Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2006, 17:11
Verwijderd
Ik ben al enige tijd op zoek naar een harde schijf, die ik in een behuizing kan steken om zo een externe schijf te hebben.

Ik ben er al lang uit welke type (SATA, minstens 400Gb als het enigzins betaalbaar is 1Tb) maar ik weet niet welke online stores ik kan vertrouwen. Ik zou ook de lamzak kunnen uithangen en een prefab externe schijf aanschaffen, maar dat is nu eenmaal duurder.

Daarom de vraag: weet iemand waar ik interne schijven kan kopen (liefst online wegens geen vervoer), ze laten overschepen naar belgië (indien het niet in belgië gestationeerd is) en ik toch een beetje prijs/kwaliteit/service kan verwachten?

MVG,

Utterdown
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2006, 17:47
Verwijderd
Ik zou zeggen, check de Tweakers.net Shopsurvey.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 15:47
phoxetis
phoxetis is offline
ik geloof niet dat SATA of PATA nou relevant is voor een schijf voor in een externe behuizing. Check de prijzen, in tegenstelling tot wat je denkt zijn prefab schijven vaak nog goedkoper ook. Betrouwbaar wordt het nooit dus daar hoef je geen rekening mee te houden.
Oud 23-12-2006, 16:51
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 23-12-2006 @ 16:47 :
ik geloof niet dat SATA of PATA nou relevant is voor een schijf voor in een externe behuizing. Check de prijzen, in tegenstelling tot wat je denkt zijn prefab schijven vaak nog goedkoper ook. Betrouwbaar wordt het nooit dus daar hoef je geen rekening mee te houden.
wel als je een sata of juist een pata behuizing hebt gekocht.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 18:56
smvs
smvs is offline
Juist bij een hdd maakt het niet zoveel waar je hem koopt omdat de garantie toch via de fabrikant geregeld kan worden. Overigens zou ik hem bij 4Launch ofzo kopen, zie tweakers.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 10:48
Verwijderd
Heb nu bij @media een aantal mooie schijven gezien, die rond de €200€ hangen. Tel daarbij een behuizing van +/- €40 op en dan heb je voor +/-€240 een HD van Maxtor Diamondmax 500Gb 7200RPM 16Mb Cache met aan 300MBps overdracht.

Ik denk dat dit toch redelijke prijzen zijn, want als ik dan naar de prefab externe schijven kijk, dan kom ik meestal rond de €280 à €320

Ik heb al gezocht naar de site van deze winkel, maar vind die spijtig genoeg niet. De verkoper zei dat ze er eentje hebben, maar wist zelf de link niet van buiten, anders had ik jullie wel nog een aantal mooie producten kunnen laten zien.

Toch bedankt voor de reacties, maar ik hou me bij deze schijf
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 11:23
]{ing
]{ing is offline
die 500gb schijf kost los zo'n 140 euro (zie http://tweakers.net/pricewatch/12406...)-prijzen.html )

een behuizing minimaal 20 tot 40 euro, is 180 ipv 240
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 13:47
Verwijderd
foutje, ipv 500GB bedoeld ik 640GB, den kom je wel aan de prijs die ik eerder vermelde
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 16:07
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dan mag je ook wel zorgen voor goede koeling. Schijven van die capaciteit hebben meer platters en verbruiken dus ook meer energie; en dat betekent meer warmte.
Oud 25-12-2006, 12:31
Verwijderd
Ik zou een behuizing kopen waar een smartfan in zit, dus dat zal wel in orde komen. Moest dan achteraf blijken dat die behuizing toch nog teveel warmte opstapelt, dan ga ik gewoon voor een extra fan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten