Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2007, 17:35
stuitertje
stuitertje is offline
hoi!!

Wie kan mij helpen bij het maken van een goede reactie-sms?

Het zit zo: Een jongen is verliefd op mij maar ik kom net uit een relatie van anderhalf jaar en zit niet zo te wachten op een nieuwe vriend maar vind hem wel heel erg gezellig en vind afspreken met hem ook heel leuk maar zie hem meer als een goede vriend.
Hij smsde net of ik binnenkort film kom kijken en heb nog niks terug gestuurd.
Ik wil wel, vind het heel gezellig!, maar hij moet niet denken dat er meer kan gebeuren. Hoe kan ik dit nou zonder al te bot te zijn in een smsje antwoorden.

Help aub want ik heb al tig smsjes door me hoofd laten gaan en heb geeeen idee.

Alvast bedankt! en natuurlijk iedereen nog een gelukkig nieuwjaar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2007, 17:37
Verwijderd
gewoon sms'en dat het je gezellig lijkt, en niet meteen van DIT wil ik niet en DAT wil ik niet. Je moet hem gewoon duidelijk maken dat je het wel tof vind om een filmpje te kijken maar niks anders dan de film kijken
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 17:37
Optima
Optima is offline
"hoi, lijkt me gezellig om een filmpje met je te pakken, als vrienden. "
Oud 02-01-2007, 17:38
stuitertje
stuitertje is offline
Citaat:
Starsailorr schreef op 02-01-2007 @ 18:37 :
gewoon sms'en dat het je gezellig lijkt, en niet meteen van DIT wil ik niet en DAT wil ik niet. Je moet hem gewoon duidelijk maken dat je het wel tof vind om een filmpje te kijken maar niks anders dan de film kijken
Ja maar dan begrijpt hij het nog niet denk ik...
Hij smst me ongeveer 4x per dag en msn en bellen en vanalles maar als ik niks zeg en gewoon zeg ja is goed gezellig! dan denkt hij straks: mooi ik heb beet! haha en dat is dus niet de bedoeling vandaar dit smsje
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 17:42
Verwijderd
Hmm zo Dan gewoon wat Optima zegt
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 17:50
stuitertje
stuitertje is offline
staat dat niet een beetje raar??

Als vrienden erachteraan.. zonder enige reden om dat verder te zeggen?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 18:01
Verwijderd
ja dat staat lomp. je kan het hem beter gewoon een keer zeggen, zodat het neit al te hard aankomt.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 18:21
Klein Zusje
Klein Zusje is offline
Optie:

Hejj, lijkt me leuk! Maar verwacht niet teveel van me..
Word vast gezellig

Misschien zoiets.. Kweet et ook niet echt, ben er zelf ook geen held in..
Oud 02-01-2007, 18:33
fractuur
fractuur is offline
Gewoon bellen, gesprek beginnen en dan 'oja, over die film...' en dan zeggen wat je hierboven hebt geschreven. Dan is het voor beide partijen duidelijk. Sms kan wel, maar is voor dit soort dingen wel erg kort en wordt vaak verkeerd begrepen. Als je dan toch wil sms-en; ga voor de "als vrienden" optie van Optima.
Oud 02-01-2007, 18:35
misch
misch is offline
heb je gemeenschappelijke vrienden? vraag anders om allemaal samen naar de cinema te gaan dan is het minder 'date'-achtig
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 18:52
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
zeg m dat je het leuk vindt, maar dat hij er (nog) niet teveel van moet verwachten.

Dat 'als vrienden' klinkt overigens in mijn oren al gauw als 'maar dan ook nooit meer dan dat'. Zou ik niet doen.
Oud 02-01-2007, 19:12
EggeD
EggeD is offline
gewoon "http://forum.scholieren.com/showthread.php?s=&threadid=1523290"
Oud 02-01-2007, 20:17
Missy
Missy is offline
Citaat:
EggeD schreef op 02-01-2007 @ 20:12 :
gewoon "http://forum.scholieren.com/showthread.php?s=&threadid=1523290"

Bel hem even, kan je het gelijk uitleggen. Gaat wat makkelijker dan via sms, denk! Succes!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 20:38
mrsjones
mrsjones is offline
Ik zou gewoon terug smsen dat het je leuk lijkt om wat af te spreken. En er niet teveel op in gaan in het smsje. Maar het liever in het echt te zeggen als het zover komt. Niet zo druk maken je bepaalt zelf wat er wel of niet gebeurt!
Oud 02-01-2007, 21:50
kous
kous is offline
Bel hem gewoon?? is toch veel sneller , snap niet waar je je druk om maakt. Sms is veel te indirect om hem uit te vragen weet je toch
Oud 02-01-2007, 22:56
stuitertje
stuitertje is offline
Citaat:
kous schreef op 02-01-2007 @ 22:50 :
Bel hem gewoon?? is toch veel sneller , snap niet waar je je druk om maakt. Sms is veel te indirect om hem uit te vragen weet je toch
Ik wil hem juist NIET uit vragen haha.... ik wil juist duidelijk maken dat ik niks wil hahaha alleen gezellig af en kunnen spreken als vrienden.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 23:39
smvs
smvs is offline
Nou ja je kan natuurlijk gewoon in het midden laten hoe je er over denkt, je bent hem niks verschuldigd. Het is niet zo dat als je bij iemand film gaat kijken dat je verplicht diegene moet tongzoenen ofzo (goddank ) En anders sms je gewoon dat je wel wil maar dat hij niks moet verwachten. Dit laatste is dus niet bot, wederom omdat je hem niks verschuldigd bent, als je hem niet aantrekkelijk vind op een sexuele manier is dat niet jouw schuld tenslotte.

Laatst gewijzigd op 02-01-2007 om 23:45.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 17:37
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik zou weigeren, voor hem.

Hij vindt je leuk en als jij met hem naar de bios gaat hoopt hij uiteindelijk op een relatie of seks ( uiteraard afhankelijk van de man ). "Als vrienden" gaat niet bij iemand zijn kop in als die persoon gek op jou is ( althans niet bij mij ).

Als je toch gaat, zeg dan dat je net uit een relatie komt van een langere tijd en even niks wilt. Afwijzingen zijn toch altijd pijnlijk, zorg dat je het daarom niet zou rekken is mijn advies.
Oud 03-01-2007, 18:31
Verwijderd
Ik zou bellen en gewoon vertellen wat je hier vertelt. Beetje bot om hem af te wijzen voordat hij echt iets geprobeerd heeft misschien, maar dan geef je hem iig geen valse hoop. En hem ook wel de kans geven om dan te zeggen 'nee laat maar dat lukt toch niet'.

Als je subtieler wil zijn, inderdaad gezamelijke vrienden mee vragen. Iets als 'Ja leuk, dan neem ik Pietje en Marietje ook mee ok?'. Werkt niet als Pietje en Marietje zelf een stel zijn.

Mocht ik je verkeerd begrepen hebben, en je wil wél eventueel ooit iets met hem, maar gewoon nu nog even niet, dan zou ik zeggen: gewoon film gaan kijken, niet zeggen dat het 'als vrienden' is, maar ook niet gaan zoenen oid. Hem dus een beetje aan het lijntje houden eigenlijk kan best, zo lang je bedoelingen goed zijn en het niet te lang duurt.

Laatst gewijzigd op 03-01-2007 om 18:42.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 18:38
Ray
Ray is offline
"Als vrienden"
Hoe pijnlijk en onsubtiel.
Oud 03-01-2007, 18:39
smvs
smvs is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 03-01-2007 @ 18:37 :
Ik zou weigeren, voor hem.

Hij vindt je leuk en als jij met hem naar de bios gaat hoopt hij uiteindelijk op een relatie of seks ( uiteraard afhankelijk van de man ). "Als vrienden" gaat niet bij iemand zijn kop in als die persoon gek op jou is ( althans niet bij mij ).

Als je toch gaat, zeg dan dat je net uit een relatie komt van een langere tijd en even niks wilt. Afwijzingen zijn toch altijd pijnlijk, zorg dat je het daarom niet zou rekken is mijn advies.
Ik zou niet de gevoelens van de ander er ook nog eens bij gaan betrekken, iemand van rond de 20 zou oud en wijs genoeg moeten zijn om zelf te bepalen of hij een bepaalde situatie aan kan en zo niet dan gaat hij eens flink op zijn bek, so what, leert ie van. Ik zou me niet serieus genomen voelen als iemand voor mij gaat bepalen wat het beste voor me is, flikker op zeg.

Tja en voor wie zijn afwijzingen nou eigenlijk pijnlijk, je bent eerder gewoon zelf te laf om de waarheid te zeggen als je met zo'n kutsmoes aankomt. Ik zou zo'n bullshit 'reden' zelf mijn strot niet uit krijgen iig. Het is sowieso een misvatting dat pijnlijke dingen vermeden dienen te worden, het scheelt een hoop gezeik.

Laatst gewijzigd op 03-01-2007 om 18:52.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 19:11
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Welke rotsmoes?
Oud 03-01-2007, 19:17
smvs
smvs is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 03-01-2007 @ 20:11 :
Welke rotsmoes?
"zeg dan dat je net uit een relatie komt van een langere tijd en even niks wilt."
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 19:40
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
"Een jongen is verliefd op mij maar ik kom net uit een relatie van anderhalf jaar en zit niet zo te wachten op een nieuwe vriend"

aldus de topicstarter, le-zen.
Oud 03-01-2007, 20:00
smvs
smvs is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 03-01-2007 @ 20:40 :
"Een jongen is verliefd op mij maar ik kom net uit een relatie van anderhalf jaar en zit niet zo te wachten op een nieuwe vriend"

aldus de topicstarter, le-zen.
Kom op zeg dat is toch niet de echte reden. Ze moet hem gewoon niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2007, 20:22
stuitertje
stuitertje is offline
Lieve mensen, ik vind de reacties ontzettend goed en heel erg bedankt maar heb gister een gesprek met hem gehad waarin hij duidelijk heeft gemaakt dat hij me leuk vind en ik heb mijn kant kunnen vertellen en het is nu duidelijk en we gaan gewoon leuk als vrienden om. heeeeel erg bedankt voor alle reacties!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 21:21
Teerbal
Teerbal is offline
jezus christus mag ik vragen waar je woont
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 23:06
DZHAW
DZHAW is offline
Ik zou zeggen, geniet nog maar een keer van die film.

Vrienden blijven gaat toch niet lukken, als een kant meer voelt voor de ander.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 23:30
smvs
smvs is offline
Citaat:
DZHAW schreef op 04-01-2007 @ 00:06 :
Ik zou zeggen, geniet nog maar een keer van die film.

Vrienden blijven gaat toch niet lukken, als een kant meer voelt voor de ander.
Mwoah dat weet ik niet zo zeker, ik reken zelf een meisje tot mijn vrienden (ik reken mensen daar niet snel toe) waar ik ook wel een relatie mee zou willen om maar niet te spreken van hoe lekker ik haar vind, en dit gaat ook prima. Als je de hele tijd gaat zitten hopen dat het nog wat gaat worden word je natuurlijk gek maar dat moet je dus ook niet doen. Een mooie vrouw als vriend heeft een hoop voordelen, ze heeft bijvoorbeeld net zo mooie vriendinnen en die gaan ook mee naar de kroeg, dan maak je alvast een erg goede entree. Je kunt met haar bespreken hoe je dingen zou aanpakken met vrouwen waar je niet okseldiep mee in de friendzone zit en ze kan je van advies dienen. Zo heb ik onlangs van deze vriendin geleerd dat het voor veel meisjes een big deal is om een lul vast te pakken, en wat er fout is aan zeggen: 'pak hem dan' als je hem net uit je broek gehaald hebt. Toch nuttige zaken om te weten.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 23:33
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
stuitertje schreef op 02-01-2007 @ 18:50 :
staat dat niet een beetje raar??

Als vrienden erachteraan.. zonder enige reden om dat verder te zeggen?
Hoezo, je hebt toch een reden?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 10:59
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
smvs schreef op 03-01-2007 @ 21:00 :
Kom op zeg dat is toch niet de echte reden. Ze moet hem gewoon niet.

Als je net uit een lange relatie komt heb je even geen zin in een andere relatie, ik heb het zelf ook gehad en het was toch een erg knappe en leuke vrouw. Maar goed, jij zal het wel voor haar weten dan.
Oud 04-01-2007, 12:56
Lieved
Lieved is offline
Ik zou zoiets smsen:

Hoi blablabla
Ik vind je echt een leuke jongen maar ik kom net uit een lange relatie blabla dus ik wil het echt rustig aan doen en om eerlijk te zijn heb ik voorlopig echt geen zin in een nieuwe relatie maar het lijkt me wel leuk om vrienden te worden.

ofzoiets
Oud 05-01-2007, 12:37
elledc
elledc is offline
Ik zou in deze situatie geen filmpje gaan kijken bij hem thuis maar voorstellen om iets te gaan drinken in de kroeg.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 15:10
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Lieved schreef op 04-01-2007 @ 13:56 :
Ik zou zoiets smsen:

Hoi blablabla
Ik vind je echt een leuke jongen maar ik kom net uit een lange relatie blabla dus ik wil het echt rustig aan doen en om eerlijk te zijn heb ik voorlopig echt geen zin in een nieuwe relatie maar het lijkt me wel leuk om vrienden te worden.

ofzoiets
... behalve dat dit in geen kilometers een antwoord is op de vraag of je nu al dan niet een film gaat kijken samen.
Oud 05-01-2007, 15:14
MTpower
MTpower is offline
Lijkt me leuk, maar geen geneuk
Oud 05-01-2007, 15:33
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Lieved schreef op 04-01-2007 @ 13:56 :
Ik zou zoiets smsen:

Hoi blablabla

ofzoiets
Ze wil 'em niet, nu niet en nooit niet. Dat is een typisch zwak "nu niet maar wie weet" SMSje. Daarnaast vind ik het "het lijkt me wel leuk vrienden te worden" een beetje, tja, suf.

Een vriend van me krijg het volgende SMSje als reactie: "Het lijkt me leuk om een keer wat te gaan drinken, maar verwacht er niet te veel van., Groetjes, X". Duidelijk, simpel en to the point.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 18:01
juno
juno is offline
"Hey, ik vind je best aardig, filmpje is okee, maar meer ook niet."

Tuurlijk gaat die jongen door de grond als hij de woorden "best aardig" leest, want dat is de smoes voor ik vind je helemaal niet leuk, maar ze is wel duidelijk, en zonder te beledigen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten