ik door kritische reacties extra ga nadenken en dat het geloof daardoor voor mij steeds zekerder wordt.
Ik heb precies hetzelfde. Je wordt er inderdaad zeker wel sterker van. Soms krijg ik ook inderdaad wat minder prettige reacties, maar die probeer ik zo veel mogelijk te negeren, al lukt me dat niet zo goed. Ga je wel gewoon naar de kerk en zo?
Oud 16-12-2006, 18:27
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
missjackie schreef op 15-12-2006 @ 23:50 :
Als ik met moeilijke vragen zit en ik kom er niet uit dan bid ik ook om rust! en.. het werkt
Haha
Oud 16-12-2006, 19:59
~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
Marzs schreef op 16-12-2006 @ 19:11 :
Ik heb precies hetzelfde. Je wordt er inderdaad zeker wel sterker van. Soms krijg ik ook inderdaad wat minder prettige reacties, maar die probeer ik zo veel mogelijk te negeren, al lukt me dat niet zo goed. Ga je wel gewoon naar de kerk en zo?
Ik probeer reacties juist niet te negeren. Ik ga niet mensen proberen te overtuigen en te bekeren ofzo, maar bij een vervelende reactie geef ik wel antwoord. Ik ga ze natuurlijk niet opzoeken. En in de kerk zijn ook veel mensen die hetzelfde geloven, dus dan kom je er ook weer sterker bij te staan.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Je kunt ook gewoon kijken of er waarheid zit in wat zij zeggen en er iets van leren. Geloven betekent niet dat je alle andere meningen moet negeren en van nu af alleen maar naar mensen te luisteren die precies hetzelfde denken als jij Het leven wordt juist spannend door met andere ideeën in aanraking te komen.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 23:56
Verwijderd
Citaat:
Soms krijg ik ook inderdaad wat minder prettige reacties, maar die probeer ik zo veel mogelijk te negeren
ehmm... tuurlijk. ik negeer ook altijd iedereen die een andere mening heeft dan ik heb. daar word je sterker van
natuurlijk hoef je niet met elke debiel in discussie te gaan, maar je kan minstens naar ze luisteren. dat moet ik ook naar hypochristenen die op straat mij komen vertellen dat mijn levensstijl fout is in de ogen van god. daar ga ik ook gewoon een gesprek mee aan, ook al weet ik dat het niks opschiet, ze draaien toch enkel hun plaatje af
best goed trouwens van het fleveofestival dat ze duidelijk maken dat je mag doen en vinden wat je wilt. veel mensen hebben dat nog niet begrepen.
mijn nicht: "ik ben naar het flevofestival geweest, das net zoiets als lowlands, maar dan met een betere sfeer. en ze schenken er geen alcohol"
pfff... 1. ik drink (praktisch) geen alcohol uit vrije wil, daar heb ik geen drankverbod voor nodig. 2. ze is nog nooit op lowlands geweest dus waarom 'betere sfeer'? narrow-mindedness heerst nog steeds...
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 13:36
Marzs
Marzs is offline
Citaat:
MTpower schreef op 16-12-2006 @ 19:27 :
Haha
Waarom lach je?
Oud 18-12-2006, 13:45
Marzs
Marzs is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 17-12-2006 @ 00:56 :
ehmm... tuurlijk. ik negeer ook altijd iedereen die een andere mening heeft dan ik heb. daar word je sterker van
natuurlijk hoef je niet met elke debiel in discussie te gaan, maar je kan minstens naar ze luisteren. dat moet ik ook naar hypochristenen die op straat mij komen vertellen dat mijn levensstijl fout is in de ogen van god. daar ga ik ook gewoon een gesprek mee aan, ook al weet ik dat het niks opschiet, ze draaien toch enkel hun plaatje af
best goed trouwens van het fleveofestival dat ze duidelijk maken dat je mag doen en vinden wat je wilt. veel mensen hebben dat nog niet begrepen.
mijn nicht: "ik ben naar het flevofestival geweest, das net zoiets als lowlands, maar dan met een betere sfeer. en ze schenken er geen alcohol"
pfff... 1. ik drink (praktisch) geen alcohol uit vrije wil, daar heb ik geen drankverbod voor nodig. 2. ze is nog nooit op lowlands geweest dus waarom 'betere sfeer'? narrow-mindedness heerst nog steeds...
Je nicht heeft wel gelijk. Er hangt een hele goede sfeer op Flevo Festival. Ik heb echt helemaal geen vechtpartijen of zoiets dergelijks gezien. Geen ruziënde mensen or whatevah. Geen rotzooi op straat. Maar ik vind Flevo Festival niet te vergelijken met Lowlands. Op Flevo wordt je gewoon met respect behandeld laat ik maar zeggen. Zonder schelden ect. En ik wil ook niet zeggen dat je op Lowlands niet met respect wordt behandeld , maar dat is toch gewoon anders. Je begrijpt wel wat ik bedoel hoop ik?
Mensen helpen je altijd als je wat vraagt, en dat is op Lowlands en op andere festivals heel anders. Ik ben dan ook niet naar Lowlands geweest, maar wel naar Cult & Tumult. Dat is een festival bij ons in de buurt, en daar gaat het er wat lomper aan toe. Maar het was wel geweldig festival.. daar niet van hoor .. maar ik noem maar even een voorbeeld.
Dat ze er geen alcohol schenken vind ik totaal niet boeiend. Want ik drink namelijk heel weinig. Nou ja, soms natuurlijk wel
Maar het klopt dat veel mensen dat nog niet hebben begrepen. En ik vind dat je altijd je mening mag vertellen aan anderen, is juist goed!!
Oud 18-12-2006, 13:48
Marzs
Marzs is offline
Citaat:
Morgan schreef op 16-12-2006 @ 22:01 :
Je kunt ook gewoon kijken of er waarheid zit in wat zij zeggen en er iets van leren. Geloven betekent niet dat je alle andere meningen moet negeren en van nu af alleen maar naar mensen te luisteren die precies hetzelfde denken als jij Het leven wordt juist spannend door met andere ideeën in aanraking te komen.
Daar heb je zeker gelijk in. Ik probeer ook te luisteren naar wat andere zeggen. Je hebt gelijk!
Oud 18-12-2006, 13:52
Marzs
Marzs is offline
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 16-12-2006 @ 20:59 :
Ik probeer reacties juist niet te negeren. Ik ga niet mensen proberen te overtuigen en te bekeren ofzo, maar bij een vervelende reactie geef ik wel antwoord. Ik ga ze natuurlijk niet opzoeken. En in de kerk zijn ook veel mensen die hetzelfde geloven, dus dan kom je er ook weer sterker bij te staan.
Soms ga ik er ook wel tegen in. Maar je vertelt er alleen maar over, en wat ze ermee willen doen, is hun probleem. Jij hebt in ieder geval dan je zegje gedaan, alleen wordt het dan opgevat als of je ze wilt bekeren. En dat is mijn probleem. Anders zou ik er al lang iets op terug gezegd hebben. Ik ben ook bang om mensen kwijt te raken als ik mijn mening over het geloof probeer te vertellen. Dat ze me raar gaan vinden. Snap je? Daarom durf ik ook niet zo goed naar de kerk ect, en probeer ik het meer voor me te houden. Gelukkig zijn er wel een paar mensen in mijn omgeving waar ik er wel mee kan praten
Oud 18-12-2006, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Marzs schreef op 18-12-2006 @ 14:45 :
Je nicht heeft wel gelijk. Er hangt een hele goede sfeer op Flevo Festival. Ik heb echt helemaal geen vechtpartijen of zoiets dergelijks gezien. Geen ruziënde mensen or whatevah. Geen rotzooi op straat. Maar ik vind Flevo Festival niet te vergelijken met Lowlands. Op Flevo wordt je gewoon met respect behandeld laat ik maar zeggen. Zonder schelden ect. En ik wil ook niet zeggen dat je op Lowlands niet met respect wordt behandeld , maar dat is toch gewoon anders. Je begrijpt wel wat ik bedoel hoop ik?
Mensen helpen je altijd als je wat vraagt, en dat is op Lowlands en op andere festivals heel anders. Ik ben dan ook niet naar Lowlands geweest, maar wel naar Cult & Tumult.

als je niet op lowlands geweest bent. kun je ook niks zeggen over de sfeer!!! ook daar zijn mensen aardig, krijg je gratis drinken en eten en zonnebrand, luister je met onbekenden naar muziek, mag je stoelen en zonnebrand lezen, gaan mensen rond met sminck en een schaar om mensen "mooier" te maken ook daar heerst een sfeer van respect, maar allemaal wat joliger en vrijer, wat ik persoonlijk leuker vind. schelden... tsjah... ik denk dat christenen ook best kunnen schelden als iemand voordringt in de rij, of als ze met hun nieuwe witte schoenen in de modder gaan staan, of als mensen 's nachts over de camping baggeren en bijna op hun hoofd gaan staan
of zijn ze zo geweldig en superieur dat ze daar boven staan?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 15:47
Marzs
Marzs is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 18-12-2006 @ 16:24 :
als je niet op lowlands geweest bent. kun je ook niks zeggen over de sfeer!!! ook daar zijn mensen aardig, krijg je gratis drinken en eten en zonnebrand, luister je met onbekenden naar muziek, mag je stoelen en zonnebrand lezen, gaan mensen rond met sminck en een schaar om mensen "mooier" te maken ook daar heerst een sfeer van respect, maar allemaal wat joliger en vrijer, wat ik persoonlijk leuker vind. schelden... tsjah... ik denk dat christenen ook best kunnen schelden als iemand voordringt in de rij, of als ze met hun nieuwe witte schoenen in de modder gaan staan, of als mensen 's nachts over de camping baggeren en bijna op hun hoofd gaan staan
of zijn ze zo geweldig en superieur dat ze daar boven staan?
Ik zei ook niet dat er op Lowlands geen goede sfeer is. Maar dat het daar zoiezo anders is omdat het geen Christelijk festival is. Maar daar bedoel ik verder helemaal niks mee hoor. Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd!! En ik geloof ook best wel dat daar ook aardige mensen zijn en zo Christenen kunnen ook schelden, en christenen zijn zeker niet zo geweldig en superieus, want iedereen is gelijk.
Oud 18-12-2006, 19:02
Silencios
Silencios is offline
Om antwoord te geven op dit topic:

Ik heb eigenlijk niet echt vervelende reacties gekregen van mensen die niet gelovig zijn, of een ander geloof aanhangen.
Meestal zijn mensen er wel positief over, of hebben ze een houding: Wat maakt het uit waar je in gelooft, voor mij ben je jantje, ik vind je heus niet minder aardig als je gelovig bent. Daarbij vind ik ook dat je je geloof niet moet opdringen aan andere mensen. Respect komt van beide kanten.

Maarre tegen de mensen die soms vervelende reacties krijgen van je omgeving: Schaam je niet voor je geloof, geloven in Jezus is juist mooi, dat is iets waar je je absoluut niet voor moet schamen, ondanks dat er soms wat vervelende reacties zijn van mensen die niet geloven of andere ideeen aanhangen.

Trouwens als je kijkt naar andere landen, bijv. Eritrea of Noord- Korea, wees dan blij dat je in Nederland woont. In die landen krijg je heel wat meer te maken dan vervelende reacties van extremisten of communisten/moslims.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 19:04
Silencios
Silencios is offline
Citaat:
hookee schreef op 15-12-2006 @ 23:58 :
Heel simpel; pubertijd, onzekerheid.
Wie ben ik, wat kan ik, wat mag ik? Later, toen ik man geworden was, legde ik af ... etc etc.
Denk er maar niet teveel over na en doe wat je goeddunkt, wees jezelf en wees niet bang anders te zijn. Respect krijg je niet door als een schaapje mee te lopen of anderen te kopiëren maar door jezelf te zijn.
En v.w.b. je ouders, ze kennen 't niet, kunnen zich niet in je (geloof) verplaatsen, misschien interesseert ze het geloven ook niet. Probeer ze niet te bekeren maar vertel gewoon wat je meemaakt en hoe je erover voelt, voor hun blijf je gewoon hun zoon, met inmiddels zijn eigen richting.

Mooi gezegd. -
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 19:15
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Marzs schreef op 18-12-2006 @ 14:36 :
Waarom lach je?
Omdat hij een psychologisch fenomeen gespot heeft dat jij met bovennatuurlijke dingen wilt verklaren, op dezelfde manier als de oude Germanen onweer probeerden te verklaren door het aan Donar's bokkewagen toe te schrijven.

Citaat:
Silencios schreef op 18-12-2006 @ 20:04 :
Mooi gezegd. -
Inderdaad
Oud 18-12-2006, 19:35
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Marzs schreef op 18-12-2006 @ 14:36 :
Waarom lach je?
Omdat het placebo-effect verre van bovennatuurlijk is.

En tja, daar is kritiek op. In mijn signature staat al de ideale oplossing voor al dat soort moeilijke vragen.

Dat is ook tevens mijn overtuiging, waar ik ook niet te beroerd ben om voor uit te komen.
Oud 19-12-2006, 09:32
Verwijderd
Ik zou dat geen placebo-effect noemen, ik denk dat bidden als je gestressed bent eerder vergelijkbaar is met mediteren of 'alles op een rijtje zetten'. Hoewel de positieve verwachtingen natuurlijk ook een rol spelen.

En je vraagt ook 'waarom is het altijd achteraf?'. Dat is natuurlijk een vraag met een heel logisch antwoord. Als je vóóraf tot het inzich was gekomen dat je best mag uitkomen voor wat je gelooft, dan had je er nooit mee gezeten, en dan was er dus ook niets geweest om 'voor' te zijn, als je mijn redenering een beetje kan volgen.

En verder ben ik het met Morgan eens.

Laatst gewijzigd op 19-12-2006 om 09:37.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 13:07
wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 19-12-2006 @ 10:32 :
Ik zou dat geen placebo-effect noemen, ik denk dat bidden als je gestressed bent eerder vergelijkbaar is met mediteren of 'alles op een rijtje zetten'. Hoewel de positieve verwachtingen natuurlijk ook een rol spelen.
Mee eens
Oud 19-12-2006, 16:38
Blood Fire Rage
Citaat:
Net zoals mensen rustig worden van een sigaretje roken
Oud 19-12-2006, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 19-12-2006 @ 17:38 :
Net zoals mensen rustig worden van een sigaretje roken
dat heeft weer meer te maken met het bevredigen van de verslaving
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2006, 17:49
Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Sarah schreef op 19-12-2006 @ 18:23 :
Dat vind ik nou een leuk antwoord, dat roept namelijk de vraag op: kun je verslaafd zijn aan bidden?
Oud 19-12-2006, 18:20
Blood Fire Rage
Citaat:
Sarah schreef op 19-12-2006 @ 18:23 :
Dat ook inderdaad
Oud 19-12-2006, 18:21
Blood Fire Rage
Citaat:
Il organista schreef op 19-12-2006 @ 18:49 :
Dat vind ik nou een leuk antwoord, dat roept namelijk de vraag op: kun je verslaafd zijn aan bidden?
Lijkt mij geen twijfel over mogelijk.
Oud 19-12-2006, 20:41
~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
Bidden is sowieso geen placebo-effect. Op een rijtje zetten is het ook niet, want al haal ik alles door elkaar, is mijn gebed ook heel rommelig en dan daarna heb ik het nog niet op een rijtje. Maar ik word er wel rustiger van. Dit kan op zich komen doordat ik mijn hart gelucht heb, maar waarom heb ik dan als ik iets ingrijpends vertel aan een goede vriendin dat rustige gevoel minder dan dat ik het aan God heb verteld? Ik geloof wel in de kracht van God, en dan spelen natuurlijk allerlei andere factoren mee, maar zeker een groot deel van dat gevoel is afkomstig van God.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 20:46
~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
Marzs schreef op 18-12-2006 @ 14:52 :
Soms ga ik er ook wel tegen in. Maar je vertelt er alleen maar over, en wat ze ermee willen doen, is hun probleem. Jij hebt in ieder geval dan je zegje gedaan, alleen wordt het dan opgevat als of je ze wilt bekeren. En dat is mijn probleem. Anders zou ik er al lang iets op terug gezegd hebben. Ik ben ook bang om mensen kwijt te raken als ik mijn mening over het geloof probeer te vertellen. Dat ze me raar gaan vinden. Snap je? Daarom durf ik ook niet zo goed naar de kerk ect, en probeer ik het meer voor me te houden. Gelukkig zijn er wel een paar mensen in mijn omgeving waar ik er wel mee kan praten
Ik ga alleen in op hun reactie en op hun evt. vragen. Ik ga niet veel vertellen los daarvan, omdat ik niet als een bekeerder wil overkomen. Ik snap je gevoel wel. Het helpt ook wel als je juist bij vervelende reacties je indenkt hoe blij je mag zijn dat je met het geloof in aanraking bent gekomen en dat je ook bent gaan geloven. Dan krijg je een soort 'trots' en zijn die reacties eigenlijk helemaal niet vervelend meer. De kerk is juist de place to be voor dit soort problemen, omdat je dan met zn allen hetzelfde gelooft, en waar je helemaal jezelf kunt zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 08:17
Marzs
Marzs is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 19-12-2006 @ 19:21 :
Lijkt mij geen twijfel over mogelijk.
Bij bidden niet.
Oud 20-12-2006, 08:22
Marzs
Marzs is offline
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 19-12-2006 @ 21:46 :
Ik ga alleen in op hun reactie en op hun evt. vragen. Ik ga niet veel vertellen los daarvan, omdat ik niet als een bekeerder wil overkomen. Ik snap je gevoel wel. Het helpt ook wel als je juist bij vervelende reacties je indenkt hoe blij je mag zijn dat je met het geloof in aanraking bent gekomen en dat je ook bent gaan geloven. Dan krijg je een soort 'trots' en zijn die reacties eigenlijk helemaal niet vervelend meer. De kerk is juist de place to be voor dit soort problemen, omdat je dan met zn allen hetzelfde gelooft, en waar je helemaal jezelf kunt zijn.
Eindelijk iemand die mij snapt. Ik ben zeker blij dat ik in aanraking ben gekomen met het geloof. Ik zou niet weten hoe mijn leven eruit zou zien zonder Hem. Misschien dat het gaat helpen als ik eraan ga denken als ik vervelende reacties krijg. Bedankt! Misschien dat ik in de toekomst meer naar de kerk wil gaan, maar op het moment ben ik daar nog niet helemaal aan toe.
Oud 20-12-2006, 08:31
Marzs
Marzs is offline
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 19-12-2006 @ 21:41 :
Bidden is sowieso geen placebo-effect. Op een rijtje zetten is het ook niet, want al haal ik alles door elkaar, is mijn gebed ook heel rommelig en dan daarna heb ik het nog niet op een rijtje. Maar ik word er wel rustiger van. Dit kan op zich komen doordat ik mijn hart gelucht heb, maar waarom heb ik dan als ik iets ingrijpends vertel aan een goede vriendin dat rustige gevoel minder dan dat ik het aan God heb verteld? Ik geloof wel in de kracht van God, en dan spelen natuurlijk allerlei andere factoren mee, maar zeker een groot deel van dat gevoel is afkomstig van God.
Hmhm precies. Ik weet wel zeker dat het grootste deel afkomstig is van God. Want vaak komt dat gevoel dan ook wanneer je tegen God praat. Echt precies op dat moment. Ik denk dat die andere factoren misschien ook wel een deel zijn van het slechte. Hoeft niet altijd, maar die probeerd dus dat gevoel van God weg te halen bij je. En als je je daaraan toegeeft, gebeurd dat ook. En veel mensen doen dat, waardoor ze de kracht van God niet aanvaarden. En dat is voor mij ook een teken dat God echt bestaat, dat is voor mij een soort bewijs zeg maar.
Oud 21-12-2006, 17:41
~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
Marzs schreef op 20-12-2006 @ 09:22 :
Eindelijk iemand die mij snapt. Ik ben zeker blij dat ik in aanraking ben gekomen met het geloof. Ik zou niet weten hoe mijn leven eruit zou zien zonder Hem. Misschien dat het gaat helpen als ik eraan ga denken als ik vervelende reacties krijg. Bedankt! Misschien dat ik in de toekomst meer naar de kerk wil gaan, maar op het moment ben ik daar nog niet helemaal aan toe.
Het moet ook allemaal nog groeien als het net nieuw is voor je. Als je na verloop van tijd naar de kerk gaat, krijg je daar waarschijnlijk ook weer contacten na een tijdje (tip vaak helpt een jeugdvereniging o.i.d. ook daarbij, dat is ook wel nuttig voor jou denk ik, je leert nog meer over het geloof + gezelligheid) en dan komt het vast helemaal goed
Citaat:
Hmhm precies. Ik weet wel zeker dat het grootste deel afkomstig is van God. Want vaak komt dat gevoel dan ook wanneer je tegen God praat. Echt precies op dat moment. Ik denk dat die andere factoren misschien ook wel een deel zijn van het slechte. Hoeft niet altijd, maar die probeerd dus dat gevoel van God weg te halen bij je. En als je je daaraan toegeeft, gebeurd dat ook. En veel mensen doen dat, waardoor ze de kracht van God niet aanvaarden. En dat is voor mij ook een teken dat God echt bestaat, dat is voor mij een soort bewijs zeg maar.
Ik vind het ook altijd fijn om dat gevoel te merken. Even zekerheid en rust in de hectiek
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Marzs schreef op 18-12-2006 @ 16:47 :
Ik zei ook niet dat er op Lowlands geen goede sfeer is. Maar dat het daar zoiezo anders is omdat het geen Christelijk festival is.
Anders, ja. Maar christelijke festivals zijn niet beter omdat ze christelijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 19:30
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Marzs schreef op 18-12-2006 @ 14:52 :
Joh, vlieg op, zelfs bij Defqon 1 of Masters of Hardcore is de sfeer prima en zijn de mensen aardig.

Dat zou je eens moeten meten tegen de sfeer van een EO jongerendag waar ze een spreker uitnodigen speciaal om homoseksuelen zwart te maken. Beneden alle peil zulk uitdragen van haat.

Je ziet, het kan verkeren. Degenen die denken beter en toleranter te zijn juist de slechtsten.

Hoe heette dat ook alweer in de bijbel? De eersten zullen de laatsten zijn? De mensen die zichzelf roemen op tolerant en vriendelijk zijn blijken juist haatdragend en agressief.
Oud 21-12-2006, 23:22
Verwijderd
"Wie van u zonder zonde is, mag de eerste steen gooien"
johannus 8, vers 7
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 13:16
Marzs
Marzs is offline
Citaat:
T_ID schreef op 21-12-2006 @ 20:30 :
Joh, vlieg op, zelfs bij Defqon 1 of Masters of Hardcore is de sfeer prima en zijn de mensen aardig.

Dat zou je eens moeten meten tegen de sfeer van een EO jongerendag waar ze een spreker uitnodigen speciaal om homoseksuelen zwart te maken. Beneden alle peil zulk uitdragen van haat.

Je ziet, het kan verkeren. Degenen die denken beter en toleranter te zijn juist de slechtsten.

Hoe heette dat ook alweer in de bijbel? De eersten zullen de laatsten zijn? De mensen die zichzelf roemen op tolerant en vriendelijk zijn blijken juist haatdragend en agressief.
Jij zit echt helemaal fout. Het is helemaal niet zo dat mensen die zichzelf zo noemen haatdragend en agressief zijn. Echt niet hoor.

En ik zeg toch niet dat er op dat soort feesten een slechte sfeer hangt of wel dan? De sfeer is er gewoon anders, en dat wil niet zeggen slechter of zo iets dergelijks.. LEES voortaan wat beter voordat je iets zegt.
Oud 22-12-2006, 13:18
Marzs
Marzs is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 21-12-2006 @ 20:25 :
Anders, ja. Maar christelijke festivals zijn niet beter omdat ze christelijk zijn.
Ik zeg toch ook niet dat Christelijke festivals beter zijn of wel dan?
Oud 22-12-2006, 13:21
Marzs
Marzs is offline
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 21-12-2006 @ 18:41 :
Het moet ook allemaal nog groeien als het net nieuw is voor je. Als je na verloop van tijd naar de kerk gaat, krijg je daar waarschijnlijk ook weer contacten na een tijdje (tip vaak helpt een jeugdvereniging o.i.d. ook daarbij, dat is ook wel nuttig voor jou denk ik, je leert nog meer over het geloof + gezelligheid) en dan komt het vast helemaal goed

Ik vind het ook altijd fijn om dat gevoel te merken. Even zekerheid en rust in de hectiek
Maar helaas is dat gevoel er maar zelden
Oud 22-12-2006, 13:51
Hourglass
Hourglass is offline
Ik kom er niet voor uit voor de dingen waar ik in geloof omdat ik anders voor gek word verklaard, onder n paar mensen waar mijn lijn met de hunne kruist wel, maar thats about it.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 13:55
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Marzs schreef op 22-12-2006 @ 14:18 :
Ik zeg toch ook niet dat Christelijke festivals beter zijn of wel dan?
feiten liegen niet.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 14:26
Marzs
Marzs is offline
Citaat:
Hourglass schreef op 22-12-2006 @ 14:51 :
Ik kom er niet voor uit voor de dingen waar ik in geloof omdat ik anders voor gek word verklaard, onder n paar mensen waar mijn lijn met de hunne kruist wel, maar thats about it.
Hmm ik begrijp je wel.
Oud 22-12-2006, 18:36
~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
T_ID schreef op 21-12-2006 @ 20:30 :

Nogal kortzichtig en puur gebaseerd op vage onzinnige generalisaties.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 19:27
Verwijderd
Zullen we het ontopic houden en stoppen met persoonlijke aanvallen en generalisaties.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Hourglass schreef op 22-12-2006 @ 14:51 :
dat is inderdaad de moeilijkheid met uitgesproken meningen hebben... maar moet je daarom je mond houden? eigenlijk is dat slecht... wat meestal het grootste probleem is, is niet iemands mening, maar de manier hoe erop gereageerd wordt
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 10:54
~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 22-12-2006 @ 22:24 :
dat is inderdaad de moeilijkheid met uitgesproken meningen hebben... maar moet je daarom je mond houden? eigenlijk is dat slecht... wat meestal het grootste probleem is, is niet iemands mening, maar de manier hoe erop gereageerd wordt
Ja idd, in principe heb je ook vrijheid van meningsuiting en moet iedereen respect voor elkaar hebben en ook voor de opvattingen van iemand. Alleen je moet wel je opvatting enigzins beleefd naar voren brengen, zonder dat je mensen direct en onnodig kwetst (zoals Theo van Gogh wel deed..). En ook al ben je tegen iemands opvattingen, hoef je nog niet keihard terug te ketsen.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 10:56
Verwijderd
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 23-12-2006 @ 11:54 :
Ja idd, in principe heb je ook vrijheid van meningsuiting en moet iedereen respect voor elkaar hebben en ook voor de opvattingen van iemand. Alleen je moet wel je opvatting enigzins beleefd naar voren brengen, zonder dat je mensen direct en onnodig kwetst (zoals Theo van Gogh wel deed..). En ook al ben je tegen iemands opvattingen, hoef je nog niet keihard terug te ketsen.
Nonsens. Waarom zou je respect moeten hebben voor stompzinnige opvattingen? Respect moet je verdienen.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 11:01
~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-12-2006 @ 11:56 :
Nonsens. Waarom zou je respect moeten hebben voor stompzinnige opvattingen? Respect moet je verdienen.
Omdat iedereen gelijk is, iedereen een mens is en ieder mens verdient bij voorbaat respect. Alleen zo kun je in een vreedzame wereld leven. Al is iemand nog de grootste crimineel op aarde, het is een mens die gerespecteerd moet worden. Natuurlijk verdient hij straf, maar respect en straf staan los van elkaar.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 11:17
Verwijderd
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 23-12-2006 @ 12:01 :
Omdat iedereen gelijk is, iedereen een mens is en ieder mens verdient bij voorbaat respect. Alleen zo kun je in een vreedzame wereld leven. Al is iemand nog de grootste crimineel op aarde, het is een mens die gerespecteerd moet worden. Natuurlijk verdient hij straf, maar respect en straf staan los van elkaar.
Ik denk dat je gelijkwaardig bedoelt, en niet gelijk, mensen zijn immers niet identiek. Ik ben het er echter niet mee eens, mensen worden wel gelijkwaardig geboren. Ik zal nooit respect op kunnen brengen voor bijv. een neonazi, soldaat, (niet-verlichte) dictator of priester. Je link met een vreedzame wereld ontgaat me verder - ik ben pacifist, maar dat betekent heus niet dat ik iedereen respecteer, of omgekeerd dat mensen die anderen respecteren bijdragen aan een vreedzame wereld (er zijn bijv. vast wel mensen zoals jij die CDA of VVD stemmen).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten